Sonunda DHde Carbon başladı

Konu, 'Downhill / Freeride' kısmında csumerkent tarafından paylaşıldı.

  1. csumerkent

    csumerkent Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Daha önce GT markası denedi ama o kadar ses getirmemişti şimdi Santa Cruz denyor hadi bakalım Santa Cruz V10.4 ön kısım carbon arka çatalda herhangi bir ağırlık değişiliği olmadığından aluminyuma devam diyorlar ancak ön tarafta 600 gr hafifleme olmuş.Olmuşta benim anlamadığım niye ya bi kere insan altında çatır çutur kırılabileceğini bildiği bişeyle nasıl 7-8 metre atlayabilirki (ha şu var direk alın borusuna 110 kglık ağırlığı bırakıyorlar bişi olmuo ama )bence sadece profesyonel yarışçılar kullanır böyle bir şeyi
     
  2. burnout_54

    burnout_54 Bisikletkolik

    Kayıt:
    14 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.471
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Coimbra
    Seviye:
    adam haklı beyler
     
    taner aydın bunu beğendi.
  3. Erkin B. KAYA

    Erkin B. KAYA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Kasım 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    239
    Şehir:
    inci kent sitesi
    Seviye:
    anladım kardeşim,sende haklısın tabi ...
     
  4. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.402
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    katılmamak elde değil...
     
  5. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    426
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    300-500-1000 gr çok fark etmiyor bu işte bence.Gereksiz bişey sadece reklam amaçlı yapılmış bi kadro bence.Normal V10'la çok fark olucağını sanmıyorum iniş performansında tabi v10 devam ederken V10.4 kırılabilir :).
     
  6. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bunu extreme freeride,north shore vs için değil, sadece Dh Race amaçlı üretmişler.Onun için alan adamlarda kırılabileceği bilinciyle çok abartı extrem şeyler yapmazlar herhalde...Bencede marka ismini öne çıkarmak için üretilmiş sadece. Bu arada Cihan ne link vermişsin ne resim bi faydamız olsun bari:) http://www.pinkbike.com/news/2011-santa-cruz-v10-2010.html
    Bu arada V10,4 10 inç çalışıyomuş peeeehhh:eek: Biraz fazla olmuş sanki.Direk dh race bir makina için günümüzde...
    [​IMG]
     
  7. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Elinize sağlık güzel konu... Ama 10inç (250mm) biraz fazla değilmi yahu, koca boXXer üstünde 100lük xc maşası gibi durmuş.
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.590
    Beğeniler:
    5.102
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Buna Boxxer yerine karbon bi Dorado yada Foes maşa takmak lazım ki ekip tamam olsun :)
     
    Sinto bunu beğendi.
  9. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    937
    Beğeniler:
    1.491
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kadronun on parcasinin karbon olmasindan ziyade, bir dh bisiklet tekerinde karbon cember kullanmalari daha da ilginc olmus:eek:
     
    Sinto, d.berkay ve Doruk Atay bunu beğendi.
  10. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    299
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence bu tarz bir aletin yokuş aşşağı ivmelenmesi ağırken daha kolay olmazmı??

    daha doğrusu kazandığı hızı koruması hızlandığı zaman ağır bir cisim hafif olana göre Hareketi koruma dan dolayı daha zor duracak veya yavaşlayacaktır..

    yani carbon yap hafiflet vs bence çokta gerekli değil..
     
    Soner YAMAN bunu beğendi.
  11. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Dostum mantığın doğru fakat şöylede birşey var teknik geçişlerde bisikletle fazlaca oynuyorlar.. Eh dolayısıyla hafif bir bisikletle teknik kısımları aşmak çok daha kolay. Yani bowling topu mantığın doğru fakat hızlı, atik hareketlerde yetersiz.
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  12. #12
    csumerkent

    csumerkent Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Saol Özgür ya cidden unutmuştum.Ayrıca aleti istersen 8.5 inç kullanabiliyosun, ayarı varmış. Ve 10 inç gerçekten saçma, 10 inçi kim kullanır biliyomusunuz ,Josh Bender o manyaktan başka kimseye yaramaz. Düşünsenize Bender 10 küsür metreden bunla atlıo puahaha kesin, parçalanır hatta şarapnel etkisi yapar :)

    Yanlız bi yerde okumuştum deliler artık daha hızlı gitsin diye sadece bisikletin malzemesiyle diil aerodinamiğiyle hatta sürücünün bile aerodinamiğiyle uğraşıyorlar
    Yanlış hatırlamıyosam Trek rüzgar tüneli testleri yapıodu hatta ona göre özel kıyafet ve bisikletede özel kaplamalar geliştirmiş.
     
