Scudo Sports

selamun aleykum beyler bır sorum olacaktı

Kayıt
21 Mayıs 2014
Mesaj
13
Tepki
0
Şehir
istANbul
ilk öncelikle herkese selamun aleykum aranıza yenı katıldım ve acemıyım bısıklet konusunda yasım 18 belkı aranızda bırılerı cıkıp yuh bu yasa kadar bısıklet surmeyı bılmıyormusun dıyen olabılır fakat benım oturdugum semtte bısıklet surecek alan olmadıgından hıc surme fırsatım olmadı ve 2 sene once bır sıteye tasındık burası daha ıyı surmek ıcın ve 3 gün önce salcano nun boss stealth 18 modelını aldım 330 liraya ilk önce bu bısıklet hakkında fıkrı olan varsa paylasırsa sevınırım ayrıca ben acemı oldugumdan zıncırını felan attırdım oyle bısıklet olmasına ragmen :) tekrar taktım ugrastım bıraz rampa cıkarken 7. vitesden 1 e alırken catur cutur ses cıkıyor sanırım bu benden kaynaklı nasıl vıtes kullanmalıyım sol kol hep 1 de vites kullanım hakkında bılgı verırsenız sevınırım oturdugum sele gidondan alcak sanırım bıraz arastırma yaptım sele boyu daha uzun olacakmıs gıdona gore gercekten bısıkletı sevdım uzaktan bakıldıgında normal sıradan gıbı gozukur ama bısıklet kullanan ıcın gercekte buyuk bır zevk hele birde yol arkadasınız oldumu ıl.erde ıstedıgınız yere gıdebılırsınız tabı suanlık ben acemı oldugumdan sıte etrafında dolanıyorum bısıklet hakkında püf noktalarıda paylasırsanız sevınırım tesekkurler. :)
 
Scudo
Aleyküm selam Samet kardeşim, hoş geldiniz.

Bisikletiniz hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Öncelikle tüm bisiklet sürücülerinin sahip olması gereken güvenlik ekipmanı olan Kask'ı almanızı öneririm. Bisiklet sürmenin püf noktalarına gelince; tüm püf noktalar açtığınız konuda paylaşılmasa da zaman içerisinde Forum'da gezdikçe ve bisiklete bindikçe öğreneceksiniz. Bir iki püf noktadan bahsedeyim; yokuş yukarı çıkarken vites değiştirirseniz zinciri attırmak bir yana koparabilirsiniz bile, mümkünse vites değişimini zincire çok yük binmediği anda yapın ve sele yüksekliği için aşağıda bağlantı adresini verdiğim konuyu okuyun.

Selamlar.

Bisiklette ergonomik ayarlar: Sele
 
tesekkur ederım sol dakı vıtes ayarı kacta kalsın hep 1 de , suan rampa cıkarken sagdakı vıtes hep 1 demı olmalı ve vites degistirecekken 7 den 1 e almak ıcın duz yoldamı yapılmalı ?
 
Aleyküm selam değerli kardeşim. Hoşgeldiniz foruma. :)

Öğrenmenin yaşı yoktur. Hele ki siz kendinize ve topluma bu kadar faydalı bir şey kazandıracakken bırakın kim ne derse desin, umursamayın.

Tahir bey bahsetmiş, önceliğiniz mutlaka bir kask edinmek olsun. Bisikletiniz de hayırlı olsun ayrıca. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.

Vitese gelince; sol 1'de iken sağ 1-2-3, sol 2'de iken sağ 3-4-5, sol 3'te iken sağ 6-7 gibi viteslerde olsun. Buna benzer şekilde kendiniz oranlayın. Ayrıntılı bilgisi forumda daha önceden yazılmıştır. Arayınca bulunur muhakkak. :)

Yazımızı yazarken noktalama işaretlerine ve paragraf bırakmaya özen gösterirsek daha anlaşılır olur yazımız.

Selametle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Ulusoy
Aleyküm selam. Öncelikle bisiklet sporuna başlaman çok güzel bir hareket olmuş. Kullanmayı zamanla öğrenirsin bu kısmı dert etme. Vites konusunda site içi genelde düz alan olduğunu tahmin ettiğimden sol vites kolunu 2'de, sağ vites kolunu da 4-5 seçeneklerinde kullanabilirsin. Yokuş yukarı çıkacağın zaman sol vitesi 1'e alıp, sağ vitesi de 3-2-1 şeklinde kullanırsan hem rahat pedal çevirmiş, hem de zincire fazla yüklenmemiş olursun. Forumda zaman zaman eleştirilerle karşılaşabilirsin yazımla ilgili. Kimse dil profesörü olmamasına rağmen alenen eleştiride bulunmaktan, aklınca ders vermekten geri kalmıyor maalesef. Bunları güzel bir dille, karşıdaki insanın kırılmamasını, soğumamasını sağlayarak özel mesaj göndermek kaydı ile yapmak varken bu yolu tercih ediyorlar ne yazık ki. Yazık diyorum, çünkü yazılarına asıl nokta konulması gereken bu tip insanlar. Sorulan soruyla alakalı tek bir cevap bile vermeden, karşıdaki insanın hatasını eksiğini arar ve bulduğu zaman bayram edercesine sıralar bir sürü lafı. Sen selamını verirsin, alan alır almayan almaz. Forumu biraz kurcalarsan keyif alacağın alanlar ve yorumlar olduğunu göreceksin ve her mesajı ciddiye almamaya da alışacaksın. Keyifli pedallar...
 
Ve Aleykümselam kardeşim,aramıza hoş geldin. Merak ettiğin konuda , arkadaşlar bilgileri dahilinde yardımcı olmuşlar. Merak ettiğin başka konularda da, aradığın her bilgiyi bu forumda bulabilirsin. Yepyeni yol arkadaşları edinebilir, keyifli turlar düzenleyebilir ya da mevcut turlara katılabilirsin. Tekerine taş değmesin. :)
 
@Yakup Disci

teşekkür ederim hoşbulduk.

@Ugur Basdag

hoşbulduk teşekkürler.
 
AleykümSelam yokuş çıkarken vites arttırılmaz. Pedal çevirirken vites attırılmaz. Vites attırken vites kolunda parmağın 1 saniye beklesin vites attıktan sonra parmağını çek. Ufak bilgilerim bunlar dikkat edersen zamanla alışırsın.
 
Kullanmak zor değil öğrenirsin, zaten belli bir süre sonra inmek istemeyeceksin.
 
@Gürkan Ç.

suan acemı olmama ragmen 1.30 saat sürdüm Allah bilir sürmeyi daha iyi öğrenirsem inmem galiba. :)
 
@samet fırat

Tam tersi, pedal çevirmezsen vites geçmez :) Sanırım yanlış anlaşılma olmuş. Ancak vites geçişi sırasında da pedala fazla yüklenilmez. Kadro kulağı kırılabilir, aktarıcı zarar görebilir. Vites değişirken pedala uyguladığın gücü azalt ama yine de pedal çevirmeye devam et.
 
Ve Aleykum Selam kardeşim hoşgendin aramıza. Öncelikle Arkadaşlarda bahsetmiş yokuş yukarı çıkarken pedala en az yüklendiğin zaman vites arttırırsın. Yani vites attırman gerekiyorsa pedala az güç uygulayım öyle vites değiştirmelisin. Diğer konulardada devamlı bisikleti sürerek ve forumda araştırma yaparak daha bilgili hale gelirsin. Sana İyi Pedallamalar kardeşim.
 
@samet fırat
Hayır, pedaldan ayak çekmek değil de vites kolunu ittirirken pedalı hafif ilerletin sert değil. yoksa zincir atması oluyor.
 
@Berk Mercancı

anladım teşekkür ederim.

@Yasin Yücel

teşekkür ederim hoşbulduk .

@Abdullah Cimis

anladım teşekkür ederim dün attırdım birkere taktım tekrar dogrumu taktım bilmiyorum ama sonradan sürmeye devam ettim herhalde bir sıkıntı olmadı zincirde
 
Ve aleykum selam. Hos geldiniz. Vitesleri tek tek acele etmeden ve pedal cevirerk gecirin. Bunun disinda orta disli en kucukte iken arka dislide en ustteki 1 dersek 1, 2, 3. dislileri orta disli 2. De iken 3,4,5,6. dislileri orta disli en buyukte iken arkada 6 ve 7. dislileri kullanmaniz tavsiyw olunur. Ayrica zincirinizi uygun bir yagla yaglamayida unutmayiniz. Kazasiz belasiz pedallamalar. :)

GT-I9500 cihazımdan tapatalk ile gönderildi. Bu nedenle Türkçe imla hataları içerebilir. Kusura bakmayın.
 
Geri