Titanyumdan imal edilmiş kadroların diğerlerine nazaran farkları nedir? Niçin insanlar bisiklet kadrosunu Titanyumdan yapar? Boyasızken çok hoş görünüyor ama sadece görüntü olmamalı bunun sebebi. Nedir farkı bilmek isterim.
Karbon fiber yaygın değilken egzotik materyal olarak kullanılmış. Çelikten hafif, ve güç/ağırlık oranı fazla. Hissiyatı çeliğe benziyor. Paslanma derdi yok, ömür boyunca. Yine de TiN kablama yaparak çarpıcı altınımsı parlak sarı bir yüzey elde edilebiliyor. Neredeyse elmas kadar sert bir yüzey oluyor bu. Matkap uçlarında, dişlilerde görebilirsiniz mesela. Havalı bir materyal olarak kabul ediliyor hala. Benim de uzun bir süre favori elementim titaniumdu. Ti Kadrolar Hala imal ediliyor ama artık hafiflikten ziyade egzotikliğinden dolayı tercih ediliyorlar. İşlemesi kolay değil, herkes yapamıyor. Aynı fiyata, hatta daha ucuza daha rijit ve hafif karbon fiber kadrolar bulabilirsin. Ama titanium kadro sahibi olmak çoğu kişinin gözünde bir ayrıcalık olur
Esasında titanyum kadroların karbon olanlara bir üstünlüğü var: Kişiye özel imal edilebiliyorlar. Teorik olarak karbonlar için de bu mümkün tabi ama teorik olarak
Kişiye özel üretimin avantajı ne peki? Seri üretim kadroların belirli bir ağırlık aralığındaki binicilere hitap etmesi gerekirken kişiye özel üretimlerde tamamen sizin ağırlığınıza göre üretim yapılıyor. Dolayısıyla konfor ve performans seri üretim bir kadrodakine göre çok daha üstün olabiliyor.
Bu arada kadroda ağırlık avantajı/dezavantajı olarak bahsedilen rakamlar gramlardan ibaret.
Ben de bu aralar titanyum kadrolarla ilgilenmeye başladım. Bir tane edinsem üzerine parçaları toplayabilir miyim diye düşünüyorum. Ama işin kötüsü kadro Ti olunca her şey Ti olsun istiyor insan.
Bu aralar favorim Lynskey Backroad tur kadroları. Youtube'da epeyce Lynskey videosu mevcut. Adamlar imalathane (fabrika demiyorum ) içinde video çekiyorlar.
Bir de Van Nicholas var tabi. Ayrıca Litespeed ve Nevi....
Ben hayal kurmaya başladım. Backroad üzerine Rohloff....