Titanyum kadro efsaneleri

Orhan57

Aktif Üye
Kayıt
29 Aralık 2014
Mesaj
164
Tepki
193
Yaş
30
Şehir
Konya ve istanbul
İsim
Orhan Yıldırım
Bisiklet
Sedona
Titanyumdan imal edilmiş kadroların diğerlerine nazaran farkları nedir? Niçin insanlar bisiklet kadrosunu Titanyumdan yapar? Boyasızken çok hoş görünüyor ama sadece görüntü olmamalı bunun sebebi. Nedir farkı bilmek isterim.
 
Scudo

emre0x5d

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
491
Tepki
267
Şehir
Adana
Karbon fiber yaygın değilken egzotik materyal olarak kullanılmış. Çelikten hafif, ve güç/ağırlık oranı fazla. Hissiyatı çeliğe benziyor. Paslanma derdi yok, ömür boyunca. Yine de TiN kablama yaparak çarpıcı altınımsı parlak sarı bir yüzey elde edilebiliyor. Neredeyse elmas kadar sert bir yüzey oluyor bu. Matkap uçlarında, dişlilerde görebilirsiniz mesela. Havalı bir materyal olarak kabul ediliyor hala. Benim de uzun bir süre favori elementim titaniumdu. Ti Kadrolar Hala imal ediliyor ama artık hafiflikten ziyade egzotikliğinden dolayı tercih ediliyorlar. İşlemesi kolay değil, herkes yapamıyor. Aynı fiyata, hatta daha ucuza daha rijit ve hafif karbon fiber kadrolar bulabilirsin. Ama titanium kadro sahibi olmak çoğu kişinin gözünde bir ayrıcalık olur :)
 

Orhan57

Aktif Üye
Kayıt
29 Aralık 2014
Mesaj
164
Tepki
193
Yaş
30
Şehir
Konya ve istanbul
İsim
Orhan Yıldırım
Bisiklet
Sedona
Kesinlikle bir titanyuma ihtiyacım var o zaman. Egzotik bisiklet dedin mi... akan sular durur. :) çok teşekkürler
 
Kayıt
3 Eylül 2013
Mesaj
7
Tepki
4
Şehir
Ankara
İsim
gürk
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Esasında titanyum kadroların karbon olanlara bir üstünlüğü var: Kişiye özel imal edilebiliyorlar. Teorik olarak karbonlar için de bu mümkün tabi ama teorik olarak :)

Kişiye özel üretimin avantajı ne peki? Seri üretim kadroların belirli bir ağırlık aralığındaki binicilere hitap etmesi gerekirken kişiye özel üretimlerde tamamen sizin ağırlığınıza göre üretim yapılıyor. Dolayısıyla konfor ve performans seri üretim bir kadrodakine göre çok daha üstün olabiliyor.

Bu arada kadroda ağırlık avantajı/dezavantajı olarak bahsedilen rakamlar gramlardan ibaret.

Kaynak: Sheldon Brown
 

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba,

Ben de bu aralar titanyum kadrolarla ilgilenmeye başladım. Bir tane edinsem üzerine parçaları toplayabilir miyim diye düşünüyorum. Ama işin kötüsü kadro Ti olunca her şey Ti olsun istiyor insan. :)

Bu aralar favorim Lynskey Backroad tur kadroları. Youtube'da epeyce Lynskey videosu mevcut. Adamlar imalathane (fabrika demiyorum :) ) içinde video çekiyorlar.

Bir de Van Nicholas var tabi. Ayrıca Litespeed ve Nevi....

Ben hayal kurmaya başladım. Backroad üzerine Rohloff....

Bakalım ne zaman gerçekleşecek ?

Selamlar

five
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
Kayıt
17 Kasım 2014
Mesaj
27
Tepki
12
Yaş
36
Şehir
Ankara
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Maalesef olası bir kazada kırılma yada ileri derece hasar görme ihtimalleri diğer materyallere göre çok daha mümkün.Tamiratı da bir hayli zor.
 

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Mutlu Furkan

Merhaba,

Bu tanımınız "karbon" kadroyu tarif ediyor. Titanyumu değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
Kayıt
17 Kasım 2014
Mesaj
27
Tepki
12
Yaş
36
Şehir
Ankara
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@five

: ) Haklısınız benim aklımdan neden Karbon geçtiyse.
Yanlış bilgi kusura bakmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57 ve five