Scudo Sports

Shimano RS20 Jant Göbek Bakımı ve Temizliği ( Resimli)

Max Torque

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2013
Mesaj
841
Tepki
735
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin Gündoğdu
Bisiklet
Kron
Malum bisiklet bayağı bir yol gitti.
3500+ KM oldu.

Jant göbeği temizliği bayağı aklıma takılıyordu. gerekli araştırmaları yaptıktan sonra göbeği sökmeye karar verdim.

Arkadaşlar öncelikle benim RS20 Serisinde Shimanonun ince 17 Anahtarı lazım olacak. (FerhatKöse'nin konusundan öğrendim tekrar sağolsun)
bu anahtara çok para bayılmadan 5 TL ye aldığım 17 anaktarı kaynakçı bir abimiz on numara işçilik ile inceltti.

aşağıda ki resmi

http://i62.tinypic.com/pu8lf.jpg

Evet kaynakçıda yaptırdığım bu anahtar ile normal bir 17 anahtar ile göbeğin bir tarafını açtım. Açarken sadece 1 tarafı açtım öbür taraftaki vida kilitli şekilde kaldı. Zaten 1 tarafı açtığınızda mil direk elinize geliyor. yavaşça cekip çıkarttıktan sonra parçaları güzelce dizdim.

http://i60.tinypic.com/15816ci.jpg
http://i62.tinypic.com/2w6cn4w.jpg

çıkarttığım mil'i ve kapağı degrease ile bir güzelce temizledim. Ardından küçük bilyeleri kaybetmemek için bir tabağa aldım. 2 taraftada 11'er adet bulunmakta,
yani toplamda 22 adet bilye var. bunlarıda Degrease ile temizledim. ve servis tabağımıza koydum :D

http://i62.tinypic.com/4u89i1.jpg
http://i57.tinypic.com/2elcz0l.jpg

bundan sonra bilyelerin durduğu yerde ki kapağı hafif zorlayarak çıkarttıktan sonra bilyelerin döndüğü yataklarıda degrease ile temizledim.

http://i61.tinypic.com/2vcgxae.jpg
http://i58.tinypic.com/xlb0qu.jpg


Temizleme işlemi bittikten jantın üzerinde ki bilye yataklarını SKF çok amaçlı rulman gresini ( FerhatKöse'ye bir kez daha çok teşekkürler ) az az sürdükten sonra
bilyelerin yatağının kapağını taktım.

http://i57.tinypic.com/wri441.jpg

kapağı taktıktan sonra bilyeleri dikkatlice dizdim yatakta ki gres yağı zaten hafif hafif bilyeleri tuttu o yüzden çok sarsmadığınız sürece düşmezler yinede dikkatli olmakta yarar var. dizdikten sonra tekrar bilyelerin üzerine gress yağı ile geçtim. Öbür tarafada aynı işlemi yaptıktan sonra sıra göbek milini takmaya geldi.

http://i58.tinypic.com/mw4j84.jpg

Arkadaşlar mili takarken acele etmeyin yoksa bilyeleri dökebilirsiniz. yavaş yavaş taktıktan sonra göbek kapağını ve mile takıyoruz (elimin ucunda ki parça)

http://i57.tinypic.com/24274v8.jpg



ÖNEMLİ NOKTA: arkadaşlar evet burası gerçekten önemli. şimdi eğer mili çok sıkıştırırsanız göbek dönmeyecek. veya takıla takıla dönecektir. eğer çok bol bırakırsanız lakur-lukur ses yapacaktır ve göbek mili içeride oynayacaktır. bunun hassasiyeti gerçekten önemli. hafif hafif sıkarak veya gevşeterek milin içerde
oynamadığı ve jantın rahatça dönebildiği noktayı bulduğunuzda. İnce anahtarınız ile içteki somunu sabitçe tutun ve dıştaki vidayı sıkın. tekrar kontrol edin eğer hem akışkan hemde milde oynama yoksa görev tamamlanmıştır. eğer oynama varsa çok hafif daha sıkmanız gerekecek, eğer göbek takıla takıla dönüyorsa gevşetmeniz gerekcek.


ÖNEMLİ NOKTA 2: Arkadaşlar bu sıktığımız 2 somun önemli! eğer dıştakini gevşek bırakırsanız içteki somun sıkışmadığı için dönme esnasında sıkışabileceği için
tekerinizi kilitleme ihtimali var aman dikkat. !!!!

http://i60.tinypic.com/15816ci.jpg




Evvet! Tekerimiz tekrar yollara dönmeye hazır. okuduğunuz için çok teşekkür ederim.

http://i57.tinypic.com/epk84o.jpg
 
Scudo
Ben tesekkur ederim.dogru sorulan sorulara elimden geldigince yardimci olmaya calisiyorum herzaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
Hüseyin ellerine sağlık, anlatım çok güzel
Ferhat sana da teşekkürler


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
Ön tekerim stabil dönmüyordu. Disklerin balatalara sürtmesinden kaynaklandığını sanıyordum ve sürekli balata ayarı yapıyordum ama nafile. Teker iyi dönmüyordu. Ön tekeri çıkardım sorun göbekteydi. Bilyalar dağılmış. Dönerken takılıyordu. Sayenizde göbeği söktüm ve dediklerinizi uyguladım. Bende toplam 18 bilya çıktı :)
İçteki vidayı tutmak için 16-17 anahtar olmuyor 16 dar 17 büyük geliyor bende resimdeki anahtarı traşladım ve öyle ayar yaptım.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/ae96370f5b67a4533a406204b96e8bd2.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/23/febcde6fc41a22747d73838e03ac7c7b.jpg
 
@Levent Cavras


Rehberin işe yaradığını görmek sevindirdi hocam :)
Yatakları kontrol ettiniz mi her hangi bir hasar var mı?
 
@Hüseyin Gündoğdu
Yataklarda şükür sıkıntı yok.
Fakat tekrar şunu belirtmekte fayda var. Gerçi sizde uyarmışsınız ama en başta söylemek gerek.
İç vidayı tutacak anahtar ayarlamadan bu işe başlanmamalı. İnce ayar bu vidayı tutarak yapılıyor. Yoksa kesinlikle ayar yapamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
Geri