Sorular

Mete S.

Üye
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesaj
80
Tepki
27
Şehir
İstanbul - Suadiye
Merhaba,

Önde 42 dişli Sugino Zen Messenger arkada 16 lı dişli kullanıyorum.
%80-%90 oranda sahil yolu / bağdat caddesi üzerinde kullanıyorum.
Daha yüksek bir orana geçmek düşüncesindeyim.
42/13 denemeyi düşünüyorum.

Bunun için flip flop hub ımın singlespeed tarafını da (zaten kullanmıyorum) sökmeyi ve fixed a çevirmeyi düşünüyorum.
16-flip-13 yapacağım.
Böylece yorulduğum zaman 16 lıya geri dönebilirim.

İhtiyacım olacaklar 13 dişli bir cog bir de lockring sanırım (yanılıyorsam düzeltiniz).
konuda fikirlerinizi/yardımlarınızı rica ederim.
Özellikle malzeme temini konusunda ülkemize ürün getiren siteler, sizin deneyimleriniz vs.


Not: 42/16 = 2.625 (şu anda)
42/15 = 2.8 (değişiklik az)
42/14 = 3 (Hep aynı noktalardan skid yaparım lastik için kötü olacaktır.
42/13 = 3.23 :)
 
Scudo

Mete S.

Üye
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesaj
80
Tepki
27
Şehir
İstanbul - Suadiye
Soru 2.

Clipless pedal kullanıyorum ve bu clipleri ne kadar uğraşırsam uğraşayım istediğim sıkılığa getiremiyorum.
Power grips ve muadili ürünler konusunda fikirlerinizi rica ederim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
2. soruya şöyle bir çözüm olabilir.
toe clips double kullanmak (Ebay üzerinden incelenebilir)
İkili strap'lar sıkılıklarını kaybetmiyor ve gayet sağlam tutuyorlar , Tecrübeyle sabit.

Zaten Clipsleri takarken ayakkabınızın zor girmesi gerekiyorki işe yarasınlar.

1.sorunun cevabı aslında uzun olmalı ama özetle geçeyim.

Skid konusunu dert etmeyin bence , zaman zaman lastiği çıkarıp takabilir ve bu sorunu çözebelirsiniz , Frensiz kullanıyorum ve skid'in dibine vurduğumu varsayarsak lastiğin erime süresi zaten uzun , iç lastiği görmek zaman alıyor :)

Oranlara gelince - sizin Flip - Flop değil , Fixed - Fixed bir göbek edinmeniz gerekmekte.

Single tarafında lockring ve fixed çark kullanamazsınız.

Kullandığınız yere bakarak bence :

44 - 14
46 - 14
42 - 12 güzel seçenekler.

50 - 14'de olabilir ama gerek yok diye düşünüyorum , Bacaklarınızın geleceği için iyi olmaz diye düşünüyorum :)

Çeşitli site linkleride ekleyeceğim.
 

Mete S.

Üye
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesaj
80
Tepki
27
Şehir
İstanbul - Suadiye
Merhaba Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

Sorunu genellikle sağ ayağımı soktuktan ve iyice bağladıktan sonra sol ayağımı sokarken yaşıyorum ve genellikle sol ayağım biraz boşta kullanıyorum bu da skid aşamasında sol ayağımı yukarı çektiğim için beni rahatsız ediyor.
Sol ayağımı sıkı bağlamayı ise henüz beceremedim. Söz konusu sol ayağım olunca dengem çok iyi değil. :)

Forumda bir adet satılık 13 dişli varmış.
Internetten ısmarlamak yerine halen satışta ise bunu 16 yı söküp bunu kullanabilirim diye düşündüm.

(link)

Gerçi gerekli ekipmana sahip değilim örneğin chain whip olmadan bu işi kıvırabilirmiyim bilmiyorum.

Benim langster a olur mu onu da bilmiyorum.

Ne çok şey bilmiyorum :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Satışta olan 13T doğru tercih olur ,
Ölçüler standart - Problem yaşamazsınız.

Clips'lerinizin başlangıçta sıkı olması gerekiyor zaten.

Eğer alışabilirseniz (Yurtdışında bir çok örneği var) Spd pedal'a geçebilirsiniz.
Bisikletiniz modern duruyor , Sırıtmayacaktır.

Kulllanabilmek önemli tabiki.
 

Mete S.

Üye
Kayıt
1 Eylül 2009
Mesaj
80
Tepki
27
Şehir
İstanbul - Suadiye
Spd pedal bakmaya gittim geçen gün. Ayakkabılar çok kaba ve rahatsız edici geldi. Nitekim bisiklet ile arkadaşlarımın evlerine gidiyorum bazen kadıköye gidiyorum orada yürüyorum, dolaşıyorum. anadolu yakası içindeki seyahatlerimi bisiklet ile yapmaya çalışıyorum. Bu nedenle spd iyi bir çözüm olmayacak gibi.

Double strap ile toe clipleri mutlaka araştıracağım.


Sayın Burcak ile iletişime geçemedim. 50 mesajı geçmediğimden mesaj fasilitem kapalı ve satış ile ilgili konu da kilitli. Ürün halen satılık ise kendisi mail aracılığı ile görüşmek kendisi için de uygun ise hesap numarasını almak isterim.
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
(link)

Burada Sheldon Brownun bi hesap çizelgesi var. Tüm dişli oranlarını ve belirli kadanslarda hızları hesaplayabilirsiniz. Hız hesabı yapmak daha iyi karşılaştırma yapmaya yardım ediyor bence, belki yardımı olur.

Ben de aslında değiştirmeyi düşünüyorum oranı, 52 19 kullanıyorum şimdi ama aynakolu Sugino ile değiştiricem, onunla beraber 48 dişli geliyor. O zaman 19 ve 17 kullanırım diye düşünüyorum ama emin değilim pek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@Mete S.


Merhaba,
Evet bende 13T Dura-Ace disli ve pedallar var. Birlikte dusunursen fiyatta birseyler yaparim. Disliyi takmasini da ben hallederim ;)
Su anda yurtdisindayim, sana telefonumu ve mail adresimi o.m atiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal

Onur Onursal

Aktif Üye
Kayıt
28 Nisan 2010
Mesaj
195
Tepki
64
Şehir
İzmir
@mcanb

Verdiğiniz linkte çok faydalı bir hesaplama tablsou var teşekkürler. Vites oranını kendinizin nasıl hesaplayacağınızı da gösteriyor. Gerçi ben değişik vites oranlarına göre hızı hesaplama kısmını bulamadım ama aynı işi bi Ipod uygulamasıyla yapabiliyorum. 48/17 lik dişli oranında 90 RPM le saatte 30 km hız yapılırmış. Yani eğer lastik boyutunu yanlış girmediysem hesap aynen bu şekilde.
 

Onur Onursal

Aktif Üye
Kayıt
28 Nisan 2010
Mesaj
195
Tepki
64
Şehir
İzmir
Az önce hız hesaplamasını da buldum. Gear Units seçeneğindeki kutucuktan istediğimiz RPM'i KPH şeklinde seçiyoruz. Aynakol boyu 17 cm, dişliler 48/17, lastik boyutu da 28 olarak hesaplatıyoruz ve 90 RPM de 34.1 km çıktığına göre demekki bendeki uygulamada lastik ebadında bir hata yaptım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb