Scudo Sports

Sedona 711V Güzel Bir Before After Çalışması :)

Arkadaşlar bantları sardım ancak fren vites kolunda oluşan sıkıntı yüzünden çalışma birkaç gün gecikti. Sizlerden özür diliyorum en kısa zamanda atıcam resimleri.
 
Scudo
Arkadaşlar kırılan parçanın ve bu haliyle bisikletin resimlerini paylaşıyorum. Biraz kirli kusura bakmayın. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

http://i.imgur.com/CohnTOY.jpg
http://i.imgur.com/BGSlUT2.jpg
 
@Murat Cömez

Yorum için teşekkürler. Zevkler elbette kişiden kişiye değişir. Bilgilendirme için de ayrıca teşekkür ederim.
 
Murat abi. Ağzımdan aldınız cümleyi. Ben başka bir şey söyleyemeyeceğim..
 
@T. Yıldırım
Tabiki zevkler tartisilmaz ama benim bahsettigim geometiri ve ergonomi.
 
@SerkanH

Beğenilen beğenilmeyen kısımlar hakkında tavsiye istemiştim açıkçası. Kötü olmuş olabilir ama eski haliyle bisikleti süren bendim ve çektiğim bel ağrısını da bir ben birde Allah biliyor. Ayrıca özellik açısından da Cyclocross dönüşümüne gayet uygun bir bisikletti ben de çeviriyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum halen.
 
@T. Yıldırım

Ben sizin yerinizde olsam ve bel ağrısı çeksem kullanacağım en son şey bir dropbar dır. Hatta sele boyunu düşürüp gidon boyunu yükseltirdim. Bir de jelli sele kılıfı alırdım. Bir de MTB hiç bir zaman Cyclocross' a dönüştürülecek bir kadro değildir. Aynı zamanda Cyclocross' a uygunda değildir.. :) Düşüncelerinize saygı duyuyorum ancak bazı gerçekleri göz ardı etmeyin..
 
@SerkanH

Yorum gerçekten harika olmuş bu sefer hocam. Gayet net ve açıklayıcı olmuş. Saolun. Eski gidon ve boğazı duruyor hala evde. Daha kötü olursa eski haline çevirebilirim. O konuda sıkıntı yok. Ancak bir sorum olacak; kadro 16" ve seleyi alçaltma gibi bir şansım yok. Yine de yaptıklarım saçma mı olmuş ?
 
@T. Yıldırım

Yinesi falan fazla, dogrusu baya sacma olmus. Kusura bakam ama benim düsüncem böyle.:eek:ut:
 
@Murat Cömez

Düşüncenize saygı duyuyorum ama tavsiye istememe rağmen hala aynı şeyi tekrarlıyorsunuz. Hocam kötü olmuş olabilir ve başarısız olmuş olabilirim. Yaptığınız hoş değil bence.
 
@T. Yıldırım

Sevgili Murat Comez aslında sizi uyarmaya ve bir şeyler anlatmaya çalışmış birinci sayfanızda. Tavsiye ile ilgili konuda ise tüm çabalarına rağmen siz projenizi bu şekilde tamamlamaya karar vermişsiniz. Sonucun ne olduğunu bildiği için sizi uyarmaya çalışmış. Tıpkı bir çok arkadaşımızın yaptığı gibi.. Ben eski gidonun ve sele borusunun rengini çok beğenmiştim. Geometrisi de uyumlu olduğu için bence durumu tekrar gözden geçirin..


Murat Comez: Temizlendikden sonra güzel olmus hayirli olsun.

1. Seleborusunu beyaza boyatmayla beraber kuruyunca yerine zorlamadan takamayacaksiniz cünkü capi boyadan dolayi genislede. Zorlayarak takincada malesef bosuna boyanmis olacak.

