Sonunda Focus Cyclocross...

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Eylül ayından beri okuduğum onlarca yazı, izlediğim onlarca videodan sonra 2013 Model Focus Mares AX 3.0 almaya karar vermiştim. Fakat piyasada az olması ve 2014 yılının yaklaşması sebebiyle uygun kadro boyunu bulamadığım için 2014 modellerini beklemektek başka çare yoktu. Ki 2014 modeller mart ayı sonunda geleceği bilgisini almıştık. Eylülden beri beklediğimiz için 2 ay daha sabrederiz diye düşündük.
Göztepe'deki Bisiklet Cumhuriyeti ile iletişim kurup 2014 model için sıkı bir fiyat pazarlığı yapıp anlaştıktan sonra niyetimizin ciddi olduğunu belirtmek amacıyla geçen hafta cumartesi günü kapora bırakmaya gitmiştik. Bu esnada bayi sahibi Hasan Bey ile de reelden tanışma fırsatımız oldu.
Sohbet esnasında 2014 modellerinin bazılarında gecikme olacağını, Türkiye'ye gelmesinin nisan ayını bulabileceğini söyleyince hayal kırıklığı yaşasak ta vazgeçmek niyetimiz yoktu :)
Kaporayı hazırlayıp istediğimiz kadro boyunu belirtince Hasan Bey elinde 54 kadro 2013 model sıfır Focus Mares AX 1.0'dan bahsetti. Fakat bu sefer de 2 sorun ile karşı karşıya kaldık.
1-) Aynı anda 2 bisiklet alacaktık ama ortada sadece 1 tane vardı.
2-) Bahsettiği modelin liste fiyatı 1595 Euro olduğundan bütçemizi aşan bir meblağ idi ve cebimizdeki para yetmiyordu.
Arkadaş renk sebebiyle 2014 modelini bekleceğini belirtince ilk sıkıntı çözüldü. Hasan Bey de fiyat konusunda piyasadaki Salcano, Scott, Cube, Cannondale ve diğer markaların cyclocross modellerine nazaran uygun fiyat, kalite ve ödeme kolaylığı sağlayınca pazartesi günü bisikleti teslim almak üzere anlaştık.
6 aydır sabretmek kolaymış ama 2 gün beklemek oldukça zor geçti. Askerde bile böyle şafak saymadım desem yeridir. :)
Gelelim resimlere...
Kurulum esnasında;
http://i.imgur.com/OU1jeza.jpg
http://i.imgur.com/gUoLX4e.jpg
Eve getirdiğim an.
http://i.imgur.com/vbvUxBq.jpg
http://i.imgur.com/qsrt3P6.jpg
Donanım
2013 Focus Mares AX 1.0
Kadro: Mares Cyclocross Aluminyum
Maşa: Mares Cyclocross Karbon
Jant seti: Fulcrum WH-CEX 6.5 CX
Vites kolları: Shimano Ultegra
Arka aktarıcı: Ultegra Grey
Ön aktarıcı: Ultegra
Aynakol: FSA Gossamer Focus 46/36
Ruble: Shimano 12/27
Vites Sayısı: 2x10
Gidon: Fsa Vera
Fren Sistemi: Avid Shorty 4
Lastikler: Continental Cyclocross 700x35
Pedallı ağırlık: 9,50 (Shimano A530 pedal)
Gidon sargısı: Prolog
Sele: Concept EX
Bugün uzun soluklu test edebildim.
Öncelikle belirteyim. Kadroda bagaj deliği yok. Gidonun üstünde ikinci fren kolu bulunmuyor. MTB'den sonra en çok garip gelen nokta dropbar gidon ve sti kollar olmasına rağmen çabuk alıştım. Vites geçişleri (özellikle de seri geçişler) çok hızlı. 2 yapraklı aynakol olmasına rağmen ufak rampalarda hiç zorlanmadığım gibi mtb'den daha rahat çıktım.
Narin bir bisiklet değil. İlk etapta biraz çekinsem de kaldırımlardan rahatça inebiliyorum. Tabi sabit maşa sebebiyle biraz sarsıntılı oluyor. Cyclocross sınıfı bir bisiklet olması sebebiyle Continental'in dişli lastikleri asfalt zeminde uğultu yapsa da 2,10 kalınlığındaki lastiğin sesiyle kıyaslanamaz :) Yağmurların bitmesiyle birlikte aynı kalınlıkta slick lastik düşünüyorum. Zira yazın mevcut lastikleri heba etmeyip kışa saklamak daha iyi olacaktır. Islak zeminde çok sert olmayan ani dönüşlerde lastikler kaymadı. Lastikleri inceltmek mümkün ama sanırım jantlar 700x25'ten aşağısı için uygun değil gibi. (Emin değilim)
Yol bisikleti geometrisine yakın olduğu için hız yapmaya müsait. Düz yolda 2x7 vitesteyken çok yüksek olmayan bir kadansta 50 km'ye yakın hıza rahatça görebildim. Ara hızlanma yapmak ta mümkün.
Bugün 65 km yol yapmama rağmen yormadı desem yeridir. Sele rahatlığı konusunda şüphelerim de kalmadı.
Daha geniş bir zamanda detaylı gözlemlerimi konu altında belirteceğim.
 
