Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sıkışan sele borusu

A

Anonim

Silinmiş hesap
herkese merhaba

2 ay boyunca nem şartlarını bilmediğim bir mekanda bekletildi bisikletim. birkaç vidanın üst bölümünün paslanması dışında ciddi bi problemim yoktu ama sele borusu o kadar sert bi şekilde sıkışmış ki, değil yukarı çekmek, sağa sola bile oynatamıyorum. sanırım çamur ve pas karışımı yüzünden bu hale geldi, makine yağı falan akıtmaya çalıştım araya ama para etmedi. bi tezgahta kadroyu mengeneyle tutturup telef etmeden önce ne yapmamı önerirsiniz??

teşekkürler
 
Scudo
Merhaba,

Sakın mengene vs seyler kullanmayın. Sele borunuzu değiştirmek zorunda kalırsınız.

Tavsiyem bir yerlerden bulabilirseniz hidrolik yağı bulun ve başka bir noktaya sızdırmadan bir kaç damla sele borusunun kadroya girdiği yere dökün. Genelde bir kaç saate açılır . Ama bazen hava sıcaklığının değişmesi, iklim şartlarından dolayı bir de sele borusunun boyalı bir sele borusu olması yüzünden bu işi biraz daha zorlaştırılıyor. Bu tip bir durumla karşılaşırsanız size önerim en yakın bisikletçiye götürmenizdir. Önceki yıllarda Bisan'ın ve İhlas bisikletlerinin bazı modellerinde boyalı sele borusu kullanıldığı için hep bu tip sorunlar oluyordu. Değiştirilerek çözüm bulunuyordu. Eğer bir bisikletçiye götürürseniz de oksijen kaynağı ile söktürmeyin kadronuz zarar görebilir.

saygılarımla
 
arkadaşın önerisini aynen desteklyorum, ayrıca çevrenizde kaliteli bir bisikletçi yoksa WD40 adında yağ, pas çözücü sprayi de denemenizde fayda var. Püskürtüldükten sonra bir süre bekleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulas
hamurabi ve sevgili forum üyeleri.. Bu tarz sorunuzdan bahsederken lütfen biraz ayrıntı yazın. Kadronuzun, sele borunuzun metali nedir? Mesela boru en son ne zaman yağlandı vs vs..
Bu durum genelde demir kadro içinde alüminyum sele borularında olabilir. Çünkü nemli ortam sele borusu ile demir kadro arasında iyonik alışveriş olmasına neden olur. (Deniz kenarındaki şehirlerde yaşayanlar için daha da büyük bir sorun).Bu olayın yan ürünü de alüminyum oksittir(beyaz sert toz gibidir) Bu aluminyum oksit boru ile kadro arasında kalan boşlukları doldurur çünkü hacmi büyür.Sıkışmaya neden olan da budur. Bu olay demir kadrodaki demir boruda veya alü kadroda alü boruda daha seyrek olur, çünkü iyonik alışveriş olmaz. Olsa bile çözülmesi nispeten kolaydır.(eğer yalnış -daha kalın- bir sele borusu kadroya zorla sokulmamışsa)

Önce dışarıdan kimyasallar akıtılarak gevşetmeye çalışmalı, (arkadaşlar yazmış)sonra ucuz bir sele boruda takılı iken boruyu sağa sola oynatmaya çalışmalıdır. Bu işlem para etmzse bence dikkatli bir şekilde mengene kullanılabilir. (Tabii sele borusunu heba etmek kadroyu atmaktan daha mantıklıdır.Ama sele borusu kadrodan pahalıysa bilemem artık) Büyükçe bir mengeneye borunun kafası sıkılır ve kadro döndürmeye çalışılır. Böylece kaldıraç kolu uzamış olur. Kadro demir boru alü ise, diğer bir yöntemde (bu en inatçı borular içindir)kostik soda kullanılır.(Minik beyaz toplar şeklinde olan bu kimyasal aslında "lavabo aç"ın ana maddesidir.) Kostik soda sabunda da kullanılan ve kayganlık veren en kuvvetli "baz"dır. Bazlar demire etki etmez ama alüyü yer.

İşlem: kadro çıplak hale getirilir ve baş aşağı çevrilir.boruya giden deliklerden (orta mil yuvası)içeri kostik soda dökülür ve su eklenir.Ve günlerce beklenir. Bir süre sonra işlemin tekrarlanması gerekebilir. Çok pis bir yöntemdir.Her yer batabilir.. Ama kıymetli bir CROMOLY kadronuz varsa değebilir.Bir süre sonunda alü boru resmen çürür..
Selamlar,
 
Evet kusura bakmayın, metalleri belirtmem gerekiyordu. Kadrom cromoly (steel frame geçiyor) , reynolds 853. Ancak sele borusu kendinden süspansyonlu ağır ve değersiz bir parça. Büyük ihtimalle alüminyum ve durum sizin belirttiğiniz gibi kötü. Tavsiyelerinizi değerlendireceğim ama zor bir iş gibi duruyor.

Teşekkürler.
 
Sıkılan sele borusunu çıkarmak için ilk önce sprey yağlayıcı ile iyice yağladıktan sonra 20 dakika bekledik mengeneye sıkıştırdık bisikleti bi oyana bi bu yana çevirip uğraştık ama olmadı ayarlı pence boru anahtarıda bi işe yaramadı en son yukarıda kalan parçada yamula yamula kırıldı
son çare oksijenle ısıtmak kalıyo yeni boyanın yanacağı kesin önerebileceğiniz başka bir şey varmı ?
 
bendede aynı sorun var selem sıkıştı henüz yağlamadım yağlasam geçermiki
 
ben daha bugün eski bianchi'm için o işlevi yaptırdım.Çok sıkışmışsa yapacak başka birşey yok gibi.Ben bugün ilçemdeki bütün bisikletçileri dolaştım neredeyse.Çıkaramadılar, daha sonra sanayiye gittim.Abartısız söylüyorum bulunduğum sanayideki bütün dükkanları dolaştım sadece birisi yapabildi. Epey bir oksijenle ısıttı olmadı.Adam herşeyi denedi. Daha sonra sele borusunu kesti kesilmiş kısma uzun sağlam demir bir boruyu kaynakladı.Bir kişi kadroyu tuttu iki kişi de 1 metrelik demiri zorlaya zorlaya ittiler.Yeri geldi çekiç falan vurdular.Tamam kadro öldü artık dedim hatta ama hiçbir şey olmadı.Ancak o şekilde çıkarttılar.Taki benim koltuk 1989 dan beri orda hiç ayarıyla oynanmamış şekilde duruyordu.Pası geçtim artık o kaynamış kadroya resmen heralde :)

İnşallah başka güzel bir yöntem bilen vardır da benim bugün çektiğim işkenceleri çekmezsin.(Bütün sanayiyi ddolaşmak ve bisiklet mahvolacak diye korkmak gibi) İstersen eski hali ile yeni halini atabilirim.Fren telleri falan ne varsa yandı.Benim haberim yoktu yanacağından.:bsmagryr::eek:ops: Gerçi zaten yenileyecektim.

bu arada iyi sıkışmıssa benimki gibi wd 40 işe yaramıyor.Ben 200 ml aldım ve boşalttım komple ama bana mısın demedi.Kaynakçıda başka çeşit birşey varmış yine o da işe yaramadı.Gerçi oksijenle ısıtma bile adam akıllı işe yaramadı.
 
@kadir karakaya
Bende bugun 12 de sanayiye gittim babamın arkadaşının dükkanı var orada 2 3 saaat uğraştık oksijenle yapıcaktık ama bulduğumuz oksijen kesici oksijen olduğu için ısıtamadık artık salı gün tekrar gidicem bu arada bisiklet 1975 model :D resim atsan iyi olur

@saphane1234
denemelisin :D
 
hiç bir şekilde çıkmaz, elinde kalır dicektim ki kalmışta zaten :)
 
Haklısın...:)
Benim tutacak kısmı içerden hafif kırıldı.Yarın resim atarım.Adam orayı açıca borunun çıkacağını sendı.:DAma yine de idare eder.
Benim yine alternatifim olur orayı dışardan sıkmaya.Senin ki için iş zor:kötü:
 
Sele borusunu matkap ile delseniz ve oradan bir mil geçirip milin ucunada boru yardımıyla uzatıp güçlü bir şekilde çevirmeye çalışsanız? Yani önerebileceğim herşeyi yapmışsınız zaten. Yada keski ile diklemesine yarıp kanırtarak ve sele borusunu hurda haline getirerek deneyebilirsiniz. Ben alü. boruya pas sökücü döktün işe yaramadı boru anahtarı ve bulaşık deterjanı ile giriştim fayda etti. Ama tabi boru hasar alıyor.
 
Boruyu mengeneye bağlayıp kadroyu oynatarak olabilir. Her şekikde boru kullanılamayacak.
 
@hasanwhite26

her yolu deneyip kırmıştım bisikletimi :) kaynakla falan uğraşmak gerek arkadaşların dediği gibi
 
Geri