Sizce bu kombinasyanlardan hangisi daha iyi ?

Lütfü Ekşioğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2011
Mesaj
667
Tepki
286
Şehir
İstanbul/Yenibosna
Bisiklet
Salcano
Evet arkadaşlar.Salcano 210v vites sistemini değiştirmek istiyorum.
Açıkçası bende bir srama gidiyorum bir shimanoya.Babama birgün tamam karar verdim sram x7 bir gün yok boş versene sramı deore diyorum.

İlk olarak viteste aradığım özellik şunlar.Shimanoda rapidfire sramda ise ona çok benzeyen trigger kollar olacak.
Vites geçişleri hızlı olmalı.
Sramda vites geçerken tık diye ses çıkıyormuş.Videolardan izlediğim kadarıyla hoşuma gitti o ses :D
Almışken 2-2,5 yıl götürecek o parçalar beni.Yani torunlara bırakmıycam :D

1. opsiyon(bütün parçalar 2011)

Alivio ön aktarıcı,ruble,zincir,vites kolları,arka göbek
Deore arka arttırıcı

2. opsiyon (Bütün parçalar 2011)
X.5 ön arttırıcı, Trigger kollar
X.7 arka arttırıcı
Alivio ruble , göbek ve zincir. (ruble, göbek ve zincir belki deore olabilir.)

Sizce hangisi iyidir.Bu arada bütçe ancak bunlara yetiyor.:rolleyes:

Çok zor bir ihtimalde olsa 1. opsiyonda arka arttırıcı slx 2. opsiyonda X.9 olabilir.
 
Scudo

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Arkadaşım,

2. opsiyonu tercih etmeni öneririm. Ayrıca zorlayıp ön aktarıcıyı x7 ve arkayı da x9 yaparsan gayet şık olur. ama yapamazsan da yine opsiyon 2 tercihin olsun diye öneririm sana.
 

Derviş Özcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Ocak 2011
Mesaj
448
Tepki
153
Şehir
Çarşamba, Samsun
Bisiklet
Cervélo
2 emin olabilirsin ful x5 yapsanda farketmez hani ama
 

Derviş Özcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Ocak 2011
Mesaj
448
Tepki
153
Şehir
Çarşamba, Samsun
Bisiklet
Cervélo
Evet kadrolarımız 10 lu sisteme uyumlu...

Sistemlerde halen 135mm boşluğa göre göbekler ile kullanılıyor. Tabi bu durumda aynı body boşluğuna 10 diş sığabilmesi için dişliler ve zincirler inceliyor...

Bu durumda sağlamlık azalıyor ve bunu taviye etmek için daha özel malzemeler kullanıyor. Dolayısı ile fiyatlarda yükseliyor...

Birde şöyle bir durum var. Aslında bütün vites sistemleri için;

Vites kolu teli çeker ve tel de o oranda arka vitesi hareket ettirir. Bu hareket sonucunda vites zinciri rublenin üstünde belli bir mesafede ileri yada geri taşır. Burada Sram ile Shimano arasında 2:1 ve 1:1 gibi farklı oranlar olduğu biliniyor fakar içimizden kimse şuna dikkat etmiyor malesef... Aslında bir sram arka vitesin değişim sırasında kat ettiği mesafe her shimano dişli ile tutmayabiliyor ya da tam tersi...

Bu durumda ne oluyor;

Shimano sistem ile kullanılan sram ruble zincirin geçişleri sırasında dişlere daha fazla sürtmesinden dolayı daha çabuk aşınıyor ve zorlu koşullar altında daha çok zorlandığı için daha kaarsız vites geçişlerine sebep oluyor. Bunun aynısı Sram sistem ile kullanılan Shimano ruble içinde geçerlidir...

Bu dediğim durum aslında Dağ bisikletlerinde çok göze batacak büyüklükde olmasa da ( bu sebepten kimse dikkat etmiyor zaten), mesala Campagnola sistemi Shimano ruble takılmış bir shimano jant setinde kullanmaya çalıştığınızda sistemin ayar tutmadığını yada zorlandığını görerek karşımıza çıkıyor...

Şimdi yol bisikletinde böyle yoldan bize ne diyen arkadaşlar için ise;

Özellikle son zamanlarda üçüncü şahıslar tarafından üretilen titanyum yada aleminyum rubleler için 10 sistemlerin gelmesi ile birlikte bu sorunlar yaşanmaya başladı bile... Çünkü üreticiler diş sayısı fazla olan 10 sistemde kararlı geçişler sağlayabilmek için rubleler üzerinde geçiş pinleri ve oyuklar açıyorlar. Sonuçta Sram ve Shimanonun oyuk ve pim yapılarıda birbirinden farklı oluyor...

Yani artık 10lu sistemler ile birlikte Sram ile sram uyumlu, Shimano ile Shimano uyumlu ruble kullanma zorurunluluğu da gündeme gelmiş olacak dikkatinize

Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki özellikle MTb bisikletlerde 2'li aynakol kullanırken zincir hattıda büyük önem taşıyor. Yani benim gibi 9lu sisteminde 10lu zincir kullanan arkadaşlar nasılsa zincir 9lu aynakola uyuyor o zaman aynakolu değiştirmeye gerek yok diye düşünmesinler. Çünkü aynakolunuzun bir dişlisini çıkarttığınız zaman ikili olsa da sadece 2li sistem için üretilmiş bir aynakol gibi verimli ve poblemsiz geçişler ve zincir hattı elde edemiyorsunuz...

ALINTI hasan çağrı adlı üyeden
 

Kimseyi İlgilendirmez

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Temmuz 2011
Mesaj
577
Tepki
316
Şehir
Ankara/Batıkent
İsim
Murat Ç.
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Kardeş, yardımcı olmak isterdim ama beni çok aşmış durumdasın :) Ben hala "Şehir bisikletimin Tourney sistemini Alivio sisteme çıkartabilir miyim" deyim... Dilerim yaptığın şeylerin sonucu istediğin gibi ve keyifli olur. Allah vites dişlilerine zeval vermesin :)