Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şimdiye kadar bisikletle yapılan en yüksek hız saatte 268 kilometredir.

Scudo
Abi güzel haber de bu hızı turbo ile yapmışlardır..!!!

Fred Rompelberg isimli Hollandalı bisikletçi, bir ralli aracının arkasına taktığı bisikleti ile kurumuş tuz gölü üzerinde bu rekoru kırmıştır.

Abi benide uçağa bağlasınlar.. :) Haber için teşekkürler.
 
Peki yardımcı olmadan, yani bireysel çaba ile yapılan en yüksek hız saatte kaç km bilen var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: tolga1976
Bireysel hızda dünya rekrou yok bildiğim akdrıyla.Hep bu tarz denemeler yokuş aşağı deneniyor :) ben 90 kmyi görmüştüm.Gözleri sulanıyor bir süre sonra insanın :)
 
Evden çoooooook uzak bir diyarda dağ başında arka attırıcı kırılmış zincirimi kısaltarak tek viteste turu tamamlamaya kalkmıştım.

Sonra bir traktör geldidi kasasına asılarak 22 km dağ yolunda Şile'ye gitmiştim.

Takılmak iyidir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ƥinokyo
Bildiğim kadarı ile (daha önce bununla ilgili bir program izledim) durum tam düşündüğünüz gibi değil.

fotodaki bisikleti incelediyseniz farklı bir dişli sistemi görürsünüz yani büyük diş küçük dişi döndürür döndürdüğü bu küçük diş başka büyük dişe bağlıdır. oda başka küçük dişi döndürür. kısacası bisikleti kas gücü ile haraket ettirmek imkansıza yakın. hızlandırmak için ise kilometreler gerek. bu sürede rekortmenimizin yorulması içten bile değil...

Araba ise iki işe yarıyor,
birincisi, büyük bir plaka ile bisiklete hava akımı gelmemesini sağlıyor ve hava direncini çok büyük oranda düşürüyor.
İkincisi ise, ilk hızlanma. araç bisikleti çok büyük hızlara çıkartıyor. daha sonra bağlantı açılıyor ve hızın devamlılığı rekortmene kalıyor. oda hızı bir miktar yukarı taşıyor. kısacası rekor araba ile değil arabanın açtığı hava koridorunda pedal gücü ile kırılıyor.

Kazaları ise tam bir facia oluyor. izlediğim programda kazalarda vardı. bağlantı açıldıktan sonra gidondaki %1lik oynama aracın oluşturduğu hava koridorundan çıkmanızı sağlıyor ve duvara çarpmıştan beter oluyorsunuz. bisikleti geçtim adam 4 metre uçup rahat bir kaç km sürüklenmiştir. sonuç hatırladığım kadarı ile komaya girmişti.

Yani pekde küçümsenecek bir iş yapmıyorlar aslında...
 
Sanırım buna benzer atilla bisiklet takımının Türkiyede kırdığı bir rekor var. Onlar dişli sistemini nasıl hallettiler bilmiyorum ama yapılan iş gerçekten taktire şayan..
 
(link)

görüntü bir hayli kötü ama izlediğim programın bir bölümü. tam görememekle beraber son bir kaç saniyesinde kaza yapıyor gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: tolga1976
@M.Burak KARADAĞ

Bisikletinizin sınıfı neydi? Yol? Şehir?
 
  • Beğen
Tepkiler: tolga1976
Frede'in takiminda 2000 yilinda bir Turk arkadas calismisti. Bu arkadas o bisikletin uzerinde oturmus. O vites dislileriyle sifirdan baslamak imkansiz, mutlaka arabanin ilk hizi vermesi gerekiyormus. Bir kazada Fred 17 kemigini kirmis. Fred'in rekoru daha sonra iki kere egale edilmis.
(link)
 
@Alper Yıldırım

çok doğru bir yaklaşım işin teknik boyutu ciddi bir mühendislik istediği gibi riskide oldukça yüksek.kaza yapanların çoğu hayatını kaybetti.bir çoğuda sakat kaldı.bence büyük bir başarı.tebrik etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
cateye mity 2 sayaçta 77km yi gördüydük gençken. hadi yüzde 20 hata patı olsa, 15 km fazla gözterdi diyelim. 62km bile çok be. gözler sulanıyor, zup diye bir sesle belirip kayboluyor bisikletli.
 
Atilli Atay'ın rekor denemesi (180 km/s) hakkında bilgilerde burada var, dişli yapısı, özel kıyafet, araçla hızlanma vs... (link)
 
ben 105km/h yi zor yaptım, konusu geçen rakam bence abartı.
 
Geri