Style Wars

Scudo

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
@laleoglu

Bisikletinizi görmüştüm, aynı düşüncelere kapılmıştım. Sizde güle güle kullanın.
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Bugünde test edince şunu söylemeliyim, 2008 xt disk frenleri kesinlikle tavsiye edebilirim. Verilen parayı hak ediyor 2008 xtler.
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
http://img526.imageshack.us/img526/663/fotoraf0013kj6.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/8834/fotoraf0016fa6.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/8497/fotoraf0018bg4.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/1408/fotoraf0044jm3.jpg
 

gabalı

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ağustos 2006
Mesaj
1.169
Tepki
511
Şehir
küba
İsim
ertuğrul
çok güzel bir bisikletvtoplamışsın tebrik ederim buradan Erdoğanlar bisikletide kutlamak lazım çok iyi iş çıkarıyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: mevzun

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Hocam Dt Swiss lerden mennun musun ? Benim Sedona'da gelen Alex jantlardan birinde ufak bir sorun çıkınca bende yeniden bir teker seti yaptım.

Eski hali :

http://www.takipnet.com/sedona/sedona6.JPG

yeni hali :

http://www.takipnet.com/sedona/dt.jpg

Dt Swiss 4.2d, önler DT revo, arkalar DT competition teller ve Dt nin kırmızı alu tel başları. Bu sefer siyah tel özellikle kullanmak istemedim. Bu arada tabi lastik de değişti. Racing Ralph lerle oldukça orjinal bir kaza yapınca iki hafta kadar sargılar içinde dolaştım. Biraz daha etli ve asfalta biraz daha akıcı olan bu lastikleri tercih ettim ama henüz arazi performansı nasıl bilmiyorum.

Bu arada ABD den beyaz renkli bir Selle Italia SLR Titanyum, Easton EC90 carbon gidon vs ufak tefek bir iki siparişim oldu. Gerçi parası pek ufak tefek olmadı ama neyde :) Bir iki güne kadar gelecek, sonra bisikletin yeni halinin fotolarını eklerim.

Bu arada senin lastik setinin ağırlığı biraz kafama takıldı. 1700gr demissin çok fazla değil mi ? Maxxis Crosmark ların tanesi 496gr geldi ve iç lastikler 130gr lık Schwalbe ler. Toplamda 1260gr ediyor benimkiler. Racing Ralph ler varken 1200 gr dı.

Bu arada benim bildiğim en hafif çözüm ise Schwalbe Furious Fred 26x2.0. Lastik resmen şaka gibi 295 gr geliyor. Asfalt ve toprak zemin için gayet ii olacağını düşünüyorum tabi patlama ve uzun ömürlülük gibi konuları düşünmeden. Bunları 90 gr lık iç lastiklerle kullansan 770 gr ediyor :D Senin teker setinden 1 kg daha hafif :D
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Bende önceden Corratec jantlar vardı. Champion teller vardı. Yeni teker seti çok daha sert oldu. Jantlar mükemmel performans verdi. Binen herkes de aynı şeyi söylüyor zaten.

Hutchinson Bulldog 2.1 Tubelesslight lastikleri mtbrden aldığım ağırlıkları 700 ü geçiyor. İç lastiklerde 200ü geçiyor. Böyle bile aslında 1800gr çıkıyor. Hadi 1700 olsun. Bu haftasonu alıyorum crossmarkları ve tubeless oluyorum. İç lastikleri tamamen atarak dış lastiken 500gr a yakın gr atıyorum, kanaatimce bisiklet uçacak. Crossmarkın arazi performansını test edersen bu konunun altına yaz. Merak ediyorum. Larsen TT 1.9 alacaktım (350gr) vazgeçirdiler.
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Bu arada Furious Fredler fazla Furious. Fumic Brothers (Canyon) önde Racing Ralph arkada Fred kullanıyor mesela. Ama benim çıkışta ona tekniğim yetmez. En iyisi yine Crossmarklar.
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Selim hocam,

eğer tubeless ları daha hafif olmak için istiyorsan ufak bir hata var ortada. Crossmark'in tubeless modeli 690 gr mış. Benimkiler 490 gr civarında. Yani düz ile tubeless arasında lastik başına 200 gr fark var. Hadi 130gr lık bir iç lastik kullandın diyelim fark 70 gr. a iner. Bide biliyorsundur senin jantlar orjinal tubless olmadığı için conversion kit ve sıvı kullanman lazım. Tahminimce lastik başına +100gr da bunlardan gelir ve ikiyle çarparsak 340gr fazlalık ediyor bu.

En hafif çözüm hafif bir iç lastikle normal teker seti yapmak gibi sanki. Biraz iç lastikleri araştırdım 60gr a kadar olanları bile var :) ama işte latex oldukları için hava kaçırıyorlar. Hafif normal iç lastiklerde çok çabuk patlıyor. Yalnız 90 gr lık Panaracer Greenlight Tube ler için yorumlar çok iyi. Yalnız burada yok galiba :(, yurtdışından almak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mevzun

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Ben tubeless olacağım dedim,tubeless lastik kullanacağım demedim. Ama sıvı basılacağı doğru. Ne kit ne de tubeless lastik kullanmayı düşünüyorum.
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
@mevzun


Tubeless olmak normal (tubless olmayan) jantlara kit takmak ve tubless lastik kullanmakla oluyor. Hadi lastiği riske atabiliyorsun ama kit ve sıvı olmadan bu iş olmaz. Sana kim demişse yanlış demiş. İkincisi tubless olmayan lastikleri bu amaç için evet kullanıyorsun ama sağlıklı değil. Eğer öyle olsaydı kimse tubuless lastik almazdı. Ağırlıklardan kurtulmak biliyorsun herkezin hayali.

Normal bir lastik ile Tubless olanını yan yana koy, aradaki farkı incele ve yapabilirsen bir janta tak çkar yap ondan sonra ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.
 

mevzun

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
204
Tepki
47
Şehir
Ankara
Zaten artık kolay kolay kimse tubeless lastik almıyor. Bu işe uygun dış lastikler bile çıkmaya başladı. (kenda, specialized vs.) Yalnız dediğim üzere sıvı basılacak. Latex bazlı sıvı basılacak. UST ile bu iş arasında kompresör ihtiyacı olayı var sadece. Bir sakatlık olması zor gibi görünüyor, deneyenler var şu anda zaten. Bir sorunu yok. Zaten benim bahsettiğim olayla Joe's veya Stan's ın tubeless kitleri arasında hiçbir fark yok. Bakalım, göreceğiz