sıkışan sele borusu

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
herkese merhaba

2 ay boyunca nem şartlarını bilmediğim bir mekanda bekletildi bisikletim. birkaç vidanın üst bölümünün paslanması dışında ciddi bi problemim yoktu ama sele borusu o kadar sert bi şekilde sıkışmış ki, değil yukarı çekmek, sağa sola bile oynatamıyorum. sanırım çamur ve pas karışımı yüzünden bu hale geldi, makine yağı falan akıtmaya çalıştım araya ama para etmedi. bi tezgahta kadroyu mengeneyle tutturup telef etmeden önce ne yapmamı önerirsiniz??

teşekkürler
 
Scudo

ulas

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2006
Mesaj
3.957
Tepki
9.754
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Merhaba,

Sakın mengene vs seyler kullanmayın. Sele borunuzu değiştirmek zorunda kalırsınız.

Tavsiyem bir yerlerden bulabilirseniz hidrolik yağı bulun ve başka bir noktaya sızdırmadan bir kaç damla sele borusunun kadroya girdiği yere dökün. Genelde bir kaç saate açılır . Ama bazen hava sıcaklığının değişmesi, iklim şartlarından dolayı bir de sele borusunun boyalı bir sele borusu olması yüzünden bu işi biraz daha zorlaştırılıyor. Bu tip bir durumla karşılaşırsanız size önerim en yakın bisikletçiye götürmenizdir. Önceki yıllarda Bisan'ın ve İhlas bisikletlerinin bazı modellerinde boyalı sele borusu kullanıldığı için hep bu tip sorunlar oluyordu. Değiştirilerek çözüm bulunuyordu. Eğer bir bisikletçiye götürürseniz de oksijen kaynağı ile söktürmeyin kadronuz zarar görebilir.

saygılarımla
 

Turhan Evci

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
613
Tepki
313
Şehir
Fenerbahce/Istanbul
arkadaşın önerisini aynen desteklyorum, ayrıca çevrenizde kaliteli bir bisikletçi yoksa WD40 adında yağ, pas çözücü sprayi de denemenizde fayda var. Püskürtüldükten sonra bir süre bekleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulas

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
hamurabi ve sevgili forum üyeleri.. Bu tarz sorunuzdan bahsederken lütfen biraz ayrıntı yazın. Kadronuzun, sele borunuzun metali nedir? Mesela boru en son ne zaman yağlandı vs vs..
Bu durum genelde demir kadro içinde alüminyum sele borularında olabilir. Çünkü nemli ortam sele borusu ile demir kadro arasında iyonik alışveriş olmasına neden olur. (Deniz kenarındaki şehirlerde yaşayanlar için daha da büyük bir sorun).Bu olayın yan ürünü de alüminyum oksittir(beyaz sert toz gibidir) Bu aluminyum oksit boru ile kadro arasında kalan boşlukları doldurur çünkü hacmi büyür.Sıkışmaya neden olan da budur. Bu olay demir kadrodaki demir boruda veya alü kadroda alü boruda daha seyrek olur, çünkü iyonik alışveriş olmaz. Olsa bile çözülmesi nispeten kolaydır.(eğer yalnış -daha kalın- bir sele borusu kadroya zorla sokulmamışsa)

Önce dışarıdan kimyasallar akıtılarak gevşetmeye çalışmalı, (arkadaşlar yazmış)sonra ucuz bir sele boruda takılı iken boruyu sağa sola oynatmaya çalışmalıdır. Bu işlem para etmzse bence dikkatli bir şekilde mengene kullanılabilir. (Tabii sele borusunu heba etmek kadroyu atmaktan daha mantıklıdır.Ama sele borusu kadrodan pahalıysa bilemem artık) Büyükçe bir mengeneye borunun kafası sıkılır ve kadro döndürmeye çalışılır. Böylece kaldıraç kolu uzamış olur. Kadro demir boru alü ise, diğer bir yöntemde (bu en inatçı borular içindir)kostik soda kullanılır.(Minik beyaz toplar şeklinde olan bu kimyasal aslında "lavabo aç"ın ana maddesidir.) Kostik soda sabunda da kullanılan ve kayganlık veren en kuvvetli "baz"dır. Bazlar demire etki etmez ama alüyü yer.

