Shimano Deore Air (havalı fren)

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında kefallica tarafından paylaşıldı.

  1. kefallica

    kefallica Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    Seviye:
    arkadaşlar başlıktaki illüzyona aldanmayın:eek: aklıma gelen birşey sadece.
    sistemini disk olarak düşünün, kablo içerisinde tel veya yağ yerine hava basıncı olsa...kaliper açısından,(şu anki kaliperlerin yarısı kadar) sadece kabloların ucunda sabitlenen pistonlar-balatalar olsa...hatta aklıma bir şey daha geldi; bu balatalar mıknatıs alaşımlı olabilir ve frene bastığımızda diski tutan balatalar, serbest bırakınca kendiliğinden birbirlerini iterek yerlerine gelebilir. bu sayede fren kolu yapısı da oldukça basit olabilir. bırakınca kendi yerine gelmesini sağlayacak bir yay ya da mekanizma olmaz içerisinde havadan başka. kol sertmi, hava boşalt. hafifledimi, hava bas:D basıncın sabitlenmesi içinde ısı yalıtımlı kablolar malzemeler kullanılabilir. bağlantı noktaları aşırı sağlam olmak zorunda :eek: çokta hafif olabilir...

    nerden aklıma geldi, geçen gün maşalara bakınırken düşündüm ''yaylıydı, yağlı derken havalısı bile var vay be'' falan derken bu sistem neden fren için geliştirilemesin ki diye düşündüm. :rolleyes:

    ben bir nevi tasarımcı sayılırım okuduğum bölümün gerektirdiği niteliklerden biri olduğu için, demek istediğim bu işin olurunun ne oranda olduğu konusunda bir fikrim olmadığı için bu forumdaki tecrübeli , level99 bisikletçi kardeşlerime abilerime anlatmak fikir almak istedim. bisiklet konusunda da mantığında da pek tecrübeli değilim. dediğim gibi benim işim bu aşamada sadece tasarlamak :) siz fikir verin ben tasarlayayım:eek: yada armut toplayayım :D bu arada, fikir mantıksızsa affola :D
     
  2. Zihni Görkem KEVREK

    Zihni Görkem KEVREK Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    en kötü fikir bile fikirsizlikten iyidir dostum ancak shımano sram vs markalar zaten bu fikirleri hayata geçirmek için çalışıyorlar teknolojinin de sonu yok bir gün neden olmasın :) eski bedford kamyonlar gibi fren pompalarız :D :D
     
  3. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    396
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Uygulanması zor gözüküyor.Hava sıcaklıkla birlikte ciddi anlamda genleşir.Buda basıncın sürekli değişmesine neden olur.Yani, bana pek mantıklı gelmedi.
     
  4. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben de küçükken böyle bisikletle ilgili acayip fikirlerim olurdu.Bunlardan bir tanesi bisikletime ( o zamanlar hi-ten çift amortisörüm vardı ) hoparlör bağlamak olmuştu.Furç takımının oraya.Çok da güzel durmuştu :D O zamanın popüler şarkısı ''Madonna 4 Minutes'' parçasını dinler dururdum :)

    Sizin fikrinize gelince 2 sorun çıkar.Sorunlardan en önemlisi havayı sıkıştırma.Zaten hidrolik disk frenin asıl çalışma prensibi ''Sıvılar Sıkıştırılamaz'' kanunu.Fren yağı sıvı olarak sıkışamayacağı çok güçlü frenlemeye sahip olabiliyoruz.Fakat havada bu böyle değil.Havayı belli ölçüde sıkıştırabiliriz.Diyelim havayı kablonun içinde sıkıştırmayı başardık.Fakat sıkışmış olan havayı fren koluna basıp dahada sıkıştırmak çok zor.Yani fren kolu çok sert olur.Fren kolunun yumuşak olması için sistemde az hava olması lazım.Az havaya sahip bir sistemde frene basınca hava pistonları itmek yerine kendi içinde sıkışacaktır.

    Diğer bir sorun ise kaçak sorunu.Hadi hidrolikde kaçağı anlıyoruz.Fakat havada kaçağı anlayamayız.Buda tehlike yaratır.


    Sizin fikrinizi işe yaramaz gibi göstermek gibi bir amacımın olmadığını bilmenizi isterim.Sadece sistemde fizik kuralları nedeni ile bazı problemler olacağını anlatmak istedim.
     
  5. ademyener

    ademyener Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2011
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Lütfü sen makine müh. yada otomotiv okumalısın:):)
     
  6. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yok be Adem abim en kötü dersim fizik , geometri :) Fizik dersinin de sadece bisikletle ilgili olan bölümleriyle ilgileniyorum :)
     
  7. Piskiletci

    Piskiletci Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.998
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Pnömatik(havalı) sistemlerdeki kuvvet hidrolikten daha azdır. Yani bizim fren yapmak için fren koluna uygulayacağımız basınç pnömatikte daha fazla olacaktır.
     
  8. Onur07

    Onur07 Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Alanya/Mahmutlar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hava molekülleri birbirine yaklaşır. Örneğin büyük miktardaki gazı tüplere doldurmaları yani sen ne kadar basarsan bas fren tutmaz.
    Yapan olursa helal olsun derim :)
     
  9. #9
    kefallica

    kefallica Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    Esenler/İstanbul
    Seviye:
    evet dostlar eleştiriler %100 isabetli...o halde hava basınç ile nasıl kontrol altına alınabilir bunu çözmeye çalışalım :D ahah basit matematik işlemi sanki :D neyse o çözüldüğü zaman ben de fırsatçı olarak mekanizmayı tasarlar bir deneme kopyası üretirim :D:D
     
  10. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    Dostum bu proje sıkıntılı bir proje.2 yerdende çıkmaza giriyorsun.

    1: Fren pistonlarının itilmesi için yüksek hava basıncı lazım.O kadar yüksek hava basıncı fren kolunu basılamayacak şekilde sertleştirir.
    2:Basıncı azalttın diyelim.Bu seferde hava basıncı pistonları itmeye yetmez.
     

İlginizi Çekebilir

50tlg0R.jpg
arkadaşlar bildiğimiz gibi dayanıklılık bisiklet yarışlarında bisikletçilerin vücudu çok ince ve pist yarışçılarıyla aralarında büyük farklar var. yol yarışçılarının üst tarafı neredeyse yok gibi,...
upload_2016-10-25_19-39-23.png
Daha önce açtığım konularda periyodizasyon ve antrenman planlamadan bahsetmiştim. Aynı şeyleri tekrar etmemek için açtığım konuların bağlantılarını verip, konuda anlattıklarımdan kısaca özet...
upload_2017-1-21_18-24-49.png
Geçen yıl Temmuz'da enerji kaynaklarımızı ve bunları nasıl geliştireceğimizi açıklayan bir konu açmıştım: Güç bölgeleri "anlayacağımız dilde" ne anlama geliyor? Aerobik dayanıklılık Laktat eşiği...