Ayhan Cihangir
Daimi Üye
- Kayıt
- 28 Mart 2011
- Mesaj
- 278
- Tepki
- 269
- Şehir
- Kütahya
Farklı bir çalışmayla yine karşınızdayım . Kilitli ayakkabıların 130 liralardan başlaması ve normal bir kilitli ayakkabının 250 civarı satılması ve bende bu aralar böyle harcamayı kaldıramayacağım için geçici bir çözüm yoluna gittim ( belki kalıcıda olabilir ). Çok araştırdım ama başka yerde bu şekilde yada benzer bir çalışma yada video bulamadım. Bu bakımdan bu çalışmada normal bir spor ayakkabısının kilitli bir mtb ayakkabısına nasıl dönüştüğünü ya da dönüşmeye çalıştığını göreceğiz.
Herzaman söylediğim gibi
Baştan söyliyim arkadaşlar, hiçbir şekilde ölçü, şablon, marka v.s bir şey yazmıyorum. Çünkü bu yapılan sadece bir örnektir ve hiçbir şekilde aynı ürünü markayı ya da ölçüyü kullanmak zorunda değilsiniz. Siz bundan daha güzelini de yaparsınız. Ben de bu çalışmayı kafasında bu tip şeyler kuran arkadaşlara ışık tutsun, fikir oluştursun, yardımım dokunsun diye paylaştım.
İlgili arkadaşların soruları olursa da memnuniyetle cevaplarım.
Görüşleriniz benim için değerlidir. Sevgiler saygılar
Malzemeler:
Bir çift kullandığımız ama eskimeye yüz tutmuş yada gözden çıkardığımız spor ayakkabısı.
Bir çift tabanı sağlam ama kullanılmayacak dereceye gelmiş kendinizin yada başkasına ait spor ayakkabısı ( başkasına ait olmasında sakınca yok çünkü sadece tabanını kullanıcaz )
Bir çift kaller
Belirli ölçülerde metal lama. ( elle kıvrılamayacak kadar sert 2-3 mm civarı )
Çeşitli ebatlarda vidalar ve somun, yapıştırıcı.
Çeşitli alet edevatlar , kesici, delici ve ölçü aletleri ve varsa dekopaj testere ( düzgün ve hızlı kesim için ).
Bu arkadaşımdan aldığım atılmak üzere olan tabanı sağlam ayakkabımız.
Güzelce tabanına zarar vermeden parçaladım.
Tabanlar elimizde
Bunlarda yıllarca bana hizmet veren emektar kauçuk taban ayakkabılarım. Tabanı sert olması açısından Futbol ayakkabısı olsa daha mı iyi olurdu ki diye düşündüm ama futbolla ilgim olmadığı için bulamadım.
Yapıştırma yapacağım için daha iyi tutsun diye tabanın dişlilerini bir bıçak yardımıyla temizliyorum.
Kal civatalarına uyumlu hırdavatçıdan aldığım somunlar.
Bunlar da kallarımız
Matkapla kallere uygun delikler açıyorum. Tabi sonradan bu deliklerin yanlış yerden açıldığını fark ettim ve orayı kare biçiminde kesmek zorunda kaldım.
Ayırdığım tabanları ayakkabıya göre şekillendiriyorum.
Metal lamayı ölçülere uygun kesip, Somunları metal lamaya kal lara ve ayakkabıya uygun olacak şekilde ( ölçülendirme aşaması uzun sürdü ) kaynak makinasıyla puntalıyorum.
Lamalarında iki yanından cıvata delikleri açarak sağlam şekilde ayakkabının tabanına tutunmasını sağlıyorum ve ayakkabıya monteliyorum.
Kalleri de yerine takıyorum.
Buda ayakkabının içi kısmı, yükselti oluşmasın diye içi oyuklu plastik pul kullandım. Tabi üzerine kalın bir taban geleceği için bu hafif yükseltileri ayakkabıları giyince hiç hissetmedim.
Yapıştırma tekniğine uygun olarak, hazırladığımız tabanları kullanacağımız ayakkabının tabanına bir güzel yapıştırıyoruz. Ben Derby kullandım.
Yapıştırmaya tam güvenemediğim için birde ek tabanlara ayakkabının içine çıkmayacak ölçüde keserek vida attım.
Tabanlar aynı renk olsun göze çarpmasın diye tüm taban kenarlarını sprey boyayla hafiften beyaza boyadım.
Ta ta ta taaaa
Biraz Rötuş
Tamamdır
Arkadaşlar bunları yaptıkdan sonra hemen paylaşmadım. Test için pedal kilidini hafif sertliğe getirerek 32 Km lik kısa bir tura çıktım. Tabi ne olur ne olmaz diye yanıma anahtar takımımı yedek normal pedallarımı ve normal bir çift ayakkabı aldım Ama şükür hiç birşey olmadı. Bir baktım civatalar gevşememiş bile. Ayrıca ayakkabıların dönüşüme uğradığı arkadaşlar tarafından farkedilmedi bile anca ben söyledimde o şekilde farkettiler. Dost oldukları içindir belki Arkadaşlar, ayakkabılar gerçekten göründüğünden çok sağlam oldu. Yalnız küçük birkaç sorun var, o da normal bir ayakkabı ağırlığında olması ama bu hiç de rahatsızlık vermedi. Birde su geçirmezlik özelliğinin olmaması
Bir sonraki çalışmada görüşmek üzere.
