Special Edition Full Carbon v5.9

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
Sevgili kardeşim Hakan'ın uzun zamandır üzerinde uğraştığı özel makina.
DA 7900 set + Özel yapım full karbon aynakol. (resim için Hakan bey'ten izin çıkmadı, şimdilik test aşamasında, yüksek eğimli rampalarda sorun çıkdığını belirtiyor)

Kadroya özel olarak entegre yapılan aparatlar:
Sele Borusu, Hız Sensör, Headset seramik bearing, Velomann
Toplam ağırlık: 5.940 gram

- Aynakol: Özel üretim full karbon SE (test devam ediyor): 490gram
- Jantset: Easton EA 90 SLX + R4SL Seramik: 1.398gram
- BB30: Enduro Zero Grade 3 Seramik
- Sele: SelleItalia SLR karbon : 146gram
- HB: FSA K-Force Karbon: 190gram + FSA OS-99 CSI: 95gram
- Pedal: Look karbon: 94gram

http://img515.imageshack.us/img515/732/se59gram.jpg

Şimdilik elimdeki bilgiler bu kadar... Herkese selamlar...
 
Scudo

RAHMİ

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
784
Tepki
336
Şehir
Isparta
Ağırlık gerçekten mükemmel olmuş. Bisikletin görünümüne çok güzel. Kazasız sürüşler..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Çok iddialı ve emek sarfedilmiş bir bisiklet.

Kadro Canyon yada Cannondale mi acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

İdris ACA

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ekim 2006
Mesaj
1.775
Tepki
1.425
Şehir
bursa
Bu bisiklet gördüğüm kadarıyla birkaç değişiklikle 4.Küsürlü KG ları rahat görebilir.

Ağırlık bu haliylede çok çok iyi.

Hakan beye saygılar.:in:

Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
@Aytaç Biber

Sevgili Aytaç, bazı malzemeler ve özellikle kadro kendi üretim planımızda olduğundan tam detay vermeme şimdilik izin çıkmıyor. (Hakan'ın ve bizim tasarım ve üretim planları dahilinde). Anafikir olarak belirtmek gerekirse, burada bir tek kadro yapısı söz konusu değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Iste budur dedirten bir makina, MASALLAH..
Kazasiz belasiz, keyifli surusler dilerim...
 

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
@Bora Alben

Çok teşekkürler sevgili Bora'cım. Çok daha iyi güzel makineler sizin olsun.
Selamlar...
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Kadroyu siz sıfırdan mı ürettiniz yani? Doğrumu anladım? Yoksa mevcut bir kadro üzerine modifiye mi uyguladınız. ( Sele borusunu ve km saatini entegre etmek gibi ). Biliyorum çok meraklı sorular soruyorum ama proje cidden ilgimi çekti ve detayları konusunda çok meraklandım. :)

Her şartta harika bir çalışma ve emek var, sonucunu merakla bekliyorum ve bu çalışmaya şapka çıkarıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Ömer Faruk MUMCUOĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2009
Mesaj
1.668
Tepki
1.827
Şehir
İSTANBUL
İsim
Ömer Faruk Mumcuoğlu
Bisiklet
Scott
tebrik ederim, elleriniz dert görmesini maaşalah. böyle mükemmel makinelerin Türkiye'den çıkması gurularndırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
Bakın bir amerikalı ne toplamış yerine artık bakın Türk'ler ne toplamış diyebiliyorum..tebrikler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
Güzel dilekleri için bütün arkadaşlara teşekkürler, inşallah çok daha şahanesi sizin olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
@Aytaç Biber

Şimdilik şu açıklamayı yapayım:
Kadro: bazı mevcut bölümleri modifiye, bazı bölümleri yeni/sıfır üretim + kaynaştırma.
Maşa: Çok bilindik markanın modifiyeli hali: 284 gram. Hakan'ın test sürüş izlenimi özellikle maşanın çok hassas olduğu ve yoldaki en ufak bir çukurda bile titreme yaptığı yönünde. Maşanın tırnak kısımlarına altdan 4cm kadarlık bölümüne, sonradan 2 kat karbon kevlar kumaş döşedik, biraz düzeldi. Aslında kaymak gibi asfalt olsa, tabii sürücü ağırlığınıda habire 70kg altında tutmak mecburiyeti. :)

http://img214.imageshack.us/img214/6512/02fork.jpg
 

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
@İdris ACA

idris, ağırlık konusunda uzun süre genel araştırma yaptık, en son nokta hesaplara göre 5kg altına iniyor ama nasıl iniyor? Seçenekler ve sonuç şöyleydi:

