Scudo Sports

son karar anı

Atakan DEMİR

Daimi Üye
Kayıt
12 Ocak 2008
Mesaj
388
Tepki
61
Şehir
istanbuL
Salcano astro 212HD mi kron xc500 mü carraro 419 mu hepsinin bana gelişi ortalama olarak 750 tl civari olacak cok karasizim?
 
Scudo
ağırlıkları ve ekipman olarak hangisi en öndeyse onu seç ; )
 
eğer hidrolik kullanmak istiyorsan salcano yoksa carraro bence, carraro xc500 den daha üst donanıma sahip.
 
@Cengiz Gökalp


Hangisi daha önde bilemediğim için sizlere danışıyorum.Daha aranızda çok yeniyim.Bisikletler arasında çok net fark var mı bilmiyorum.Hidrolik disk fren en iyisi diye duydum tabi ki de herkes en iyisini ister ama diğer özelliklerinde diğer bisikletler öne çıkarsa fren ikinci plan olur.Hala düşünüyorum?
 
salcano bisiklete hidrolik set koyduğu için o fiyata biraz vites sistemini alt seviye kullanmış, carraro ise ondan biraz daha üst seviye.Hidrolikler şöyle iyi, neredeyse serçe parmagınızla fren kolunu çekebilirsiniz ayrıca ıslak ve çamurlu zeminde v frene göre daha iyi performan veririrler.kısa sürede bisikleti durdururlar.V fren alırsanızda baradine 3 renk pabuçlar ile gene gayet iyi sonuçar elde edersiniz.
 
Benim bu 3 bisiklet arasında sıralamam şöyle olurdu.
1-Carraro (En iyi donanım Carraro'da)
2-Salcano (Hidrolik disk fren olması bir artı ama donanım olarak Carraro'dan düşük)
3-Kron (Donanım olarak diğer iki bisiklete göre hiçbir artısı yok ve bu 3 bisiklet içindeki en kötü maşa Kron'da)
 
Carraro ile salcano arasında donanımsal olarak çok büyük bir fark göremedim.Alacağın bisikleti başlangıç olarak alacaksan carraroyu alabilirsin, yada ben uzun süre kullanırım diyorsan salcanoyu tavsiye ederim ilerde değişiklik yaparsın.Carraroyu alıp disk frene geçmeyi düşünürsen kadro sorun yaratabilir, ve fren seti + ücret olur.Yine de karar senin :D
 
Delta bisikletin sitesinden 2012 model GT lere de bir bak istersen..
 
Bu gün gittiğim bisikletçide salcano astro 240 srv yi önerdi.Hidrolik diskin sıkıntıları var falan dedi ne yapacam bilemiyorum.Shımanoya göre sram daha iyi dedi doğru mudur bilemiyorum.Hidrolik disk frenin yağı bulunmuyormuş galiba o doğru mudur onuda sormak isterim?
 
@atakan demir

saçmalık, elindeki malı satmaya çalışan tipik esnaf, mineral fren hidroliğini az bir araştırma ile bulabilirsin heryerde, o bulamamıştır o yüzden bulunmuyor diyordur. Hidrolik disk fren en iyisi, olmazsa V fren...
 
@atakan demir

o mekanik disk frenli, mekanikler iyi değil, V fren al o zaman..
 
Mekanik disk fren yerine v fren alınması çok daha mantıklı olur.Birde ben şu yağ olayını pek anlamıyorum , sonuçta hidrolik frenler kapalı sistem çalışıyor yağı eksiltmediğiniz sürece sorun olmaz.Bakım yaparken yağ da değişiliyor onu da pek anlamıyorum 4 senedir hidrolik fren kullanıyorum bir sorunum yok , yağ değiştirince daha mı iyi oluyor ki ?
 
@akgulcemal

Normal bi bakımda yağ değişmesi gerekmez. İçindeki yağın bi ömrü vardır mutlaka ama tamamen kapalı sistem olduğu için baya uzundur diye tahmin ediyorum. Yağın değiştirilmesini gerektirecek tek durum bana göre sistemden hava almanız gerektiğindedir. O da eğer kolda yumuşama, fren gücünde azalma hissederseniz yapmanız gereken bişey. Hava alırken mecburen kaliperdeki uçtan yağ boşaltılıyor, hava kalmayana kadar. Zaten az bir yağ var sistemde dolayısıyla hava alırken tüm yağın değiştirilmesi öneriliyor. Her bakımda hava almanıza veya yağ değiştirmenize gerek yok. Shimano'nun yağ değişimi için verdiği belli bir aralık yok ama eğer yağın rengi çok değiştiyse değiştirin diyor.
 
Peki trek 3500 v ile salcano 212HD yi karşılaştırdığımızda hangisi ağır basar.
 
@atakan demir

Bir sene önce aynı yollardan gecmiş oldugum için bende yorum yapmak isterim öncelikle hayırlı olsun şimdiden.Ne alırsanız alın umarım zevk alarak sürer ve pişman olmazsınız :)

Şimdi gelelim önerime.Ben alırken salcano ile nedense önyargılar aldım hep sonra kendim kullandım gerek giriş seviye dağ bisikleti modellerini (ng 650'den srv241 gibi modellere kadar - 212 hd kullanmadım ama pek memnun kaldıgımı söyleyemeyecegim.) Dağ bisikletinde yine birşey diyemeyecegim ancak yol bisikleti tipleri gerçekten rezaletti.
Ben salcano'nun kadrosuna güvenemediğim için pek birşey diyemeyecegim
Fakat size tavsiyem hidrolik disk fren esintisine kapılmayın çok fazla :) zaten hidrolik frenin bariz üstün iş göreceği bir ortamda yüzde 90 ihtimalle bisikletle dışarı cıkmayacaksınız ki sağlam pabuçlu bir v fren sizi oldukca tatmin eder.Yukarıda baradine önerisi yapılmıs gayet de mantıklı ve makul.

Alacagınız bisiklet üzerine tavsiyem ise kadrosunun kaliteli olması.Dağ bisikleti olması itibariyle hepsi sağlam gibi görünse de (üretim hataları hariç) iyi kadrolara sahip bisikletler varken sırf komponent için bisiklet almanızı istemem.O fiyata hala bulunuyor mu bilmem ancak gecen senenin beğendiğim ürünü Sedona 711v modeline bir bakmanızı isterim.
Sizin söylediklerinizin içindense kron xc500'e para vermeyin kron alacaksanız durumunuz karşılıyorsa kron xc 1000 alın( kendisi 27 vitesli ve fiyat performans oranı yüksek bir secim olur), o fiyata cıkamıyorsanız carraro-sedona(eşdeğer görüyorum bu ikisini) ya da kadrosuna uzun süre garanti biçen basit komponentli olmasına ragmen bir trek alabilirsiniz.
 
@atakan demir
 
Şimdi öncelikle aradaki fiyatları bi düzenleyelim kendi sitelerinde yer alan tavsiye edilen satış fiyatlarına göre.(satıcılarda degisiklik gösterebilir maksadım ayrımı ortaya koymak)
Sedona 711v 450 Dolar olarak yazıyor 2011 fiyat katalogunda. yaklasık 800 milyon civarı diyor ancak ( 760 civarı satılan yerler var)
Carraro 419 grunge kendi sitesinde 2012 fiyat listesine göre 668 lira diyor (satıcılarda ne düzeyde bilemem)
trek 3500 v fren modeli ise 450 euro diyor.O da asagı yukarı 1000küsür lira yapıyor.

bir secenek de madem fiyat buralara kadar cıkıyor kimse eklememiş ben ekleyeyim diyorum ve
Scott Aspect 60 diyorum.Su anda erdoganlar bisiklette 2011 modeli 370 euro diyor o da yaklasık 870 lira yapıyor.

Gördügünüz üzere arada bariz bir fiyat farkı var.Burada ben secenekleri ayırayım siz kendiniz karar verin.

Bisiklet sistemi değişen zamanla yıpranan ve sürdükce insanı heveslendiren bir sistem.En iyi bisikleti de alsanız daha üst komponentlere merak salacak daha iyisini isteyeceksiniz.Bu verdiğim 4 modelden sadece 711v ve grunge 419 24 vites ancak ikisinin de komponentlerini birebir karsılastırmak lazım.Carraro'nun mu kadrosu Sedona'nın mı kadrosu deseniz pek birşey söyleyemeyecegim arada pek farkı oldugunu sanmıyorum o açıdan illa 24 vites olsun isterseniz aldıgınız anda, ben 419 grunge almanızı ( tabi yinede arastırarak) tavsiye ederim

ama demin bahsettigim gibi elbet o parcaları da degiştirmeyi düşünürseniz yani aynı masrafı yapacaksanız ( her ne kadar 8'li sistemden 9'lu ya gecmek - 7'li sistemden 9'luya gecmekten ucuz da olsa yine de hatırı sayılır bir miktar verecekseniz) Ancak KADRO KONUSUNDA sağlamlığı cok daha belirgin olan Trek-Scott gibi markalar sedona ve carraro'ya göre daha saglamdır her ne kadar komponentleri zayıf gibi görünse de.

trek 3500 mü scott aspect 60 mı diye sorarsınız ikisi de yakın kalitelerin giriş modelleri ikisinde de benzer performansı alırsınız diye düşünüyorum.
Ben olsam secenekleri ikiye indirirdim.

Daha iyi komponent fakat kadro konusunda digerine göre daha zayıf bir carraro grunge 419 (670 tl civarı)
yada kadro konusunda daha iyi olup komponentleri giriş seviyesinde olan bir scott aspect 60. (870 civarı)

Karar sizin
 
  • Beğen
Tepkiler: Atakan DEMİR
Geri