Scudo
Kayıt
3 Temmuz 2012
Mesaj
913
Tepki
1.364
Yaş
34
Şehir
istanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Raleigh-USA
Bisiklet türü
Katlanır
Hocam hayırdır uçuşa mı geçiyorsun. :D

Kazasız belasız, hayırlı olsun. :) Bagaj olsaymış keşke uzun yol için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Hayirli olsun, güzel ve iyi bir secim yapmissiniz. Allah kazasiz belasiz kullanmak ve olmayanlarda nasip etsin. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin

oğuz çetinkaya

Daimi Üye
Kayıt
8 Nisan 2013
Mesaj
225
Tepki
224
Şehir
Darıca
Bisiklet
Dahon
Hayırlı olsun kazasız belasız pedallayın inşallah. Bu arada konuyu bisiklet türleri-cyclocross bölümü yerine bisikletimizin fotoğrafları bölümünde açmak daha uygun olacak diye düşünüyorum. Bu bölüm daha çok ilgi gördüğü için daha çok kişi resimleri görebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
@Adem Kaya

Pilotluk ehliyetini kaptırmasaydım olurdu da:D Benim için konaklamalı turlara çıkmak pek mümkün değil be Ademim. Evde hanım bekler
@Cemre Can Süral
Teşekkür ederim. Daha iyileri sizlerin olsun.
@Hakan Yıldırım
Teşekkürler. Renk konusunda şöyle bir bilgi var. Focus bisikletlerde aynı model için birden fazla renk alternatifi olmuyormuş sanırım. Farklı renk farklı model olarak geçiyormuş. Renk konusuna pek takılan biri değilim. Sonradan renkler de hoşuma gitti.

@Murat Cömez
Teşekkürler Murat Bey. Allah herkese daha iyilerini kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
@Murat Alaaddinoğlu
Teşekkürler Murat Bey. Her ne kadar yarış bisikletini andırsa da geometrisi ve yapısı sebebiyle cyclocross sınıfı bir bisiklet olarak geçiyor. Zorlu şartlar olmamak kaydıyla arazi içinde, patika tarzı yollarda da kullanım avantajı var.

@oğuz çetinkaya

Teşekkür ederim Oğuz Bey
İki bölüm arasında kararsız kalmıştım. İlerleyen dönemlerdeki testleri ve incelemeleri de konu altında belirtirim düşüncesiyle bu bölüme açmıştım. Yer hatalıysa yöneticilerden ricam, uygun bölüme taşıyabilir.
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Hayirli olsun gule gule kazasiz belasiz kullanin.

Yanlis anlamazsaniz, bilmedigim icin soruyorum: Kadroda bagaj delikleri yoksa ve gidonda ikinci frenler yer almiyorsa, nasil cyclecross olabiliyor? Standart bir yol bisikletinin kalin lastik takilmisi olmuyor mu bu durumda?

Su cyclecross mevzusu bende hala tam oturmadi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Bisikletiniz hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
@Mert E.
Estağfurullah.

Bazı modellerde kadroda bagaj deliği ve gidonda ikinci frenler mevcut ama bu modelde yok. Yanılmıyorsam 2013 Mares AX 3.0'da bagaj deliği ve ikinci fren kolu var (Forumdan birinde vardı diye hatırlıyorum) Cyclocross'larda vites-fren telleri ya kadro içinde ya da kadro üst borunun üstünden geçer. Yeri geldiğinde bisikleti omza alıp taşımak rahat olsun diye yapmışlar. (Cyclocross videolarında öyle görünüyor) Her ne kadar az sayıdaki modellerde 50 dişli aynakol olsa da UCI standartları gereği 46 dişli aynakol kullanılmaktadır. Tabi ülkemizde UCI yarışları ne kadar yapılıyor orası ayrı :)

Yol bisikletine kalın lastik takılamıyor. Maşa aralığı ve fren sistemi buna müsade etmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

Yücel Demirkılıç

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Temmuz 2013
Mesaj
644
Tepki
278
Şehir
Giresun
İsim
Yücel Demirkılıç
Bisiklet
Specialized
Hayırlı olsun hocam , süper makine :)
 

Ozan Duran

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Eylül 2012
Mesaj
634
Tepki
621
Şehir
Burhaniye-Balıkesir
Bisiklet
Cannondale
Fatih Bey hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Çok iyi bir seçim yapmışsınız. Lastik konusunda çok sık araziye giriyorsanız hiç lastik değişikliği yapmayın.
Ben lastik değişikliği yaptıktan sonra asfalttan başka yola girmez oldum. Lastiği değiştirirken çok uğraştım, bir daha uğraşmak istemiyorum. :)


@Mert E.

