taiwan akord anahtarı

Scudo

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.644
Tepki
586
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
evet onu demek isterim teşekkürler.şimdi biz anahtarı alıp telleri sağ sol mu yapcağız yoksa telleri çıkartıp anahtarla düzelştirip bidaha mı takcağız?
 

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
351
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
@emircan Başbuğ06

Şimdi tam olarak sorun ne bilmiyoruz tabi. Bir tel komple mi yamuldu, koptu falan mı, yoksa sadece jant'tan sağa sola doğru sekiz çizmeler mi söz konusu. Eğer sekiz çiziyorsa dediğim gibi frene bakaraz ne tarafta sorun varsa o tele göre ayarlıyorsun. Telleri gevşeterek ya da sıkarak. Bunun için bir kaç yazı okumanı tavsiye ederim. Çünkü bilmeden yaparsan tellerini koparma ihtimalin var sonuçta.

Ve sadece tekere yukarıdan baktığında sağa sola doğru olan sorunu düzeltebilirsin. Eğer Tekere yandan baktığında bir sorun varsaya yani jant yukarı aşağı doğru oynuyorsa ona anahtarda işe yaramaz :)

Aşağıdaki videoyu izlemeni öneririm.

http://bicycletutor.com/wheel-truing/
 

Berke ÖZTÜRKMEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
1.881
Tepki
313
Şehir
İzmir
Bisiklet
Diğer
Akort sehpasız telleri ayarlamak sadece geçici ama kötü bir çözümdür. Akort sehpasında teller ve jantın daire formu bir bütün olarak ayarlanır.
Bu konuda deneyiminiz yok ise tavsiyem bilen birisinden yardım almanız ama illaki akordunuzu bir akort sehpasında yapmanızdır. Çünkü akort sehpası size net olarak hangi tellerin sıkılması veya gevşetilmesi gerektiğini net olarak gösterir.
Bir de tavsiye ; akordu yaparken iç ve dış lastiği çıkartmayı unutmayınız. İç lastikteki yamalar veya dış lastikteki bombeler akordunuzu etkiler. Bu durumda lastiklerinize göre akort yapmış olursunuz ki bu da çok anlamsız birşey. Aynı şekilde V fren bacaklarına göre de akort olmaz.
 

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
351
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Tamam o zaman. LAstikleri söksün gene yerine taksın üstüne yapsın. Bisikletin kendisi kadar bisikleti taklit edebilecek başka araç varmıdır. Sehpanın amacı bisikletin üstündeki etkiyi vermek. E bisikletin varsa bu etki için niye ayrı bir araç kullansın. Lastikleri çıkardıktan sonra bisikleti ters çevir ve jantları tak. Sehpadan ne farkı kaldı?

Ben ne zaman bir sorun yaşasam hep bu yolla (ki lastikler üstünde ) yapıyorum hiçbir sorun yaşamadım. Çok ciddi çarpmalar ya da savrulmalar yaşamadığım sürece akort bozulmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: swat

Berke ÖZTÜRKMEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
1.881
Tepki
313
Şehir
İzmir
Bisiklet
Diğer
@Levent KIRÇA

Siz bildiğiniz gibi yapın. Ben konu sahibi arkadaşımıza doğru olanı işaret ettim.

Şu videoların sehpanın önemini yeterince göstereceğini düşünüyorum ;

1. video'da jantın sağa ve sola yalpa yaptığı noktalar tespit ediliyor.


2. video'da jantın dışa yalpa yaptığı noktalar tespit ediliyor.

 
  • Beğen
Tepkiler: observer

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
351
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Tamam arkadaşım aynılarını fren'e görede yapabilirsin. Valla şimdi jantı yamultacam sırf gösterebilmek için.
 

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.672
Tepki
1.930
Yaş
28
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
:D abi Emircana akıl vermeyin ya.Gidecek deneyecek sonra jantı iyice yamultacak gelecek bize patlayacak :D
Benden size demesi :D
 
Yukarı Alt