2. Bisikletinizin bir MTB oldugundan, yol gidon ve gidonbogazini neden takmak istiyorsun onu anlamis degilim.
 
madem dropbar kullandınız vitesler için daha değişik bir şey düşünmeniz lazım. Ben böyle bir şey yapsaydım:

1. 3*8/3*9 lu sora kol alırdım (forumda var satan)
2. tekerlekleri 1.10-1.50 arası kesinlikle inceltirdim (mümkünse 28 inç jant takardım ilk seçenek olarak)
3. maşayı mosso düz maşa ile değiştirirdim (28 jant alsaydım 28'lik karbon bir maşa takardım)
4. sele borusunu daha uzun olanla değiştirirdim (şimdiki kaç cm bilmiyorum ama 45 cm olanları var)
tahmini masraf: 350-400 TL.

Bu arada kadronuz Sedona 761 ve üstü olsaydı 28 jant çok rahat takılırdı çünkü arka üçgeni tutan parça üst kadrolarda mevcut değil. Kolay gelsin şimdiden :in:

not: 28 jant için diske geçmeniz gerekir
 
@SerkanH
1. kısım için gerekli resmi paylaştım ve sorun çıkarmadan sele borusu yerine girdi.
2. kısım içinde bakarsanız bu yorumun altında gerekli açıklama var. Okulum ile evim arası 4 km ve bisikletle gidip gelmeyi düşünüyorum. Ancak 3 km yokuş çıkıp sonra 1 km iniyorsun eve dönerken de tam tersi. Eğim %12 ve çıkarken öne eğilmeye çalışırsam flatbar buna izin vermiyordu. Dropbarın alt kısmına ihtiyaç duyuyordum. İnerken de eğilemediğim için ve hız yapmak istediğim için gözlük taktığım halde gözlerim yaşlanıyor ve rüzgar hava soğuksa geçici yüz felcine sebep oluyor. O sebeple dropbara tekrardan ihtiyaç duyuyorum. Umarım anlatabilmişimdir.

Ayrıca hatamı farkettirdiğiniz için teşekkür ederim. Serkan H.

@Hasan Kılınç

Şuan ki kolları denedikten sonra bir sorun yaşarsam STI kollar aklımda tabiki de :)
Lastikler konusunda haklısınız zaten 26x1.50 Maxxis Xenith için anlaştım bir arkadaşla pazartesi kargolayacak inş. :in:
Maşa konusunda haklısınız bunlar çok ağır. Ancak durumum şuan müsait değil pek. :(
Sele borusu 40 cm olarak geçiyor ancak 30CM üst kısım 1-2 cm kırılmaması için gereken yüksekli kısmında boşluk var 10cm de aşağısında var. 42cmye tekabül ediyor. Acaba uzunluk ne gibi faydalar sağlar ? 3 cm için almalı mıyım ? Aydınlatırsanız sevinirim. :confused:

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Benim şahsi fikrimi soracak olursanız o bisikleti takas ya da satarak elinizden çıkarın ve Cylocross bir bisiklet alın 2. el. Yada 2. el bir yol bisikleti alın.
 
@T. Yıldırım

uzun sele borusu ağırlığınızın verdiği baskıyı kadroya daha çok dağıtır. Mesela iç kısmında 5 cm ile 15 cm arasında ucurum farkı vardır. Ayrıca kısa olduğunda sele borusunun girdiği kısımdan kadronuzda çatlamaya neden olabilir.

Örnek:

http://o1308.hizliresim.com/1d/s/rvqxm.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/7367/rahmenmitriss1.jpg

Murat abimizin kadrosu (tabiki yüksek kullandığı için çatlamamış sadece örnek bu)



 
@SerkanH

Peki yol kadrosu alıp yeni aldığım parçaları onun üzerine aktarsam nasıl olur sizce ?
 
Sele borunuz anladığm kadarıyla 10 cm kadar kadronun içinde. Sele borusunun üstünde maksimum çizgisi vardır ona dikkat ederseniz sıkıntı çıkarmaz size.
 
@T. Yıldırım

Jantlar, tekerler de değişirse olur elbette
 
Geri