Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Arkadaşlar merhaba, bu yazımda bir istisna hariç şunu alın bunu alın demek yerine tarafsız bir şekilde tur bisiketi toplarken size hangi tür ürünlerin avantajlı; veya hangi tür ürünlerin dezavantajlı olduğunu aktaracağım.

Konu başlığında neden 2018 yazıyor? Çünkü teknoloji artık çok gelişti arkadaşlar, haliyle 3-4 yıl öncesinin tur bisikleti seçimi yazılarıyla bu tur bisikleti yazım birbirini bazı noktalarda tutmayabilir. Tabi bu çok doğal çünkü o dönemin sorun çıkaran sistemlerinde çeşitli geliştirmeler yapılıp günümüze uygun hale getirildi. Eskiden göbek dinamolarının dönme direnci çok bulunduğundan tur bisikletlerinde tavsiye edilmezdi ama şimdi dönme dirençleri çok düştüğü için tavsiye ediliyor. Aynı şekilde eskiden disk frenler çok sorunlu sistem oldukları için tavsiye edilmezdi şuanda tavsiye ediliyor. Böyle örnekler çok, şimdi yavaş yavaş asıl meseleye gelelim.

Öncelikle tur bisikleti süreceğiniz rota göz önünde bulundurularak seçilir, çünkü gideceğiniz rotada yedek parçası dahi bulunmayan bir ekipman sizi yarı yolda bırakabilir. Eğer gideceğiniz rotada gerekli yedek parça ve ekipmanları bulabileceğinizi düşünüyorsanız teknolijinin nimetlerinden yararlanmış bisiklet ekipmanlarıda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Normal herhangi bir bisikletlede herhangi birşeyler değiştirmedende uzun turlara çıkabilirsiniz ki çıkında zaten ama bugünkü yazımda konumuz bu değil. Evet, konuya gelelim bugün bizi uzun yollarda rahat ettirecek bir tur bisikleti nasıl toplanabilir onu kararlaştıralım.

Öncelikle kafamızda nasıl bir tur ona karar verelim; turu afrikada çöllerdemi yapacağız yoksa otoyoldaki kaymak asfaltta mı?
Önce kadrodan başlayalım dilerseniz:
Uzun turlarda çelik veya aluminyum kadro kullanabilirsiniz. Alüminyum sanıldığı gibi kağıt gibi bir malzeme değil. Buna en güzel örnek Gürkan Genç abimiz; alüminyum kadro KRON XC4000 ile dünyanın en yüksek dağlarına tırmanıp dünyanın en sıcak ve soğuk çöllerini geçti.

Öncelikle seçeceğini bisiklette uzun turlar yapabilmek için bol bol bagaj/suluk/çamurluk/ayaklık montaj delikleri olmalıdır.

Karbon kadro zaten kullanmıyoruz ki titanyuma falan hiç girmeyelim ulaşılabilirliği biraz zor ve pahalı. Şimdi çelik ve alüminyum kadroların avantaj ve dezavantajlarına bakalım:

ÇELİK KADROLAR:

Çelik Kadroların Avantajları:
-Gelen darbelere burkulma kuvvetiyle karşılık verirler, buda çatlamamaları anlamına gelir.
-Konforludurlar.
-Kadroya herhangi bir hasar geldiğinde dünyanın her yerinde kaynak bulunabilir.

Çelik Kadroların Dezavantajları:
-Nispeten Ağırdırlar.
-Alüminyum kadrolara göre biraz daha yumuşak bir malzemedir.

ALÜMİNYUM KADROLAR:

Alüminyum Kadroların Avantajları:
-Nispeten çelik kadrolara göre hafiftirler.
-Alüminyum çok sert bir malzemedir buda yola gücüzü iyi aktarmanız demektir.

Alüminyum Kadroların Dezavantajları:
-Büyük bir darbe aldıklarında çatlayarak karşılık verirler.
-Çelik kadroya göre sadece bir tık konforsuzdurlar.
-Kadronuzun bir hasar alması durumunda alüminyum kaynağı bulmak çok zordur.

