Bildiğim kadarı ile (daha önce bununla ilgili bir program izledim) durum tam düşündüğünüz gibi değil.
fotodaki bisikleti incelediyseniz farklı bir dişli sistemi görürsünüz yani büyük diş küçük dişi döndürür döndürdüğü bu küçük diş başka büyük dişe bağlıdır. oda başka küçük dişi döndürür. kısacası bisikleti kas gücü ile haraket ettirmek imkansıza yakın. hızlandırmak için ise kilometreler gerek. bu sürede rekortmenimizin yorulması içten bile değil...
Araba ise iki işe yarıyor,
birincisi, büyük bir plaka ile bisiklete hava akımı gelmemesini sağlıyor ve hava direncini çok büyük oranda düşürüyor.
İkincisi ise, ilk hızlanma. araç bisikleti çok büyük hızlara çıkartıyor. daha sonra bağlantı açılıyor ve hızın devamlılığı rekortmene kalıyor. oda hızı bir miktar yukarı taşıyor. kısacası rekor araba ile değil arabanın açtığı hava koridorunda pedal gücü ile kırılıyor.
Kazaları ise tam bir facia oluyor. izlediğim programda kazalarda vardı. bağlantı açıldıktan sonra gidondaki %1lik oynama aracın oluşturduğu hava koridorundan çıkmanızı sağlıyor ve duvara çarpmıştan beter oluyorsunuz. bisikleti geçtim adam 4 metre uçup rahat bir kaç km sürüklenmiştir. sonuç hatırladığım kadarı ile komaya girmişti.
Yani pekde küçümsenecek bir iş yapmıyorlar aslında...