delibalta
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 24 Eylül 2004
- Mesaj
- 673
- Tepki
- 2.701
- Şehir
- kuzeyli
- Başlangıç
- 1997—98
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Dünya turlarından etkilenmeyenimiz var mı bilmiyorum. Hangi araçla olurlarsa olsunlar hepimize küçük tekimize büyük gelen dünyamızı dolaşan turlar bizi kendine çeker, bizi herşeyi bırakıp bir anda kafamızdaki tüm düşünce kırıntılarını yok etme yerlerini yepyeni kırıntılarla doldurma isteğiyle doldurur. Elbette düşünen biri için bu turların ne götürdüğünü görmemek imkansızdır. Çoğunlukla tek deneme şansı verdiklerini de. Yani yol bitmeden gerekli başka birşey biterse ya da bir aksilik olursa tekrar başlama şansı yoktur.
Bu da bizi bu tandem turunun sebebine getiriyor. Bir yazılım testi uzmanının ifadesiyle: in god we trust the others we test. Yani tanrıya güveniriz, geri kalanları sınarız. Başka bir ifade de bir işin yapıldığından emin olmak istiyorsan kendin yapacaksın der. Eğer birgün tandem bisikletle dünyayı dolaşacaksan mesela önceden denemeler yapacaksın, başkalarının ne yaptığına bakmadan kendinin yapabileceğine emin olacaksın. Ne yapılacağı ve süre belli olunca sıra yer seçmeye geldi haliyle. Vize, maliyet ve programlarımızı dikkate alarak Sicilya’nın çıkarma için uygun olduğuna kanaat getirdik. THY’den temmuz 2011’de alıp kullanamadığımız ve açığa aldığımız biletlerimizi kullanmak istediğimizde açığa alınan biletler için 1 yıl sure olduğunu bu sürenin sonunda kullanma şansımız olmadığını öğrendik. Kısa mesaj atmak veya aramak için bahane arayan şirketlerin sıra böyle konuları haber vermeye gelince aynı performansı gösterecekleri günleri özlemle bekliyoruz. Altyapısı hazır bir şirketin bu haberi mesela son 1 hafta kala vermesi çok basit bir iş.
Neyse tandem bisiklet kiralayan bir şirketle irtibata geçip günlüğü 50 euro’dan bir haftalığına tandem bir yol bisikleti kiraladık. Sezonun sonları olduğundan otel rezervasyonu yapmadık, hem ne kadar mesafe gidebileceğimiz belli değil hem de rastlayacağımız güzel yerlerde kalmamıza engel olabileceğinden her akşam için yaklaşık alanları belirlemekle yetindik. İtalya ve özellikle Sicilya için çok uyarılar var bisikletçiler için ama gülüp geçtik tabii.
Sigorta konusunu halletmemiz mümkün olmadı, kime sorduysak ha? hı? Dur bi sorayım.. dan başka birşey duymadık. Çoğu standart seyahat sigortasında bisikletli bir kazada başınız ağrıyabilir, kapsam dışı kalıp büyük masraflara girebilirsiniz. Özellikle de yarış vb ise kesinlikle kapsam dışısınız ama tur için de tandem bisiklet olduğundan sorun çıkarma ihtimalleri var. Sözlü verilen kapsam dahilinde elbette güvencesiyle yetinmeyip yazılı belge istediğiniz de alamıyorsunuz. Sonra çalıştığım şirketin yaptığı sürekli seyahat sigortasının çok geniş kapsamı olduğunu ve ailemi de kapsadığını farkedince uğraşmayı bıraktım.
Rota için fazla uğraşmama gerek kalmadı, tandemin gideceği yollar belli onlar da harita da açıkca görülüyor. Kesinlikle gidelim dediğimiz Etna var sadece, havaalanı da Palermo’da olunca turun rotası belli oldu. Palermo’dan çıkıp bir milli parktan içeri girip Etna’ya ulaşacağız. Dağın çevresini dönüp başka bir milli parktan geçip sahile inerek Palermo’ya döneceğiz. Hesaplamalarıma gore 7 gün pedallamamız yeterliydi. 20 Ekim Cumartesi sabahı ulaşıp yarım gün pedallayarak şehirden uzaklaşacaktık. Cuma günü tekrar Palermoya veya çok yakınına dönecek Cumartesi bisikleti teslim edecektik. Pazar sabahı ise dönüş yolculuğu başlayacaktı.
