Duyuruyu Kapat
Strava 2K
Instagram 5K
Facebook 15K
Twitter 4K

Single speed mi vitesli mi?

Konu, Street & DJ kategorisinde barışveçelik tarafından 25 Mart 2009 tarihinde paylaşıldı.

  1. barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    Arkadaşlar bu gün bisikletimin kulagı kırıldı ve arka attırıcıyı söküp single speed yaptım ön gerg isayesinde açıkcası eskisinden çok daha güzel oldu sizede bi sorayım dedim street için arka vitesi en kısa zamanda yaptırimmi yoksa böyle sürmeye devam edeyimmi sizin önerileriniz nelerdir simdiden teşekkürler.
     
    13erktan ve trial_kutas bunu beğendi.
  2. trial_kutas

    trial_kutas Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    tabikide single speed çok önemli bir konuya değinmişsin
     
    Kuzey Ege, KuNDuZ ve 13erktan bunu beğendi.
  3. gurkankas

    gurkankas Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.654
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    SS yada vitesli bu size kalmış bişey. ama SS streete idealdir. 180-360 gibi spin hareketlerinde zincir dişli değiştirebilir. buda sorun yapabilir. ama ben herzaman vitesli sistemden yanayım. kısa bacak aktarıcı ve normalden biraz daha kısa zincir ile işi halledebilirsiniz ;)
     
  4. #4
    barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    evet diyeriyle 360 atarken zincir faln atıyodu yapamıyodum ama simdi böyle çok daha rahat zincir atmıyo öyle bi derdim yok SS kullanmaya karar verdim
     
    13erktan bunu beğendi.
  5. Sinto

    Sinto Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.722
    Beğeniler:
    2.144
    Seviye:
    neden tabikide?
     
    trial_kutas ve 13erktan bunu beğendi.
  6. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    283
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    peki FR yaparken çok problem yaratırmı hizlanma konusunda faln?
     
  7. gurkankas

    gurkankas Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.654
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    FRde SS kullanan pek yok. Ayrıca FR bisikletinde çok hoş durmaz.SlopeStyle bisikletlerinde kullananlar var onlarda bile pek hoş durmuyor.
     
    13erktan bunu beğendi.
  8. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.585
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Ben FR de kullanıyorum... Ve tam tersine hiçbir kayıp yaratmıyor. FR de hızlanma konusunda yeterli hıza ulaşmamı sağlıyor zaten ehh geri kalan kısımdada teknik geçişler olduğundan pek fazla pedallamıyoruz, sadece viraz çıkışlarında gerekiyor oda zaten suanda kullandığım kombinasyonla (32-16) zorluk cıkarmıyor... hem FR yaparken vitesli sistemde yaşanabilecek atma gibi sorunlarda ortadan kalkıyor...
    Buarada Barış 360 atarken demişinde, sen 360 atabiliyomusun gerçekten? Şuanda Çağrının topladığı bisiklette SS olucak (çoğu slopestlye da olduğu gibi) ;)
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  9. gurkankas

    gurkankas Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.654
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    Tamam sustum :D SlopeStyle da çok varda FRde (Hardtail FR değil 180lik amortisötler felan :D) hiç görmedim :D
     
  10. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.585
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    :):) onlarda zaten teknik olarakta yapılamıyor... yani FS kadroyu SS yaparken eğer linklerin alt boru bağlantısı Ör: Kona Cowan DS teki gibi bottom bracket tense sorunsuz olur (yani arka mafsal kaç milimetre çalışırsa çalışsın problem olmaz... Fakat arka çalışma mesafesi uzadığında (160 ve üstü) Tensionerde koysanız onun gerilme mesafesini kurtarmıyor malesef... Bu yüzden Slopestyle da çok görebiliyoruz eh malum slope lar 100-120 çalışıyor genelde..
     
  11. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.601
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Şehir içi fazlaca yol yapmayacaksan single speed yapmak daha mantıklı ancak oranı tutturmak da önemli.Benim bisikletimde imkanlardan dolayı doğru dişli oranı olmadıgından kimi zaman ss yetersiz kalıyor.(Sistemim 32-20)34-18 yada 34-16 gibi dişli oranıyla street kullanımında oldukça rahat edebilirsin.Vitesli sitmeler Fr de daha çok işe yarıyor gerçekten.Pedalla basılacak düz yerlerde biraz ufaltıyorsun kaptıracağın yerde en ufak dişlide basıyorsun yani tempona göre ayarlıyorsun.:) Ama tabi karar senin..Zevk de..
     
    barışveçelik bunu beğendi.
  12. #12
    barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    Evet 180 atıyorum 2 basamaktan arka frene basıp 180 daha çewriyiorum 360 oluyo :D
     
  13. #13
    barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    438
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    İyide ben fr yapmicam ki street sürüyorum genelde.
     
  14. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.585
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Onun ismi farklı Barışçım 180+half cab :)
     
    barışveçelik bunu beğendi.
  15. trial_kutas

    trial_kutas Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ss çünkü bi çok harekette attırıcı biyere vuruyo bunny hop larda çok ses çıkarıyo 180 de çok sağlam olmuyo(frensiz) dişli atıyo açıklaya bildimmi
     
  16. gurkankas

    gurkankas Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.654
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    bunu ilk mesajınla bir yazsaydın böyle bir uyarı almazdın.

    senin ilk mesajın '' giant stp mi ? cannondale chase mi? '' sorusuna sadece ''stp'' yada ''chase'' diye yanıt vermene benziyor. neden onu önerdiğin belli olmayınca merak ediliyor bilerekmi yazdı yoksa kendisi onu beğendiği içinmi yazdı diye ;)
     
    trial_kutas bunu beğendi.
  17. Sinto

    Sinto Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.722
    Beğeniler:
    2.144
    Seviye:
    :S şimdiye kadar arka vitesimi hiç biryere vurmadım ve de zincirim hangi hareketi yaparsan yap atmıyor ayar bozukluğu yoksa... ayrıca rahatsız edici bir ses de çıkmıyor. Eğer sistemi olması gerektiği gibi kurarsan, kullanırsan bir sorun çıkmaz.

    Street de ss yada vitesli sistem kullanılması kullanıcının tarzına bağlıdır. Ben hayatta bütün günümü kesinlikle tek bir vites ile geçiremem. Street de yokuş da çıkarsın acele de etmen gerekir. bu nedenle ben ss sistemi street kullanımı tercih etmiyorum , tavsiye de etmiyorum.
     
    trial_kutas, umut erdem ve tektekerali bunu beğendi.
  18. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    283
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ben onu meraktan sordum yani kendim için sordum sadece bu soru için yeni konu açmak gereksiz olurdu.
     
  19. tektekerali

    tektekerali Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2007
    Mesajlar:
    159
    Beğeniler:
    213
    Şehir:
    izmir/bostanlı
    Seviye:
    Evet tamamen sürüş stiline bağlı bişey.
    (1 sene vitesli sistem kullandım, yakaşık 8 aydır single speed kullanıyorum.)

    Single Speed'İn artıları şunlar;Eğer kadron Ss destekliyorsa (gergisiz)

    +BİSİKLETİN HAFİFLER

    +VİTESLİ SİSTEMİN SORUN ÇIKARMA İHTİMALİ %30'sa,Single Speed'in %5

    +Hiç Ses çıkarmaz.

    +Maddi olarak daha uygun ve daha uzun ömürlü.(kulak kırılması falan olmaz)

    +Ss kullanırsan Grind hareketleri yaparken aktarıcı sürtmesi gibi bişey olmaz.

    Eksileri;

    -Sintonun dediği gibi yokuş çıkarken vitese ihtiyaç duyabilirsin.

    -Yüksek hız gerektiginde ss yetersiz kalabilir.

    Eğer fikrimi sorsaydın(Barış),Kesinlikle SS.

    Ama vitesli sistem kullanacaksan üst model bişeyler al.(sram X-9 kısa bacak gibi)
     
    hikmet, barışveçelik ve trial_kutas bunu beğendi.
  20. trial_kutas

    trial_kutas Daimi Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bnimde kastım oydu zaten grind de çok sürtüyo mesela
     

İlginizi Çekebilir

PicsArt_09-19-07.54.51.jpg
[ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] Merhabalar herkeze Bu gün size bu işlerde acemi olan birisi olarak kendi kafama göre yapmış oldugum tarifi anlatmaya çalışıcam ilk defa...
upload_2016-1-7_22-26-54.png
Dört yıl önce kalp ameliyatı olduğumda, hem ameliyat öncesinde hem de ameliyattan sonraki günlerde hemşirelerin düzenli olarak bende EKG ölçümleri yaptıklarını hatırlıyorum. Hastanede yattığım...
16427456_1452768531424523_145574646104159115_n.jpg
Eğer sıklıkla kramp sorunu yaşıyorsanız, sebepleri ve çözüm önerilerini bu yazıda aktaracağım. Orijinal link yazını sonunda olacak :) [ATTACH] Eğer krampla yüzleşmişseniz, muhtemelen o...