Setlerin Sıralanışı

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Bir tur bisikletinde setlerin sıralanışı bu iki markada sıralandığı gibi midir?

SHIMANO:
XT>SLX>LX>DEORE>ALIVO>ACERA

SRAM
VIA 27>VIA 24>DUAL DRIVE 27>DUAL DRIVE 24
 
Scudo

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Bir soru sorayım bu durumda. Setlerin üst seviye alt seviye diye sıralanmasını etkileyen şey nedir? Benim bildiklerim ağırlıkları ve vites geçişleri? XTR ve XT'nin arasındaki vites geçişlerinde büyük farklılıklar olur mu?
 

Mümin Zorcan

Daimi Üye
Kayıt
5 Aralık 2010
Mesaj
202
Tepki
114
Şehir
İstanbul
yol bisikletleri için durum nedir ?
Birde set ağırlıkları listesi var mıdır
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Sram yol bisikleti için RED>FORCE>RIVAL>APEX sıralamasını vermiş sitesinde.
 
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
275
Tepki
110
Şehir
giresun
Bisiklet
Kron
Tabiki aralarınca çok farklılıklar var; en büyük özllikleri zaten ağırlık,sağlamlık, pratiklik , mesele örnek verçek olursan tourneyle (25tl ortalama) xtr (200-300tl oralama) makaranın ruble arasında ki geçişleri bir olurmu ?
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Evet bu ikisi arasında çok büyük bir fark olacağını tahmin edebiliyorum ama benim demek istediğim bir SLX, XT veya XTR arasındaki fark çok büyük olur mu?
 
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
275
Tepki
110
Şehir
giresun
Bisiklet
Kron
Acera ile alivio arasında fazla bir fark yok çünkü ikisinide kullandım ve şimdi deore kullanıyorum. Burdan ne anlıyoruz bir birine yakın olanlar arasında çok fazla bir fark yok. -xtr xt slx xl deore alivio acera tourney- şu sıralamaya baktığımız zaman bir birine yakın olan sistemler arasında fazla fark yoktur diye düşünüyorum ama sıraya göre arasında fark olanın arasında fark vardır, görünüşe göre ...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: randie

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Örneğin karbon bir XTR arka değiştiriciyi seçmek yerine XT'yi seçmek bana uzun ömürlü olması konusunda daha cazip geliyor. Bana bu iki arka değiştiricide parayı karbona veriyormuşuz gibi bir his hakim olduğundan nedense XT ve XTR arasında XT'yi seçmek daha akıllıca gibi geliyor. Çünkü genel kullanıcılar bir parçanın ömrüne ağırlığından daha çok önem veriyorlar. Karbon kadro yerine alüminyum almak gibi örneğin.
 

Kazım Andaç

Aktif Üye
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
102
Tepki
38
Şehir
Ankara
@Mümin Zorcan

Sora-Tiagra-105-Ultegra-Dura ace fakat en başta bir seri daha vardı, tam hatırlayamıyorum.
 

Kerem Demirel

Daimi Üye
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
324
Tepki
40
Şehir
Maltepe, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
@Kazım Andaç

O unuttuğun 2200.Unutulmaya bile değmez ya :p
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
105: NEW 105 Black ve NEW 105
Dura Ace: Dura Ace Track ve Dura Ace/Di2

Diye ikiye ayrılıyormuş ayrıca
 

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.433
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
konu yanlış yerde , xtr ile xt arasında materyel farkları var mesela....xt'de çelik olan xtr'de titanyumdur vs.vs. bu yüzden fiyatta kabarma olur vs.vs.vs.
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
894
Tepki
1.167
Şehir
istanbul
xtr xt hatta vede hatta lx bile hoş ben lx kullanıyorum son zamanlarda gereksizdir tur bisikleti için.Tabi dünya turu yapacaksınız gereksiz türkiyede öyle 300 400 km gezicekseniz ok.neden derseniz iyi malzemeyle çıkarsanız sadce hafiflik kazanırsınız buda gereksizdir tur bisikletinde zaten 20 kg ekstra yük taşıyorsunuz.Sizlere tavsiyem göbeği iyi alın telleri iyi alın jantı iyi alın çekiş sisteminde ayna kolu iyi alın gerisini sıradan alın.
 

Burak B

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2011
Mesaj
141
Tepki
43
Şehir
Giresun
Derşan bey yorumunuzla bu konuda aklıma takılan tüm soruları cevapladınız. Teşekkür ederim :)
 
Yukarı Alt