  13. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Özel kıyafetler,aero dinamik kasklar sadece hız denemeleri,rekorları için falan:rolleyes: Yeni Uci downhill kurallarına göre güvenlik için vücuda yapışan tayt forma vs gibi şeyler yasak. Yasak olmasaydı bütün yarışçılar yaklaşık on sene önce olduğu gibi hız avantajı sağlamak için rüzgarlı parkurlarda tayt,cx forması falan giyerdi.
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.590
    Beğeniler:
    5.102
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Gee atherton dünya şampyonu olduğunda öyle bir giysi giymişti sonra yasaklandı güvenliği azalttığı için...

    Bu arada Benderin artık denemeler yaptığını sanmıyorum :D kırılacak bir tarafı kalmadı çünkü başka :D
     
    Doruk Atay bunu beğendi.
  15. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Motokrosçu Travis Pastrana bir Bender iki... Makarna gibi oldular artık. :D:D
     
    -erkan- bunu beğendi.
  16. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Daha önce GT markası denedi ses getirmedi ama unutmayınki carbon teknolojisi de gt nin denediği zamandaki ile aynı değil ve her geçen günde gelişiyor .
    Santa cruz deneme yapıyor ve sürekli markalar olsun veya kendi çabaları ile DH tarzı carbon bisiklet yapmaya çalışanlar var .

    Onun için dayanıklı olmaz demeyin . Unutmayalımki bundan 10 sene önce aliminyumunda bu kadar dayanıklı ve ağır sanayide kullanacağını söyleseler aynı bu şekilde olmaz tutmaz dayanıklı olmaz diyenler olmuştur kesin .

    Bu güne bakınca o hafif ve yumşak direncsiz sadece iyi bir iletken olan aliminyum bu gün uçak gövdelerinin yapımında kullanılıyorki uçağın havada maruz kaldığı basıncı düşünürseniz aliminyum teknolojisinin ne kadar geliştiğini anlarsınız karbonda aynı şekilde her geçen gün geliştirilmeye çalışılıyor ve gelişiyor . Örnek sizce bir f1 arabasının şaftı ne kadar kuvvete basınca maruz kalıyordur ...?
    F1 araçlarında kullanılabilecek kadar dayanıklı bir hale gelmiş ise Carbon
    bu gün santa cruz markasının böyle bir Dh tarzı bisiklet yapmak istemesi ve dayanıklı olması gayet de mümkün , kaldıki bu markaların bu tür kadro v.s. argesi için dünyanın parasını harcadığını düşünürsek Eminim bir bildikleri vardır
    Ayrıca bahsettiğiniz model in resmi bu link de var be baya zorlanmış görünyor linkde birde video var bir bakın

    http://www.pinkbike.com/news/maribor-DH-finals-2010.html

    Teşekkürler
     
    bachibouzouk bunu beğendi.
  17. sefasahin

    sefasahin Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2009
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Karbon alimünyumdan daha dayanıklı diye biliyorum ben.yasevyaterket nickli arkadasın dediği gibi f1 araclarınn şasesinde kullanılıyor karbon.
     
  18. DWHL

    DWHL Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Daha dayanıklı olup olmadığı konuşu tartışılır, ama daha hafif olduğu doğru.
    Özgürün de dediği gibi dh race amacı ile üretilmiş bir bisiklet.. world cup dh yarışlarını izlediğimizde ordaki yarışcılar en fazla 2 metre kadar air alırken hızları 65-70 km ile 15-20 km arası sürekli inip çıktığını gözlemleyebiliriz... hızlanmaları için gerekli eğimi her an yakalayamadıklarından bisikletlerini hafifletme yoluna gidiyor bir çok yarışmacı.. bunun yanında bisikletin hafif olması sürücünün bisikletten istediği tepkiyi daha kolay almasını sağlıyo...
     
    Özgür Tunalı bunu beğendi.
  19. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    evet sağlamlık isteyen bir tarzda böyle bir hafiflik yapılmaya çalışması çok yanlış geldi garipsedim açıkcası carbon kadro o kadar atlamaya dayanabilirmi dersiniz ?
     
  20. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arkadaşlarcarbon diye zayıf olacağını düşünmeyin aşağıdaki linkte bisikletin babası Demo 8 serisi bir dh canavarının haline bir bakın


    http://www.pinkbike.com/buysell/645146/

    Kırılmaz diye bişey yoktur hepsi kırılabilir
     
    sefasahin bunu beğendi.