Scudo Sports

Single Speed Projesi // Tolga

tolgadinc

Üye
Kayıt
24 Mart 2015
Mesaj
32
Tepki
57
Yaş
37
Şehir
Karşıyaka/İZMİR
İsim
Tolga Dinç
Bisiklet
Diğer
Merhaba, 3-4 aydır Fixed ve Single speed için bisiklet arayışındaydım. Geçen haftasonu bit pazarında kendimce uygun gördüğüm aşağıdaki Favorit marka bisikleti aldım. Çamurluğu dahil parçalarında kendi logosu mevcut. İyimidir kötümüdür bilemeyeceğim ama eve getirene kadar bir çok anı şimdiden oluştu.

Uzun bir süredir bisiklet kullanmıyorum. Bisiklet parça ve terimlerine de yabancıyım. Amacım mümkün olduğu kadar sade bir bisikletti. Fixed gear bisikleti kullanmak nedense gözümü korkuttu. Sadece arka frenli bir single speed yapmayı düşünüyorum.

Üzerindeki parçaları yavaş yavaş sökmeye başladım. Biraz zor göreceksiniz fotoğraflarda bu kadroda zincir için gergi kullanmam gerekecek mi acaba?
 

Dosyalar

  • Screen Shot 2015-03-24 at 19.59.29.png
    Screen Shot 2015-03-24 at 19.59.29.png
    23,6 KB · Okunma: 753
  • Screen Shot 2015-03-24 at 17.49.00.png
    Screen Shot 2015-03-24 at 17.49.00.png
    81,5 KB · Okunma: 774
  • IMG_2427.JPG
    IMG_2427.JPG
    188 KB · Okunma: 749
  • .JPG
    .JPG
    149 KB · Okunma: 724
Scudo
Hayırlı olsun bisikletiniz inşallah istediğiniz gibi birşey çıkar ortaya. Zincir gerisi kullanmaya gerek yok kadro kulakları gerdirici olmadan gerdirmeye müsait.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolgadinc
@Olgun Zengin

Teşekkürler. Bu cevap beni hızlandıracaktır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Olgun Zengin

Kahverengi Brooks sele ve gidon sargısı ile lacivert kadro düşünüyordum. Aynı zamanda İzmir'de bir tasarım stüdyosu kuruyorum. Ofisle uygun olsun diye kadroyu sanırım siyah renk yapacağım. İlk önce boyayı sökeceğim sonra geriye kalan aksamları temizleyeceğim. Gidonda paslar ve kromaj dökülmeleri mevcut. Onu tekrar krom yaptırabilir miyim bilmiyorum. Bu konuyu da araştıracağım.

Ayna kolunda falan bisikletin markasının logoları mevcut. Mevcut aynı kolunu kullanabilir miyim bu projede?. Yani tek dişliye indirip Single Speed için uyum sağlar mı acaba?

El becerim yüksektir. Gerekli alet edevatı toplayıp herşeyi kendim yapmak niyetindeyim. En azından şimdilik öyle bir gaza sahibim :)

Düzenleme: Brooks parçaları ileride düşünüyorum. Şuan için gereksiz harcama olarak görüyorum.
 
Merhabalar Tolga bey. Genelde bit pazarına sık giderim ve bu tarz bisikletlere bayılıp almadan gelmem. Fakat geçen hafta geç kalktığım için gitmedim ve eğer görmüş olsaydım büyük ihtimal almış olurdum:) Ama bir başka bisiklet severin elinde olmasına da en az kendim kadar mutlu oldum diyebilirim. Konunuzu merakla takip ediyorum. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya da çalışırım. İmkanınız varsa erkekler diye bir boya malzemesi satan bir yer var 3. sanayi de ben genelde işim olduğu zaman onlardan alışveriş yaparım fiyatları etrafa göre biraz uygun ve malzeme çeşidi açısından da baya zengin tavsiye ederim. Boyama işlemi için 20 liraya jel boya sökücüler mevcut. Kalın bulaşık eldiveni ve ağzını için maske ile korunarak kadroya uygulayıp demire ulaşabilirsiniz. Yarım saat kadar sonra boya kabarır ve spatula yardımı ile kolayca kalkar. İhtiyacınız olan biraz zımpara. 600-1000 arası ve 1500 numara. 1500 en ince olanıdır. Ve hafif işler ince rütuşlar için kullanılır. Diğerleride numara küçüldükçe zımpara kalınlaşır ve aşındırma etkisi artar. Kadro demire ulaşınca zımpara ile temizleyip kalıntıları tiner yada solvent ile silmenizi tavsiye ederim son kalıntıları böylece temizlemiş olursunuz. Aman dikkat edin solumayın. Sonra astar atılması lazım. Hiç uğraşmayın. boyanızı ve astarınızı kendiniz alıp bir boyacıya 30-40 tl ye boyatabilirsiniz. Usta işi olmuş olur.Ama tabi sizde bu arada diğer bileşenleri ayarlamanız lazım jantlar lastikler frenler gidon vb. gibi. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolgadinc
Merhaba ilginize teşekkürler. Geçen ay gittiğimde yine bu tarz bir bisiklet görmüştüm. Anca kadrosu tabirim doğru ise bayanlar içindi. Pazarlıksız 75 demişti. Bu gidişimde de bunu görünce hemen aldım. 10 TL indirtebildim zar zor 90TL'ye verdi. Gerçi indirmesede alıcaktım. IZBAN ve ESHOT'lar ne yazık ki almadı bisikleti. Hemen sitem etmeye başladım. Arkadaşım iki dakikada 40 yıllık bisikletçi oluverdin dedi :). Bostanlı'ya bir şekilde gitmemiz gerekiyordu. Sahilden usul usul yola koyulacaktık. Bit Pazarı'nın havasından olsan gerek dünyanın en pinti insanı oluveriyorsunuz :). Sonra IZBAN'ın üst geçit olarak kullanıp Alsancak'a ordan da vapurla Bostanlı'ya geçme fikri geliverdi aklımıza. Önce Kordon'un çimlerinde sonra Bostanlı'nın çimlerinde molalar ile keyifli bir yolculukla eve getirebildik bisikleti. Bu külüstüre bile insanların ilgisi çok yüksekti.

Boya sökücü ve pas sökücüleri biraz önce sipariş verdim. Belirttiğiniz zımparaları alacağım. Elimde hobi için DREMEL 3000'de mevcut ince detaylarda işime yarayacaktır. Haftasonuna kadar boyayı söküp ailemin yaşadığı Salihli'ye göndereceğim kadroyu orda çok samimi olduğum bir oto boyacı var. O halledecektir boya işlemini.

Bu bisikleti siyah ağırlıklı olarak oluşturacağım. Belki ileride eşime de beyaz ağırlıklı bir bisiklet oluştururuz. Güzel ikili olurlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: D.Mustafa
Selam,
Bisiklet genellikle bit pazarlarından ya da kenar köşeden çıkartılanlara oranla daha diri gözüküyor, parçalarının kadronun bünyesinden ayrılmadan kalması ise ayrıca bir avantaj...
Kısaca fotograflar üzerinden konuşmam gerekirse, üzerinde bulunan mevcut krankı kullanabilirsin, fakat daha güncel jis milli sistemlere oranla kamalı olan bu krank/bb (orta hazne) ikilisinin son derece metrik montajının uygun yapılması dışında performansa dayalı bir sürüş zevkine yönelik kullanımı da daha düşük olacaktır. Daha hassas, daha düşük bir drive-train oranı ile fazla yormadan bunu gerçekleştirebilirsin. Yine mevcut krankı kullanacaksan zincir konusunda da 1/2" 1/8" yerine 1/2" 3/32" ölçülerinde vites mekanizmasında çalışmaya uyumlu herhangi bir zinciri de kullanman gerekeceğinden sert sevilmek istemeyen bir sürüşe sahip dingin bir bisiklet oluşturman gerekecektir. Fakat şu da var ki, Stronglight, Simplex, Sugino başta olmak üzere bu gibi çelik döküm krankların kaba diş kesimleri 1/2" 1/8" zincirlerle de bazı istisnai durumlarda problemsiz uyabilmektedir, ki bunu da aklında bulundurmanda fayda vardır.
Toplanma kısmında ise, şehir bisikleti / yol bisikleti arası bir melez olduğunu da varsayarsak açıları gereği çamurlukları da üzerinde tutarak daha bir commuter tarzı single speed bisiklet dönüşümü daha göze hitap eder olacaktır diye düşünüyorum. Aksi halde sade, spor bir görünüm çamurlukları düşünülerek yapılan bu kadro da ki chain-staylerin normalden uzun olması sebebiyle çok iyi bir teker seti ile bile sağlanamayağı için estetik açıdan da harcanan emeğinde karşılığını tam olarak vermeyecektir. Renk konusunda da ofisi bir kenara bırakacak olursak yaşına, dönemine uygun renklerden açık sıcak renk aralığında kırık beyaz, açık sütlü kahve, koyu sıcak renklerde ise bordo, vişne çürüğü gibi renklerin opak nitelikte olanları daha uygun olabilir, tabii ki bu zevk meselesi olsa da aslına uygun olmak kaydıyla kişinin zevkini, tarzını yansıtacak optimum seçimlerde sonucu daha iyiye götürecektir.
Şimdiden kolay gelsin.
 
Çok güzel olur. Yazın birlikte turlarsınız :harika:. Yapışkanlarını sökmek için saç hurutma makinasını tavsiye ederim. Biraz sıcak ile kendilerini salıyorlar. Sonradan marka eklemek isterseniz elnizde şablon örneği olarak bulur. Koli bandı ile arkalı önlü bantlar muhafaza edebilirsiniz. Dremel i genel de ucuna ince tel fırça ile kullanıp jantınızın üzerindeki nikelajı parlatmak için kullanabilirsiniz. Birda otolar için kullanılan pasta alın. nikelajlı kısıma uygulayın yeni gibi oluyor. uygun drelem ucu varmı bilemiyorum ama ben el ile halletmiştim. Mesela bu iki jant çemberi de aynı. Tel ile işlemden sonra pasta uygulandı.
20140604_180105.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
@Dogukanaksu



Bilmediğim terimler öğrenmiş oldum ve aklımdaki kritik sorulara cevap vermişsiniz. Renk fikirlerinizi aklımda tutacağım. Değerli bilgiler için teşekkürler. İyi akşamlar.

@D.Mustafa


Çok güzel iş çıkarmışsınız elinize sağlık. Bende bisikleti dağıtıp durumuna bakayım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: D.Mustafa
Bu arada bisiklet 1985 model çıktı :)
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    49,5 KB · Okunma: 227
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
@tolgadinc

Bende bir tane Favorit var... Fixed olarak kullanıyorum ve çok memnunum bisikletimden. Fotoğraflardan görüldüğü üzere, temiz bir bisiklete benziyor sizinkisi de. Güle güle kullanın.
Belki fikir verir diye benimkinin fotoğrafını paylaşıyorum.

https://farm4.staticflickr.com/3696/10933149885_59d73b53c5_b.jpg
 
@can onur
Sizin bir konunuzu görmüştüm. Ancak fotoğraflar falan açılmadı. Yazmanıza sevindim. Çok güzel bisikletiniz. Tam istediğim sadelik ama bende biraz fren teli falan olacak malum. Teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: can onur
hayırlı uğurlu olsun öncelikle ve kolay gelsin bende izmirde bir singlespeed(flipflop göbek var ama fixed tafına geçmeye bir türlü cesaret edemedim(göbek için doğukanasku abime ayrıca teşekkür ederim) ) kullanıcısı olarak bu tür projeleri görmek beni sevindirdi ilk öncelikle tavsiyem daha önceki arkadaşlarada yazdım kesinlikle sprey boya ile halletmeye kalkmayın işlemlerinizi iyi bir araştırmadan sonra işi anlayan bir boyacıya boyatın onun dışında aynakol ile arkada ki kuracağınız tek dişli ile arada oluşan açı fazla olursa aynakolu kadroya daha çok yaklaştımak adına eğer mevcut mil iş görecek durumdaysa mili ters çevirerek kullanın genelde ayna kol tarafı yani sağ tarafın da bulunan açıklık daha uzundur sol daki ise daha kısa tabi her zmaan böyle olmaya bilir basit bir uğraşla aynakol sorununu böyle çözmüş olursunuz eğer sürekli binmeyi düşünüyorsanızda sağlam bir arka mekanizma oluşturmanız gerekir bunu da iyibir arka jat ile ahlletmeniz muhtemel eğer bullhorn(boğaboynuz) tipi gidon düşünürsenizde fren kollarının yan çekiş aparatlarını söktüğünüz taktirde bu işleminizi rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz yine gidona ait sargı olayında ise kesinlikle sele ile düşündüğünüz renge yakın bir deri ile kaplamanız olur deriyide malum pazardan temin etmek mümkün :) internette nasıl dikileceğine dair videolar bulabilirseniz ama benim gibi üşengeçlik yapıp deriyi iki parmak kalaınlığında keserek bildiğimiz derby yapıştırcısı ile gidona rahatlıkla sağlam bir şekilde yapıştırabilirsiniz.
 
@sadık özer Teşekkürler bilgiler için. Herkes bir eksiğimi bilgilendirip kapatıyor sağolun.


Bugün Decathlon'dan Bisiklet Alet Çantası aldım. 14 parça var. Bir kaç alet alıcaktım baktım bu takımın yarı fiyatına geliyor ben de bu seti aldım. Ekte fotoğrafı mevcut. Sadece 2 tane kalmış genel olarak.

Zinciri kolayca çıkardım. Jantları ayırdım. Krank sökme aparatıyla orta kısımı dağıtacaktım ki pedalın üstündeki kapaklar ve orada kaba kuvvet ile çakılmış pinleri oynatamadım. Yarın erken vakitte bende kaba kuvvet uygulayacağım. Beceremezsem arka sokakta bisikletçi buldum ona teslim edeceğim.

Ön maşayı ve kadroyu ayırdıktan sonra boya sökücü sprey ile birlikte boyacıma göndereceğim.
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    140,2 KB · Okunma: 211
  • image.jpg
    image.jpg
    76,6 KB · Okunma: 210
çok güzel olmuş umarım sonunda görmek istediğiniz fotografı görürsünüz. özellikle boya konusunda sizi yakından takip edeceğim zira elimde olan bianchi kadroma güzel bir boya düşünüyorum fakat bu işi iyi yaptığına kanaat getirdiğim bir yer olması lazım umarım boyacınız güzel işçilik çırkartır ortaya. aynakol dediğiniz gibi kabagüçten başka çıkmaz herhalde varsa da ben bilmiyorumama en az hasarla sökmek adına kama nın üstüne bir mil veya demir parçası koyarak yani bir nevi uzatırsanız vurduğunuz darbeler aynakola zarar vermeden çıkabilir
 
Bende de var bu bisikletlerden hatta daha iyi durumda detaylı fotoğraf atarım Watsapp üzerinden 0 553 485 22 30
 
Bu bit pazarlari da neymis arkadas. Keske burada da olsa da biz de bulsak boyle guzel bisikletler... Kolay gelsin cok guzel olacakmis gibi bir his var icimde.
 
merakla bu canavarı görmeyi bekliyorum :) lacivert kadro kahverengi sele ve gidon sargısı gerçekten harika bir fikir.. umarım kısa zaman yeni fotoğraflarını görürüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyasulku
Geri