Scudo Sports

STI kollardaki vites kabloları hakkında bir soru

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
581
Tepki
488
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
Merhaba,

STI kollarda vites kablolarının koldan dik olarak çıkan eski modeller var, bir de sonradan çıkan kabloların gidon sargısının altından gittiği modeller var. Bu iki tasarımın teknik olarak bir birlerine bir üstünlükleri var mı? Sürtünme nedeni ile kablo çekmesinin az azalması, vites ayarı, vites değişimi vs.

105 modelinde hangi seriden sonra kablolar alttan götürülebilmeye başlamıştı?

Teşekkürler şimdiden.
 
Scudo
5600'lerde kablolar dışarıda, daha sonrakilerde içeri alınmış.
Dıştan kablolular biraz daha rahat vites değiştirmeyi sağlıyor diye biliyorum.
 
Ultegra 6600 (Dıştan kablolu), 6700, Dura-Ace 9000 kullandım sırası ile.
En rahat vites geçişleri 6600deydi. Daha sonraki 6700 gerçekten çok kötüydü ona kıyasla. 9000'de ise daha rahat, ama 6600 kalitesinde değildi.
 
Beyler teşekkürler.
@Gökhan Toros üzdün beni, tam bu kablolardan kurtulsak derken, vites geçişi dedin, olayı bitirdin.
 
@Fatih Ç.T.

Benim bahsettiğim aynı seviye parçalar içindi. Sora'dan Ultegra'ya geçecekseniz mesela farkı hissedersiniz.
Ama aynı seviye için böyle bir sıralama vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT
beyler son soru geliyor. yardımcı olursanız sevinirim.
merlinden 105 5800 grupseti alacağım sanırım. Fakat aynakol göbeği hakkında tereddütüm var.

hollowtech 2 sm-bb70 şu anda kullandığım göbek. İngiliz mi italyan mı nette kesin bir bilgi bulamadım.

(link)

bu sette ise BBR60 var.
 
Geri