takla

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
hani ön fren bazen sert sıkılırda takla atılırya..bu durumda ön maşanın süspansiyonlu olması takla atmamaya biraz yardımcı olurmu?
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Ön fren ile takma atmak aslında teknik olarak yetersiz kalmaktan doğan bir sonuçtur. Çünkü yeterince iyi tekniğiniz varsa ön freni sıkarak bir kaç metre mesafeyi arka tekerleğiniz havada katedebilirsiniz. Tamamen size ve tekniğinize kalmış bir durumdur. Amortisör takla riskini azaltabilir ancak yok edemez diye düşünüyorum. Ayrıca çabalarsanız amortisörle de takla atabilirsiniz.
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
Amortisör ayarı kopnusunda bi sey diyemiyecem zemine ve egime göre ayarlamak gerekiğr.TAkla atmamak için ise ön freni sıkınca agırlıgınızı mumkün mertebe arkaya vermek ve gidonu düz tutmak aksi takritde düsmemek kacınılmaz olur...
 

gky_ant

Üye
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
57
Tepki
19
Şehir
Antalya
ben ani durmalarda veya yokuşaşağı inmelerde yavaşlamak için hep önce ön freni kullanırım.
ön frenin tekeri kilitlemeyecek seviyede ayarlı olması lazım
ilk olarak ön fren peşinden hemen arka fren yaptığınızda abs fren yapmış gibi olursunuz. hem fren sırasında sürüklenmez hem de istediğiniz gibi manevra yapabilirsiniz. tabii ön amortisor bu şekildeki durmayı daha da kontrollü hale geitiriyor
 

Lancer

Daimi Üye
Kayıt
27 Mart 2006
Mesaj
235
Tepki
79
Şehir
Izmir / Bornova - Sakarya
özel durumlar haricinde (kayma vs gibi tehlike yoksa) ben genelde iki freni aynı anda sıkıyorum.
bide sorum olacak; fren kolundaki yaylı vida ne işe yarar? elle çevrilebilen uzun bir vida. bi ayar için mi acaba?
 

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
Frenleme zamanla zayıfladıkca,bu dedigin ayar vidasından teli sıkarak fren ayarını,ayarlayabilirsin..
 

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
284
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
hidrolik disc fren kullaniyorum. inanilmaz guclu bi frenleme kabiliyrti var.ama simdiye kadar hic takla riski yasamadim en zor sartlarda bile.bence tamamen teknikle alakali.teknik gelistikce riski hissetme potasiyeli artiyo sanirim.amartosore gelince sadece arazi sartlarinda takla atmayi engellemeye yardimci olur fikrindeyim.ozellikle downhill de amortisorun esneme ve geri itme hizi ayarlarlari taklaya karsi cok onemli bence.
 

no_name

Daimi Üye
Kayıt
25 Mart 2006
Mesaj
278
Tepki
198
Şehir
sivas
İsim
mesut
Bisiklet
Bianchi
ben 1 hafta olmadı hidrolik frenli bisikleti alalı fakat o kadar dehşet bir fren kabiliyeti varki ön frene dünden beri bir kere bile dokunmadım dün kartal sahilinde ön frene asıldım acil durumdan dolayı arka havaya kalktı allahdan gidonu düz tutup ağırlığı arkaya verince hemen arka yere indi yoksa çukur vardı önümde çukura yuvarlanacaktım bence ne güzeli ön freni kullanmamak,
 

nicaleus

Aktif Üye
Kayıt
1 Nisan 2006
Mesaj
123
Tepki
23
Şehir
Bursa
ben attım,anlatayım
Evimiz Bursa Heykel üstü civarlarında,haliyle yokuştan bol birşey yok hatta yokuşlar 60 derece eğimli diyebiliriz,belki daha da fazla:D
benim bir bmx im vardı,birgün yokuş aşağı pedal çevirerek gidiyordum(çocuk aklı işte) arka freni halletmişim bir tek ön fren vardı
düşünmeden direk sıktım koca bmx ile 3 taklam var:) benim sadece sol kolum kırıldı bisiklette çizik dahi yoktu:D ama bir süre temkinli davrandım bisiklete
fakat sıkıcı yaz aylarında tek eğlencem bisiklet olduğu için olaydan 1.5 ay sonra yine bisiklete devam ettim,işin tekniğini öğrendiğim için ön frenle istesem de takla atamadım...
Ne demişler,eğitim şart..:eek:
 

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
Ben tam tersi düşünüyorum.
Yani teknik geliştikçe riski hissetme oranı azalıyor..
amortisör ise arazi şartlarına göre takla riski düz yolda bence daha fazla gibi..
Yanılmış olabilirim,bu benim fikrim..
 
  • Beğen
Tepkiler: cedrick41

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul

Aman dikkat!! Bisikleti durduran % 70 ön frendir.. Ön freni kullanmamak diye bir şey yok ve de olamaz.. Diğer arkadaşlar yazmış, şartlara göre kullanacaksınız ön freni.. virajdaysanız , zemin kaygansa dikkat. Ayrıca dik inişte (zaten seleden geride olmak zorundasınız) ön freni dikkatli kullanın..Frenlerin ruhunu anlarsanız sorun olmaz..
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
hertürlü taşıtta durdurma işlemini ön fren gerçekleştirir.İki terkerlilerin şansızlıgı ise ön fren kayarsa düşülmesidir motordan farklı olarak bisiklette ise denge ağırlıgı olmadıgı için takla atma riski çok çok fazladır o zaman ne yapıcaz panik fren çalışıcaz panik fren antiremanı bize takla atmamızı englliyicek makul fren basıncını bulmamızda yardımcı olucak ve antiremanlı ellerimizi panik anında bunu hemencik hatırlayıp sizi takladan kurtarıcak.Eğer takla kaçınılmazsa fren yapmayın yatırın bisikleti yana doğru hem vurucagınız yayaya az zarar verirsiniz hem kendinize bisikleti yatırma antiremanıda yapmanız şart tabi dandik bisikletle :)
 

Fırat Ayanyan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesaj
616
Tepki
259
Şehir
Bakırköy/İstanbul
V frenler ile takla atmak da kolay çünkü v frenlerde freni dozlamak daha zor :D
Bir süre sonra vücudunuz o kadar alışıyor ki sert frenlerde tam takla atıcak noktaya gelindiğinde bir bakmışsınız ki parmaklarınız frenleri gevşetmiş :)
İş araziye gelince.Yeteri kadar tecrübe edinene kadar hız yapmayın :);)
 
Kayıt
9 Nisan 2009
Mesaj
29
Tepki
2
Şehir
hatay/samndağ
slm arkadaşlar 2 hafta önce bende takla attım adamın biri bisikleti taşıt yerine koymayınca hızlı geldiğimi algılayamadı yolun yarısına geldi tam arkasından geçecekken beni farkedip geri tam önüme geldi arka fren beni duramayınca öne abandım ancak buraya dikkat o hızla ön süspansyonsuz olsaydı en az 3 takla atardım ön tekerde 1 metre kadar gitmemi sağladı tam adama çarpacaken kendimi attım bana ve bisikletime pek bişey olmadı adamın suratındaki şaşkınlığı görmenizi isterdim kolay gelsin
 
Kayıt
25 Mayıs 2009
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
Balıkesir
Hatırlatmakta fayda gördüm , siz siz olun ; bisikletinizin ön firen vidalarını her zaman kontrol edin.
Bir zamanlar tamire verdiğim bisikletimi teslim aldıktan sonra güvenle hız yaparken, çok geçmeden kendimi yerde , bisikleti üstümde buldum. kaç takla attığımı bilmiyorum , o sırada aniden oldu sayamadım. yalnızca kanlar içindeydim. tam iyileşmem ise üç hafta sürdü.
sorun neymiş peki ? ön freni tutan ana vidanın iyi sıkıştırılmamış olması. (v-firenden önceki sürümlerde) Daha sonra bisikleti incelediğimde , ön fren kablolarının , koskoca fren sistemiyle beraber , ön jant tellerine sarmaş dolaş girmiş olduğunu gördüm...
 

cedrick41

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2008
Mesaj
1.168
Tepki
1.390
Şehir
izmit-merkez
@superonlayn

ön amortisörlü bisiklette yığılma yani yükün öne yığılması söz konusu eğer süratiniz yeterli ise ve siz freni kuvvetli sıkarsanız bisiklet öne yığılacağından amortisör sıkışacak ve takla atmaya başlamış yada çok yakın olacaksınız tecrübeyle sabit!
düz yolda risk daha az rampa aşağı inişlerde zaten risk daha fazla çünkü bisikletinizin maşa uzunluğu ve açısı downhill bisikletler gibi olmadığından takla riskiniz ani frenlemede düz yoldakinin 2-3 katına çıkacaktır!
 

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
arkadaslar eğer ön frenle takla atıyorsanız daha freninizi hissedemiyorsunuz demektir.
olabilecek en yüksek süratte giderken yokuş aşşağı önüme araba çıkmasıyla ön ferene asılmam bir oldu ki AVİD juicy 3 hidrolik fren kullanıyorum. ancak takla faln atmadım. vede oldukça kısa bi mesafede durdum. ki ön lastiği de arasıra kitledim.

yani frenleme yaparken ön lastiği kitleseniz bile bisiklet üzerindeki duruş posizyonunuz önemli ve fren kolunu hissetmeniz önemli.
çünkü ani bir duruş yapmanız gerektiğinde arkayı sıksanız bile bir işe yaramaz metrelerce arka kitli bi vaziyette gidersiniz...
mümkünse ön fren kullanın arkadaslar yoksa canınızı tehlikeye atarsınız ani bir durumda.
ayrıca arkası kalksada sorun olmaz alıştırma yapın arka tekeri yerden kesip ön tekerde bir 10-20 metre eğimli bir yerde çalışın bakın yararını sizde göreceksiniz...:)
 

djayo

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Eylül 2006
Mesaj
456
Tepki
388
Şehir
bursa
Teknik olarak durmak yada yavaşlamak için iki freni birden kullanmak bana daha mantıklı geliyor.