@ujur
Burda konuya bir el atmam gerektiğini düşünüyorum...
"Alacaksan en iyisini al!" kelimesi bir yere kadar hak verdiğim bir konu...Fakat herkesin kadro için ayırabileceği bütçe aynı değil...Bu birinci önemli konu...Herkes bir kadroya 400$ veremeyebilir...
İkinci önemli konu buradaki XC-Street kadrosu karşılaştırmasının basitliği...
Basitlikten kastım XC kırılır, Street kırılmaz tartışması...
Evet XC kadrosu bu tü kullanıma uygun değildir...Ama bir insanın bu işlere başladığında alabileceği en güzel performansı alması; "o anki uygun bütçesiyle alıp, kırmak için gözden çıkardığı kadrosuyla korkusuzca bir yerlere gelmesi" önemli bir mesele...
Çoğu tanıdığımın ve kendimin de bu yoldan geçtiğini söyleyebilirim...Örneğin ne Jeff Lonosky ne Aaron Chase ne Timo Pritzel nede diğerleri Cameron McCaul yada Darren Berrecloth bu işe direkman böyle kadrolarla başlamadılar...Ki başladıkları yıllarda bu işlere uygun kadro dahi üretilmiyordu...(Bahsettiğim adamlardan 3'ü 30 lu yaşlarında)...
Değinmek istediğim bir başka konu ise...
STP ve Chase kadroları XC kadrosu gibi demek(görünüş için bile olsa) çok basit bir yorum...
O kadroları kırılmaz yada sağlam yapan, kısa bir deyişle kırılma sürelerini mümkün olan en ileri süreye taşınmasını sağlayan, o kadroların açılarıdır...
Bu kadrolar çok uzun AR-GE çalışmaları sonucu bu hallerini almışlardır...
Jeff gibi Chase gibi kullanıcıların "biz bu işle uğraşıyoruz, bunların açılarını en iyi biz çözeriz" demeleri ile bu adamların altına verilen prototiplerin geliştirilmeleri sonucu son hallerini almışlardır...
Ayrıca bu adamlar bu kadroları öyle bizim gittiğimiz gibi gidip almıyorlar...
Bu adamlar fabrika pilotları...Fabrika pilotu demek: Ürününün geliştirilmesini isteyen bir firmanın tuttuğu, işinin ehli adamlar demek...
Örneğin Dünya Ralli Şampiyonasında yada Formula 1 dei gelişmelerin çoğu o takımların kontratlarla aldığı o usta sürücülerin yorumları üzerine olması...
Ayrıca Amoeba DJ kadrosunu küçümsemekde yanlış...Çünkü o kadro fiyatına göre çok sağlam bir kadrodur...Ve tek olayı o kadronun Street için üretilmemiş olmasıdır...O kadro daha çok light Freeride ve Local DH kadrosudur...Bunlar kısa alanlarda Yapılan Hardtail inişler ve rampa uçuşları için makinalardır...KAdro boyu 14 " olsa o kadroyu çoğu kullanan bırakmazdı...Adım gibi eminim...
Voltage arka üçgen yapısı bakımından çok beğendiğim bir kadro...Ama yine kadro boyu küçüldükçe ergonomi hatası oluşuyor...Voltage'ın örneğin 0 modeli Daha toprak kullanımına uygun iken Bir başka modeli Street e uygun olabiliyor...Çünkü üst boru uzunluk oranları farklı...
Borla Yorumunuzda ilgimi çekti...
Bu borla DH (ama özellikle DH) gidonun et kalınlığından haberiniz varmı...
Ben Bir tane Woodman oversize yüksek rise'lı gidon kırdım, ondan sonra taktığım 25,4 lük Amoeba DH gidonumu "aşırı memnun olarak" 2 senedir kullanıyorum...Değil kırılma, esneme belirtisi yok çünküğ elektronik kumpasla yaptığım ölçümde gidonun et kalınlığı 3.745 mm çıktı...
Dünya'da bu kadar ucuza bu kadar sağlam başka gidon bulunmamakta...

Buda bir ekleme olsun
