Scudo Sports

Tension metre (Jant teli gerginlik ölçer) önemli!

Teşekkür ederim ön jant telleri hepsi gergin fakat arka da 3 4 tel biraz gevşek corelli servisine gitsem iyi olacak
Corelli servisine gitmeyin bence, cunku buyuk ihtimalle yapamayacaklar :)
 
Scudo
Corelli servisine gitmeyin bence, cunku buyuk ihtimalle yapamayacaklar :)
Neden ki boşuna mı duruyor onlar 6 ayda bir bakımı var bakımın içinde akort ayarı da yokmu nasıl servis ki bunlar
 
aliexpress'ten aldığım tansiyonmetre an itibarıyla elime ulaşmış bulunmakta. daha önce parktool'unkini kullanmıştım, bu da onun iyi bir kopyası gibi gözüküyor. 19.8 dolar, üstüne 27 tl vergi ödedim, 142 tl ye geldi. yerli satıcılardaki en ucuzu ise 255 tl.

(link)

214120 dosyayı görüntüle
Yıllar sonra gelen hort olacak ama... Bu alet iş görüyor mu? Park Tool kopyası olan buna benzerler 400 500 bandında geziniyor. Park Tool ise 2500 civarı. Bir de Unior marka bir tane buldum o da 1800 lira. Yalnız Unior olanın yanında kalibrasyon teli de mevcut. Ayarı kaçınca 60 hassasiyette sabit bir tel var ona göre ayar çekiliyor. O yüzden cazip geldi ama yine de 3 katı pahalı Çinli kardeşlerinden. Bir de Park tool ve kopyaları 0-45 aralığında ölçüyor. Unior 0-90. Çevrim formülü farklı herhalde. Şimdi tüm tellerin yakın ölçülerde olup olmadığını anlamak için aletin kalibrasyonu çok mühim değil ama uygulamada veya yanında gelen kagittaki verilere tutturmak için şart. Uniorun 60 lık kalibrasyon teli gibi diğer ürünleri de kalibre edecek bir şey mevcut mudur acaba? Kantarla falan bir teli 50 kg olacak şekilde gerdirsem bu alette kaça tekabül eder? Çalışma mantığı tam olarak nedir?

Akort sehpası aldım. Evde akord edilmeyi bekleyen bir sürü tekerlek var 😀 Bu alet de gönlümden geçiyor ama ucuzunu alıp kalibre edebilir miyim? Yoksa Unior alıp geçeyim mi bilemedim. Bekledikçe fiyatları artıyor 😀
 
@-Deniz- 0-45 aralığında ölçenler yeterli. Çalışma mantığı şöyle, tele 3 noktadan temas ediyor, mekanizmadaki yaydan dolayı orta noktanın tele ne kadar sehim verebildiğini (ing. deflection rate) ölçüyor. Ben şimdiye kadar hep 2.0 mm yuvarlak kesitli tel kullandım ve maksimum gerginliği 30 olacak şekilde yaptım. Bu "sehim miktarı"nın hangi telde ne kadar kiloluk bir gerilmede oluştuğuna dair yaklaşık bir çizelge hazırlamış ParkTool. Steel round 2.0 için 30'a karşılık bir sayı koymamışlar nedense. (Fazla mı geriyorum acaba?). 28 için var en fazla. Alet 28 gösteriyorsa o tel 173 kiloluk gerilime sahipmiş mesela.

imageuploadedbytapatalk1362262368-588490-jpg.776839


Aslında elinde ideal gerilime sahip bir jant varsa gerilimölçere gerek yok. "Mıncıklama" yöntemiyle kabaca telleri ne kadar germek gerekir anlaşılıyor. Birbirine ardışık ve paralel olan telleri tek elle tutarak birbirine doğru çekince sehimleri hakkında güvenilir bir bilgi alınıyor. Kullanımı hazır jantın tellerini mıncıklayıp yeni topladığın jantın tellerinde aynı sertliği yakalayacaksın, zor bbişey değil. Kalibrasyon da çok mühim bir konu değil. Üşenmeyip telin sehim vermesine sebep olan yayı alete sadece jant öreceğin zaman takarsan yay kasılı kalmaya alışmaz, böylece gösterdiği değer zamanla değişmez, veya çoook yavaş değişir (azalır).
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- 0-45 aralığında ölçenler yeterli. Çalışma mantığı şöyle, tele 3 noktadan temas ediyor, mekanizmadaki yaydan dolayı orta noktanın tele ne kadar sehim verebildiğini (ing. deflection rate) ölçüyor. Ben şimdiye kadar hep 2.0 mm yuvarlak kesitli tel kullandım ve maksimum gerginliği 30 olacak şekilde yaptım. Bu "sehim miktarı"nın hangi telde ne kadar kiloluk bir gerilmede oluştuğuna dair yaklaşık bir çizelge hazırlamış ParkTool. Steel round 2.0 için 30'a karşılık bir sayı koymamışlar nedense. (Fazla mı geriyorum acaba?). 28 için var en fazla. Alet 28 gösteriyorsa o tel 178 kiloluk gerilime sahipmiş mesela.

imageuploadedbytapatalk1362262368-588490-jpg.776839


Aslında elinde ideal gerilime sahip bir jant varsa gerilimölçere gerek yok. "Mıncıklama" yöntemiyle kabaca telleri ne kadar germek gerekir anlaşılıyor. Birbirine ardışık ve paralel olan telleri tek elle tutarak birbirine doğru çekince sehimleri hakkında güvenilir bir bilgi alınıyor. Kullanımı hazır jantın tellerini mıncıklayıp yeni topladığın jantın tellerinde aynı sertliği yakalayacaksın, zor bbişey değil. Kalibrasyon da çok mühim bir konu değil. Üşenmeyip telin sehim vermesine sebep olan yayı alete sadece jant öreceğin zaman takarsan yay kasılı kalmaya alışmaz, böylece gösterdiği değer zamanla değişmez, veya çoook yavaş değişir (azalır).
Tamam o zaman soldaki 0dan 45 e olan rakamlar sağda dikine inen değerlerin olması gereken kg cinsine eşit ise yani sağdaki rakamlar hep kg değeri veriyorsa torkmetredeki gibi. O zaman atıyorum yuvarlak çelik 2.0 kalınlığında jant telini alıp bir yandan gerdirerek öbür ucunu da 100 kg ağırlık olcebilen bir kantara baglarsam sanırım. Atıyorum kantarda 53 kg olana kadar gerdirdim. Teli ortadan ölçtüm. 14 değeri vermeli. Doğru mu anladım? Bunu diyelim ki daha ağır şartlarda tekrarlayıp hassasiyeti de yukseltebiliriz. Mesela 70 kg icin 17 94 kg için 20 vs... Kesin kg mı ama yoksa başka bir formül devreye giriyor mu onu anlayamadım 😀 Bu mantıkla çalışıyorsa aleti kalibre edip sonrasında atıyorum incesinden bir alyan anahtarını ölçüp (hani şu ikeadan verilenler) çıkan değere göre aleti hep stabil tutabiliriz galiba? Böyleyse en ucuzu da iş görür gibi. Hepsinin arkasında uniordaki gibi gevsetilen bir vida ile yay var sanırım. Oradan çözeriz 😀
 
...O zaman atıyorum yuvarlak çelik 2.0 kalınlığında jant telini alıp bir yandan gerdirerek öbür ucunu da 100 kg ağırlık olcebilen bir kantara baglarsam sanırım. Atıyorum kantarda 53 kg olana kadar gerdirdim. Teli ortadan ölçtüm. 14 değeri vermeli. Doğru mu anladım? Bunu diyelim ki daha ağır şartlarda tekrarlayıp hassasiyeti de yukseltebiliriz...
ParkTool'un bu tablosu çok güvenilir bişey değil. Şu bakımdan, bir tele 70 kilo yük astın ve üstündeki kalibrasyon civatasıyla 17 gösterecek şekilde ayarladın diyelim. Bu "27 gösterdiğinde 153 kiloluk gerilime sahip olacak" anlamına gelmiyor. Hata payı olur mutlaka. Aslında en iyisi direkt akort yaptığın gerilimde kalibre etmek ama onu da uygulamak çok büyük bir efor. Yaklaşık 150 kiloluk bir cisim (ilk aklıma gelen 3 adet çimento paketi) oluşturacaksın, ve tel aracı olacak şekilde bunu bi yere bağlayacaksın, çok uzun hikaye....

En pratiği, elde gerilimölçerle Decathlon veya BikeHouse gibi bi yere gideceksin, kendi teker çapında ve tel kalınlığındaki jantlarda alet ne gösteriyo ölçeceksin, sonra kendi topladığın jantta aynı değeri verecek şekilde yapacaksın akortu :ssrtcbya:
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Jant teli malzemesi nedir onu anlamaya çalışıyorum. Bugün mıknatıs tuttum. Mıknatıs yapışmıyor. Selenin kendi ayar yerleri falan hep demir demek ki çünkü direkt şak diye yapışıyor. Ama jant telini hiç tutmuyor mıknatıs. Jantın kendisine değdiğinde ise hafif çekiyor gibi ama yapışmıyor. Sitesinde rim için alloy yazmış. Yani alaşım sanırım. Ama teller ne olabilir ki? Metal renginde ve mıknatıs çekmiyor. Alüminyum olabilir mi? Trek fx 2 bisiklet.
 
@-Deniz- Teller 2.0 mm ise, ve mıknatıs hiç mi hiç tutmuyorsa kaliteli paslanmaz çelik kullanmışlar demek. Alüminyum teller o incelikte olamıyor, dayanımı yetmiyor.
 
@-Deniz- Teller 2.0 mm ise, ve mıknatıs hiç mi hiç tutmuyorsa kaliteli paslanmaz çelik kullanmışlar demek. Alüminyum teller o incelikte olamıyor, dayanımı yetmiyor.
Şimdi ölçtüm evet tam 2 mm. Kumpas yok ama cetvelle 2 mm gibi yani 😀 ölçüm tablosunda çelik tel olana bakacağım o zaman? Peki çelik tel, alüminyum tel ve karbon arasında ne fark var? Hafiflik mi? Ben ağır biri olduğum için 32 lik çelik bana daha mı uygun?
 
Yukarıdaki tabloyu sen gerilimi sordun diye verdim açıkçası. Uygulamada pek bi işlevi yok. Materyaller arasında hafiflik farkı var tahmin ettiğin gibi. Evet 32 telli teker daha uygun sana.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Yukarıdaki tabloyu sen gerilimi sordun diye verdim açıkçası. Uygulamada pek bi işlevi yok. Materyaller arasında hafiflik farkı var tahmin ettiğin gibi. Evet 32 telli teker daha uygun sana.
Tamamdır, teşekkür ederim. Daha hafif ama daha dayanıksız olacaksa çelikten devam 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
arkadaşlar merhabalar,bende forumda yeniyim bu arada,bununla alakalı araştırma yaparken kendimi burda buldum,sorun şu ki..?hangi cantın tansiyon değeri ne olmalı bunu nasıl temin edebilirim,mesela yeni aldığım bisikletin pdf katoloğunda bunu bulamıyorum,jant üzerinde ya da lastik üzerinde yazar mı..?
 
arkadaşlar merhabalar,bende forumda yeniyim bu arada,bununla alakalı araştırma yaparken kendimi burda buldum,sorun şu ki..?hangi cantın tansiyon değeri ne olmalı bunu nasıl temin edebilirim,mesela yeni aldığım bisikletin pdf katoloğunda bunu bulamıyorum,jant üzerinde ya da lastik üzerinde yazar mı..?

Hiçbir yerde yazmaz. Lastikle ilgisi yok, üreticisi nasıl bir jant ve bisiklette kullanacağınızı bilemez, jant çemberi üreticisi de nasıl bir göbek ve tellerle ne tür örüm yapacağınızı bilemeyeceğinden yazmaz. Jant set olarak satılıyorsa, üreticisi tüm bileşenleri bildiği için değerleri veren bir tablo yapmış olabilir, üreticisine sorulabilir ya da sitesinde bulunabilir. Bu değerler bile yaklaşık değerler olur, bisiklete ve kullanım şartlarına göre değişebilir.

Hazır set değilse ya da üreticide bilgi yoksa şu tür araçlardan yararlanılabilir:
(link)
(link)
(link)

Pratik olan, özellikle yeni ve düzgün örülmüş bir jantsa üzerinden tüm telleri ölçüp en çok rastlanan değeri doğru değer olarak kabul edip not almak, tabii her taraf için ayrı ayrı. Eski ve bozulmalar olmuş bir jantsa el yordamıyla doğru gerginlikte olduğu hissedilen teller referans alınabilir. Bu "doğru gerginlikte olduğunu hissetmek" zamanla ya da deneyerek öğrenilebiliyor. Tüm telleri "yeterince sert" gibi muğlak bir gerginliğe ayarlayıp sonra akort yapıldığında bundan sapan teller olabileceğini kabul edip "mümkün olduğunca" ideale yaklaştırabilirseniz, "yeterince" iyi ayarlanmış bir janta sahip olabilirsiniz. "Kusursuz" ya da "tam kitabına göre" pek mümkün değil.
 
Geri