Shimano Setler Hakkında...

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
Bildiğim kadarı ile Shimano'nun MTB dalında aşağıdaki ürünleri mevcut. En ucuzdan pahalıya doğru (yanlışsa düzeltiniz) ;

- Tourney
- Altus
- Acera
- Alivio
- Deore
- Deore LX
- XT
- XTR

Xt veya Xtr'ın bir parçasına Tourney donanımlı bir bisiklet alınabiliyor.

Peki nedir XTR'ı bu kadar pahalı yapan? Karbon veya çok hafif oluşu mu, kaliteli oluşu mu, uzun ömürlü oluşu mu... Değer mi verilen paraya?

Veya nedir tourney'i altus'u bu kadar ucuz yapan?

Shimano Deore'ın Sram eşdeğeri nedir? X-7 mi?

Son olarak Xtr'dan daha kaliteli vites donanımı var mı? (Sram X-0 XTR'dan daha mı iyi?)

Vs vs... Saygılar
 
Scudo

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
Bildikleirmi senle paylaşayım ;) Öncelikle Deore LX ten sonra Hone yer alıyor Xt il eXTR arasında da Saint grubu yer alıyor fakat bu söyledigim iki grup xc değilde daha çok serbes sürüş ve tepe inişi kategorilerine göre üretilmiştir.Xtr ve diger üst grupları diger alt gruplarından üstün yapan jay üzerlerinde barındırdıkları uzun ar-ge çalışmaları sonucu oluşmuş teknolojileri ve üzerlerindeki işçilik ayrıntılarıdır.MEsela küçük bir örnek vermek gerekirse XTR zincirin baklalarının içi ve dışı çinko kaplamadır LX zincirin sadece baklalarının dışı çinko kaplamadır Deore de ise baklalar çinko kaplama degildir.Bu çinko kaplamanın faydası ise kış şartlarında zincirin daha zor paslanmasını sağlar.Şu shimanonun büyük kitapları oluyor.Eger bir gün raslarsan al oku.Hiç aklına gelmeyecek ayrıntılar çıkar üst grup modellerde.YAni bu parçalar pahallı ise en çok payı üzerindeki işçilikte gizlidir.Ama pahallı diye max dayanıklılık beklemek yanlış olur.Çünkü bu parçaların çogunun kullanım amacı xc oldugundan hafiflikle-dayanımı optimum noktada buluşturmaya çalışmışlardır.PEki bu parayı vermeye degermi sorusuna gelince kişiden kişiye degişecek bir cevabı var aslında amasana şöyle izah edeyim.Eger ciddi anlamda yarışlara katılmıyosan ve cebindeki paranın hesabını yapmak zorundaysan XTR ye gerek yok BENCE.Ama param var max keyif almak istiyorum oldumu XTR olsun diyosan bişey diyemem.XTr olsun en sağlamı olsun diyosan yanlış bir seçim olur.Ben arka attırıvcımı Xt aldım.Aslında biiskletimin üzerinde sembolikte olsa bir parçamı XTR yapmak istiyodum.E çokta arka attırıcımı.Ama fiyat farklarına baktım XTR arka attırıcı fiyatını iki tane Xt arka attırıcı alıyorum.O zaman vazgeçtim :D Shimanodan daha kalite set varmı demişsin.Ben kullanmadım ama Sarm X.O diyolar.Ve bir parçasının fiyatıda o yönde.Ama (yanlış hatırlamıyosam) mountain bike dergisinde X.O dan için karbon bacak kullanmalarını bir dezavantaj olarak görmüşler ve ''karbon bisikletin her parçasında kullanılmamalı'' benzeri bir ifade kullanmışlar.(Bunun nedeni ise test sırasında arka attırıcının bir taşa vurup karbon bacagın kırılması imiş)
Daha birçok arkadaş yorumunu bildirecektir.BEnim sana tavsiyem birşekilde genelde bisikletçilere verilen (ticari satış kataloğu diye geçiyor) büyük türkçe yazılı shimano kataloklarından alman.Orada istedigin bilgilerin çoguna ulaşırsın ;)
 

powered

Üye
Kayıt
27 Haziran 2006
Mesaj
75
Tepki
17
Şehir
Eskişehir Merkez
başta şunu söylemek gerekirse bir shimanonun kataloğunu alman çok iyi olur bence.peki nedir alivio yada tourney ile xtr ile arasındaki fark.bence herşeyleri farklı.en başta xtr tamamen profesyoneller için yapılmış alivio yada tourneyin falan gezi amaçlı için üretilmesi.parçaların ağırlıkları içindeki yayları v.b tamamen farklı bence.ama en büyük özellik xtr ın markanın sonuna kadar önem verdiği parçalardır.yani bir xtr alırken en başta güveni olur.her bisikletle ilgilenen xtr a yada o düzeydeki parçalara çok daha fazla güvenir.zaten bunun için tam bir profesyonel parçalar.been en büyük artı olarak xtr ve bu kalitelerdeki parçaların verdiği güven olarak görüyorum.sram x.o ise şu anda tartışmasız en iyi vites ekipmanı diyorum.ama yeni xtr larla artık aynı düzeydeler
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bu konu çook uzun süre tartışılabilir. Öncelikle şunu belirtmekte yarar var ki; Shimano ve Sram'ı kendiniz kullanıp karar vermedikçe başka insanların görüşleri ile karşılaştıramassınız. Çünkü onların kullanış tarzları, alışkanlıkları, beklentileri sizinkinden çok farklı olabilir. Bu yüzden de bol bol fikir ortaya çıkar, konu Galatasaray - Fenerbahçe veya BMW - Mercedes Benz tartışmaları gibi uzaaar gider :). O yüzden bu konu hakkındaki fikirlerim bende saklı ;).
Bir XTR ayna kol 400 dolar civarında ve bu fiyat Alivio donanımlı bir bisiklet almaya dahi yetiyor :). XTR için Shimano senelik belki de milyonlarca dolar Ar-Ge yatırımı yapıyor ve bu kesinlikle fiyata yansıyor. Bu teknolojik gelişmeler zamanla alt gruplara iniyor ancak alt gruplara gelene kadar XTR komponentlerden bu Ar-Ge masrafları karşılanmış oluyor tabi ki. O yüzden onlara yansımıyor (nispeten).
Ayrıca kullanılan materyal (genelde titanyum ve alaşımları) hem birim olarak pahalı hem de işleniş açısından zor olduğu için artı olarak bir de yüksek işçilik maliyetleri geliyor.
E bir de işin içine üretim adetleri giriyor tabi ki. Yılda (atıyorum) üretilen her 1 adet XTR arka attırıcıya karşı 1000 tane Tourney, 500 tane Deore arka attırıcı üretiliyor belki de. Yüksek rakamlarda üretim tabi ki maliyetleri düşürüyor.
Prestij de var işin içinde :cool:...
Tabi bir de performans farkı var tüm bu saydıklarımıza ek olarak. Peki kime göre performans? Her sabah evinden işine 10 km asfaltta pedal çeviren, akşamları geri dönen birisi için çok açık ve net söylüyorum ki Deore ile XTR arasında fark yoktur (veya Sora ile Dura-Ace arasında). Yeni başlayan bir sporcu için de XT ile XTR arasında fark yoktur. Bu fark artık işin doruk noktasına geldiğinizde, gerçekten çok yüksek performansa ihtiyacınız olduğunda ortaya çıkar ve hissedilir olur.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Atladığım bir nokta var. Bu da önemli bir faktör. Shimano'dan aldığın parçalara bakın, Çin, Malezya, Singapur, Japonya ve şu an aklıma gelmeyen bir kaç üretim merkezi daha var ve bu da tabi ki üretimdeki maliyetleri ister istemez etkiliyor. Genelde yüksek performanslı parçalar, işçiliğin daha özenli, teknolojinin daha yüksek olduğu ülkelerde üretiliyor.
 

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
Teşekkür ederim.

Orta düzey bir kullanıcı olarak deore veya maksimum LX donanımlı bir bisikletle başlayayım diyorum.

Belli mi olur belki yarışlara falan takılmaya başlarız, bizim de mentalitemiz - hedeflerimiz değişir, belki bizim de ihtiyaçlarımızı XTR'dan aşağısı kurtarmaz...

Önemli olan kilometre yapmak, sporu sevmek, hedefi yüksek tutmak olsa gerek...

Teşekkürler, saygılar...
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Benim kişisel görüşüm Deore ile LX'in arasında pek fazla fark olmadığından yana. Mesela aynakolları, disk frenleri, dual kontrolleri fark eder ve zincirlerinde de kaplama farkı var ancak dişlileri, göbekleri, V frenleri arasında fark olmadığını düşünüyorum. Bu yüzden bütçen kısıtlı ise satın alacağın bisiklette fiyat/performansı iyi yakalamak açısından farklı model komponentler seçmeye yönelebilirsin. Bunun için de yardıma ihtiyacın olursa tabi ki buradayız ;).
 

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
misal olarak
Deore aynakol dan Truvativ Stylo aynakol a terfi ettim
Aradaki farkı pedala bastığım an anladımmm...

deore ile deore lx bana hep tofaş şahin ile doğan gibi görnmüştür :D:D:D
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@bisikletcanavari

Her okuduna inanma derim :p. Ne de olsa o kitapçıkları da Shimano bastırıyor. En iyisi dergilerden takip edebileceğin test sonuçları ;) :)
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
@HaliliOzturk

Yok öyle değil :) TAbiki shimano kitapçıgındaki her kompenenti tanıtan ufak bir yazı vardır onlara aldanın demiyorum.Ama teknoloji olarak kompenentler arasındaki farkı adamlar gösteriyor.Ama o teknolojilerin işlevsellişgini,performansını dergilerden ve internet sitelerinden ögrenmek tabiki en doğrusu ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkut Yiğit

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Her üreticide olduğu gibi Shmano'da da katologlar biraz abartılı oluyor :). "Bilmem ne yaptık, şöyle yumuşak vites geçişi elde ettik" :p gibi...
Tabi ki kullanılan teknolojiyi en iyi onlar anlatıyor ama senin de dediğin gibi abartılı tabirlere aldanmamak lazım ;).
 

Tugfox

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mart 2006
Mesaj
1.094
Tepki
1.218
Şehir
Goztepe/Istanbul
Ben de bisikletimin parcalarini ufaktan gelistirme dusuncesi icindeyim.. Bilindigi uzere yaklasik 20gun once sedona sd771 aldim( (link) )..

sinif olarak kendime LX i belirlemistim ama %70sehir icinde yapacagim kmler icin deore ile LX arasinda cok da bir fark hissettirmeyecektir bana sanirim.. Teoride tabiki de LX, deoreden ustundur fakat bana pratik bilgi lazim onu da sizlerden tamamliyorum yorumlariniz bana da isik tutuyor cok tesekkurler:)

Sehiricinde yapacagim maksimum seyler kaldirimdan merdivenden atlamanin otesine gecmiyor pek.. sanirim deore benim icin uygun olacak.. tabi nezaman yapabilirim bunlari bilmiyorum ama sizlerden destek alacagim kesin:)

onceligi sanirim janta ve gobeklere vericem.. amac hafifletmek oldugu icin hafifligi en cok jantlarda hissedecegimi dusunuyorum.. mevcut gobeklerim de shimano rm40.. soyle uygun ve islevsel bir seylerle degistirebilirim ileride.. arka vites altus, on vites acera.. artik degisime hangi parcalardan baslayacagima sizlerin yonlendirmesiyle karar vericem:)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Tuğberk değiştireceğin zaman sen bize haber ver yeter :). Ayırdığın bütçeyi de söyle biz tavsiyemizi yaparız hiiç merak etme ;).
 

Tugfox

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mart 2006
Mesaj
1.094
Tepki
1.218
Şehir
Goztepe/Istanbul
Aynen oyle yapmayi planliyorum ben de Halil cok tesekkurler:)