Shimano Deore XT DH-T780 / DH-3N80 Dinamo Göbek

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
Arkadaşlar tur bisikletim için ön-arka jant çifti almak istiyorum.

Yüklü turlarda kullanacağım için sağlam bir ürün olmasını istiyorum, bu sebeple Mavic A 719 çember, XT-T780 göbek ve DT Swiss Alpine III tellerde karar kıldım.

Ama set halinde tam istediğim ürünler satılmıyor. Yurt içi/dışı yada komple y.dışı şeklinde almak, alırken tel boyu seçmek için uğraşmak, geldikten sonra da jantı ördürmek/akortlamak gerekiyor. Bu da çok uğraştırıcı olduğundan yurt dışından set şeklinde almak mantıklı gelmeye başladı.

rosebikes.com da Mavic A719 jant, dt swiss champion teller ve arka göbek xt t780, ön göbek de konu başlığındaki dinamo göbeklere sahip jantlar buldum.

Sorum ise, kullanan var mıdır bu göbek dinamoları ? Benim çok hoşuma giden bir özellik bu, adam akıllı bir ön aydınlatma, tur sırasında da powerbankları şarj edebilme özelliği.

Tavsiye eden, bilgisi olan yardımcı olabilir mi ? Kullanışta fark edilecek bir enerji kaybı, yavaşlama hissi oluyor mu ? Ön ve arkada yüklü heybeler varken, herhangi bir köy yoluna girdiğimde sorun çıkarır mı ? vs. vs. .
Yani tabi ki bir Son dinamo değil ama, işe yarar-parasına değer mi (60 euro fark var normal göbekle)

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

Duru Kırtasiye

Daimi Üye
Kayıt
5 Ağustos 2015
Başlık
5
Mesaj
354
Tepki
784
Yaş
41
Şehir
izmir
İsim
Abdullah Kurtuluş
Bisiklet
Salcano
Merhaba çok benzer bir jant setini toplattırma arefesindeyim hazır olarak Türkiye de yok erdoğanlar da dinamosuz olarak yaklaşık 700 tl fiyat çıkarttılar dinamo göbek 350 tl falan eğer erdoğanlar bisiklet jant örme konusunda güvenilir bir firma ise yurt dışına pek gerek kalmaz neredeyse aynı fiyata geliyor çember ve göbeklerin linklerini attım

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
Tepkiler: BookFox

legolass69

Üye
Kayıt
12 Haziran 2016
Başlık
1
Mesaj
54
Tepki
33
Yaş
49
Şehir
Muğla
Bisiklet
Fuji
Galiba bu konuda deneyimlerini paylaşacak bir arkadaş yok forumda. Ben de aynı konu hakkında bilgilenmek istiyorum. O yüzden konuyu hortlatayım dedim.@Özgür K. siz neler yaptınız bir gelişme var mı?
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Başlık
2
Mesaj
522
Tepki
689
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Bisiklet
Diğer
Dinamolarin genel ozelligi bosta rahat donmeleridir. Cok az bir surtunme kaybi yasatir.
Bir dinamo elektromanyetik aygit oldugundan bir yuke baglandiginda o yukun cektigi akima bagli olarak ters elekyromanyetik alan nedeni ile miknatisla etkilesime girer ve donus zorlasir. Bu zorlasma olayi da yuk altinda dogal olarak akici donmeme sorununu ortaya cikartir. Cesitli videolarin aksine bosta normal bir gobekten daha kotu olmayacagina eminim ve ihtiyac ise alinip kullanilmasinda bir cekince olmamali. Diyelim ki aldiniz ve bosya akici degil gibi gorunse de oradaki akiciligi engelleyen kuvvet bir uretim kusuru yada hasar yoksa suruste sizi etkilemez bile. Zaten verim olarak ta teknoloji gelistiginden gerekiyorsa alin ve isinizi gorun.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Başlık
6
Mesaj
725
Tepki
1.057
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
Elektrik teknikeri olarak bilgilerimi paylaşayım dinamoların çalışma prensibi manyetik bir alanın içersinde iletken bir parçanın hareket etmesi nedeniyle üzerinde gerilim oluşur dolayısıyla genelde dinamonun gövdesinin dış tarafına yakın bölgede mıknatıs olur ve bu mıknatısın içinde dönen bir bobin bulunur ve bu bobin herhangibir yere sürtmez dolayısıyla teker hareket ettiği zaman mıknatısın içinde hareket eden bobin üzerinde bir gerilim oluşur ve bu gerilimin değeri bobindeki sargının boyutuyla alakalıdır yani güce binen bir dinamoda manyetik alanın tekerin dönmesini güçleştiricek bir direnç oluşturmaz
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Başlık
2
Mesaj
522
Tepki
689
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Bisiklet
Diğer
Nasil elektrik teknikerisin arkadas bi dinamoyu eline alip bir bosta bir de uygun lamba vb bir yuk baglayip cevirmeden boyle yorumlar yazmayin. Yuke binen her dinamo yukle orantili sekilde zorlanmaya baslar. Yukten gecen ve dolayisiyla dinamodan gecen akim da kendi manyetik alanini olusturur. Bu alan da elektrik akimini ureten manyetik alanla etkilesime girer.
 
