Scudo Sports

Sedona 341 mİ salcano cİty sport 10 mu?

Musti S.

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2012
Mesaj
162
Tepki
58
Şehir
AMASYA
Bisiklet
Salcano
Arada baya fiyat farkı var fakat donanım olarak yakınlar karar veremiyorum yardımcı olursanız sevinirim görüşlerinizi bekliyorum.
 
Scudo
Donanım olarak sizinde dediğiniz gibi eşit. Tek fark kadrolar sedonanın tasarımı çok güzel size kalmış kadro için 300 lira fark verip vermemek. :)
 
bence sedona 341 alın disc frenli alcaksanız sram x5 veya x7 li alın eğer v-fren alcaksanız shımano
 
iki bisiklette giriş seviyesi sehir bisikleti modelleri arasında, ikisini de deneyin aralarında pek fark göremiceksiniz, ama ilerde model yükseltmek isterseniz sedona'yı daha rahat elden çıkabilirsiniz, ama salcona'un kadro bakımından geride oldugu açık.
 
@aykut168

disk fren şart değil ancak V frenlerde donanım düşüyo mecburen disk frenli olcak, 341 disk fren fakat sram değil?
 
benim gönlümde sedonadan yana fakat fiyattada baya fark var kampanyadan dolayı 400 tl salcano ucuz, fark pazarlıkla dahada artabilir
 
@burak koksal

Sedona 341 üst seviye bir şehir bisiketidir.Kesinlikle giriş seviyesi değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: caglar
Sedona 341 kullanıcısı olarak tavsiye edebileceğim bir bisiklettir. Salcano ile kıyaslandığında dışardan pek bir fark gözükmesede tek önemli fark lastiktir. Salcanodaki continental touring plus lastikler sedonadaki schwalbe road cruiser lastiklerinden iyi diyebilecek kadar fark yaratan lastiklerdir. Göz arda etmeni istemediğim bir kaç nokta ise sedonadaki, gidon, gidon boğazı, sele borusu (raceface), wellgo pedallar, velo elcikler, rst gidondan kitlemeli maşası bakımından sedona her zaman için daha artı avantaj sağlıyor. Salcano üzerindeki parçalar kendi ürünlerini kullanarak fiyatını indirmek istemiştir. Ama bir müddet sonra bahsettiğim parçalarıda değiştirmek zorunda kalabileceksin. Sedonanın kadro bakımından şıklığınıda unutmamak gerek tabi. Seçim senin yinede :)
 
teşekkür ederim :) iş bütçeye kaldı gibi
 
sedona yı tavsiye ederim fakat Specialized Sirrus Elite alacak bütcen varsa eğer hepsinden iyidir.
 
merhaba, son anda kafanızı karıştırmak istemem ama ne tarz bir kullanım için bu bisikleti seçiyorsunuz? açıkcası sehiriçi ve %90 asfalt kullanımı söz konusuysa ben size sabit maşalı modelleri de araştırmanız dahiline katmanızı tavsiye ederim. Gerek MTB gerek Şehir-tur olsun maşalı bisiklet kullanan arkadaşlar genelde maşaları lockout özelligine sahipse yani kilitlenebilirse kilitleyip gezerler. Bir heves MTB alıp daha sonra slick lastik, düz maşa gibi degişikliklere giden birçok forum üyesi bulabilirsiniz. Gerçi 28" bir bisiklet seçerek güzel bir karar almışsınız..

Bana nedense bu tarz bisikletler biraz "arada kalmış bisikletler" gibi gelir. Asfaltta giderken kilitlenen bir maşa ise kilitleyip yol alacaksanız neden fazladan 2-3kg agırlıga katlanasınız ki? Kaldı ki kilitli bir maşa, son anda rastlanılan bir çukur, engebe ya da kaldırım bitimi gibi bir durumda bisikletin ağırlık merkezini öne çektiğinden dolayı sabit maşalara nazaran daha kötü sonuçlara hatta kazalara sebep olabilir.. 28" bisikletlerde eğer sabit maşa yoksa zaten kilitli yaylı maşa vardır; neden? çünkü genel kullanımı asfaltta olacaktır ve maşa açık şekilde asfaltta sürmek gerçek anlamda insanı yormakta performansının ve gücünün gereksiz esneme sebebiyle kaybına yol açmaktadır. Peki neden genelde yaylı maşa vardır? Çünkü zaten konfor için üretilen bisikletin kadro geometrisi hidrolik/havalı maşanın kullanım alanı olan arazilere çok da uygun olmayan bir yapıya sahiptir. En fazla doğa-trekking tarzı asfalt olmayan yollarda sakin tempo, gezinme şeklinde kullanımı kaldırabilir. Ve profiliniz gösteriyor ki istanbul'dasınız; istanbul'da ne kadar toprak yollu doğa ile başbaşa kalabileceginiz alan kaldı ki?

Değineceğim birkaç nokta daha var; acıkcası ben orta seviye mekanik disk fren yerine kaliteli bir v freni tercih ediyorum. Eğer gerçek anlamda çamur deryasına girmeyecekseniz tabi.. öyle bir durumda disklerin avantajı gözardı edilemez. Ama günlük kullanımda çok da farkları yoktur. Yine de bir mekanik frenin bakımı; örnegin rotorun asırı ısınması sebebiyle yamulması (sonucta fiyatı uygun tutmak icin zaman zaman kaliteden ödün verebiliyor firmalar) ve actıgı masraf ile bir v-fren arızası ve actıgı masraf karsılastırılabilir. Ya da hidrolik frende yasadıgınız bir yağ eksilmesi vb gibi bir sıkıntıya o an müdahale edemezsiniz, ayarlarını yapmanız icin hidroligine ve cesitli ekipmana sahip olmanız ya da bisikletciye gitmeniz gerekir, fakat v-frende tamiriniz bir alyana, ya da en kötü 3-4tl den baslayan fiyatlara bulacagınız bir tele bakar.

Ya da ağırlık konusuna cok fazla takan gramlarla miligramlarla hesap yapan biri değilim fakat set olarak dusunuldugunde fren kollarını değiştirmediginizi varsayarak alt seviye mekanik disk seti ile (rotoru, kaliperi, varsa adaptörü) ile orta-üst seviye bir vfren seti (fren bacakları ve pabucları) agırlıkları düsünüldügünde 1kg a yakın bir fark dahi olusabiliyor.. Eğer arada sırada da sahilde keyif turu da atabilirim ama bol bol patikalarda tur atacagım hatta bol bol zorlu arazilere girecegim, ama yine bu arazilere gitmek icin asfaltta sürmem gerekecek diyorsanız bütceniz dahilinde gercekten güzel gerek 26" gerekse 29" MTB'ler de bulabilirsiniz. Ya da tam tersi ise sabit maşalı güzel 28"ler bulabilirsiniz. Sabit maşa toprak yola gelmez demeyin, her sabit maşalı tur bisikleti serce parmagı kalınlıgındaki yol bisikleti lastigine sahiptir sanmayın. bütçeniz dahilinde sabit maşalı cok güzel tur bisikletleri de bulabilirsiniz.

Yine de eğer kullanım koşullarına uygun oldugunu dusunduyseniz ve uzun bir eleme sürecinden geçerek çeşitli sebeplerle bu 2 bisiklete kadar bir daraltma yapabildiyseniz, ben size yine de sedona'yı almanızı tavsiye ederim. Daha önce diğer arkadaşlar da belirtmiş, salcano fiyatı uygun tutabilmek için sele, sele borusu, gidon, bogaz gibi ürünlerde firmalara kendi adına fason yaptırdığı malzemeleri kullanmaktadır. Jant setlerinde göbekler hakkında firmalar bilgi verse de çemberler her ikisinde de kendi ürettirdikleri çemberlerdir. Salcano dış lastikler daha tur ve konfora yönelik bir 28" tur icin genis sayılabilecek dış lastiklere sahip ilen iken sedona da biraz daha hıza yönelik daha ince ve daha az diş barındıran lastikler bulunmaktadır. Ama dış lastik değiştirmek cok maliyetli bir iş de degildir. Ayrıca yine arkadasların benden önce belirttiği gibi ileride elinizden cıkarmaya calıstıgınızda sedona nın 2.el piyasası daha canlıdır; ürününüz daha az değer kaybeder ve daha çabuk alıcı bulur.

Biliyorum çok uzun yazdım ama büyük bir hevesle aldıgınız bir bisikletten kısa sürede soğuma ihtimalinizi ortadan kaldırmak istedim.. Umarım kafanızı cok fazla karıstırmamısımdır..
 
kafamı karıştırmadınız gayet güzel bilgi vermişsiniz teşekkür ederim.ben şuana kadar mtb kullanıyodum ama yeni bisiklet almam icap etti ve ilkin yine mtb lere baktım sonradan burdaki araştırmalarım sonucu şehir bisikletine karar verdim.bisikleti istanbul içinde kısa turlar gezintiler için kullanıcam yani ortalama günde 30-40 km falan, duruma göre tabi uzayabilir bazı şehir içi turlara katılmayı düşünüyorum.kullandığım yollar düz asfalt değil genelde sokaklarda bulunan parke taş vb. yerler zaten ist.da yolların durumu belli o nedenle kilitlenebilir maşa istiyorum, hem sabit maşalı modellerde donanım daha düşük o yüzden tercih etmedim donanımı yüksek olanlarında fiyatı yüksek, disk fren konusunda öyle bir şartım yok oda yine maşada olduğu gibi donanım iyi olunca bisikletler disk fren oluyo genelde. ben zaten bu sporda amatör sayılırım o yüzden diskin problem çıkarması uzun yollar yapmayacağım için çokta sorun olmaz diye düşünüyorum,benim için görüntü tasarımda biraz önemli , bisikletin 2. eli sorun değil ben uzun yıllar binerim genelde ama değiştirmek icap edersede birisine hediye ederim :) bu arada Merida 40 V de tercihlerim arasında. ilginize tekrar teşekkürler
 
konunun üzerinden epeyce zaman geçmiş ama ben de uzun yıllar faal olarak kullanmak amacıyla Salcano City Sport 10 HD almayı düşünüyorum sorun çıkartır mı bu bisiklet bana bilgisi olan var mıdır acaba?
 
Geri