Herzaman söylediğim gibi
Baştan söyliyim arkadaşlar, hiçbir şekilde ölçü, şablon, marka v.s bir şey yazmıyorum. Çünkü bu yapılan sadece bir örnektir ve hiçbir şekilde aynı ürünü markayı ya da ölçüyü kullanmak zorunda değilsiniz. Siz bundan daha güzelini de yaparsınız. Ben de bu çalışmayı kafasında bu tip şeyler kuran arkadaşlara ışık tutsun, fikir oluştursun, yardımım dokunsun diye paylaştım.
İlgili arkadaşların soruları olursa da memnuniyetle cevaplarım.
Görüşleriniz benim için değerlidir. Sevgiler saygılar
Malzemeler:
Bir çift kullandığımız ama eskimeye yüz tutmuş yada gözden çıkardığımız spor ayakkabısı.
Bir çift tabanı sağlam ama kullanılmayacak dereceye gelmiş kendinizin yada başkasına ait spor ayakkabısı ( başkasına ait olmasında sakınca yok çünkü sadece tabanını kullanıcaz )
Bir çift kaller
Belirli ölçülerde metal lama. ( elle kıvrılamayacak kadar sert 2-3 mm civarı )
Çeşitli ebatlarda vidalar ve somun, yapıştırıcı.
Çeşitli alet edevatlar , kesici, delici ve ölçü aletleri ve varsa dekopaj testere ( düzgün ve hızlı kesim için ).
Bu arkadaşımdan aldığım atılmak üzere olan tabanı sağlam ayakkabımız.
Güzelce tabanına zarar vermeden parçaladım.
Tabanlar elimizde
Bunlarda yıllarca bana hizmet veren emektar kauçuk taban ayakkabılarım. Tabanı sert olması açısından Futbol ayakkabısı olsa daha mı iyi olurdu ki diye düşündüm ama futbolla ilgim olmadığı için bulamadım.
Yapıştırma yapacağım için daha iyi tutsun diye tabanın dişlilerini bir bıçak yardımıyla temizliyorum.
Kal civatalarına uyumlu hırdavatçıdan aldığım somunlar.
Bunlar da kallarımız
Matkapla kallere uygun delikler açıyorum. Tabi sonradan bu deliklerin yanlış yerden açıldığını fark ettim ve orayı kare biçiminde kesmek zorunda kaldım.
Ayırdığım tabanları ayakkabıya göre şekillendiriyorum.
Metal lamayı ölçülere uygun kesip, Somunları metal lamaya kal lara ve ayakkabıya uygun olacak şekilde ( ölçülendirme aşaması uzun sürdü ) kaynak makinasıyla puntalıyorum.
Lamalarında iki yanından cıvata delikleri açarak sağlam şekilde ayakkabının tabanına tutunmasını sağlıyorum ve ayakkabıya monteliyorum.
Kalleri de yerine takıyorum.
Buda ayakkabının içi kısmı, yükselti oluşmasın diye içi oyuklu plastik pul kullandım. Tabi üzerine kalın bir taban geleceği için bu hafif yükseltileri ayakkabıları giyince hiç hissetmedim.
Yapıştırma tekniğine uygun olarak, hazırladığımız tabanları kullanacağımız ayakkabının tabanına bir güzel yapıştırıyoruz. Ben Derby kullandım.
Yapıştırmaya tam güvenemediğim için birde ek tabanlara ayakkabının içine çıkmayacak ölçüde keserek vida attım.
Tabanlar aynı renk olsun göze çarpmasın diye tüm taban kenarlarını sprey boyayla hafiften beyaza boyadım.
Ta ta ta taaaa
Biraz Rötuş
Tamamdır
Arkadaşlar bunları yaptıkdan sonra hemen paylaşmadım. Test için pedal kilidini hafif sertliğe getirerek 32 Km lik kısa bir tura çıktım. Tabi ne olur ne olmaz diye yanıma anahtar takımımı yedek normal pedallarımı ve normal bir çift ayakkabı aldım Ama şükür hiç birşey olmadı. Bir baktım civatalar gevşememiş bile. Ayrıca ayakkabıların dönüşüme uğradığı arkadaşlar tarafından farkedilmedi bile anca ben söyledimde o şekilde farkettiler. Dost oldukları içindir belki Arkadaşlar, ayakkabılar gerçekten göründüğünden çok sağlam oldu. Yalnız küçük birkaç sorun var, o da normal bir ayakkabı ağırlığında olması ama bu hiç de rahatsızlık vermedi. Birde su geçirmezlik özelliğinin olmaması
Bir sonraki çalışmada görüşmek üzere.