hamurabi ve sevgili forum üyeleri.. Bu tarz sorunuzdan bahsederken lütfen biraz ayrıntı yazın. Kadronuzun, sele borunuzun metali nedir? Mesela boru en son ne zaman yağlandı vs vs..
Bu durum genelde demir kadro içinde alüminyum sele borularında olabilir. Çünkü nemli ortam sele borusu ile demir kadro arasında iyonik alışveriş olmasına neden olur. (Deniz kenarındaki şehirlerde yaşayanlar için daha da büyük bir sorun).Bu olayın yan ürünü de alüminyum oksittir(beyaz sert toz gibidir) Bu aluminyum oksit boru ile kadro arasında kalan boşlukları doldurur çünkü hacmi büyür.Sıkışmaya neden olan da budur. Bu olay demir kadrodaki demir boruda veya alü kadroda alü boruda daha seyrek olur, çünkü iyonik alışveriş olmaz. Olsa bile çözülmesi nispeten kolaydır.(eğer yalnış -daha kalın- bir sele borusu kadroya zorla sokulmamışsa)
Önce dışarıdan kimyasallar akıtılarak gevşetmeye çalışmalı, (arkadaşlar yazmış)sonra ucuz bir sele boruda takılı iken boruyu sağa sola oynatmaya çalışmalıdır. Bu işlem para etmzse bence dikkatli bir şekilde mengene kullanılabilir. (Tabii sele borusunu heba etmek kadroyu atmaktan daha mantıklıdır.Ama sele borusu kadrodan pahalıysa bilemem artık) Büyükçe bir mengeneye borunun kafası sıkılır ve kadro döndürmeye çalışılır. Böylece kaldıraç kolu uzamış olur. Kadro demir boru alü ise, diğer bir yöntemde (bu en inatçı borular içindir)kostik soda kullanılır.(Minik beyaz toplar şeklinde olan bu kimyasal aslında "lavabo aç"ın ana maddesidir.) Kostik soda sabunda da kullanılan ve kayganlık veren en kuvvetli "baz"dır. Bazlar demire etki etmez ama alüyü yer.
İşlem: kadro çıplak hale getirilir ve baş aşağı çevrilir.boruya giden deliklerden (orta mil yuvası)içeri kostik soda dökülür ve su eklenir.Ve günlerce beklenir. Bir süre sonra işlemin tekrarlanması gerekebilir. Çok pis bir yöntemdir.Her yer batabilir.. Ama kıymetli bir CROMOLY kadronuz varsa değebilir.Bir süre sonunda alü boru resmen çürür..
Selamlar,