Scudo Sports

Siteye olan vefa borcumu ödemek istedim...

kurbaga

Üye
Kayıt
10 Aralık 2006
Mesaj
6
Tepki
4
Şehir
istanbul
Merhaba Arkadaşlar
Aşağıda ki notlar tamamiyle bu sitede ki incelemelerim sonucun da ortaya çıkan şeylerdir. Umarım herhangi bir yanlışlık yoktur. Ve umarım ukalalık olarak görülmez bu yaptığım.Belki çok az ve yetersizler ,sadece benim de bir katkım olsun istedim.Şahsen, bisiklet hakkın da bu kadar çok bilgi sahibi olan arkadaşlara oldukça imrenmiş durumdayım...
Çok fazla teknik parça bilgisi yok , çünkü teknik parçalar başımı döndürüyor benim ve pek anlayamıyorum dolayısıyla :) site de geriye yonelik de dahil bir cok mesajı okumaya gayret gösterdim...uzun zaman alıyor tabi...bisiklet konusun da bugune kadar ne kadar cahil oldugumu gördüm böylece...onca yıl bunca şeyi bilmeden nasil binmişim şaştım kaldım :) zira o bindigim bisiklet tarih olmus durumda..
kron xc 1000 alma yolunda bir karara varmış gibiyim. henuz bisikleti görme ve dokunma şansım olmadı, en kısa zaman da gormek ve almak niyetindeyim..bir de sedonalara bakmayı düsünüyorum...aşağıdaki notlarda profesyonel arkadaşlar eminim gerekli düzeltmeleri ve eklemeleri yapacaklardır.

bilgilerini burada paylaşan arkadaşlara tesekkürler.aşağıdakiler tamamiyle onların ürünüdür.

kısa kısa notlar ;

***** bisiklet seçimin de şu önem sırasına dikkat edilebilir ;
kadro-maşa-kompanent gurubu-cant seti...
*****hi-ten malzeme bisiklet yapimin da kacinilmasi gereken bir marka olarak gorulmektedir.
*****vites modelleri(en üst modelden alt modellere dogru sıralı )
shimano deore
shimano acero
shimano altus
tourney ; daha çok ekonomik olan ve eglence amaçlı binilen bisikletlerde kullanilan ve shimanonun en alt modelidir.
*****zoom amortisorler de kilitleme sistemi olmamasi acisindan tavsiye edilmiyor.
*****ön süspansiyonun kilitlenebilir (lock out ) sistem olması tavsiye edilir.çünkü gereksiz yerlerde çalışması güç kaybına neden olur(düz yolda mesela )
*****çift amortisör yokuş asagi inişlerde ve tamamiyle arazi sürüşlerinde uygundur.Fakat düz yolda ve ya daha az arazili bir ortamda size yük olmaktan baska bir işe yaramayabilir.
*****disk firen ; arazi koşullarında , çamurda daha iyi performans sağlar. çok profesyoneller için ya da araziye çok çıkacaklar içim ideal..
v- firen diye bildiğimiz klasik firen sistemine gore biraz daha ağırdır. hem düz yolda hem de arazide kullanim için -v- firen tavsiye edilebilir.
*****kadro ve maşanın disk fireni desteklediğine emin olun.
*****selenin konumu : normalden biraz daha geri olmasi , yokuşlari daha rahat çıkmaya yarar; bu konumda pedala biraz daha güç verilebilir.
selenin biraz daha ileri de olması ani hizlanmalar da rahatlik saglar.
*****gidon ; bogaza bağlanırken eğimin arkaya doğru olması gerekir. yani gidon düzleminin yere paralel olması gerekir.
*****firen elcikleri ; çok yukarıda olmamalı , yere 45 derecelik bir açı idealdir.
*****mtb de ağırlık ortalama 13-14 kg arası idealdir.
*****dipçikli ; dipçikleme işlemi bisikletin hafiflemesi için yapilan bir işlemdir;mesela 3 defa dipçiklenmis bisiklet 2 defa dipçiklenenden daha hafif olacaktır.
*****tekerleklerin çok tırtıllı olmaması tavsiye edilir.
*****sele borusu ; 8-10 cm kadar kadro için de kalmalıdır
****bisiklet seçimi ,tamamiyle sizin ne amaçla ve nasil kullanacağiniza bağlıdır. herşeyden once bunları belirlemeli ve ona gore bir araştırma yapılmalıdır.

kaynakça ; bisikletforumcular...
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin
Scudo
notlar çok güzel olmuş elinize sağlık sayenizde sitemize yeni üye olanlar bu bilgilerle daha biliçli duruma gelecekler
 
Eline saglık bir noktada yorum belirteyim ; zoom amortisörlerde kilitleme olmadıgından değil hic bir sekilde o amortisörleri ben tavsiye etmem . Hem güvensiz ne zaman ne olacagı belli olmaz hemde calısması cok kötü .. Onu sadece yaylansın die üretmişler .. Yani kilitleme de olsa o maşalara para verilmez .. Ama Kaliteli bi ürünü varsa bilmiorum .. Bi arkadasım ucuz olması nedeniyle ne kadar ısrar etsemde zoom u aldı en üst modelini ve cok igrencti ...

NOT: Bizzat bi zoom maşa denedim ...

Bu arada kilit için önermeme gbi bisi olmaz o zaman kimse Rock Shox sid race i de önermez ;)
 
notlar cok guzel elınıze saglık yenı uyerler ıcın cok yararlı olur herhalde ama bırkac eksıkde var dıyebılırım zoom masalarda parca kalıtesı sırasında neyse elınıze saglık..:D:::D:
 
Ben yanlış yazılanların veya yanlış olanların doğrularını kırmızı ile düzeltiyorum.
***** bisiklet seçimin de şu önem sırasına dikkat edilebilir ;
kadro-maşa-donanım-jant seti...
*****hi-ten malzeme bisiklet yapiminda kacinilmasi gereken bir malzeme olarak gorulmektedir.
*****vites modelleri(en üst modelden alt modellere dogru sıralı )
shimano xtr
shimano xt
shimano lx
shimano deore
shimano alivio
shimano acera
shimano altus
tourney ; daha çok ekonomik olan ve eglence amaçlı binilen bisikletlerde kullanilan ve shimanonun en alt modelidir.
*****zoom amortisorler verimsiz esnemeleri açısından tavsiye edilmiyor.
*****ön süspansiyonun kilitlenebilir (lock out ) sistem veya sertlik ayarlı olması tavsiye edilir.çünkü gereksiz yerlerde çalışması güç kaybına neden olur(düz yolda mesela )
*****çift amortisör sadece yokuş asagi inişlerde uygundur.Fakat düz yolda, yokuşlarda veya daha az arazili bir ortamda size yük olmaktan baska bir işe yaramayabilir.(Eğer arka amortisörün kilitleme özelliği yoksa)
*****disk fren ; arazi koşullarında , çamurda ve yağmurda daha iyi performans sağlar.Çok yağmur yağan şehirlerde oturup da yağmurlu havalarda ve çamurda binenler için ideal..
v- fren hafif fren tipidir. hem düz yolda hem de arazide kullanim için v-fren tavsiye edilebilir.
*****kadro ve maşanın disk freni desteklediğine emin olun.(Disk fren kullanacaksanız)
*****selenin konumu : normalden biraz daha geri olmasi , yokuşlari daha rahat çıkmaya yarar; bu konumda pedala biraz daha güç verilebilir.
selenin biraz daha ileri de olması ani hizlanmalar da rahatlik saglar.
*****gidon ; bogaza bağlanırken eğimin arkaya doğru olması gerekir. yani gidon düzleminin yere paralel olması gerekir.
*****firen elcikleri ; çok yukarıda olmamalı , yere 45 derecelik bir açı idealdir.
*****mtb de ağırlık ortalama 13-13.5 kg arası başlangıç için idealdir.
Amatör kullanımdan profesyonele doğru 13kg'dan aşağı iner.
*****dipçikli ; dipçikleme işlemi bisikletin hafiflemesi için yapilan bir işlemdir;mesela 3 defa dipçiklenmis bisiklet 2 defa dipçiklenenden daha hafif olacaktır.
Sürekli yolda, asfaltta kullananların lastiklerinin çok dişli olmaması gerekir.
Lastiğin ne kadar dişli olması gerektiğini, kullanılacak zemin ve mesafe belirler.
*****sele borusu ; Sele borusunun üzerinde belirtilen güvenlik sınırı çizgisine göre pay bırakılır.
****bisiklet seçimi ,tamamiyle sizin ne amaçla ve nasil kullanacağiniza bağlıdır. herşeyden once bunları belirlemeli ve ona gore bir araştırma yapılmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: kurbaga ve deutz
genel bilgi niteliğinde yazılar ellerinize sağlık
iyi forumlar
 
düzeltmeleri için özellikle Athletic' e ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.bu liste uzatılarak , yeni eklemelerle , daha da faydalı olabilir.
hoşçakalın
 
ellerinize sağlık gayet güzel olmuş...
 
Gayet başarılı bir şekilde toplanmış liste elinize sağlık :)
eğer shimanonun muadili ve bulunabilecek malzemeleride
(sram gibi) daha yüksek bütçeli bisikletlerde
malzemeleri karşılaştırma açısından yararlı olabilir.
 
Geri