Şimdi en çok tartışma dönen konumuz olan maşalara geçelim, eğer asfaltta sürecekseniz sabit bir maşa tercih edebilirsiniz. Ama işin işine dağ, taş girince amirtisöü maşa tartışılmaz olarak şart oluyor. Herneyse şimdi bu iki maşanın dezavantajlarına ve avantajlarına bakalım.

SABİT MAŞALAR:

Sabit Maşaların Avantajları;
-Normal bir amortisörlü maşaya göre bisiklete yaklaşık olarak 1,5-2 kilo arasında yük kazandırırlar.
-Genellikle sabit maşalarda daha çok bagaj/çamurluk montaj delikleri bulunur.
-Gücümüzü direk yola aktarırlar.
-Amortisörlü maşalardaki gibi bakım derdi yoktur.

Sabit Maşanın Dezavantajları:
-Amortisörlü ön maşalara göre ciddi derecede konforsuzdurlar.
-Uzun sürüşlerde yerden gelen titreşimleri sürücülere direk olarak aktardıkları için bilek ağrıları ortaya çıkabiliyor ki çıkıyor.
-Ufak zıplamalarda bisikletin yerle temasının kopmasına sebep olurlar.

AMORTİSÖRLÜ ÖN MAŞALAR:

Amortisörlü Maşaların Avantajları:
-Yerden gelen titreşimleri sürücüye iletmezler.
-Çok konforludurlar.
-Kilitlenebilir olanları düz yollarda maşanın gücünüzü çalmasını engeller.
-Eğimli arazide ufak engellerde maşanız içerisinde bulunan yaylar sayesinde yerle bisikletin ilişkisini kesmez.

Amortisörlü Maşaların Dezavantajları:

-Çok ağırdırlar sabit maşalara göre.
-Genellikle bagaj montaj delikleri olmaz ve bagaj montajında çok ugraştırır.
-Bakım derdi vardır ve cidden sizi uzun saatler bakımla uğraştırır.
-Düz yolda kilitlense bile yine 1-2 santimetre esnemeye devam edebilir.

Siz maşanızı seçedurun bende şu meşhur jant daha doğrusu teker ölçülerine geleyim. Bu konuda genellikle tartışma çıkar ama gelin bunu siz seçin.

26 İNÇ JANTLAR:

26 İnç Jantların Avantajları:
-Daha zor jant teli kırarlar.
-Dünyanın her yerinde bulunurlar.
-Daha kolay tırmanırlar.
-Standart normal 28 inç jantlara göre daha geniş lastik takılabilirler.

26 İnç Jantların Dezavantajları:
-28" inç jantlara göre engel geçerken çok küçük bir dezavantajları vardır.

28 İNÇ JANTLAR:

28 İnç Jantların Avantajları:
-Bir Pedalda Daha Uzun Yol Alırlar.
-Daha Kolay Engel Geçerler.

28 İnç Jantların Dezavantajları:
-Daha Çabuk Jant Teli Kırarlar.
-26 İnç lastiklere nazaran daha zor bulunurlar.
-Genellikle 26 inç jantlara göre daha düşük bir genişlikte lastik takılabilir:

ÖNEMLİ NOT:
Gürkan Genç bu konuda kesin bir dille 'mavic' jant kullanmamamızı öneriyor ki 5000 kilometrede yan fren yüzeylerinden ayrılan bir jantla tanışmış ilk defa. Ayrıca Gürkan abiyle ispanya-fas turunda birlikte pedallayan Enes Şensoyda mavic jantlar yüzünden sorunlar yaşamıştı.

Ayrıca çift kat normal bir jantla dünya turuna çıkabilirsiniz, alüminyum jantlar çok sağlam.

LASTİKLER:

Tur bisikletçiliğinde en önemli konularından birisi lastiklerdir. Burada ortalama 5 milimetre patlak korumalı lastikler tercih etmek biİm işimizi kolaylaştırır. İç lastik olarak patlak koruması dolgulu veya normal kaliteli iç lastikler kullanabiliriz. Zırhlı lastikler + kaliteli iç lastik + patlak koruması sıvısı biçilmiş kaftan olur diyebiliriz. Yalnız gidipte 'btwin' iç lastik almayın pişman olursunuz. Tecrübeyle sabittir. :)

SELE:

Sele seçerken oturma kemiklerinizi ölçüp ona göre sele alabilirsiniz veya gerdirilmiş deri sele alabilirsiniz. Yalnız ne olursa olsun seleyi iyisinden alın, günde 9-10 saat bisikletin üzerinde oturmak kolay iş değil.

FRENLER:

Bu konu da en sert tartışmaların yaşandığı konulardan birisidir. Tur bisikletinde frenler hayati bir öneme sahiptir.

V FRENLER:

V Frenlerin Avantajları:
-Bakımları kesinlikle çok kolaydır.
-Dünyanın her yerinde parça bulabilirsiniz.
-Parçaları çok ucuzdur.
-Çok basit bir yapıdadır.
-Fren Yaparken göbeğe baskı oluşturmazlar.

V Frenlerin Dezavantajları:
-Hidrolik frenler kadar hassas değildirler.
-Akort bozulmasından etkilenirler.
-Islak havalarda performansları genelde düşer.
-Çok çamurlu yerlerde çamurdan dolayı kilitlenebilirler.

V Fren Tavsiyesi:
İyi bir v fren istiyorsanız shimano deore / deore lx / xt fren setlerinden alabilirsiniz.

HİDROLİK V FRENLER:

Hidrolik V Frenlerin Avantajları:
-Hassasiyetleri iyidir.
-V frenle aynı çalışma mekanizmasına sahip oldukları için frenleme esnasında göbeklere fazla yük bindirmezler.

Hidrolik V Frenlerin Dezavantajları:
-Aynı anda hem v frenlerin ve hemde disk frenlerin dezavantajına sahiptirler. :D

-DİSK FRENLER:

Disk Frenlerin Avantajları:
-Hassasiyetleri çok iyidir.
-Yağmurdan etkilenmezler.
-Akort ya da akord ayarının bozulmasından etkilenmezler.

Disk Frenlerin Dezavantajları.
-Göbeklere çok fazla fren yükü(Yeni kelime ürettim Türk Dil Kurumu'na başvuruda bulunacağım :) ) iletirler.
-Parçaları çok pahalıdır.
-Kolay kolay parçaları bulunmaz.
-Bakımları zordur.
-Çok soğuk havalarda içlerindeki yağlar donarlar, daha doğrusu akışkanlıklarını kaybederler. Tabi -57 derece gören Gürkan abinin şahit olduğu bir olay bu, yani çok zor koşullar bunlar. Herkes böyle şartları göremez tabi. :)

Disk Fren Tavsiyesi:
Benim tavsiyem shimano deore bir disk frenin her türlü işinizi göreceğidir.

GÖBEKLER:

Bu konuda büyük sorun yaşamış birisi olarak göbekleri kesinlikle kalitelilerinden alın arkadaşlar, hatta direk shimano deore xt göbekler alın derim ben. Beni çok uğraştırıp kendisinden soğuttu bu sistemler. En iyisi gidip shimano deore xt göbek seti alın ve kafanız rahat etsin.

Ayrıca uzun turlarda dinamolu göbek kişisel görüşüm olarak şarttır. Teknolojinin gelişmesiyle artık dinamolu göbekler çok az dönme direnci gösteriyorlar. Göbekten gelen güç kablosunu standart 5 volt güvenli bir elektriğe dönüştüren aletlerle şarj sorununuzu kökten çözebilirsiniz.

Göbek Takımı Tavsiyesi:
Bu konuda da yine shimano deore / deore lx / xt çok uzun ömürlü göbek setleridir.

ÖNEMLİ NOT:
Gürkan Genç tur bisikletlerinde kesinlikle disk frenleri tavsiye etmiyor çünkü kendisi dünyanın en yüksek yerlerinden inerken seramik soğutmalı disk frenlerin bile harap olup tutmadığını bizzat tecrübeyle yaşamış birisi. Ve bu adam dünyanın en iyi disk frenlerini deneme/test etme imkanına sahip, 140-150 kilo bisikletle mekanik disk frenlerin tel koparma huyundan ve normal disk frenlerin ısınınca tutmamasından dolayı tekrar v frene geri döndü. Ayrıca özellikle ben shimano'nun eski seri çift kademeli fren kollarını herkese tavsiye ederim.

VİTES SİSTEMİ:

Tur bisikletlerinde her türlü vitesi kullanabilirsiniz, dikkat etmeniz gereken en önemli nokta çok fazla plastik aksamı bulunan vites ekipmanlarını tercih etmemek. Buda demek değilki merdivenaltı çin malı ürünlerini kullanın.

Yalnız tura çıkarken yanınıza aktarıcı için yedek kadro kulağı ve yedek 1-2 tane akrarıcı tekerleği almalısız. Fren-vites tellerinin yedeklerini almanızı söylememe dahi gerek yok çünkü onlar hayati öneme sahip.

Vites Sistemi Tavsiyesi:

Burada size aynı 3'lüyü tavsiye ederim ama shimano deore lx serisi turcular için özel olarak üretilmiştir. Seri olarak önünde 't' harfi bulunan bulunan vites sistemleri shimano tarafından turcular için düşünülmüştür.

BAGAJLAR:

Bagaj seçerken çelik ve fazla mekanik aksam bulunmayan bagajlar almalısınız arkadaşlar. Yalnız bagaj alırken lastikle heybelerin arasını iyi kapatacak bir bagaj almak her zaman daha iyidir. 25 kiloluk iyi bir bagaj işinizi görecektir. Ön bagajı ise iyi sabitlemek gerekiyor kadroya.

Son olarak sele borusu, sele kelepçesi, gidon boğazı, gidon vb. Parçaları çok ince olmayan çelik veya alüminyum parçalar tercih edebilirsiniz.

VE EN ÖNEMLİ NOKTA VE GENEL KANIM.

Eğer asfalt yol ağırlıklı ve engebesiz turlar yapacaksanız 28 inç lastikli ve hidrolik disk frenli bir bisiklet işinizi rahatlıkla görür.

Eğer benim asfalt yollarda işim olmaz, Gürkan abi gibi dağ, taş, tepe, çöl demeden gezecekseni 26 inç lastikli v frenli bir bisiklet tercih etmelesiniz.

Mesele tamamen rotayla alakalı, yani rotanızı bilmeden tur bisikleti seçmek pek mantıklı değil. Onun dışında dünyanın en ücra köşelerine gidip en yüksek yerlerinden inmeyecekseniz hidrolik frenlerden yana bir sorununuz olacağını düşünmüyorum. Gidon konusunda ise tamamen zevk işi, isteyen istediği gidonu alsın.

Aynı kullanıcı farklı rotalarda farklı bisikletler kullanabilir; önemli olan sabit maşa/amortisörlü maşa, hidrolik disk fren/v fren tartışması yapmak yerine hidrolik disk fren severlerin ihtiyaca göre v fren; v fren sevenlerin ise ihtiyaca göre hidrolik fren kullanmasıdır. :)

Bu yazıyı telefondan yazdım ve yaklaşık 45-50 dakika sürdü, hatta daha da fazla sürdü emeğe saygı lütfen. :) Yazım genel itibariyle kabul görürse sabitlenmesini isterim açıkçası. :)
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bende v fren kullanıyorum hocam, kısa ve uzun vadede masrafı çok az. Ayrıca performans olarakda çok iyiler.
 