Tandemle ilk denemeleri her İstanbullu çift gibi Büyükada’da yaptık. Büyük ada çevresindeki yolun Sicilya’daki kısa yokuşlar içeren uzun yollara benzer olduğunu düşünürsek epey karşılaştırılabilir şartlar oluşuyordu. Bir tek uzun tırmanışları test etme şansımız yoktu ama onları da tahminen hesaplamak çok zor değildi. İlk testlerden sonra kesinlikle yapabileceğimize ikna oldum, ben biraz yüksek güçte dayanıklılık kazanmalıydım ama diğer kalemlerde yeterliydik. Sonuçta kendi kiloma göre güçlü olsam bile ağır bir araç olan yüklü tandem üstünde bunun bir anlamı olmuyordu. Çok fazla tork gerekiyordu yüklü tandem için.
Adadaki eski bisikletlerin bıktıran sorunlarından sonra kiraladığımız bisikletin teknik özellikleri bizi umutlandırıyordu. Eşimin daha önceki kısa sureli tecrübelerini saymazsak ilk ciddi bisiklet sürüşleriydi ve kafasında bisikleti sürekli sorun çıkarıp duran bir alet olarak görmesini istemiyordum. Dünyanın en çok sorun çıkaran aleti bilgisayardan sonra bir de bisikletle uğraşacak değildik. İçimizdeki canavar mekaniği durdurup sadece çalışan, kurcalamamıza gerek duymayan bir makina istiyorduk; bir nevi ibike istiyorduk
Bir taraftan da hazırlıklara giriştik, ben trainer üstünde fırsat buldukça pedal çevirirken Funda da işten eve yürüyordu. Bisiklet kıyafeti için benimkileri kullanacaktık, ek birşey almaya pek gerek kalmadı. İki adet kasmımız da vardı. Ekim sonunda hava değişken olacağından bol formadan yağmurluk ve polar’a kadar neyim varsa ikişer ikişer doldurdum. İki sırt çantamız olacaktı, yükümüz fazla ağır değildi. Hem taşırken hem uçakta büyük kolaylık olduğundan oradan alabileceğimiz pahalı olmayan hiçbir şeyi yanımıza almadık.
Sonunda o gün gelip çattı ve sabah 06:00 uçağıyla once Roma’ya oradan da Palermo’ya gittik. Romadaki bozuk havadan sonra güneşli Palermo bizi sevindirdi. Zira fırtınalı bir havaya denk gelsek perişan olabilirdik. Havaalanında italyan işi bir organizasyonla bisikleti kiraladığımız dükkanının gönderdiği elemanla buluşup bisikleti teslim almaya gittik. Bisiklet fotoğraftakinin aynısıydı ama komponentler 2000'li yıllardan kalmaydı. Flight deck'li ultegra ve paralel itkili xtr v-fren'ler Sicilyanın genelinde göreceğimiz gibi buradaki taşıtların çoğu çok eski.
Çantaları yerleştirip bisikletle ufak deneme turları attım ve içimi bir korku kapladı. Yol bisikleti gidonlu bisiklet neredeyse hiç sürmediğimden ve oturma pozisyonunun farklılığından bisiklete hakim olmam epey zor oldu. Tabii pozisyona ve kontrollere alışacağımı biliyordum ama beni korkutan ilk gündü zaten. Çok uykusuz ve yorgun olduğumdan il capteno t'imoe bicclietta yani uyuyan şoför otobüs devirdi olabilirdik.
Neyse kısa bir giyinme ve paketlemeden sonra dükkanı bizim için açan elemanın rehberliğinde Palermo'nun biraz dışındaki mekandan şehre doğru yollandık. Bu sürede ben de bisikletin vites sisteminin büyükada'dakilerden farksız olduğunu görmüş oldum. Ne kadar ayar yapsak da ömrü bitmiş sistem ayar tutmadı bir türlü. Palermo trafiğini yabancı olduğum kontroller ve pozisyonla kelle koltukta geçip elemanla bir hafta sonra buluşmak üzere ayrıldık.
Yine bir macera başlıyordu, olacak mı? yapabilecek miyiz? Yükle ve bisikletle birlikte feci düşüşler aklıma geliyor; bitmez yokuşlarda almak zorunda kalabileceğimiz geri dönüş kararları ve elde telefon imkansız bir tamir için faydasız çabalarımızı hayal ediyordum. Hepsinde de tam bu ana geri dönüp tekrar başlamak ve o hata her ne ise onu yapmamayı dileyektim. Belki de dileğim gerçekleşti ve bana o hatayı yapmama seçeneği verildi bile.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/Rota_allb.jpg
tüm tur için rotamız bu oldu, planlanandan çok ufak sapmalar var. ok işaretinin olduğu noktalar konaklama yerlerimiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/rota1.jpg
bu da ilk günün rotası. Amaç 40-50 km sürerek kendimizi, yükü ve bisikleti test etmek. Şehirden uzaklaşmak da diğer bir amaç. İlk ciddi güne ufak sorunları halletmiş ve yol bulmayla vakit kaybetmeyeceğimiz bir noktadan başlayacağız. Hedef sahildeki Termini kasabası. Bugün için Termini merkezde olduğunu söyleyen bir otelde oda da ayarladık.
yola çıkmadan önce bizi neyin beklediğiyle ilgili kısa bir sunum:
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily419.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily322.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily279.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily277.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily164.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily154.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily132.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily112.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily098.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily036.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily025.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/profil1.jpg
bu günün profili. sahilde kısa sert iniş çıkışlarla ilerleyeceğiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/burun1.jpg
burada tam uç noktadan geçmeyi planlamıştım ama anayoldan ayrılacağımız noktayı bulamadım. Çantanın derinliklerindeki garmin'i çıkarıp takmayı akşama bıraktığımdan gps'in nimetlerinden faydalanamıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily003.jpg
ilk defa kullanacağımız tandem yol bisikleti. Kadrosu demonte edilip normal bisiklet kutularına koyulabiliyor. Medeni bir ülkeye gidersek ilk alacağımız şeylerden biri böyle birşey.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily005.jpg
Palermoyu terkettikten sonra ilk karşılaştığımız kasaba ve ilk gördüğümüz eski bina. Yoğun iş yükünden dolayı detaylı plan ve araştırma yapmadık, elimizde daha önceki iş gezimde havaalanından aldığım bir Sicilya karayolları haritası ve bir rehber kitaptan koparılmış 3-5 sayfa var. Koca kitabı taşıyamayacağımızdan lazım olabilecek yerleri koparıp aldık.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily006.jpg
arka planda tipik pizzacı ve Sicilyalı teyze ön planda tipik yükümüz ve kyafetimiz. Çantayı bagajların üstüne lastiklerle tutturduk. Ufak bagajların yükü taşımasına imkan yoktu. Ön tarafta bagaj olsa daha iyi olabilirdi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily008.jpg
yolda pay falan yok ama problem değil. Geçilebilecekse geçiyorlar, yoksa vites ufaltıp bekliyorlar biraz. Avrupalıların Sicilya'da aman dikkat edin demelerine neden olan hareketler şunlar olabilir: yol boşsa hız kesmeden yanınızdan biraz uzaktan geçiyorlar, iki küçük otomobil (gerçekten küçük, mini vb) beklemeden yanınızda yanyana gelebiliyorlar. Aranızda en az 1 metre kalıyor, üç tarafta rahatsız olmuyor pek. Hız sınırı vb takan yok, arada epey gazlayan tipler oluyor ama sizi görünce diğerleri gibi davranıyor bunlar da.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily009.jpg
büyük bir paten grubu hızla geçiyor. Birbirimize ilgiyle bakıyoruz. Sicilya'da bize göre çok fazla bisiklet olsa da tandem pek olmadığından çok ilgi çekiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily012.jpg
her an karşınıza bir heykel veya sanat eseri çıkabiliyor. Çoğunun hikayesini bilmiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily017.jpg
hava epey sıcak olduğundan ağaçlık bölümler iyi geliyor. Rüzgarın kesildiği noktalarda akdeniz sıcağı kendini hatırlatıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily027.jpg
yol boyunca raylar bizi takip ediyor. Biz de molalarda raylara yakın durup bu fotoğraftaki gibi farketmeden kendimizi çekiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily028.jpg
uzakta Palermo ile aramızdaki burun.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily033.jpg
manzarası mükemmel bir ev daha. Bölgede normal yol, tren yolu ve otoban yapılmış olmasına rağmen bunları denizi doldurarak yapmak akıllarına gelmemiş. Bu yüzden insanlar kendilerini saran denizi vızır vızır bir otobanın ardından izlemiyorlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily034.jpg
burunda sipsivri yükselen 2 tepe var. Uzun süre orayı Palermo zannettik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily038.jpg
sözkonusu otoban. Messina ve oradan anakaraya bağlanıyor. Sahil çok sarp olmasına rağmen sayısız tünel ve viyadükle işi halletmişler.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily040.jpg
yol epey tenha, ağaçlar ve rüzgarla birleşince mistik bir havası oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily042.jpg
ilerideki burunda bir kale görünüyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily046.jpg
yanına çıkınca mola, tek tük bisikletliler görünüyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily048.jpg
güzelim Akdeniz, yüzmek isterdik ama başka zamana.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily051.jpg
güzelim plajlar bomboş. Çöp atma konusunda bize yakın bir performansları var
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily054.jpg
yol boyu sürekli göreceğimiz kaktüs ve meyvesi. Sahraya ne kadar yakın olduğumuzu hatırlıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily055.jpg
sağı solu bırakıp kaleye bakıyoruz. Gözetleme için ideal bir burunda yapılmış.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily056.jpg
kaptan ve 302'si.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily057.jpg
ikinci kaptan.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily059.jpg
birşeyler yeme zamanı. ilk yemeğimiz patatesli, peynirli pizza dilimleri oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily063.jpg
bitmiş halde hedef kasabaya ulaştık.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily064.jpg
girişteki eski köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily065.jpg
otelin yerini bulalım. İtalya kasabaları öyle girip aradığınız yeri bulabileceğiniz yerler değiller.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily066.jpg
kasabaya bitirici bir yokuştan sonra ulaşabildik, otel aşağılarda bir yerde olmalı ama merkez bulunduğumuz nokta. Bir İtalyan klasiği.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily067.jpg
rastgele bir görüntü. Diğer kasabalara göre oldukça tipsiz kalıyor binaları. Yine de çok güzel noktaları vardı. Sanayi bölgesi olması nedeniyle yapılaşma yeniz ve yızlı olmuşa benziyor. Sanayi dediğim az ileride bizim standart sanayi sitelerinden biri var.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily069.jpg
otele yerleştikten sonra kasabaya geri yürüyoruz. En az yarım saat alıyor merkeze gelmemiz, otelin yakınında yiyecek içecek alacak yer olmadığından yorgunluğun üstüne bir de yol yürüyoruz. Tur boyu yemek bulmanın en büyük problem olacağını bilmiyoruz tabii.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily071.jpg
Güzel sokaklar biraz neşelendiriyor bizi.
50 km civarı bir yol yaparak ilk günün hedefine ulaştık. Uykusuzluk ve yorgunluk yüzünden pilimiz bitmiş durumda. Merkezde yemek yiyecek bir mekanı güç bela bulduktan sonra geri dönecek taksi bulamayınca bir 40 dakika daha yürüdük otele. Özellikle küçük yerlerde mekanlar yemek değil içecek ve abur cubur servisi yapıyor, geç açılıyorlar. Taksi vb gibi toplu hizmet veren işler çok erken paydos ediyor.
Uyuduk mu bayıldık mı bilmeden düşüp kalıyoruz. Yarın dinlenmiş uyanmayı hayal ediyorum bir taraftan. Zira ilk ciddi tırmanış yarın başlayacak ve 1500 m rakımlara ulaşacağız.
Bu da bizi bu tandem turunun sebebine getiriyor. Bir yazılım testi uzmanının ifadesiyle: in god we trust the others we test. Yani tanrıya güveniriz, geri kalanları sınarız. Başka bir ifade de bir işin yapıldığından emin olmak istiyorsan kendin yapacaksın der. Eğer birgün tandem bisikletle dünyayı dolaşacaksan mesela önceden denemeler yapacaksın, başkalarının ne yaptığına bakmadan kendinin yapabileceğine emin olacaksın. Ne yapılacağı ve süre belli olunca sıra yer seçmeye geldi haliyle. Vize, maliyet ve programlarımızı dikkate alarak Sicilya’nın çıkarma için uygun olduğuna kanaat getirdik. THY’den temmuz 2011’de alıp kullanamadığımız ve açığa aldığımız biletlerimizi kullanmak istediğimizde açığa alınan biletler için 1 yıl sure olduğunu bu sürenin sonunda kullanma şansımız olmadığını öğrendik. Kısa mesaj atmak veya aramak için bahane arayan şirketlerin sıra böyle konuları haber vermeye gelince aynı performansı gösterecekleri günleri özlemle bekliyoruz. Altyapısı hazır bir şirketin bu haberi mesela son 1 hafta kala vermesi çok basit bir iş.
Neyse tandem bisiklet kiralayan bir şirketle irtibata geçip günlüğü 50 euro’dan bir haftalığına tandem bir yol bisikleti kiraladık. Sezonun sonları olduğundan otel rezervasyonu yapmadık, hem ne kadar mesafe gidebileceğimiz belli değil hem de rastlayacağımız güzel yerlerde kalmamıza engel olabileceğinden her akşam için yaklaşık alanları belirlemekle yetindik. İtalya ve özellikle Sicilya için çok uyarılar var bisikletçiler için ama gülüp geçtik tabii.
Sigorta konusunu halletmemiz mümkün olmadı, kime sorduysak ha? hı? Dur bi sorayım.. dan başka birşey duymadık. Çoğu standart seyahat sigortasında bisikletli bir kazada başınız ağrıyabilir, kapsam dışı kalıp büyük masraflara girebilirsiniz. Özellikle de yarış vb ise kesinlikle kapsam dışısınız ama tur için de tandem bisiklet olduğundan sorun çıkarma ihtimalleri var. Sözlü verilen kapsam dahilinde elbette güvencesiyle yetinmeyip yazılı belge istediğiniz de alamıyorsunuz. Sonra çalıştığım şirketin yaptığı sürekli seyahat sigortasının çok geniş kapsamı olduğunu ve ailemi de kapsadığını farkedince uğraşmayı bıraktım.
Rota için fazla uğraşmama gerek kalmadı, tandemin gideceği yollar belli onlar da harita da açıkca görülüyor. Kesinlikle gidelim dediğimiz Etna var sadece, havaalanı da Palermo’da olunca turun rotası belli oldu. Palermo’dan çıkıp bir milli parktan içeri girip Etna’ya ulaşacağız. Dağın çevresini dönüp başka bir milli parktan geçip sahile inerek Palermo’ya döneceğiz. Hesaplamalarıma gore 7 gün pedallamamız yeterliydi. 20 Ekim Cumartesi sabahı ulaşıp yarım gün pedallayarak şehirden uzaklaşacaktık. Cuma günü tekrar Palermoya veya çok yakınına dönecek Cumartesi bisikleti teslim edecektik. Pazar sabahı ise dönüş yolculuğu başlayacaktı.
Tandemle ilk denemeleri her İstanbullu çift gibi Büyükada’da yaptık. Büyük ada çevresindeki yolun Sicilya’daki kısa yokuşlar içeren uzun yollara benzer olduğunu düşünürsek epey karşılaştırılabilir şartlar oluşuyordu. Bir tek uzun tırmanışları test etme şansımız yoktu ama onları da tahminen hesaplamak çok zor değildi. İlk testlerden sonra kesinlikle yapabileceğimize ikna oldum, ben biraz yüksek güçte dayanıklılık kazanmalıydım ama diğer kalemlerde yeterliydik. Sonuçta kendi kiloma göre güçlü olsam bile ağır bir araç olan yüklü tandem üstünde bunun bir anlamı olmuyordu. Çok fazla tork gerekiyordu yüklü tandem için.
Adadaki eski bisikletlerin bıktıran sorunlarından sonra kiraladığımız bisikletin teknik özellikleri bizi umutlandırıyordu. Eşimin daha önceki kısa sureli tecrübelerini saymazsak ilk ciddi bisiklet sürüşleriydi ve kafasında bisikleti sürekli sorun çıkarıp duran bir alet olarak görmesini istemiyordum. Dünyanın en çok sorun çıkaran aleti bilgisayardan sonra bir de bisikletle uğraşacak değildik. İçimizdeki canavar mekaniği durdurup sadece çalışan, kurcalamamıza gerek duymayan bir makina istiyorduk; bir nevi ibike istiyorduk
Bir taraftan da hazırlıklara giriştik, ben trainer üstünde fırsat buldukça pedal çevirirken Funda da işten eve yürüyordu. Bisiklet kıyafeti için benimkileri kullanacaktık, ek birşey almaya pek gerek kalmadı. İki adet kasmımız da vardı. Ekim sonunda hava değişken olacağından bol formadan yağmurluk ve polar’a kadar neyim varsa ikişer ikişer doldurdum. İki sırt çantamız olacaktı, yükümüz fazla ağır değildi. Hem taşırken hem uçakta büyük kolaylık olduğundan oradan alabileceğimiz pahalı olmayan hiçbir şeyi yanımıza almadık.
Sonunda o gün gelip çattı ve sabah 06:00 uçağıyla once Roma’ya oradan da Palermo’ya gittik. Romadaki bozuk havadan sonra güneşli Palermo bizi sevindirdi. Zira fırtınalı bir havaya denk gelsek perişan olabilirdik. Havaalanında italyan işi bir organizasyonla bisikleti kiraladığımız dükkanının gönderdiği elemanla buluşup bisikleti teslim almaya gittik. Bisiklet fotoğraftakinin aynısıydı ama komponentler 2000'li yıllardan kalmaydı. Flight deck'li ultegra ve paralel itkili xtr v-fren'ler Sicilyanın genelinde göreceğimiz gibi buradaki taşıtların çoğu çok eski.
Çantaları yerleştirip bisikletle ufak deneme turları attım ve içimi bir korku kapladı. Yol bisikleti gidonlu bisiklet neredeyse hiç sürmediğimden ve oturma pozisyonunun farklılığından bisiklete hakim olmam epey zor oldu. Tabii pozisyona ve kontrollere alışacağımı biliyordum ama beni korkutan ilk gündü zaten. Çok uykusuz ve yorgun olduğumdan il capteno t'imoe bicclietta yani uyuyan şoför otobüs devirdi olabilirdik.
Neyse kısa bir giyinme ve paketlemeden sonra dükkanı bizim için açan elemanın rehberliğinde Palermo'nun biraz dışındaki mekandan şehre doğru yollandık. Bu sürede ben de bisikletin vites sisteminin büyükada'dakilerden farksız olduğunu görmüş oldum. Ne kadar ayar yapsak da ömrü bitmiş sistem ayar tutmadı bir türlü. Palermo trafiğini yabancı olduğum kontroller ve pozisyonla kelle koltukta geçip elemanla bir hafta sonra buluşmak üzere ayrıldık.
Yine bir macera başlıyordu, olacak mı? yapabilecek miyiz? Yükle ve bisikletle birlikte feci düşüşler aklıma geliyor; bitmez yokuşlarda almak zorunda kalabileceğimiz geri dönüş kararları ve elde telefon imkansız bir tamir için faydasız çabalarımızı hayal ediyordum. Hepsinde de tam bu ana geri dönüp tekrar başlamak ve o hata her ne ise onu yapmamayı dileyektim. Belki de dileğim gerçekleşti ve bana o hatayı yapmama seçeneği verildi bile.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/Rota_allb.jpg
tüm tur için rotamız bu oldu, planlanandan çok ufak sapmalar var. ok işaretinin olduğu noktalar konaklama yerlerimiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/rota1.jpg
bu da ilk günün rotası. Amaç 40-50 km sürerek kendimizi, yükü ve bisikleti test etmek. Şehirden uzaklaşmak da diğer bir amaç. İlk ciddi güne ufak sorunları halletmiş ve yol bulmayla vakit kaybetmeyeceğimiz bir noktadan başlayacağız. Hedef sahildeki Termini kasabası. Bugün için Termini merkezde olduğunu söyleyen bir otelde oda da ayarladık.
yola çıkmadan önce bizi neyin beklediğiyle ilgili kısa bir sunum:
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily419.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily322.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily279.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily277.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily164.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily154.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily132.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily112.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily098.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily036.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/sicily025.jpg
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/sicily%202012%20intro/profil1.jpg
bu günün profili. sahilde kısa sert iniş çıkışlarla ilerleyeceğiz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/burun1.jpg
burada tam uç noktadan geçmeyi planlamıştım ama anayoldan ayrılacağımız noktayı bulamadım. Çantanın derinliklerindeki garmin'i çıkarıp takmayı akşama bıraktığımdan gps'in nimetlerinden faydalanamıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily003.jpg
ilk defa kullanacağımız tandem yol bisikleti. Kadrosu demonte edilip normal bisiklet kutularına koyulabiliyor. Medeni bir ülkeye gidersek ilk alacağımız şeylerden biri böyle birşey.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily005.jpg
Palermoyu terkettikten sonra ilk karşılaştığımız kasaba ve ilk gördüğümüz eski bina. Yoğun iş yükünden dolayı detaylı plan ve araştırma yapmadık, elimizde daha önceki iş gezimde havaalanından aldığım bir Sicilya karayolları haritası ve bir rehber kitaptan koparılmış 3-5 sayfa var. Koca kitabı taşıyamayacağımızdan lazım olabilecek yerleri koparıp aldık.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily006.jpg
arka planda tipik pizzacı ve Sicilyalı teyze ön planda tipik yükümüz ve kyafetimiz. Çantayı bagajların üstüne lastiklerle tutturduk. Ufak bagajların yükü taşımasına imkan yoktu. Ön tarafta bagaj olsa daha iyi olabilirdi.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily008.jpg
yolda pay falan yok ama problem değil. Geçilebilecekse geçiyorlar, yoksa vites ufaltıp bekliyorlar biraz. Avrupalıların Sicilya'da aman dikkat edin demelerine neden olan hareketler şunlar olabilir: yol boşsa hız kesmeden yanınızdan biraz uzaktan geçiyorlar, iki küçük otomobil (gerçekten küçük, mini vb) beklemeden yanınızda yanyana gelebiliyorlar. Aranızda en az 1 metre kalıyor, üç tarafta rahatsız olmuyor pek. Hız sınırı vb takan yok, arada epey gazlayan tipler oluyor ama sizi görünce diğerleri gibi davranıyor bunlar da.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily009.jpg
büyük bir paten grubu hızla geçiyor. Birbirimize ilgiyle bakıyoruz. Sicilya'da bize göre çok fazla bisiklet olsa da tandem pek olmadığından çok ilgi çekiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily012.jpg
her an karşınıza bir heykel veya sanat eseri çıkabiliyor. Çoğunun hikayesini bilmiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily017.jpg
hava epey sıcak olduğundan ağaçlık bölümler iyi geliyor. Rüzgarın kesildiği noktalarda akdeniz sıcağı kendini hatırlatıyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily027.jpg
yol boyunca raylar bizi takip ediyor. Biz de molalarda raylara yakın durup bu fotoğraftaki gibi farketmeden kendimizi çekiyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily028.jpg
uzakta Palermo ile aramızdaki burun.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily033.jpg
manzarası mükemmel bir ev daha. Bölgede normal yol, tren yolu ve otoban yapılmış olmasına rağmen bunları denizi doldurarak yapmak akıllarına gelmemiş. Bu yüzden insanlar kendilerini saran denizi vızır vızır bir otobanın ardından izlemiyorlar.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily034.jpg
burunda sipsivri yükselen 2 tepe var. Uzun süre orayı Palermo zannettik.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily038.jpg
sözkonusu otoban. Messina ve oradan anakaraya bağlanıyor. Sahil çok sarp olmasına rağmen sayısız tünel ve viyadükle işi halletmişler.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily040.jpg
yol epey tenha, ağaçlar ve rüzgarla birleşince mistik bir havası oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily042.jpg
ilerideki burunda bir kale görünüyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily046.jpg
yanına çıkınca mola, tek tük bisikletliler görünüyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily048.jpg
güzelim Akdeniz, yüzmek isterdik ama başka zamana.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily051.jpg
güzelim plajlar bomboş. Çöp atma konusunda bize yakın bir performansları var
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily054.jpg
yol boyu sürekli göreceğimiz kaktüs ve meyvesi. Sahraya ne kadar yakın olduğumuzu hatırlıyoruz.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily055.jpg
sağı solu bırakıp kaleye bakıyoruz. Gözetleme için ideal bir burunda yapılmış.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily056.jpg
kaptan ve 302'si.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily057.jpg
ikinci kaptan.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily059.jpg
birşeyler yeme zamanı. ilk yemeğimiz patatesli, peynirli pizza dilimleri oluyor.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily063.jpg
bitmiş halde hedef kasabaya ulaştık.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily064.jpg
girişteki eski köprü.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily065.jpg
otelin yerini bulalım. İtalya kasabaları öyle girip aradığınız yeri bulabileceğiniz yerler değiller.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily066.jpg
kasabaya bitirici bir yokuştan sonra ulaşabildik, otel aşağılarda bir yerde olmalı ama merkez bulunduğumuz nokta. Bir İtalyan klasiği.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily067.jpg
rastgele bir görüntü. Diğer kasabalara göre oldukça tipsiz kalıyor binaları. Yine de çok güzel noktaları vardı. Sanayi bölgesi olması nedeniyle yapılaşma yeniz ve yızlı olmuşa benziyor. Sanayi dediğim az ileride bizim standart sanayi sitelerinden biri var.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily069.jpg
otele yerleştikten sonra kasabaya geri yürüyoruz. En az yarım saat alıyor merkeze gelmemiz, otelin yakınında yiyecek içecek alacak yer olmadığından yorgunluğun üstüne bir de yol yürüyoruz. Tur boyu yemek bulmanın en büyük problem olacağını bilmiyoruz tabii.
http://i842.photobucket.com/albums/zz345/pedal/Sicily%20tandem%20tour%202012%20-%20Palermo%20Termini/sicily071.jpg
Güzel sokaklar biraz neşelendiriyor bizi.
50 km civarı bir yol yaparak ilk günün hedefine ulaştık. Uykusuzluk ve yorgunluk yüzünden pilimiz bitmiş durumda. Merkezde yemek yiyecek bir mekanı güç bela bulduktan sonra geri dönecek taksi bulamayınca bir 40 dakika daha yürüdük otele. Özellikle küçük yerlerde mekanlar yemek değil içecek ve abur cubur servisi yapıyor, geç açılıyorlar. Taksi vb gibi toplu hizmet veren işler çok erken paydos ediyor.
Uyuduk mu bayıldık mı bilmeden düşüp kalıyoruz. Yarın dinlenmiş uyanmayı hayal ediyorum bir taraftan. Zira ilk ciddi tırmanış yarın başlayacak ve 1500 m rakımlara ulaşacağız.