Mert bey, bırakın bagaj deliğini cyclocross bisikletlerde suluk kafesi yoktur. Evet, yol bisikletinin kalın lastiklisi gibi görünür ama kadro yapısı ve geometrisi standart yoldan farklılaşır. Daha sert şartlarda sürülürler ve yeri geldiğinde omuzda taşınırlar. Yani ağırlık bunda da önem taşır. Sadece giriş seviyesi modellerde ikinci fren ve bagaj deliği gibi fazlalıklar vardır. Üst modellerde yoktur.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Ben cok begendim! Güle güle kullanin. Yaz aylarinda slick lastik takma fikriniz de cok güzel. Ama cok ince lastik takma derdine hic düsmeyin. 32-35mm bir slick isinizi cok iyi görür ve eger yumusak bir model secerseniz, arazide de kaymaz kuru havalarda.
 

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Bugün yağmurda ıslak asfalt deneyimi yaptım. 35c lastik olmasına rağmen yol tutuşu beklediğimden daha iyiydi. 2,00 mtb lastiği ile asfaltta patinaj çekmek mümkünken bu bisiklette pek te kolay olmuyormuş.

@Yücel Demirkılıç

@ekren gökhan

@Erdal YILMAZ
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Daha iyileri sizin olsun.

@Ozan Duran

Havalar biraz daha düzelince haftasonları günübirlik 100+ turlara başlayacağım. Ve belirlediğim güzergahların %90'ı asfalt zemin olduğundan dolayı mevcut lastikleri kullanmak pek mantıklı olmayacak gibi. Lastik değişimi, tamiri vb işlere yatkınım. Elbette yeri geldiğinde araziye girmek için tercihimi cyclocross'tan yana kullandım. Yeri geldiğinde lastik değişimine üşenmemek gerekecek :)
@ihtiyar
Yol bisikletine kalın lastik takılıyor mu tarzı soruların yanında cyclocross bisiklete çok ince lastik uyuyor mu tarzı soran olursa diye belirttim. Şu aşamada çok ince lastik düşünmüyorum. Lastik tavsiyeniz için çok teşekkürler. Önerinizi dikkate alacağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Duran

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Bilgi amaçlı izlenimlerimi yazmaya devam edeyim.
Her ne kadar özel sebeplerden dolayı 2 hafta kullanamasam da an itibariyle 500 km'ye yaklaştım.

*Pedli tayt varken sele kesinlikle rahat. Aksi halde 50+ km mesafelerde ağrılara sebep oluyor.

*Mevcut lastikler yağışlı havada ve kaygan zeminde güven versede düz asfalta çıktığımda uğultusunu duymak mümkün. Bu sebepten dolayı havalar düzelince 700x32 slick lastiğe geçiş yapmak lazım.

*11,5 kg (aksesuarlar ve dolu suluk) + 7 kg sırt çantasıyla beraber toplam 18,5 kg ile günübirlik Gemlik yapıp geldim. (Küçükyalı-pendik- ido ile yalova-gemlik ve aynı yoldan geri dönüş) 120 km'lik yolu feribot seyahat süresi dahil yaklaşık 8,5 saatte tamamladım. (Pendik-yalova-pendik feribot sefer süresi 1,5 saat) Kaldı ki çok fazla rampa tecrübem olmamasına rağmen Yalova-Orhangazi arasını tırmanmak biraz yorucu oldu.
iki resim arasını 1 mola ile 47 dakikada bitirmişim.
http://i.imgur.com/vrPn00Cl.jpg
http://i.imgur.com/qi5O1j8.jpg

*Uzun süreli STI kolun üstünden tutarak sürüş yapmak bir zaman sonra baş ve işaret parmağımın arasında ağrıya sebep oluyor. Bundan dolayı arada bir sürüş pozisyonunu değiştirmek gerekiyor.

*Sağlam sayılabilecek bir cam kırığı yüzünden ön lastiği 1 kez patlattım. Ki çıkardığım cam parçasına mtb lastiğini bile rahatça delebilecek cinstendi. İç astiğin çapı ince olduğundan dolayı yama yapmak biraz zorlaşıyor.

*Derin su birikintisine girdikten sonra her ne kadar fren mesafesi uzasa da endişe edilecek kadar değil. (Avid Shorty 4 V-Fren sistemi)

Kullanmaya devam :)
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@Fatih Çetin

Ince lastik yamamak icin tabii ki uygun boyda yama kullanmak lazim. 18-23 mm lastikler icin yapilan bir ic lastik icin 15 mm. likten büyük kullanmak zordur.

http://www.cycle-tyres-direct.fr/media/Velox/img/Rustines-velox-par-100-15-mm_1235x735.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin