Merhaba Arkadaşlar
Aşağıda ki notlar tamamiyle bu sitede ki incelemelerim sonucun da ortaya çıkan şeylerdir. Umarım herhangi bir yanlışlık yoktur. Ve umarım ukalalık olarak görülmez bu yaptığım.Belki çok az ve yetersizler ,sadece benim de bir katkım olsun istedim.Şahsen, bisiklet hakkın da bu kadar çok bilgi sahibi olan arkadaşlara oldukça imrenmiş durumdayım...
Çok fazla teknik parça bilgisi yok , çünkü teknik parçalar başımı döndürüyor benim ve pek anlayamıyorum dolayısıyla
site de geriye yonelik de dahil bir cok mesajı okumaya gayret gösterdim...uzun zaman alıyor tabi...bisiklet konusun da bugune kadar ne kadar cahil oldugumu gördüm böylece...onca yıl bunca şeyi bilmeden nasil binmişim şaştım kaldım
zira o bindigim bisiklet tarih olmus durumda..
kron xc 1000 alma yolunda bir karara varmış gibiyim. henuz bisikleti görme ve dokunma şansım olmadı, en kısa zaman da gormek ve almak niyetindeyim..bir de sedonalara bakmayı düsünüyorum...aşağıdaki notlarda profesyonel arkadaşlar eminim gerekli düzeltmeleri ve eklemeleri yapacaklardır.
bilgilerini burada paylaşan arkadaşlara tesekkürler.aşağıdakiler tamamiyle onların ürünüdür.
kısa kısa notlar ;
***** bisiklet seçimin de şu önem sırasına dikkat edilebilir ;
kadro-maşa-kompanent gurubu-cant seti...
*****hi-ten malzeme bisiklet yapimin da kacinilmasi gereken bir marka olarak gorulmektedir.
*****vites modelleri(en üst modelden alt modellere dogru sıralı )
shimano deore
shimano acero
shimano altus
tourney ; daha çok ekonomik olan ve eglence amaçlı binilen bisikletlerde kullanilan ve shimanonun en alt modelidir.
*****zoom amortisorler de kilitleme sistemi olmamasi acisindan tavsiye edilmiyor.
*****ön süspansiyonun kilitlenebilir (lock out ) sistem olması tavsiye edilir.çünkü gereksiz yerlerde çalışması güç kaybına neden olur(düz yolda mesela )
*****çift amortisör yokuş asagi inişlerde ve tamamiyle arazi sürüşlerinde uygundur.Fakat düz yolda ve ya daha az arazili bir ortamda size yük olmaktan baska bir işe yaramayabilir.
*****disk firen ; arazi koşullarında , çamurda daha iyi performans sağlar. çok profesyoneller için ya da araziye çok çıkacaklar içim ideal..
v- firen diye bildiğimiz klasik firen sistemine gore biraz daha ağırdır. hem düz yolda hem de arazide kullanim için -v- firen tavsiye edilebilir.
*****kadro ve maşanın disk fireni desteklediğine emin olun.
*****selenin konumu : normalden biraz daha geri olmasi , yokuşlari daha rahat çıkmaya yarar; bu konumda pedala biraz daha güç verilebilir.
selenin biraz daha ileri de olması ani hizlanmalar da rahatlik saglar.
*****gidon ; bogaza bağlanırken eğimin arkaya doğru olması gerekir. yani gidon düzleminin yere paralel olması gerekir.
*****firen elcikleri ; çok yukarıda olmamalı , yere 45 derecelik bir açı idealdir.
*****mtb de ağırlık ortalama 13-14 kg arası idealdir.
*****dipçikli ; dipçikleme işlemi bisikletin hafiflemesi için yapilan bir işlemdir;mesela 3 defa dipçiklenmis bisiklet 2 defa dipçiklenenden daha hafif olacaktır.
*****tekerleklerin çok tırtıllı olmaması tavsiye edilir.
*****sele borusu ; 8-10 cm kadar kadro için de kalmalıdır
****bisiklet seçimi ,tamamiyle sizin ne amaçla ve nasil kullanacağiniza bağlıdır. herşeyden once bunları belirlemeli ve ona gore bir araştırma yapılmalıdır.
kaynakça ; bisikletforumcular...
Aşağıda ki notlar tamamiyle bu sitede ki incelemelerim sonucun da ortaya çıkan şeylerdir. Umarım herhangi bir yanlışlık yoktur. Ve umarım ukalalık olarak görülmez bu yaptığım.Belki çok az ve yetersizler ,sadece benim de bir katkım olsun istedim.Şahsen, bisiklet hakkın da bu kadar çok bilgi sahibi olan arkadaşlara oldukça imrenmiş durumdayım...
Çok fazla teknik parça bilgisi yok , çünkü teknik parçalar başımı döndürüyor benim ve pek anlayamıyorum dolayısıyla
kron xc 1000 alma yolunda bir karara varmış gibiyim. henuz bisikleti görme ve dokunma şansım olmadı, en kısa zaman da gormek ve almak niyetindeyim..bir de sedonalara bakmayı düsünüyorum...aşağıdaki notlarda profesyonel arkadaşlar eminim gerekli düzeltmeleri ve eklemeleri yapacaklardır.
bilgilerini burada paylaşan arkadaşlara tesekkürler.aşağıdakiler tamamiyle onların ürünüdür.
kısa kısa notlar ;
***** bisiklet seçimin de şu önem sırasına dikkat edilebilir ;
kadro-maşa-kompanent gurubu-cant seti...
*****hi-ten malzeme bisiklet yapimin da kacinilmasi gereken bir marka olarak gorulmektedir.
*****vites modelleri(en üst modelden alt modellere dogru sıralı )
shimano deore
shimano acero
shimano altus
tourney ; daha çok ekonomik olan ve eglence amaçlı binilen bisikletlerde kullanilan ve shimanonun en alt modelidir.
*****zoom amortisorler de kilitleme sistemi olmamasi acisindan tavsiye edilmiyor.
*****ön süspansiyonun kilitlenebilir (lock out ) sistem olması tavsiye edilir.çünkü gereksiz yerlerde çalışması güç kaybına neden olur(düz yolda mesela )
*****çift amortisör yokuş asagi inişlerde ve tamamiyle arazi sürüşlerinde uygundur.Fakat düz yolda ve ya daha az arazili bir ortamda size yük olmaktan baska bir işe yaramayabilir.
*****disk firen ; arazi koşullarında , çamurda daha iyi performans sağlar. çok profesyoneller için ya da araziye çok çıkacaklar içim ideal..
v- firen diye bildiğimiz klasik firen sistemine gore biraz daha ağırdır. hem düz yolda hem de arazide kullanim için -v- firen tavsiye edilebilir.
*****kadro ve maşanın disk fireni desteklediğine emin olun.
*****selenin konumu : normalden biraz daha geri olmasi , yokuşlari daha rahat çıkmaya yarar; bu konumda pedala biraz daha güç verilebilir.
selenin biraz daha ileri de olması ani hizlanmalar da rahatlik saglar.
*****gidon ; bogaza bağlanırken eğimin arkaya doğru olması gerekir. yani gidon düzleminin yere paralel olması gerekir.
*****firen elcikleri ; çok yukarıda olmamalı , yere 45 derecelik bir açı idealdir.
*****mtb de ağırlık ortalama 13-14 kg arası idealdir.
*****dipçikli ; dipçikleme işlemi bisikletin hafiflemesi için yapilan bir işlemdir;mesela 3 defa dipçiklenmis bisiklet 2 defa dipçiklenenden daha hafif olacaktır.
*****tekerleklerin çok tırtıllı olmaması tavsiye edilir.
*****sele borusu ; 8-10 cm kadar kadro için de kalmalıdır
****bisiklet seçimi ,tamamiyle sizin ne amaçla ve nasil kullanacağiniza bağlıdır. herşeyden once bunları belirlemeli ve ona gore bir araştırma yapılmalıdır.
kaynakça ; bisikletforumcular...