TFS 100D yi yükseltmeye nerden başlasam?

Konu, Merida kategorisinde BF Okuru_ tarafından 12 Nisan 2011 tarihinde paylaşıldı.

  1. BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Arkadaşlar kısa vadede bisikletimi yükseltme imkanım yok ama belki yazın biraz yükseltebilirim.Nerden başlamamı önerirsiniz?Benim kafamda maşayı epicon(2011) yapmak var ama bir yandanda spd ye mi geçsem diyorum?Sizce önce spd mi yoksa maşa mı?Diğer başka yükseltme önerileride yazarsanız hem benim için iyi olur hemde konuyu takip eden arkadaşlar için :)
     
  2. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.200
    Beğeniler:
    860
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Harun Sayı
    Bisiklet:
    Giant
    Spd derim. :) Maşa biraz daha bekleyebilir bana göre. Şahsen ben Sedona 711-v 2010 model Bisikletimi kadro çatlayana kadar modifiye edip kullanmayı düşünüyorum. Bu modifiye işlemini de pedallardan başlatıcam. Üzerinde ki diğer komponentleri elime para geçtikçe sırasıyla değiştirmek istiyorum. Daha ömürleri var ama :D
     
  3. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.200
    Beğeniler:
    860
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Harun Sayı
    Bisiklet:
    Giant
    Sonuçta burada xcm v2 maşayı satmaya kalksam kimse almaz diye düşünüyorum :D
     
  4. #4

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    ben sökersem abimin sedona 741D si var ona takabiliriz yada yedekde bekleyebilir :D
     
  5. tolga1976

    tolga1976 Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.508
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Sıralamanızı.

    1.Maşa;

    2.Arka attırıcı;

    3.Frenler;

    4.Spd pedal.

    olarak sıralamanızı öneririm..
     
  6. #6

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    frenlerimden(hayes stoker) ve arka aktarıcımdan(alivo*8) memnunum :) spd ye meraklandık abimle ama ben biraz çekiniyorum :D düşme anında ayağımdan nasıl çıkacak ve şehir içinde ne kadar kullanışlı olur bilemiyorum.maşayı değiştirmek istememin tek sebebi ise bisiklet hafiflesin diye ama model de tavsiye ederseniz düşenebilirim, fren, arka aktarıcı, maşa vs. için.Aslında bisikletimi aldıktan sonra 5-6 km sürdüm ve sonra üniverseteye geri geldim.Bisiklet öylel duruyor şimdilik.ağustos gibi parçaları yükseltebilirm en erken.
     
  7. Doğukan KARBAL

    Doğukan KARBAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    776
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İzmir/Bornova
    Bisiklet:
    Merida
    Maşa ile başlamalısın... :) BENCE *-* :)
     
  8. sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Ankara odtü
    1)SPD
    2)Amortisör
    3)Jant Seti
    4)Aynakol
    5)Diğer parçalar
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  9. #9

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    sanırım spd öne çıkıyor gibi :) fakat şimdilik kesin birşey diyemiyorum :D
     
  10. tolga1976

    tolga1976 Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.508
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye




    [​IMG]


    Kadro

    Matts TFS-Comp-Disc


    Amortisör

    SR XCM-H-D-LO 100 Lockout


    Ön Vites

    Shimano M310 34.9-42T


    Arka Vites

    Shimano Alivio


    Vites Kolu

    Shimano ST-M360 Rapidfire


    Fren Kolu

    Hayes Stroker Ryde


    Frenler

    Hayes Stroker Ryde 180/160 mm


    Aynakol

    Shimano M311 42-32-22 CG


    Orta Mil

    Shimano Cartridge


    Zincir

    Shimano CN-HG50


    Göbekler

    Disc-F Alloy / Disc-R Alloy


    Jant Çemberi

    Merida TFS Disc-Black


    Kaset Dişli

    Shimano CS-HG40-8 11-32


    Jant Telleri

    Stainless Silver


    Lastikler

    Merida RACE 2.1


    Gidon

    FSA XC 180OS Flat 620


    Gidon Boğazı

    FSA OS-190 6°


    Furç Takımı

    M10 Neck


    Sele Borusu

    FSA SL280 SB25 31.6


    Sele

    X-Mission Line


    Pedallar

    XC Steel



    Tavsiye parçalar..

    [​IMG]
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  11. tolga1976

    tolga1976 Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.508
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Ön amartisörünüzün kaliteli olanıyla değiştirmek ilk başta size çok farklı bir konfor getirir. Hemde bu konforu çok çabuk hissederseniz.

    İkinci önceliğiniz bence arka attırıcınız olmalı. Çünkü vites geçişleriniz tıkır tıkır her şartta işlemeli ve yolculuklarınızda size sırt pırt sorun çıkartmamalı. Aklınız arkada kalmaz böylece.

    Üçüncü tercihiniz frenlerde hidroliğe geçmeniz. Tadından geçilmiyor hidroliğin. Sonrada vazgeçilmez oluyor bir kez tattınmı.

