Sram Red eTap kablosuz vites sistemi

Revolutions

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2018
Başlık
3
Mesaj
118
Tepki
95
Yaş
34
Şehir
istanbul
Evet arkadaşlar sizler kablosuz sistemler hakkında ne düşünüyorsunuz ? Kablolar kadro içinden mi geçiyor dışından mı geçiyor derdimizin son bulacağı sistemleri en basit sebeple kurdan dolayı bizim yakın zamanda görme şansımız olmasa da bir gün bizde de yaygınlaşabilir mi ? Ne kadar verimli ya da kullanıcı dostu olur orası tartışılır ama gelecekte bizi neyin beklediğine güzel bir örnek sanırım...


Not:Yanlış anlaşılmalardan dolayı ilk mesajı revize etmek durumunda kaldım kusura bakmayın...
 

En beğenilen 5 mesaj

    Özhan Akgöğ

    Forum Demirbaşı
    6
    @uğurdoğan50

    Sram'ın eski setlerde dezavantaj sayılabilecek hoodların küçük olmasına bir çözüm gibi geldi. Yani Shimano'da hoodlar daha çıkıntılı olduğu için üst kısımdan tuttuğunuzda daha güvende hissettiriyor. Bence iyi yapmışlar. Bu arada elektronik sistemler içinde en güzel sistem kesinlikle E-Tap.

    Etap vites sistemi kablosuz. Yani fren telleri haricinde kablo falan yok.

    Şuan di2 alacağıma e-tap alırım. Çok daha basit ve işlevsel çalışma mekanizması var. Di2 öyle değil maalesef kablolardan tam anlamıyla kurtulamıyosunuz. Etap'de batarya olayına çok iyi bir çözüm getirmişler. Arka vitesin şarjı bittiğinde ön vitesinkini alıp takabiliyosunuz. Bence çok önemli bir adım. Daha önce di2 setle 39x15 de şarjı bitip kategori 4 yokuş çıkmışlığım var. :/ Düzde de 20x25km ile gittim :D baya zorlu bi turdu benim için.

    Kabloların olmamasının bir avatajı da kabloyla alakalı sıkıntı yaşatmaması. Di2 nun tekere sürtmesi sonucu kablosunu kesmişliğim de var. Yani ucuz da değil kabloları. Uçları yamultma vs ihtimali de ayrıca can sıkıcı.

    Etap'in en güzel özelliklerinden birisi de kadro ayırt etmemesi. Yani alın klasik kadroda bile kullanın. Ben acayip beğendim kendilerini. Hedeflerim arasında yer alıyor. Shimano da sanırım wireless patenti için başvuru yapmış. 92xx serilerinde tamamen kablosuz vites sitemi kullanabilirler. Şu an 9150 modeli ile Sram Etap aynı fiyatlarda. Yani avantajlara bakılırsa Sram Etap daha tercih edilebilir duruyor.

    Edit: Aklıma geldi yabancı sitelerden birisi ön vitesi aktarmanın sıkıntısından bahsetmişti. Etapte kollardan birisi arka vitesi küçültüyor, diğeri büyültüyormuş. Shimano gibi sağ kol arka, sol kol ön vites şeklinde değil. Kolların ikisine de aynı anda basınca ön vites değişiyormuş. Onun kompleksliğinden ve alışılması zor olmasından bahsetmişti. Aklıma gelen tek dezavantajı bu olabilir.

    Gökhan Toros

    Forum Bağımlısı
    5
    @Özhan Akgöğ

    Başka bir sorun daha;
    Zincir yokken, arka aktarıcı en üst konumdayken jant tellerine takılıyor. Yani en üst viteste zinciri kırarsanız eğer, zincirle beraber arka vites de çöp oluyor (muhtemelen kadro kulağı ve buna ek olarak belki de kadro)
    Sram'ın bundan haberi var ve kullanıcılara cevabı "Zincir varken sorun yok, zincirsiz böyle bir sorun olması da kullanımı etkilemiyor" şeklinde. Standart Amerikan mühendisliği kısacası. "That'll do" şeklinde geliştirilmiş ve üretilmiş parçalar.

    Özhan Akgöğ

    Forum Demirbaşı
    3
    @Gökhan Toros

    Yorumunuz üzerine biraz daha araştırdım evet Etap'de belli yazılımsal sorunlar var. Arada bir güncelleme yapılsa da pek çözüm getirmemişler. Garanti yoluyla çözüme ulaşmış çoğu. Bu yüzden Etap alırken garantisiz(sahibinden 0 veya 2. el set) almamaya baya dikkat etmek gerekiyor.

    En büyük dezavantajlarından birisi de maalesef kaza koruması yokmuş. Yani biraz sert bir kazada aktarıcının darbe alması durumunda muhtemelen aktarıcı çöp oluyor. DI2 larda kaza anında sistem kendini kilitliyor. Bu sayede elektronik sistemdeki zarar en aza iniyor.

    Murat B.

    Forum Trolü
    3
    @mehmetsunu

    Bu fiyata bakan "dureys diaytu'tan, kampagnolo ipies'ten epey ucuz, alınır bu" diyebilir, fakat bu grupset değil, sadece vites ve kollar. Frenler, aynakol, zincir ve rubleyi ayrıca almak gerek. Kısacası hem çok pahalı, hem de çok çirkin...

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Başlık
35
Mesaj
536
Tepki
995
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@uğurdoğan50

Sram'ın eski setlerde dezavantaj sayılabilecek hoodların küçük olmasına bir çözüm gibi geldi. Yani Shimano'da hoodlar daha çıkıntılı olduğu için üst kısımdan tuttuğunuzda daha güvende hissettiriyor. Bence iyi yapmışlar. Bu arada elektronik sistemler içinde en güzel sistem kesinlikle E-Tap.

Etap vites sistemi kablosuz. Yani fren telleri haricinde kablo falan yok.

Şuan di2 alacağıma e-tap alırım. Çok daha basit ve işlevsel çalışma mekanizması var. Di2 öyle değil maalesef kablolardan tam anlamıyla kurtulamıyosunuz. Etap'de batarya olayına çok iyi bir çözüm getirmişler. Arka vitesin şarjı bittiğinde ön vitesinkini alıp takabiliyosunuz. Bence çok önemli bir adım. Daha önce di2 setle 39x15 de şarjı bitip kategori 4 yokuş çıkmışlığım var. :/ Düzde de 20x25km ile gittim :D baya zorlu bi turdu benim için.

Kabloların olmamasının bir avatajı da kabloyla alakalı sıkıntı yaşatmaması. Di2 nun tekere sürtmesi sonucu kablosunu kesmişliğim de var. Yani ucuz da değil kabloları. Uçları yamultma vs ihtimali de ayrıca can sıkıcı.

Etap'in en güzel özelliklerinden birisi de kadro ayırt etmemesi. Yani alın klasik kadroda bile kullanın. Ben acayip beğendim kendilerini. Hedeflerim arasında yer alıyor. Shimano da sanırım wireless patenti için başvuru yapmış. 92xx serilerinde tamamen kablosuz vites sitemi kullanabilirler. Şu an 9150 modeli ile Sram Etap aynı fiyatlarda. Yani avantajlara bakılırsa Sram Etap daha tercih edilebilir duruyor.

Edit: Aklıma geldi yabancı sitelerden birisi ön vitesi aktarmanın sıkıntısından bahsetmişti. Etapte kollardan birisi arka vitesi küçültüyor, diğeri büyültüyormuş. Shimano gibi sağ kol arka, sol kol ön vites şeklinde değil. Kolların ikisine de aynı anda basınca ön vites değişiyormuş. Onun kompleksliğinden ve alışılması zor olmasından bahsetmişti. Aklıma gelen tek dezavantajı bu olabilir.
 
Kayıt
1 Şubat 2016
Başlık
2
Mesaj
49
Tepki
75
Yaş
24
Şehir
Denizli
İsim
Uğur
Bisiklet
Scott
@rodya O konulara hiç girmeyelim bence, bırakalım bisikletforum siyasetsiz kalsın diyeceğim ama kullandığımız malzemelerin neredeyse hepsi yurtdışı kaynaklı olduğu için günümüzde de malum dolar, euro kuru siyaseti heryere karıştırıyor maalesef.
 

Revolutions

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2018
Başlık
3
Mesaj
118
Tepki
95
Yaş
34
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
Sanirim geliştirme asamalarindaki en önemli noktalardan biri yağmur, çamurdaki performans ve de batarya konusudur. Gerci video içinde fabrika ortaminda çok fazlaca test yapıldığı soyleniyor ama gerçek hayata yansimalari nasil olacak test edip gormek lazim sanirim bir sure.
 

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Başlık
35
Mesaj
536
Tepki
995
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Revolutions
Bu sistem çıkalı baya oldu. Piyasada 1 yıldan fazla süredir var. Türkiye'de de kullananlar var. Şu ana kadar kronik bir problemini görmedim, duymadım.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
79
Mesaj
6.849
Tepki
13.382
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Belki bilmiyorsunuz ama piyasaya çıkalı neredeyse tam 3 sene olacak. Yani gelecek değil eskimiş bir versiyon.
 

mehmetsunu

FIONA KOLBINGER Cİ
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
270
Mesaj
5.557
Tepki
13.525
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sadece murat Çömez in takip edeceği başlıklar kategorisine nambır vandan giriş yapabilir bu başlık. Sayın aga siz red etap ın fiyatını biliyormusunuz.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
41
Mesaj
2.118
Tepki
3.952
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mehmetsunu
Offf..:eek:
Microshift bana yetiyor:D
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
79
Mesaj
6.849
Tepki
13.382
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@mehmetsunu
1. Ben sadece gelecek değilde 3 yıl oldu piyasaya çıkalı dedim ayrıca eski konularda tanıtımı var.

2. Benim yorumun fiyatla ne ilgisi var anlayamadım?

3. Benimle dalga geçmeyi bırak ve yoluna devam et ok mi Mehmet bey, ayrıca ağa falanda değilim.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Başlık
26
Mesaj
3.538
Tepki
9.735
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@mehmetsunu

Bu fiyata bakan "dureys diaytu'tan, kampagnolo ipies'ten epey ucuz, alınır bu" diyebilir, fakat bu grupset değil, sadece vites ve kollar. Frenler, aynakol, zincir ve rubleyi ayrıca almak gerek. Kısacası hem çok pahalı, hem de çok çirkin...
 

vetohan

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2018
Başlık
0
Mesaj
561
Tepki
966
Şehir
Muğla
@Murat B.

Zincirde ruble de malzemeden çalıcaz artık. World Tour pro bisikletçiler bile bazı komponentlerde Ultegra kullanıyor, biz ne yapalım?
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.696
Tepki
8.631
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@vetohan

Onu daha çok Continental takımlar yapıyor. WT'da sadece zorunda kaldıklarında kullandıklarını gördüm (11-32 kaset ve arka vites için vs.)

@Özhan Akgöğ
Birkaç yıllık kullanımdan sonra eskisi kadar stabil olmadığını söyleyenler var. Sistem birkaç dakikalığına kitleniyor, arkasından da verdiğiniz bütün komutları bir anda uygulamaya başlıyormuş. Yaşayan kullanıcıların sayısı pek de az değil.

Ayrıca kullanımını pek sevmedim ben. Standart mekanik sisteme göre pek bir gecikmesi yok ama yine de onun kadar direkt değil geçişler. Ayrıca sağ kolun vitesi büyütmesi (zinciri bir küçük dişliye atması) bence ters. Zinciri kolun hareket yönünde, yukarıya doğru atması daha mantıklı olurdu (Campagnolo'lardaki gibi) fakat öyle değil ve bunu değiştirebileceğiniz bir yazılım da yok.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Başlık
205
Mesaj
1.776
Tepki
935
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben bu işin mekaniğini seviyorum, otomasyon sistemler kültürü biraz bozuyor. Kurcalamayı oynamayı seviyorum. İlla ki bu sisteme geçenler olur.
 

Revolutions

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2018
Başlık
3
Mesaj
118
Tepki
95
Yaş
34
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #18
@Harun Salcı Futboldaki VAR sistemini de işin doğasına aykırı buluyorsunuz sanırım sizde :) Bence de bazı işlerde işin içine otomatik sistemler girince sanki işin ruhu kayboluyor gibi geliyor aslında...
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Başlık
6
Mesaj
337
Tepki
579
Yaş
23
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
@Revolutions hocam hayirli olsun magaradan yeni cikmissiniz sanirim:D.
Sram red etap diger elektronikler grupsetlerden bildigim kadariyla daha hafif(max-100gr) ve konunun basinda yazildigi gibi hic kablo olmadigindan bisikletin acaba kadrosuna mi yoksa selesine mi ya da gidonuna mi bataryayi takayim derdi yok.Vites degistirme sistemi de normalden farkli.Soldan artip sagdan azaliyor,ikisine ayni anda basilirsa aktarici o an kucukteyse buyuge buyukteyse kucuge geciyordu.Ayrica bi elektronik sistemin esas faydasi da zincir caprazdayken on aktaricinin konumunu degistirerek surtunmeyi engellemesiydi diye biliyorum
 

Revolutions

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2018
Başlık
3
Mesaj
118
Tepki
95
Yaş
34
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #20
@kobalamin Evet Onur bey henüz homo erectus evresini tamamladığım kusuruma bakmayın artık. Aslında bu sistemler hakkında ne düşünüyorsunuz verimli olur mu vs vs gibi yazsam sanırım daha uygun olurdu dediğiniz gibi ama idare edin.Forumun mantığı fikir paylaşımını yapalım yeter amacımız belli nasılsa...
 
Yukarı Alt