delibalta
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 24 Eylül 2004
- Mesaj
- 673
- Tepki
- 2.701
- Şehir
- kuzeyli
- Başlangıç
- 1997—98
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
1. gün: Palermo-Termini
(link)
2. gün: Termini-Petralia Soprana
(link)
En zoru 3. gündür. Yıllar önce (20 sene falan) okuduğum bir macera romanında peşlerindeki katillerden kaçan gruba liderlik eden adam yanındakilere bunu söylüyordu. O zaman dikkatimi çekmemişti ama adam enerjiniz bitecek, gözleriniz kararıp düşeceksiniz, bacaklarınız sizi artık taşıyamayacak vb yerine acılar içinde kıvranıp yürüyemeyeceksiniz, yaralarınız kanayacak, eklemleriniz şişecek, güneşten dudaklarınız patlayıp birşey yiyemez hale gelecek ve sinekleri bile kovarken acı çekeceksiniz gibi şeyler söylüyordu. Güneşi bayramdan bayrama gören memlekette en fazla 6 saat yürümüş olan ben için yanlarında bol yiyecek ve içecek olduğundan öyle diyordur diye geçiştirilecek bir ayrıntıydı. Ta ki bisikletin üstünde ardı ardına her seferinde 10-12 saat kalana kadar. Aslında motor yağı reklamlarından da uyanmam gerekirdi ama bir şekilde kaçmış dikkatimden. Yakıt veya yiyecek yani enerji önemli bir limitti ama en önemlisi değildi. En önemli engel fiziksel ve ruhsal mekanizmaların sürekli aşınma ve darbelere karşı işlevini koruyamamasıydı. Tüm yolda kalmalar, kazalar, düşüşler incelendiğinde enerji bittiği için olanlar diğer sebeplere göre çok daha azdır. Ne kadar yerseniz yiyin bacak dönecek durumda değilse sonuç almak imkansızdı.
Romandaki adam diğerlerine 3. günü atlatırsanız kurtulursunuz diyordu. Çok uzun sürüşler yapılan bir turda 3. günün sabahı seleye oturmak nasıl birşey derseniz işte böyle birşey:
(link)
Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. Ya da rotasını kaybetmiş gemiye.
Bugün bu iki sözün anlamını tam olarak öğrendik. Onun haricinde gayet iyi bir gün oldu. Efsane bir düşüş bekleyen varsa bugün de öyle birşey olmadı. Şöyle bir çatırdı sesi ve Funda yanımda. Çizgi filmlerdeki gibi birbirimize baksak ve yavaşça sollasa beni. İkimiz de tek teker son kasabaya kadar gitsek. Ama buna benzer birşey olmadı ve egzotik bölgelere giden 3. sınıf şehirlerarası taşımacılık firması yolcuları gibi geç, yorgun, bıkkın, ağrılar içinde ama keyiften kızamaz halde hedefimize yaklaşık olarak ulaştık.
Güzeller güzeli Petralia Soprana kasabasından ayrılıp Gangi, Nicosia, Agira, Regalbuto, Santa Maria di Lucatia kasabalarından geçip Belpassoya ulaştık. Toplamda 120 km yol alıp 1500 m tırmandık ve 8 saat 40 dakika sürdü. 1100 m irtifalı Soprana'dan (hemen samimi olduk ismi kısaltıyoruz) 500 m rakımlı Belpasso'ya giderken bu kadar tırmanmanın nedeni yolun çok inişli çıkışlı olması. Net olarak 500 metre alçalmış olsak bile Kartepe'ye çıkmış kadar olduk toplamda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/rota3.jpgriginal
rota bu şekilde. Sahile ve Etna'ya ulaştığımız kritik bir gün. Gün boyu geniş bozkırlarda vadiler ve tepeler arasında yol alacağız. Hedef Etna eteğindeki kasabalara ulaşmak.
Kırmızı ile çizilen GPS tarafından kaydedilen ve gerçekte izlediğimiz rota. Sarı ise benim gitmeden önce evde hazırladığım rota.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/profil3b.jpgriginal
profil testere gibi. bitirdi bizi
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily005.jpgriginal
Soprana tepenin üzerine uzanmış. Gangi ile arasındaki vadiye iniyoruz sabah serinliğinde. Koyunlar çorak toprakta birşeyler arıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily010.jpgriginal
ara ara kara bulutlar da var ama hava gayet açık. Yol da yeterince düzgün ve tenha.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol1.jpgriginal
Soprana Gangi arasında çizdiğim rotayı takip etmiyoruz zira kağıt üzerinde anayol denen yol tarlaların arasında bir köy yolu. Biz anayoldan şaşmayıp bugünkü ilk rotadan sapmayı gerçekleştiriyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily012.jpgriginal
vadiden yukarı tırmanıyoruz. Soprana karşımızda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily016.jpgriginal
Gangi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily020.jpgriginal
kıpkırmızı kaktüs meyveleri. Kasabalar genelde çok dik yamaçlara ve tepelere yapılmış. Kolay ulaşılabilir arazilerde pek bina yok.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol2.jpgriginal
Sol üst köşede Nicosia öncesi yol ayrımında kararsız kalıp levhayı takip ettiğimiz yer. Nicosia'da ne olacağını kırmızı çizginin şaşkınlığından tahmin edebiliyorsunuz
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolayrim1.jpgriginal
bir süre sonra bu yol ayrımına geliyoruz. Benim hazırladığım rotaya göre sağdan gitmemiz gerekiyormuş ama hem doğru yöne gitmediğinden hem de levha vb olmadığından hiç dikkate almadım sağ tarafı. GPS'de sicilya haritası yok, rotayı Google Earth ile hazırlayıp yüklemişim eğer ayrılırsam bipliyor yanlış döndüğümü farkediyorum. Sağa dön diye birşey yok yani cihazda
GE ile rota hazırlarken otomatik takip ettirmişim anayolları ve belirgin hata yaptığı yerleri de düzeltmişim o kadar. Bu tip seçimlere hazır değilim.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolayrimi2.jpgriginal
Anayolu bir süre takip edince ısrarlı bipler üzerine geri dönüp en azından levhanın gideceğimiz yeri gösterdiği sol tali yola giriyoruz. Nicosia'ya kadar bol iniş çıkışlı tali yoldan gideceğiz. Alet yine ötüyor ama levhaya güvenip devam ediyorum.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily026.jpgriginal
Kayalığın üzerinde bir kale ve vadi tabanında bir köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily027.jpgriginal
çiftlik hayatı.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily030.jpgriginal
ve Etna'yı kendi gözlerimizle ilk gördüğümüz yer. Dağın doruğundakinin bulut olmadığını farkedince anladık Etna olduğunu. Sadece bugün değil uzun süre bizi izleyecek.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily033.jpgriginal
Etna henüz çok uzakta. Bugün dağın eteğine ulaşacağımıza inanmak zor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily036.jpgriginal
Nicosia'ya doğru derin bir vadiye iniyoruz. Kayalıkların arasından geçiyor yol.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily037.jpgriginal
Etna'ya doğru eğilmiş şeklini aldığı bulutlar gibi ilerleyip dağa kavuşma azminde. Hareket halinde yakalanmış özel bir sahne.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily042.jpgriginal
Nicosia'ya az kaldı. Normalde olmamız gereken yol bu köprünün üstüydü galiba. Neresi anayol neresi ara yol belli değil.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily051.jpgriginal
ve diğer kasabalar gibi kartal yuvasına inşa edilmiş Nicosia. Birazdan tadına bakacağız.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily055.jpgriginal
mini bir tünel.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolNicosiaLevha.jpgriginal
ve girişte bizi bu levha karşılıyor. Arabanın gittiği yoldan geldik ve gideceğimiz kasaba Agira geldiğimiz yönde !?