aydncb

Üye
Kayıt
12 Haziran 2018
Mesaj
1
Tepki
1
Yaş
42
Şehir
sakarya
İsim
aydın
Bisiklet
Diğer
ben cocuklugumdan beri bisiklete binmedim.ev iş arası 600 mt.18 yıldır aynı işyeri aynı ev.ama banka işiymiş,fırından ekmek almaymıs gibi işler için bisiklet aradım.benim iki önceliğim vardı
1-yüksek olması 2-orta demirli istemiyordum
ümit bisiklet totem di sanırım ona da baktım ama hem kötü yorumlar okudum.En son bu asağıdaki modeli buldum ?
(link) hem erkek hem kadın için diyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: recepkerim

Ahmet Ayaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2013
Mesaj
1.096
Tepki
2.201
Yaş
50
Şehir
K.Çekmece İstanbul
Bisiklet
Salcano
@aydncb şehir içi gezmek için güzel bir model bence. fakat daha sonraları bisiklet aşkına tutulur da ben uzak mesafelere gideceğim derseniz ne kadar yeterli olur bilemem.
aslında hemen tüm bisikletler unisex. sizin linkteki bisikletler etekle sürmeye fırsat tanıdığı için kadınlara özel bir bisiklet olarak tanımlanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: recepkerim

egeozay

Üye
Kayıt
9 Haziran 2018
Mesaj
55
Tepki
46
Şehir
İstanbul
İsim
Ege Özay
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bir kaç gündür kendime başlangıç şehir bisikleti araştırmaktayım. Hala çok kararsızım. Aklımda bu modeller var.
(link)
(link)
Salcano'nun vitesi olsun freni, lastiği kağıt üzerinde Sedona'dan kat kat iyi görünüyor. Sadece bisiklet alma kısmı değil ileri zamanlarda garanti, bakım vesayre düşünerek başka önerilere de açığım. Mosso Ümit Bisikletin markası olduğu için kötü diyorlar onu eledim ama düşüncelere açığım. Carraro içinde bu fiyat segmentinde tourney setten yukarısını göremedim. 2. el alma şansım yok maalesef.
 

acemi85

Üye
Kayıt
16 Haziran 2018
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
38
Şehir
Istanbul
İsim
Ufuk
Arkadaşlar merhaba.

Oğluma bisiklet aldıktan sonra kendime de onunla beraber sahilde günde 2-3 saat gezmek için bisiklet almak istiyorum. Boyum 1.80 kilom 88. 28 jant uygun olur diye düşünüyorum. Bugün 2-3 bisikletçiye gittim. Hatta Carraro Sportive 224 parasını ödedim fakat hala değiştirme şansım var. Alternatif önerisi olan var mı?
Örneğin Salcano city sport 30, Salcano city life 20 , KRON TX 450 , Mosso Legarda 1824

Hatta eşim içinde 1 tane alıcam aynı ayarda. Ona da öneride bulunabilirmisiniz?

Teşekkürler.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tebrikler abisi.Faydali br yazi olmus gercekten. Yeni restore ettigim 96 model full celik,V frenli mtb bisikletimi cok begendim test suruslerimde. Smdi ona bagaj ve camurluk ekleyerek tur bisikleti yapacagim.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaslar bu arada goggle önüme bir reklam atti ben mevzuyu anlamadim. Bu harika tur bisikletinin fiyati nedir acaba ingilizcesi olan bi bakabilir mi ?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: sağlıkçı44

brahimysl

Üye
Kayıt
4 Haziran 2018
Mesaj
24
Tepki
4
Yaş
27
Şehir
Antalya
İsim
İbrahim
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba , carraro race 022 2016 model claris az kullanılmış bir kazası var satıcıya göre fren teli değişecek, max 300 km yapılmış fiyat 1300 de anlaştık da aklımda deli sorular mtb işini bıraktım yordu artık yola geçeyim dedim, bütçem yok denilebilir, kron rc 1000 2017 model tourney buldum bu iki ürün arasında kaldım fikirlerinizi bekliyorum acill
 