Tepkiler: mustafaguler

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
Elektrik teknikeri olarak bilgilerimi paylaşayım dinamoların çalışma prensibi manyetik bir alanın içersinde iletken bir parçanın hareket etmesi nedeniyle üzerinde gerilim oluşur dolayısıyla genelde dinamonun gövdesinin dış tarafına yakın bölgede mıknatıs olur ve bu mıknatısın içinde dönen bir bobin bulunur ve bu bobin herhangibir yere sürtmez dolayısıyla teker hareket ettiği zaman mıknatısın içinde hareket eden bobin üzerinde bir gerilim oluşur ve bu gerilimin değeri bobindeki sargının boyutuyla alakalıdır yani güce binen bir dinamoda manyetik alanın tekerin dönmesini güçleştiricek bir direnç oluşturmaz
ne işle meşkulsunsunuz.rica edeyim tam bilmediğiniz kinu hakkında yanlış bilgi verme.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Başlık
6
Mesaj
725
Tepki
1.057
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Asusmune Siz ne işle meşgulsuniz çok merak ettim ben bunun eğitimini 3 sen lisede 2 senede üniversitede aldım bırakında bu konu hakkında konuşalım
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Başlık
2
Mesaj
522
Tepki
689
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Bisiklet
Diğer
Hidromek demek hidrolik demek. Neyse bosverin de biryerlerde hata yapiyorsunuz bunu en basitinden bir teyp motoru ile bir deneyin ondan sonra tekrar tartisalim. Belli ki tecrubenizin olmadigi bir konu.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #11
@Asusmune Siz ne işle meşgulsuniz çok merak ettim ben bunun eğitimini 3 sen lisede 2 senede üniversitede aldım bırakında bu konu hakkında konuşalım
Ben ilkokul ikiden terkim yani kısaca cahilum.kusuruma bakmayın ama okulda sizede bir şey oğreten öğretmenlerinizde bir şey bilmiyormuş. Göbekten dinamolu bisiklet ile bir yerde test yapın ve ne demek istediğimi iyice anlarsınız. Ben ise sığır çobanıyım.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Başlık
6
Mesaj
725
Tepki
1.057
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@SOZUAK nickimin aldığım eğitimle bir alakası yok o sadece askerde kullanmış olduğum makinanın markası aynı zamanda ehliyetli bir iş makinesi operatöyüm ama dediğim gibi elektrik üzerine 3 sene lisede 2 senede üniversitede eğitim aldım elektrik makinalarının çalışma prensibini bilirim

@Asusmune zaten göbekten vitesli bir bisiklet kullanıyorum siz çobanlık yapmaya devam edin
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
@SOZUAK nickimin aldığım eğitimle bir alakası yok o sadece askerde kullanmış olduğum makinanın markası aynı zamanda ehliyetli bir iş makinesi operatöyüm ama dediğim gibi elektrik üzerine 3 sene lisede 2 senede üniversitede eğitim aldım elektrik makinalarının çalışma prensibini bilirim

@Asusmune zaten göbekten vitesli bir bisiklet kullanıyorum siz çobanlık yapmaya devam edin
Tekrar kusura bakma ama senin algida sikıntımı var. Vites farklı şey, dinamo yani mayetik alan ile enerji uretimi farklı sey. Allahtan bizim işler hep açıktır.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Başlık
6
Mesaj
725
Tepki
1.057
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Asusmune kusura bakma ifadem eksik oldu benim kullandığım bisiklet hem göbekten dinamolu hemde göbekten vitesli dolayısıyla aradaki farkı biliyorum ve öyle performansı korkunç derecede düşürücek bir direnç oluşmuyor profilimdeki resimde bisikletimin resmi var ön tekerde dinamoyu görebilirsin
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #15
@Asusmune kusura bakma ifadem eksik oldu benim kullandığım bisiklet hem göbekten dinamolu hemde göbekten vitesli dolayısıyla aradaki farkı biliyorum ve öyle performansı korkunç derecede düşürücek bir direnç oluşmuyor
Bak şimdi oldu. Dinamo devre dışı bırakılabiliyor ve en ufak karşı kuvvet uygulamaz ama akşamları lamba devreye girdiğinde performansı ciddi etkiler ama tur bisikletinde o ağır yükle pek bir şey ifade etmez.
 
Tepkiler: Teknika

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Başlık
6
Mesaj
725
Tepki
1.057
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Asusmune anlaştığımıza sevindim aslında benim demek istediğim dinamoda oluşacak direncin performansı düşürecek kadar etkilemeyeceği idi belkide fikrimi eksik belirttim
 
Kayıt
14 Temmuz 2014
Başlık
3
Mesaj
44
Tepki
44
Şehir
İstanbul
konuya referans olsun diye ekleyeyim. dinamonunn üzerinde güç çekmekle oluşturacağınız yük çok kısıtlı, yani ciddi bir direnç oluşturmaz. kazanılan gücün siz + bisikletiniz (70-120 kg) bir kütlenin hızını 1 km/s dahi etkileyecek bir güçolamıyor maalesef. zaten 6 watt gibi bir güç üretiyor en iyileri. Bende SON var, açık, kapalı birşey farketmiyor diyebilirim.
 

BookFox

Üye
Kayıt
19 Ekim 2017
Başlık
1
Mesaj
73
Tepki
73
Şehir
İstanbul
İsim
Numan
Bisiklet
Peugeot
Önemli bir konu polemiğe kurban gitmiş,üzücü...
- otomatik olarak birleştirildi

O zaman hortlatalımmmmmm:)):)))
Şimdiki zamanda bilinen en iyi dinamalor "SON" markasının ardı sıra shimanonun DH-3N80 geliyor.Deore XT ve deore LX dinamolarda var ama bunların 3N80'e kıyasını bilmiyorum. Cycling about ta buna dair bayağı detaylı yazılar var.
60kg rider / 15kg Bike and Gear / 100 watts / Non-Dynamo Hub = 24.34km/h.
Most efficient hub: off – 24.29km/h (0.5w extra drag) +0.2%
Least efficient hub: off – 23.94km/h (4.0w extra drag) +1.6%
Most efficient hub: on – 23.82km/h (5.25w extra drag) +2.1%
Least efficient hub: on – 23.71km/h (6.25w extra drag) +2.6%

60kg rider / 30kg bike and gear / 100 watts. Non-Dynamo Hub = 23.83km/h.
Most efficient hub: off – 23.78km/h (0.5w extra drag) +0.2%
Least efficient hub: off – 23.42km/h (4.0w extra drag) +1.7%
Most efficient hub: on – 23.29km/h (5.25w extra drag) +2.3%
Least efficient hub: on – 23.19km/h (6.25w extra drag) +2.7%

80kg rider / 15kg bike and gear / 150 watts. Non-Dynamo Hub = 27.96km/h.
Most efficient hub: off – 27.92km/h (0.6w extra drag) +0.1%
Least efficient hub: off – 27.60km/h (4.75w extra drag) +1.3%
Most efficient hub: on – 27.53km/h (5.75w extra drag) +1.5%
Least efficient hub: on – 27.46km/h (6.60w extra drag) +1.8%

80kg rider / 30kg bike and gear / 150 watts. Non-Dynamo Hub = 27.51km/h
Most efficient hub: off – 27.47km/h (0.6w extra drag) +0.2%
Least efficient hub: off – 27.15km/h (4.75w extra drag) +1.3%
Most efficient hub: on – 27.07km/h (5.75w extra drag) +1.6%
Least efficient hub: on – 27.01km/h (6.60w extra drag) +1.8%
- otomatik olarak birleştirildi

80kilo bir kişi 30 kilo yükle giderken dinamosuz hızı 27.51kilometre saat iken; dinamolu halde en az verimli dinamoyla(tessteki dinamaolar arasında ve bu dinama shimano xt-3N80 in falan 1/3 verimlilikte) dinamo açıkken hız 27.01kilometre%saat oluyor.Diğer bir deyişle dinamonun çalışırken yavaşlatıcı etkisi %1.8 oluyor.
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt