Sram 3.0 orta aktarıcı ayar problemi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Caglar USDUN tarafından paylaşıldı.

  1. Caglar USDUN

    Caglar USDUN Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Muğla
    Arkadaşlar yeni aldığım bisikletimde daha 100 km dolmadan bir problemim meydana geldi. Elimden geldiğince ve resimler yardımıyla anlatmaya çalışacağım. Orta aktarıcıda orta dişli (2) ve En büyük dişliye (3) geçişlerde bir sorun yok. Problem Orta dişliden (2) en küçük dişliye geçerken meydana geliyor.
    [​IMG]
    Resimde sram orta aktarıcı
    orta dişliden en küçük dişliye geçmeye çalıştığımda zincir geçmiyor ve aktarıcıya sürtüyor. Vites tellerinde bir sorun yok sanırım problem ayar vidalarında. Bu sebeple sizlerden yardım almak istedim. Sram sitesinde Low ayar vidasını saat yönünde yarım tur döndür demiş.

    [​IMG]

    Orta dişlide bu durumda
    [​IMG]

    En küçük dişliye aldığımda aktarıcı bu durumda, ancak vites değişmiyor. sanırım aktarıcı zinciri kadroya yeterince itemiyor.

    [​IMG]

    Kusura bakmayın başınızı ağrıttım. Bu işlerde yeniyiz ve bisiklet sevdalısıyız.
     
  2. S26

    S26 Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.767
    Beğeniler:
    1.553
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Saat yönü değil de saat yönünün tersinde döndürün. Saat yönünde döndürünce vites yeteri kadar kadroya doğru kaymayacaktır. Vida sıkıldığı için bunu engelleyecektir.
     
  3. #3
    Caglar USDUN

    Caglar USDUN Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Muğla
    Yani saat yönünün tersine çevirdiğimde vida yukarı çıkacak ve resimde arka tarafta kalan diş vidaya takılmadan geçecek dolayısıyla zincir kadroya doğru itilecek. Umarım doğru anladım.:D
     
  4. S26

    S26 Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.767
    Beğeniler:
    1.553
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Evet, kadroya doğru çekilecek. Ama takılmadan geçmeyek tahminen. Yine bir noktada takılacak; zincir dişli dışına çıkmasın diye. En küçük dişliye indikten sonra takılmış olacağı için bu bir problem olmayacak.;)

    Arkayı havaya kaldırıp pedal çevirirken ayar yaparsanız geçiş noktasını yakalamakta kolaylık olur. Yani vidayı pedal çevirirken gevşetmeye başlayın ve zincir küçük dişliye indiğinde ayar tamam demektir. Kolay gelsin.
     

İlginizi Çekebilir

General-Energy-Burn-Rate.png
Yine uzun ve detaylı bir makale ile kaldığımız yerden devam ediyoruz :D Bu haftaki konu beslenme ve su içme. Fakat içinde yağ ve karbonhidrat yakımına dair harika, herkesin işine yarayacak...
upload_2017-1-21_18-12-42.png
Geçen yıl Temmuz'da enerji kaynaklarımızı ve bunları nasıl geliştireceğimizi açıklayan bir konu açmıştım: Güç bölgeleri "anlayacağımız dilde" ne anlama geliyor? Aerobik dayanıklılık Laktat eşiği...
upload_2017-2-6_15-29-19.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...