ventiol

Aktif Üye
Kayıt
27 Mart 2016
Mesaj
136
Tepki
334
Şehir
İzmir
İsim
Ventiol
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@TORUKOJİN Ellerinize sağlık oldukça güzel bir yazı olmuş. Belli ki Gürkan Genç'i de takip ediyorsunuz. Her ne kadar onun söylediği koşullar çoğu kimseler için fazla ekstrem olsa da bize çok güzel tecrübeler aktarıyor gerçekten. Yazınıza bunları eklemenizde güzel olmuş. Bir öneri olarak da gidonu isteyen zevkine göre alsın demişsiniz ama bence onu da artılarıyla eksileriyle açabilirsiniz. Özellikle gidon konusunda genellikle tur için kelebek gidon konuşuluyor forumda. Ama geçen gün yabancı bir sitede gidon konusunda daha ilginç tercihler gördüm. Surly moloko bar, Jones H bar, Junebug bar gibi. Bunlar hakkında da fikri olan birileri varsa paylaşımlarını bekleriz. :)




 

GoktugC

Üye
Kayıt
18 Haziran 2018
Mesaj
8
Tepki
8
Yaş
23
Şehir
Tekirdağ
İsim
Göktuğ
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar merhaba, şehir içinde gezmek için bir bisiklet arıyorum. Bütçem 1500tl civarı carraro sprotive modellerine baktım ayni zamanda sedona 345 vb. tarzında modeller de ilgimi çekti bu fiyata bulabileceğim en iyi şehir bisikleti nedir sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: rasim 1071
Kayıt
20 Mayıs 2018
Mesaj
36
Tepki
55
Yaş
32
Şehir
Malatya
İsim
FATIH MUTLU
Bisiklet
Diğer
Bulabileceklerini yazmışsın. Zaten üst segment bisikletler 3 binden başlıyor. Mosso da araştır derim legarde serisi
 
  • Beğen
Tepkiler: rasim 1071

GoktugC

Üye
Kayıt
18 Haziran 2018
Mesaj
8
Tepki
8
Yaş
23
Şehir
Tekirdağ
İsim
Göktuğ
Bisiklet
Salcano
sağlıkçı44,

Altus aktarıcılar sıkıntı çıkarır mı? Vitesleri pek nazik kullanan biri değilim çünkü. Ayrıca mosso legarde serisine göz attım legarda 1827 ilgimi çekti. Sizce carraro sportive 225 mi, sedona 320 mi, mosso legarda 1827 mi?

Ayrıca yol bisikletleri de ilgimi çekiyor. Fakat amatör bir dağ bisikletinden direk olarak yol bisikletine geçiş yapmak saçma da geliyor. Ne yapmalıyım? Bisiklet konusunda kafam oldukça karışık.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet070

mcb

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Mesaj
275
Tepki
762
Şehir
Bregenz
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Cyclocross
Tebrikler, güzel yazı olmuş. Viteslere bir ekleme de ben yapayım: şehir ve turlarda en önemli kriterler bakımının kolay olması, dayanaklılık ve az sorun çıkarması olduğundan göbekten vitesler tercih edilebilir. Gidilecek güzergahlarda çokça yokuş olacaksa minimum 7-8 vitesli, Kuzey Almanya, Hollanda gibi dümdüz yerlerde gezileceke single speed dertsiz tasasız iş görecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
ventiol, selam bu gidonlara benzer bir gidon ben daha yeni aldim. Amacim biraz daha dik bir oturus idi. Ilk izlenim cok rahat olusu eski flatbar gidonuma gore.

2018-06-18_15-17-33_HDR.jpg
 

mcb

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Mesaj
275
Tepki
762
Şehir
Bregenz
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Cyclocross
Albatros denen bu gidonlar şehir kullanımında en iyi model. Uzun turlarda genelde kelebek tercih ediliyor ama yine de kolları istediğiniz pozisyona getirme rahatlığından dolayı.