İşlem: kadro çıplak hale getirilir ve baş aşağı çevrilir.boruya giden deliklerden (orta mil yuvası)içeri kostik soda dökülür ve su eklenir.Ve günlerce beklenir. Bir süre sonra işlemin tekrarlanması gerekebilir. Çok pis bir yöntemdir.Her yer batabilir.. Ama kıymetli bir CROMOLY kadronuz varsa değebilir.Bir süre sonunda alü boru resmen çürür..
Selamlar,
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Evet kusura bakmayın, metalleri belirtmem gerekiyordu. Kadrom cromoly (steel frame geçiyor) , reynolds 853. Ancak sele borusu kendinden süspansyonlu ağır ve değersiz bir parça. Büyük ihtimalle alüminyum ve durum sizin belirttiğiniz gibi kötü. Tavsiyelerinizi değerlendireceğim ama zor bir iş gibi duruyor.

Teşekkürler.
 
Kayıt
28 Haziran 2016
Mesaj
12
Tepki
2
Yaş
29
Şehir
zonguldak
İsim
OKAN ATAÇ
Bisiklet
Kron
arkadaşlar bisikletim ilk geldiğinde nasıl rahat ediyorsam öyle kullanmalıyım mantığıyla bisikletimin sele borusunu en düşük seviyeye getirdim ama şimdi ise yükseltemiyorum sağa sola bile çok zor dönüyor ve kelepçe vidası veya kelepçenin kendisinden kaynaklı bir durum değil ne yapmalıyım sizce?

14408244_10154523706527438_21084976_o.jpg
 

ozgur908

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
715
Tepki
999
Şehir
İstanbul
(link)
(link)
(link)

belki başka başlıklar da vardır. wd40 ile bir başlayın. seleye burundan, alttan-üstten vuracağınız tatlısert darbeler belki sıkışmanın zayıflamasına neden olabilir. sabırlı olun. en ufak bir hareketlenme tünelin ucundaki ışık gibi olacak. eğer ki aksamı kurtarırsanız kadrodan çıkarıp sele borusunu ve kadronun içini iyice temizleyin. hafifçe gresleyip silin. ben yapamadım derseniz güvendiğiniz bir bisikletçiye gitme zamanıdır.
 

Cosmic camel

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2014
Mesaj
134
Tepki
72
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
Aynı şey benim de başıma gelmişti. Kaç tane tamirciye götürdüysem çıkaramadılar en sonunda içine sıvı gres boşatıp sele borusunu da matkapla deldik. Delikten uygun bi demir çubuk geçirip sağa sola oynatmaya çalıştık ve bikaç dakika sonra sele borusunu çıkarmayı başardık. Sıvı gres çok etkili oluyor yoksa kaba kuvvetle olacak iş değil bu
 

bekirkose

Üye
Kayıt
5 Şubat 2015
Mesaj
51
Tepki
32
Yaş
25
Şehir
Kayseri
İsim
Bekir Kose
merhaba arkadaşlar,
Benim de sele borum sıkıştı fakat bekleyerek kaynama, pas vs sebebiyle değil.
Normalde devamlı pozisyonu değiştirdiğim selemin normalde inebileceği en fazla konumdan daha aşağı indirmeyi başarmışlar. Şu anda şıkışmış durumda ve çıkaramıyorum.
Sizce aşağı kısım daha dar olduğundan sıkışmış mı? Yoksa kadronun sele borusunun gireceği dairesel kısım aşağıda ovalleşiyor veya (benim minumum inme yeri dediğim yerde) sabitlenmesi için birşey var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy

specific

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2009
Mesaj
1.097
Tepki
1.909
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar, ikinci el aldığım bisikletin sele borusunu bisikletçi çıkartamadı (ya da fazla uğraşmak istemedi) İzmir’de bu işi yapan, tanıdığınız kimse var mıdır? Bisikleti kullanma niyetim var, bu şekilde satmak istemiyorum.
 

Burak Altaç

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Nisan 2020
Mesaj
1.522
Tepki
5.117
Yaş
40
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Altaç
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar, ikinci el aldığım bisikletin sele borusunu bisikletçi çıkartamadı (ya da fazla uğraşmak istemedi) İzmir’de bu işi yapan, tanıdığınız kimse var mıdır? Bisikleti kullanma niyetim var, bu şekilde satmak istemiyorum.
Şu video serisinin bir bölümünde sele borusu çıkartma işlemini gösteriyorlar.
 

specific

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2009
Mesaj
1.097
Tepki
1.909
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şu video serisinin bir bölümünde sele borusu çıkartma işlemini gösteriyorlar.
İlk mandalını gevşetip seleyi çıkarttığında, ne alaka demiştim. Sonuna kadar izleyince anladım ne olduğunu. Sıkışan borular çıkınca sahipleri kadar seviniyorum. Kaça çıkardılar acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
beyler,
karbon sele borusu sıkıştı, kımıldamıyor, kadro da karbon, sele borusu aero tip, çözümü nedir?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@emir yakup bulut Karbon kadro - karbon boru, çok sıkışmış olamaz. İlk seçenek, kadroyu yere yatır, yere otur, ayak tabanının biri üst borunun sele borusuna yakın kısmında, diğeri arka boruların en üstüne basacak şekilde, seleyi iki elinle tutup allah ne verdiyse kendine doğru çek. Bu yöntemle oynamazsa, bisikleti standa koy (veya biri tutsun, maksat sürme pozisyonunda durması), ucu yumuşak plastik çekiçler var, onunla yukarı doğru selenin altına borunun bi ön bi arka tarafından ufak ufak vurulunca borunun oynaması lazım. Yarım milimetre bile yerinden oynasa elle çekince gelecek kıvama gelir zaten. Mesele o donmuş hali bozabilmek.
 

Batuhan B.

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2023
Mesaj
108
Tepki
123
Yaş
23
Şehir
Izmir
İsim
Batuhan Bora
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
detarjan dökebilirsin kayganlaştırır sonrada silmesi kolay olur boyayada zarar vermez
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut

ali önder

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Nisan 2019
Mesaj
572
Tepki
1.242
Yaş
48
Şehir
Fethiye
İsim
ali önder büyüksünetçi
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
kolay gelsın. Simdi sıkısmıs nasıl cıkarılabılır diye dusunuyoruz. Karbon gövde-karbon boru, alımınyum govde - karbon boru olsaydı eger sıkısmaması ıcın veya gicırdamaması ıcın aralarına ozel bı yag surmeye gerek var mıdır * buarada cahilliğimi hor gorün. sadece aliminyum kullanıyorum*
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.344
Tepki
11.627
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
...Karbon gövde-karbon boru, ... sıkısmaması ıcın veya gicırdamaması ıcın aralarına ozel bı yag surmeye gerek var mıdır...
(link)
(link)

Motorex Karbon Gres 5g
Carbon Paste, bisiklet sektöründe koltuk direkleri, pedallar, gidon sapları vb. Karbon ve alüminyum parçaların montajı için idealdir. Bu Motorex gresi, kilitli bağlantıların sökülmesini kolaylaştırır. Dolayısıyla, ilgili sıkıştırma için gerekli olan sıkma torku yüzde 30'a kadar azalır.
Özellikler - Motorex Karbon Macunu
  • Karbon ve alüminyum parçaların montajı için ideal
  • Galvanik korozyona karşı etkili bir şekilde korur
  • Kilitleme bağlantılarının sökülmesini kolaylaştırır
  • Macun şeffaftır
Not: Karbon parçalar aşırı sıkma ile hasar görebilir. Motorex Carbon Paste sürtünmeyi artırır, böylece parçaların önemli ölçüde daha az sıkılması gerekir.