Sele vidası dönmüyor ne yapmalı?

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Başlık
210
Mesaj
1.776
Tepki
933
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Alyanla denedim olmadı boşa dönüyor. Seleyi ayarlamam lazım ne yapmalıyım?
 

YSGF

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2018
Başlık
0
Mesaj
73
Tepki
19
Yaş
25
Şehir
izmir
İsim
YUSUF EMRE TERZİOĞLU
Bisiklet
Diğer
daha uzaktan foto atabilirmisin

bastırarak dene
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

FoldingRider

Düşündüğünü, yapabildiğin kadar özgürsün
Kayıt
18 Mart 2018
Başlık
2
Mesaj
566
Tepki
902
Şehir
İstanbul
İsim
foldingRider
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
vd40 yumuşatabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun. ve Cyclinq

YSGF

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2018
Başlık
0
Mesaj
73
Tepki
19
Yaş
25
Şehir
izmir
İsim
YUSUF EMRE TERZİOĞLU
Bisiklet
Diğer
wd40 sakın süme ben denedim benimki somunluydu ne kadar sıkarsan sık oynar sakın wd 40 sıkma
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

Berat01

Daimi Üye
Kayıt
14 Mart 2018
Başlık
0
Mesaj
276
Tepki
223
Yaş
19
Şehir
Antalya
İsim
Berat
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
Duz tornavida birde cekicle vur ondan sonra alyan ile dene
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Başlık
210
Mesaj
1.776
Tepki
933
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
Hepinize teşekkür ederim. Arkadaşlar buna ek olarak selenin kelepçesini söküp geri taktım ancak vida arttı ama nerenin vidası bilmiyorum. Görünüm şu an böyle normal mi? Sorun yaratmıyor.


Bu da artan vida.

Edit: Kelepçe patladı başka taktırdım.
 

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Başlık
13
Mesaj
480
Tepki
509
Yaş
22
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
Bugun yeni yol bisikleti aldim sele acisini ayarlamam gerekiyor on tarafi gereginden fazla yukarda fakat bu sele montajini nasil yaptilarsa vida hareket bile etmiyor mavi bisey surmusler yanlis hatirlamiyorsam bu vidalar takildiktan sonra kuruyup cikmasini engelleyen bisey olabilir ama bu vidaya bunu neden sursunler ki? Bunu nasil cozebilirim daha once yasamis bilen var mi?

 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.152
Tepki
17.946
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
@furkanbr Vida yuvası aşınmış olabilir. Alyanı takmadan önce araya ince bir lastik parçası (eski iç lastik mesela) koyarak deneyin derim. İnatçı vidalarda işe yarar. (Bisikleti ters çevirin bunu yaparken, daha iyi kuvvet uygularsınız)

Rubberband-stripped-screw-remove.jpg
 

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Başlık
13
Mesaj
480
Tepki
509
Yaş
22
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@BerkEvrenYok hocam henuz yeni aldim zaten vidayi da kontrol ettim bi asinma yok zaten alyan atmiyor hocam alyan cakisi esnedi kirilacak sandim ama vida hic oynamadi sabit duruyor hala
 

Mehmet Metin Levent

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2018
Başlık
24
Mesaj
1.976
Tepki
6.725
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Metin Levent
Bisiklet
Cube
Uyanık elektronik tayfası, vida sökülürse boya dökülsün diye renkli bir sıvı sürer. Garanti kapsamında mıncıklanmasın diye. İnce bir yağ dökün bir miktar beklesin sonra deneyin. Bir de hiperustalar, evde eşleri ile kavga ettikleri gün vidaları insan üstü bir güç ile sıkıştırırlar.
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
10
Mesaj
3.703
Tepki
8.694
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mehmet Metin Levent Bana o mavilik loctite mavisi gibi geldi. Vidayı takmadan içine bandırıp takarız ki vida gevşemesin sıkıldığı gibi kalsın.

@furkanbr Bisikleti ters çevirin uzun saplı bir alyanın ucuna içi boş bir boru takarak yani kuvvet x kuvvet kolu metoduyla açabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Başlık
13
Mesaj
480
Tepki
509
Yaş
22
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@Mehmet Metin Levent@trainspotting35Bana da oyle geldi hocam teknik serviste staj yaptigimda bizde kullaniyordukta alyani kiricam nerdeyse nasil acicam ben bunu ayrica sele ayarini zaten yapmam gerekiyor bunu sokunce garantiden mi cikacak bu simdi
 

Mehmet Metin Levent

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2018
Başlık
24
Mesaj
1.976
Tepki
6.725
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Metin Levent
Bisiklet
Cube
@furkanbr
Baksanıza cıvata düşmeden durmasın diyeymiş
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
10
Mesaj
3.703
Tepki
8.694
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@furkanbr Yanlış hatırlamıyorsam 2 adet vida var selede. Diğerini gevşettikten sonra bu vidayı gevşetmeyi denediniz mi?
 

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Başlık
13
Mesaj
480
Tepki
509
Yaş
22
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@trainspotting35Hocam iki tane var ama sagdakini acma sansim pek yok sanirim biri asagi digeri yukari bakiyor
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
10
Mesaj
3.703
Tepki
8.694
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@furkanbr Benim bisikletim de iki vida da aşağıya bakıyor.
 

karanbatu

Daimi Üye
Kayıt
12 Kasım 2017
Başlık
0
Mesaj
236
Tepki
563
Yaş
36
Şehir
İstanbul
İsim
Batu
Bisiklet
Fuji
Loctktite benziyor kensinlikle sürülmemesi gereken bi yer. Zorlamadan çıkmayacak gibi o yüzden yalama yapmamak adına kaliteli bi alyan veya torks kullanmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

EnginK.

Daimi Üye
Kayıt
5 Haziran 2012
Başlık
4
Mesaj
366
Tepki
800
Yaş
44
Şehir
izmir
@furkanbr Civatalar sarsıntıdan düşmesin diye sürülen montaj solüsyonu veya civata sabitleme solüsyonu görünen mavi şey. Sarsıntıdan düşmesin ama tekrar sökülebilsin diye yarı sert olanları var bir de motor vs gibi içine parça düşmemesi gereken yerlerde kullanılan tam sert çeşitleri var. Aseton belki çözebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr

Yetkin

EAT- DRİNK -RİDE
Kayıt
14 Eylül 2015
Başlık
5
Mesaj
289
Tepki
407
Şehir
İzmir
İsim
Yetkin K.
Bisiklet
b'Twin
@furkanbr çakmakla veya baska bir alevle cıvatayı tutan kismi isitip gevsetebilirsiniz. Böylece yapistirici yumuşar.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Başlık
13
Mesaj
480
Tepki
509
Yaş
22
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@EnginK.@YetkinTesekkur ederim ikisini de dener duruma gore buraya geri donus yaparim belki baskasi da yasar ayni seyi , en kotu bi decathlona goturucem artik orada cozebilirler umarim
 
Yukarı Alt