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolNicosia1.jpgriginal
Kasabanın içine girip öte taraftan çıkmamız gerekiyor. Elimizdeki haritada kasaba bir nokta ve yol üzerinden geçiyor. Mecbur sarıyoruz dimdik rampaya. Bisikleti itmek çok zor olduğundan ne olursa olsun çevirmek istiyorum, zincir kesilecek diye korktum epey. Donanımı çok eski bisikletin ve üzerindeki zincirler 5 seneden eski değilse şaşarım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia2.jpgriginal
ara sokaklara dalıyoruz. Bir şekilde tepeyi devirip diğer taraftan inecek ve anayolu bulacağız.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia3.jpgriginal
Burayı da zorla çıkıp tepede iyi haberi almayı istedik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia4.jpgriginal
ama olmadı arkaya geçiş bulamadık. Mecburen buralardan kasaba girişine geri indik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol3.jpgriginal
Kasaba girişindeki diğer yoldan çıkıp merkeze ulaştık ve en az 5 kişiye yol sorduk. Gösterdikleri yanlış yönlere 3 defa girip geri döndükten sonra kendimizi anayola hiç benzemeyen bir sokağı takip ederek dışarı attık.
Kasabaya ilk gelişimizle çıkışımız arasında tam 45 dakika geçti ve sadece 4 km yol gittik
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily060.jpgriginal
zor bir tecrübeyi arkamızda bırakıp Agira'ya doğru yola çıkıyoruz. Yiyeceğimiz çok azaldı birşeyler almamız lazım buradan.
Agira da diğer kasabaların bir kopyası gibi. Dik bir yamaçta kurulu, etrafa hakim bir de kalesi var.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily063.jpgriginal
macellan ve miço. Boynu biraz bükük sanki kaptan'ın
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily065.jpgriginal
öğle arasından önce Agira'ya varamazsak her yer 2 saat süreyle kapanacağından halimiz harap olacak.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/agira.jpgriginal
geç kaldık ve her yer kapalıydı ama şansımıza girişten biraz ileride açık bir fırın vardı. Karşısında bisikleti parkedip yiyecek ve 2 lt'lik şişelerle su alıyoruz. Sicilya'da su en alakasız yerlerde bile satılıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily073.jpgriginal
Fazla kalamayıp yolumuza devam ediyoruz. Planın epey gerisindeyiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily076.jpgriginal
Agira'dan sonra sert bir inişle göl hizasına ineceğiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily078.jpgriginal
virajlar çok sert.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily079.jpgriginal
birbiri ardına geliyor sert dönüşler.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily080.jpgriginal
beraberinde eğim de dik olunca epey heyecanlı bir iniş oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily089.jpgriginal
Agira da bir kartal yuvasına kurulu.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily090.jpgriginal
terkedilmiş halde bir bina.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily091.jpgriginal
bölgede yaygın olan taşımacılık şirketinin otobüsü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily092.jpgriginal
iyi ki çıkmıyoruz buradan.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily093.jpgriginal
Funda risk alıp fotoğraf çekmeye devam ediyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily094.jpgriginal
karşılaştığımız otomobiller lastiklerini öttürerek dönüyorlar virajları. Genel olarak hızlı araç kullanıyorlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily102.jpgriginal
Buralarda gölge bulunca kaçırmayıp molayı vermek gerekiyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily103.jpgriginal
Agera'dan aldığımız fırın mamullerini götürüyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily111.jpgriginal
Etna görüş alanımızda. Bu sefer çok daha yakın.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily119.jpgriginal
Regalbuto bir sonraki durağımız. Yine birşeyler yiyip su almamız lazım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily124.jpgriginal
bu sefer tam rota üzerinde giriş yapıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/regalbuto.jpgriginal
Bu güzel meydanda durup sağ köşebaşındaki pastanede birşeyler yiyoruz. Fotoğraf çekmemişiz nedense. Google street view mükemmel bir çözüm bu durumlarda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily130.jpgriginal
Regalbuto'dan sonra yine sert bir inişle zemine ulaşıyoruz. Yaklaşık 200 m irtifa ve düz, insanı düşüncelere daldıran bir yol. Etna tam karşımızda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily132.jpgriginal
O tepelerin ardından geldik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily133.jpgriginal
zamana direnen duvarlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily136.jpgriginal
tam gerilim romanı yazılacak mekan. Bahçe ve meyveler çok güzeldi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily145.jpgriginal
şık bir köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily146.jpgriginal
kendimizi özel hissediyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily147.jpgriginal
Ekim ayında kurumaya yüz tutmuş ırmak.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily152.jpgriginal
köprüyü çok beğendik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily153.jpgriginal
Catania anayolunda bir grup bisikletçi. Peşlerinden tam yol ileri diyerek epey süre hızla gidiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily155.jpgriginal
ta ki hararet lambası yanana kadar
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily156.jpgriginal
Catania'ya çok yaklaşmadan anayoldan ayrılıp Etna'ya tırmanmaya başlıyoruz. Etraf yine çok güzel, sakin.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily167.jpgriginal
da vinci mekanizmalarından biri sanırım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily169.jpgriginal
Gölgeler uzasa da güneş hala yüksekte. Pek çalışkan çöpçüleri yok adanın.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily170.jpgriginal
mola için çok güzel bir nokta.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily176.jpgriginal
:ci:
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily179.jpgriginal
güzel köylerden geçerek ilerliyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily187.jpgriginal
ilginç bir yapı daha.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily184.jpgriginal
bicicletta
Belpasso'da devam edip etmemeye karar vermemiz gerekti. Hava kararıyordu ve 7 km daha devam edip 200 m tırmanmanın kötü bir seçim olduğunu düşündüm. Çok yorgunduk ve devam ettiğimiz her dakika kendimize zarar verip sonraki günleri riske atıyordu. Yarın dinlenme ve Etna'ya çıkış günüydü ama yorgunluğu biriktirmenin de anlamı yoktu. Funda devam edebileceğini söylemesine rağmen burada kalmakta ısrar ettim. Etna'ya giden otobüs buradan geçiyordu ne de olsa
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily189.jpgriginal
kulakları düşmüş şoför. Burada tarihi bir an yaşandı ve Funda yemek yerken bir an uyuyakaldı
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/data3.jpgriginal
veriler
Yarın otobüsle Etna'ya çıkıp geri geleceğiz. Bir nevi dinlenme günü yani.
(link)
2. gün: Termini-Petralia Soprana
(link)
En zoru 3. gündür. Yıllar önce (20 sene falan) okuduğum bir macera romanında peşlerindeki katillerden kaçan gruba liderlik eden adam yanındakilere bunu söylüyordu. O zaman dikkatimi çekmemişti ama adam enerjiniz bitecek, gözleriniz kararıp düşeceksiniz, bacaklarınız sizi artık taşıyamayacak vb yerine acılar içinde kıvranıp yürüyemeyeceksiniz, yaralarınız kanayacak, eklemleriniz şişecek, güneşten dudaklarınız patlayıp birşey yiyemez hale gelecek ve sinekleri bile kovarken acı çekeceksiniz gibi şeyler söylüyordu. Güneşi bayramdan bayrama gören memlekette en fazla 6 saat yürümüş olan ben için yanlarında bol yiyecek ve içecek olduğundan öyle diyordur diye geçiştirilecek bir ayrıntıydı. Ta ki bisikletin üstünde ardı ardına her seferinde 10-12 saat kalana kadar. Aslında motor yağı reklamlarından da uyanmam gerekirdi ama bir şekilde kaçmış dikkatimden. Yakıt veya yiyecek yani enerji önemli bir limitti ama en önemlisi değildi. En önemli engel fiziksel ve ruhsal mekanizmaların sürekli aşınma ve darbelere karşı işlevini koruyamamasıydı. Tüm yolda kalmalar, kazalar, düşüşler incelendiğinde enerji bittiği için olanlar diğer sebeplere göre çok daha azdır. Ne kadar yerseniz yiyin bacak dönecek durumda değilse sonuç almak imkansızdı.
Romandaki adam diğerlerine 3. günü atlatırsanız kurtulursunuz diyordu. Çok uzun sürüşler yapılan bir turda 3. günün sabahı seleye oturmak nasıl birşey derseniz işte böyle birşey:
(link)
Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. Ya da rotasını kaybetmiş gemiye.
Bugün bu iki sözün anlamını tam olarak öğrendik. Onun haricinde gayet iyi bir gün oldu. Efsane bir düşüş bekleyen varsa bugün de öyle birşey olmadı. Şöyle bir çatırdı sesi ve Funda yanımda. Çizgi filmlerdeki gibi birbirimize baksak ve yavaşça sollasa beni. İkimiz de tek teker son kasabaya kadar gitsek. Ama buna benzer birşey olmadı ve egzotik bölgelere giden 3. sınıf şehirlerarası taşımacılık firması yolcuları gibi geç, yorgun, bıkkın, ağrılar içinde ama keyiften kızamaz halde hedefimize yaklaşık olarak ulaştık.
Güzeller güzeli Petralia Soprana kasabasından ayrılıp Gangi, Nicosia, Agira, Regalbuto, Santa Maria di Lucatia kasabalarından geçip Belpassoya ulaştık. Toplamda 120 km yol alıp 1500 m tırmandık ve 8 saat 40 dakika sürdü. 1100 m irtifalı Soprana'dan (hemen samimi olduk ismi kısaltıyoruz) 500 m rakımlı Belpasso'ya giderken bu kadar tırmanmanın nedeni yolun çok inişli çıkışlı olması. Net olarak 500 metre alçalmış olsak bile Kartepe'ye çıkmış kadar olduk toplamda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/rota3.jpgriginal
rota bu şekilde. Sahile ve Etna'ya ulaştığımız kritik bir gün. Gün boyu geniş bozkırlarda vadiler ve tepeler arasında yol alacağız. Hedef Etna eteğindeki kasabalara ulaşmak.
Kırmızı ile çizilen GPS tarafından kaydedilen ve gerçekte izlediğimiz rota. Sarı ise benim gitmeden önce evde hazırladığım rota.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/profil3b.jpgriginal
profil testere gibi. bitirdi bizi
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily005.jpgriginal
Soprana tepenin üzerine uzanmış. Gangi ile arasındaki vadiye iniyoruz sabah serinliğinde. Koyunlar çorak toprakta birşeyler arıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily010.jpgriginal
ara ara kara bulutlar da var ama hava gayet açık. Yol da yeterince düzgün ve tenha.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol1.jpgriginal
Soprana Gangi arasında çizdiğim rotayı takip etmiyoruz zira kağıt üzerinde anayol denen yol tarlaların arasında bir köy yolu. Biz anayoldan şaşmayıp bugünkü ilk rotadan sapmayı gerçekleştiriyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily012.jpgriginal
vadiden yukarı tırmanıyoruz. Soprana karşımızda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily016.jpgriginal
Gangi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily020.jpgriginal
kıpkırmızı kaktüs meyveleri. Kasabalar genelde çok dik yamaçlara ve tepelere yapılmış. Kolay ulaşılabilir arazilerde pek bina yok.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol2.jpgriginal
Sol üst köşede Nicosia öncesi yol ayrımında kararsız kalıp levhayı takip ettiğimiz yer. Nicosia'da ne olacağını kırmızı çizginin şaşkınlığından tahmin edebiliyorsunuz
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolayrim1.jpgriginal
bir süre sonra bu yol ayrımına geliyoruz. Benim hazırladığım rotaya göre sağdan gitmemiz gerekiyormuş ama hem doğru yöne gitmediğinden hem de levha vb olmadığından hiç dikkate almadım sağ tarafı. GPS'de sicilya haritası yok, rotayı Google Earth ile hazırlayıp yüklemişim eğer ayrılırsam bipliyor yanlış döndüğümü farkediyorum. Sağa dön diye birşey yok yani cihazda
GE ile rota hazırlarken otomatik takip ettirmişim anayolları ve belirgin hata yaptığı yerleri de düzeltmişim o kadar. Bu tip seçimlere hazır değilim.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolayrimi2.jpgriginal
Anayolu bir süre takip edince ısrarlı bipler üzerine geri dönüp en azından levhanın gideceğimiz yeri gösterdiği sol tali yola giriyoruz. Nicosia'ya kadar bol iniş çıkışlı tali yoldan gideceğiz. Alet yine ötüyor ama levhaya güvenip devam ediyorum.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily026.jpgriginal
Kayalığın üzerinde bir kale ve vadi tabanında bir köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily027.jpgriginal
çiftlik hayatı.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily030.jpgriginal
ve Etna'yı kendi gözlerimizle ilk gördüğümüz yer. Dağın doruğundakinin bulut olmadığını farkedince anladık Etna olduğunu. Sadece bugün değil uzun süre bizi izleyecek.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily033.jpgriginal
Etna henüz çok uzakta. Bugün dağın eteğine ulaşacağımıza inanmak zor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily036.jpgriginal
Nicosia'ya doğru derin bir vadiye iniyoruz. Kayalıkların arasından geçiyor yol.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily037.jpgriginal
Etna'ya doğru eğilmiş şeklini aldığı bulutlar gibi ilerleyip dağa kavuşma azminde. Hareket halinde yakalanmış özel bir sahne.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily042.jpgriginal
Nicosia'ya az kaldı. Normalde olmamız gereken yol bu köprünün üstüydü galiba. Neresi anayol neresi ara yol belli değil.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily051.jpgriginal
ve diğer kasabalar gibi kartal yuvasına inşa edilmiş Nicosia. Birazdan tadına bakacağız.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily055.jpgriginal
mini bir tünel.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolNicosiaLevha.jpgriginal
ve girişte bizi bu levha karşılıyor. Arabanın gittiği yoldan geldik ve gideceğimiz kasaba Agira geldiğimiz yönde !?
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolNicosia1.jpgriginal
Kasabanın içine girip öte taraftan çıkmamız gerekiyor. Elimizdeki haritada kasaba bir nokta ve yol üzerinden geçiyor. Mecbur sarıyoruz dimdik rampaya. Bisikleti itmek çok zor olduğundan ne olursa olsun çevirmek istiyorum, zincir kesilecek diye korktum epey. Donanımı çok eski bisikletin ve üzerindeki zincirler 5 seneden eski değilse şaşarım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia2.jpgriginal
ara sokaklara dalıyoruz. Bir şekilde tepeyi devirip diğer taraftan inecek ve anayolu bulacağız.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia3.jpgriginal
Burayı da zorla çıkıp tepede iyi haberi almayı istedik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yolnicosia4.jpgriginal
ama olmadı arkaya geçiş bulamadık. Mecburen buralardan kasaba girişine geri indik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/yol3.jpgriginal
Kasaba girişindeki diğer yoldan çıkıp merkeze ulaştık ve en az 5 kişiye yol sorduk. Gösterdikleri yanlış yönlere 3 defa girip geri döndükten sonra kendimizi anayola hiç benzemeyen bir sokağı takip ederek dışarı attık.
Kasabaya ilk gelişimizle çıkışımız arasında tam 45 dakika geçti ve sadece 4 km yol gittik
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily060.jpgriginal
zor bir tecrübeyi arkamızda bırakıp Agira'ya doğru yola çıkıyoruz. Yiyeceğimiz çok azaldı birşeyler almamız lazım buradan.
Agira da diğer kasabaların bir kopyası gibi. Dik bir yamaçta kurulu, etrafa hakim bir de kalesi var.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily063.jpgriginal
macellan ve miço. Boynu biraz bükük sanki kaptan'ın
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily065.jpgriginal
öğle arasından önce Agira'ya varamazsak her yer 2 saat süreyle kapanacağından halimiz harap olacak.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/agira.jpgriginal
geç kaldık ve her yer kapalıydı ama şansımıza girişten biraz ileride açık bir fırın vardı. Karşısında bisikleti parkedip yiyecek ve 2 lt'lik şişelerle su alıyoruz. Sicilya'da su en alakasız yerlerde bile satılıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily073.jpgriginal
Fazla kalamayıp yolumuza devam ediyoruz. Planın epey gerisindeyiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily076.jpgriginal
Agira'dan sonra sert bir inişle göl hizasına ineceğiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily078.jpgriginal
virajlar çok sert.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily079.jpgriginal
birbiri ardına geliyor sert dönüşler.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily080.jpgriginal
beraberinde eğim de dik olunca epey heyecanlı bir iniş oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily089.jpgriginal
Agira da bir kartal yuvasına kurulu.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily090.jpgriginal
terkedilmiş halde bir bina.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily091.jpgriginal
bölgede yaygın olan taşımacılık şirketinin otobüsü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily092.jpgriginal
iyi ki çıkmıyoruz buradan.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily093.jpgriginal
Funda risk alıp fotoğraf çekmeye devam ediyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily094.jpgriginal
karşılaştığımız otomobiller lastiklerini öttürerek dönüyorlar virajları. Genel olarak hızlı araç kullanıyorlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily102.jpgriginal
Buralarda gölge bulunca kaçırmayıp molayı vermek gerekiyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily103.jpgriginal
Agera'dan aldığımız fırın mamullerini götürüyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily111.jpgriginal
Etna görüş alanımızda. Bu sefer çok daha yakın.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily119.jpgriginal
Regalbuto bir sonraki durağımız. Yine birşeyler yiyip su almamız lazım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily124.jpgriginal
bu sefer tam rota üzerinde giriş yapıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/regalbuto.jpgriginal
Bu güzel meydanda durup sağ köşebaşındaki pastanede birşeyler yiyoruz. Fotoğraf çekmemişiz nedense. Google street view mükemmel bir çözüm bu durumlarda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily130.jpgriginal
Regalbuto'dan sonra yine sert bir inişle zemine ulaşıyoruz. Yaklaşık 200 m irtifa ve düz, insanı düşüncelere daldıran bir yol. Etna tam karşımızda.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily132.jpgriginal
O tepelerin ardından geldik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily133.jpgriginal
zamana direnen duvarlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily136.jpgriginal
tam gerilim romanı yazılacak mekan. Bahçe ve meyveler çok güzeldi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily145.jpgriginal
şık bir köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily146.jpgriginal
kendimizi özel hissediyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily147.jpgriginal
Ekim ayında kurumaya yüz tutmuş ırmak.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily152.jpgriginal
köprüyü çok beğendik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily153.jpgriginal
Catania anayolunda bir grup bisikletçi. Peşlerinden tam yol ileri diyerek epey süre hızla gidiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily155.jpgriginal
ta ki hararet lambası yanana kadar
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily156.jpgriginal
Catania'ya çok yaklaşmadan anayoldan ayrılıp Etna'ya tırmanmaya başlıyoruz. Etraf yine çok güzel, sakin.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily167.jpgriginal
da vinci mekanizmalarından biri sanırım.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily169.jpgriginal
Gölgeler uzasa da güneş hala yüksekte. Pek çalışkan çöpçüleri yok adanın.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily170.jpgriginal
mola için çok güzel bir nokta.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily176.jpgriginal
:ci:
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily179.jpgriginal
güzel köylerden geçerek ilerliyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily187.jpgriginal
ilginç bir yapı daha.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily184.jpgriginal
bicicletta
Belpasso'da devam edip etmemeye karar vermemiz gerekti. Hava kararıyordu ve 7 km daha devam edip 200 m tırmanmanın kötü bir seçim olduğunu düşündüm. Çok yorgunduk ve devam ettiğimiz her dakika kendimize zarar verip sonraki günleri riske atıyordu. Yarın dinlenme ve Etna'ya çıkış günüydü ama yorgunluğu biriktirmenin de anlamı yoktu. Funda devam edebileceğini söylemesine rağmen burada kalmakta ısrar ettim. Etna'ya giden otobüs buradan geçiyordu ne de olsa
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012-%20Petralia%20Soprana%20Belpasso/sicily189.jpgriginal
kulakları düşmüş şoför. Burada tarihi bir an yaşandı ve Funda yemek yerken bir an uyuyakaldı
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/data3.jpgriginal
veriler
Yarın otobüsle Etna'ya çıkıp geri geleceğiz. Bir nevi dinlenme günü yani.