    Kilitli pedala geçmenin sıralamada yeri yok aslında. Ama bisiklet üstünde deneyiminiz arttıkça ayağınızı pedaldan kurtaramadığınız durumlarda bisiklete hakimiyet konusunda daha deneyimli olacağınız kesindir.

    Efendim; yukarıdaki bilgiler tecrübeyle sabit olup yalnızca dağ bisikleti için geçerlidir.

    Vesselam..
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  12. #12

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    xtr benim bütçemi baya aşar :D ama teşekkürler genede :) ve 9 lu sisteme geçersemde gene baya bir masraf olacak.Frenlerim zaten hidrolik ;)
     
    tolga1976 bunu beğendi.
  13. #13

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    yanlış biliyorsam maruz görün beni ama xtr filan bunlar yarış sersi diye biliyorum.Ben biraz tur gibi kullancam bisikleti stabilize yollarda filan ve birde abimle bir ara Hacıkırıya, Meydan Yaylasına filan çıkmayı düşünüyoruz.Bu bölgedeki arkdaşlar iyi bilir oranın yollarını baya bir rampa ve çok bozuk yolları var.Bisikleti dayanıklılığa göre yükseltmeyi istiyorum.Yarışları pek düşünmüyorum şimdilik.
     
  14. Samet Şenel

    Samet Şenel Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    817
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Spd pedalın size oldukça faydası olacaktır öncelikle.. Daha sonra amortisörden önce jant seti,lastikler,iç lastikler gelir benim için.Bisikleti jant seti,iç-dış lastikler,ruble,aynakol gibi yerlerden hafifletmek oldukça verimli olacaktır,amortisöre göre. Sonuçta dönen kütle bunlar. Şahsen maşadan kazanacağım 1 kiloyu,teker setinden kazanacağım 500 grama asla tercih etmem. Bisikleti hafifletmenin en ucuz ve kolay yolu lastik-iç lastikten başlamak. Buralardan ciddi gramlar kazanabilirsiniz. Tabi ultra hafif,kağıt gibi lastiklerden bahsetmiyorum uzak durun. Yani kısacası olay bütçeye bakıyor...
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  15. -Paşa-

    -Paşa- askssy

    Kayıt:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    605
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Specialized
    maliyet açısından 9 lu sistem cok gelir diyorsunuz ancak spd pedala geçmek de temel olarak en az 150-200 TL ( ayakkabı ile ) civarıdır. Bu belirtilen parayla vites sisteminizi bir iki seviye yükseltebilirsiniz diye düşünüyorum.
    Bence de
    1- Vites
    2- Maşa
    3- Spd
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  16. #16

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    9 lu sisteme geçmek için deore aynakol zaten 300 küsür filan diye biliyorum, ruble, zincir falan değişecek.300 civarı bir bütçem olabilri değişim zamanı ilk değişim için.
     
  17. #17

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Dış lastik olarakda Schwalbe nobidik düşünüyoruz abimle ama onun için erken önce lastikler erisin değişme zamanı gelince onları değiştirecez.Öncelik sıramızda spd veya maşa var
     
  18. GokmenOzyurt

    GokmenOzyurt Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.237
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    spd sizin performansınızı çok daha iyi arttırır bence maşayı değiştirmektense...

    korkmayın düşüş anında spd kendiliğinden çıkıyor.(ayarı normal ise)
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.
  19. #19

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    150tl ye kadar filan 8li sistem için arka aktarıcı ne önerebilirsiniz model olarak?(üzerindeki alivio ile bariz bi fark yaşatsın değiştirince :D )sram veya shimano.hangisi daha dayanıklıysa :D
    Frenlerim hidrolik olduğu için onlardan bir sorunum yok.Ön aktarıcımda altus yazıyordu onun bir etkisi var mı?ama ön aktarıcıyı pek kullanmıyorum %90 orta duruyor zincir.Maşa konusundada hep forumda arkadaşlar epiconu önermişler ama pek bir bilgim yok.Eger şu parçalar yerine şu parçaları takın derseniz kendime bir bütçe planı yapacağım. :)
     
  20. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    bence maşadan başla hatta epicon yerine tora yı öneririm aralarında fazla fiyat farkıda yokken
     
    BF Okuru_ bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

IMG_20160426_171815.jpg
Merhaba arkadaşlar , bugun istanbul tıp fakültesinde halk sağlığı dersime girdim. Dersin bir kısmında su depolamak icin kullanilan plastik kaplarin hangi maddeden yapildigini ve bunu nasil...
1244553839068-76k4h8ffnxp0-630-354.jpg
Yine uzun ve detaylı bir makale ile kaldığımız yerden devam ediyoruz :D Bu haftaki konu beslenme ve su içme. Fakat içinde yağ ve karbonhidrat yakımına dair harika, herkesin işine yarayacak...
1.jpg
britishcycling.co.uk adresinde yayınlanan bir makalede uzun antrenman sürüşleri ve yarışlar için doğru beslenme mevzusu oldukça kapsamlı bir şekilde ele alınıyor. Sürüşlerin bir gün öncesinde...