Merhaba .. bir problemim var bi goz atarmısınız.. saygılar...
Arkadaslar proje konusu şu:
hidrojenle çalışan hız yarışmasına katılacak 3 metre uzunluklu 1 metre genişlikli suspansiyonu direksiyonu fren sistemi olan bir protip taşıt.. surucusuz 100-120 kg civarı..
Araca en uygun diferansiyel sistemi bulmaya çalıştık. Ancak gordukki piyasadakiler çok agır ve pahalı.. bizimde aklımıza ruble sistemi geldi.. resmini de gonderdigim. amacımız arka milin her iki tekerlegin içine rubleyi monte etmek. tıpkı bir rulman gibi.. duz yolda giderken araç milin ortasından konik dişliler ile elektrik motorundan gelen guc ile donuyor .. ve her iki tekerlek eşit moment aktarılıyor. Ama viraja girdigi vakit dış tekerlek daha hızlı donmek isteyecegin rublenin iç kısmındaki kanca şeklindeki dişler oyuklarından çıkarak serbest halde donmeye çalışacak. Boylelikle istedigi hızda gidebilecek tıpkı normal diferansiyellerde oldugu gibi... duz yola girdiginde ise dış tekerlek giderek hızını azaltarak iç tekerlegin hızına erişecek. tam eriştigi vakit ruble içindeki kanca şeklindeki dişler uygun oyuga yerleşecek . buda demek olacakki motordan gelen guc dış ve iç tekere eşit dagılmaya tekrar devam edecek...
ama bir problemim var:
sizce bu rublenin içindeki kanca şeklindeki dişler 50-60 km hıza ulaşabilecek bir surucusuz 120 kg civarındaki taşıta, 283devir/dakikalık gucte motora sahip bu araca dayanabilecek mi.. kırılma tehlikesi olur mu??? cunku bu ruble normal bisikletlerdekiler gibi vites dişlilerin altına degilde direk olarak teker içine yerleştirecek.. yani milden moment geldigi surece ruble içindeki dişler dış bilezikteki oyuklara yerleşecek tekeri dondurmeye zorlayacak .. ve her seferinde bu darbe veya sarsıntı hissedilme olayı olabilir mi?? yardımcı olursanız çok sevinecegim.. çıkamadım bu işin içinden... kolay gelsin..
http://fdc-59.download.hemenpaylas.com/59FACC1278/1826825/2.jpg
Arkadaslar proje konusu şu:
hidrojenle çalışan hız yarışmasına katılacak 3 metre uzunluklu 1 metre genişlikli suspansiyonu direksiyonu fren sistemi olan bir protip taşıt.. surucusuz 100-120 kg civarı..
Araca en uygun diferansiyel sistemi bulmaya çalıştık. Ancak gordukki piyasadakiler çok agır ve pahalı.. bizimde aklımıza ruble sistemi geldi.. resmini de gonderdigim. amacımız arka milin her iki tekerlegin içine rubleyi monte etmek. tıpkı bir rulman gibi.. duz yolda giderken araç milin ortasından konik dişliler ile elektrik motorundan gelen guc ile donuyor .. ve her iki tekerlek eşit moment aktarılıyor. Ama viraja girdigi vakit dış tekerlek daha hızlı donmek isteyecegin rublenin iç kısmındaki kanca şeklindeki dişler oyuklarından çıkarak serbest halde donmeye çalışacak. Boylelikle istedigi hızda gidebilecek tıpkı normal diferansiyellerde oldugu gibi... duz yola girdiginde ise dış tekerlek giderek hızını azaltarak iç tekerlegin hızına erişecek. tam eriştigi vakit ruble içindeki kanca şeklindeki dişler uygun oyuga yerleşecek . buda demek olacakki motordan gelen guc dış ve iç tekere eşit dagılmaya tekrar devam edecek...
ama bir problemim var:
sizce bu rublenin içindeki kanca şeklindeki dişler 50-60 km hıza ulaşabilecek bir surucusuz 120 kg civarındaki taşıta, 283devir/dakikalık gucte motora sahip bu araca dayanabilecek mi.. kırılma tehlikesi olur mu??? cunku bu ruble normal bisikletlerdekiler gibi vites dişlilerin altına degilde direk olarak teker içine yerleştirecek.. yani milden moment geldigi surece ruble içindeki dişler dış bilezikteki oyuklara yerleşecek tekeri dondurmeye zorlayacak .. ve her seferinde bu darbe veya sarsıntı hissedilme olayı olabilir mi?? yardımcı olursanız çok sevinecegim.. çıkamadım bu işin içinden... kolay gelsin..
http://fdc-59.download.hemenpaylas.com/59FACC1278/1826825/2.jpg