- Jantlar: Lightweight Standard C Clincher modeli: 1050gram civarı (Spokes: 16/20)
Tamam ağırlık müthiş ama bizim yollara kesinlikle gitmez, tek carbon tel kırıldığı an, aynen domino taşı etkisi oluşabilir. Ayrıca çok gereksiz yüksek fiyat. Yarışlarda ciddi fark yaratır. Londra fiyatı kargo hariç: 3200 Euro dolayında. Sonuç: Çok Gereksiz.

- Dış Lastik: Continental Supersonic 140 gram, bu modelide kullandık. Her lastikde yaklaşık 70-80 gramlık avantajı oluşabiliyor, yüksek eğimli rampalarda ve sprintde müthiş. Lakin cabuk devredışı kalıyor, her antremanda patlak verdi. Sadece yarışlarda kullanır. Şimdilik makine üzerinde Continental Attack/Force modeli var. Sonuç: Belki.

- Frenler: Zero Gravity Brakes (Gravitas: 120g set: pabuc hariç) seçeneği var ama fiyatlar sadece frenseti 900$ çivarında, süper bir ürün ama fiyat anormal. Toplamda ciddi gram avantaj olabilir. En çok bu seçenekde takıldık, neticede DA9700set takdık. Sonuç: Belki, olabilir.

- Komponent: Sram Red ile DA7900 arasında düşündük. Her ikiside olabilirdi. Toplamda ağırlık farkı var, özellikle vites/fren kollarında Red'in gramaj farkı çok ama yinede tercihi DA7900 yana kullandık. En başdan Campy düşünmedik, (aslında Campagnolo Super Record 11S ilk tercih edeceğim komponent ama...) çünkü bütün sistemi ona göre tekrar ayarlamak gerekiyordu. Jantlar, ruble, zincir vs. Zincir takma aparatı bile uçuk fiyatlarda.

- Sele: Bazı modeller 90gram, Lakin selede fazla kasmak uygun değil.

Diğer aparatlarda seçenekler çok, artık genel tercihe kalıyor.

http://img98.imageshack.us/img98/1731/lightweightstdzoom.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/3186/ciamillogravitascarbonb.jpg
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Benim bazı nacizane önerilerim olacak;

Ben set olarak Campagnolo Super Record seti öneririm. Gerek teknik olarak gerekse ağırlıkta shimano dan da sram dan da daha önde bir set.

Lastik olarak, güvenli düzeyde Schwalbe Ultremo R1 yada Veloflex Master22 olabilir. Bunlar patlak endişesi olmadan yeterli gram avantajı alabileceğiniz lastikler.

Daha sınırları zorlamak için Vittoria Diamante Pro Light modeli olabilir. 175 gr dır teki. Ben bu lastiği 1 yıl normal yollarda tecrübe ettim. Sezon boyunca 6 yada 7 kez patladı. Performans olarak normal lastiklerle arasında inanılmaz bir fark var ve Süpersonic kadar dayanıksız değil ama yinede hassas bir lastik.

Sele için San Marco Aspide Carbon FX...Hem SLR lerden daha konforlu hemde daha hafiftir. Ben her iki seleyide kullandım.

Ve son olarak Ruble... Recon Alloy 11-25... 96 gr dır ve ömür olarak sram red rubleden geri kalır yanıda yok.
 

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
Rica ederim Aytaç kardeşim, iyi fikirlere her zaman yerimiz var.

Vittoria Diamante Pro Light (175g) ürün sipariş geçtiğimde stokda yoktu. Conti Attack/Force ve yedek Conti 4000S (200g test bekliyor) modellerini tercih ettik. Conti A-22/F-24 ölçülerinde şimdilik iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI