Sedona 331 vs MERIDA Crossway 40-D

Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar hepinize merhaba eskiden beridir bisiklet sürmeye merakım vardır ve küçüklüğümden beri sürdüğüm için bayağı bir deneyimim var ben de bu deneyimin üzerine bisiklet hobimi daha da geliştirmek için şuan kullandığım, yokuşlarda iflahımı söken, demir yığını bianchi grafitti fs yerine yeni bir bisiklet almaya karar verdim çoğunlukla şehir içinde asfaltta kullanmayı düşünüyorum, forumda ve internette bir çok araştırma yaptım. Araştırmalarım sonucu bütçeme de uygun olarak sedona 331 i uygun gördüm.Fakat gelgelelim forumdaki birçok arkadaşımızın yaşadığı gibi ben de karar vermekte sıkıntı yaşıyorum. Bisikletle öyle çok uzun turlara filan katılmayacağım bu yüzden tur bisikleti değil de daha sportif bir sürüş sağlayan bir bisiklet arıyorum. Bisiklette oturuş, pozisyon olarak sportif bir açı istiyorum. Bu konuyu bayağı bir araştırdım fakat pek bir sonuç bulamadım. Ve bisikletin sportif görünmesi benim için önemli. Başlarda mtb düşünmüştüm fakat dağda bayırda kullanmayacağım için gereksiz olduğunu anladım. Benim için asfalt yollarda en iyi performans ve sportif sürüşü sağlaması gerek. Bu konuda hangi bisiklet hangisinden iyidir bilemiyorum fakat araştırmalarıma göre sedona 331 ve merida crossway 40-d arasında kaldım. Öncelikle merida daha sportif ve alımlı duruyor kadrosunu çok beğendim. Fakat lastikleri sedona 331 den daha kalın ve cross bisikleti olarak tabir ediliyor. Sedona 331 ise şehir bisikleti ve lastikleri daha ince. Bu konuda hangi bisiklet daha iyidir ? Ve hangisi daha fazla sportif sürüş sağlar ? Hangisinden daha iyi performans alırım ? Açıkçası bisikletin üzerinde yarış bisikletlerindekine yakın bir pozisyonda oturmak istiyorum. Bu konuda beni hangisi memnun eder hangisini önerirsiniz arkadaşlar ? Kafam şuan bayağı karışık başka model bir bisiklet de önerebilirsiniz. Ve bütçem taş çatlasa 1300 civarı. Forumda çok değerli üstatlarımız var hepinizden yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Kayıt
26 Nisan 2013
Mesaj
88
Tepki
15
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bisan
İlla sportiflik diyorsanız Merida Speeder T1 veya T2 düşünün bütçenize gore, biraz daha konfor derseniz ikisi de(331/40 D) olur sanki. Ben de bu ikisi arasında kalmıştım seçimim 40 D oldu. Şimdilik bir sıkıntı yaşamadım.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Tur bisikletinden ziyade daha sportif diyorsunuz, o halde yol bisikletine yakın modeller lazım. Merida Speeder serisi iyidir, hoştur. Bütçenize uygun olarak T1 düşünebilirsiniz.

(link)

Yalnız donanım olarak yol bisikletleri için giriş seviyesi denebilir. Ayrıca disk frenden uzak durmanızı öneririm. Sportif amaçlı bir bisiklette gereksiz ağırlık ve maliyet oluşturur. V fren candır. :) Gerçi 2012 model düşünürseniz, Güven Bisiklet'te 1380 liraya bir adet var sanırım;

(link)
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar T1'e baktım vitesler sora'ymış frenler v fren ve parçalar giriş seviyesi açıkçası giriş seviyesi bir bisiklet alma taraftarı değilim öte yandan sedona 331 ve merida crossway'e bakarsak vitesler acera-alivio ve diğer donanımlar da biraz daha üst düzey. T1 nedense çok boşmuş gibi geliyor bana yol bisikleti olduğu için performans bu kadar artacak mı. Eğer arada çok fark olur derseniz eyvallah ama T1 giriş seviyesi bir bisiklet olduğu için arada pek fark olmaz diyorsanız bence 331 ya da 40-d bana daha mantıklı geliyor çünkü biraz daha donanımlı bisikletler. Disk fren konusunda ben disk fren taraftarıyım daha sağlam olacakmış gibi geliyor bana ama çok ağırlık yaratacaksa v frene de geçebilirim bilemiyorum. Sizce giriş seviye olmasına ve aradaki fiyat farkına rağmen T1-T2 almaya değer mi ya da başka model bir yol bisikleti ?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Disk ya da v fren taraftarı olunacak bir durum yok zaten Yiğit Bey. Forumda kime sorarsanız sorun, amacına yönelik olmak kaydıyla MTB kullanmadıkça, kimse size disk fren önermeyecektir. Bakımları pahalı, zor ve ağırlığı v frene göre bariz biçimde fazla. Hele ki şehir-tur bisikleti ve yol bisikleti söz konusuysa, herkes kaçar disk frenlerden. İhtiyaç meselesi yani. İhtiyacınız olmayan bir şey disk fren.

Yukarıda T2 ilanı vermiştim. Bence arayıp sorun. Fiyat doğruysa, bütçenizi çok aşmıyor. T1'in donanımları size çekici gelmiyorsa, daha üst donanımlı bir Speeder sahibi olabilirsiniz.
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
Başka disk fren düşünüyordum ama peki fikrimi değiştirdiniz v fren olsun :D Bu T2 nin fiyatı verdiğiniz yer olmazsa başka yerlerde 1400 ile 1500 arası değişiyor. Bir de ekipmanlarla birlikte benim bütçeyi bayağı aşacak gibi. Ama T2 de güzel bisikletmiş hakkını yememek lazım. Eğer bütçem yeterse T2 ilk tercihim olacak. Fakat 1500 lirayı çıkaramazsam o zaman T1 pek sıcak gelmiyor. Sedona 331 ve 40-d de artık mantıklı gelmiyor madem yol bisikleti alıcaz tam yol bisikleti alalım. Tam arasında bir model yok mu bunların illa da merida mı olsun diyorsunuz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Çok daha üst bir modeli (Speeder T5) olsa da, genel olarak fikir vermesi için;

(link)

Konuya bakıp Speeder almaya biraz daha yaklaşacaksınız bence. :) Arasında bir modelden kastınız fiyat ise, evet, pek yok. Tarz olarak diyorsanız da, Speeder zaten tam arada bir model. Melez/hibrit bisikletin tam karşılığı. Bike and Outdoor'un sitesinde, 2012 ve öncesi modellerde birkaç Giant modeli var. Rapid 3, Rapid 4 falan bunlar fakat 2011 modeller. Yani stokta kalan ürünler. Donanım seviyesi olarak da T1'in tatmin etmediği yerde, onlar da edemezler muhtemelen. O yüzden T2 şimdilik size daha yakın. Aklıma bir de Sirrus Sport geliyor ama o da bütçenizi aşıyor. Belki pazarlıkla olur diyeceğim ama pek sanmıyorum.

(link)
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
Peki melez değil de tam yol bisikletlerine baksak uygun fiyat aralığında mesela kron active - dynamic gibi bunlar nasıldır özellikle gidon tasarımları hoşuma gitti fakat donanım olarak tatmin etmiyor tabi yoksa hiç bulaşmayayım mı merida speeder t2 şuan en iyi alternatif gibi.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
1500 lira bütçeyle alacağınız yol bisikletlerinde Sora'nın üstüne çıkmanız mümkün görünmüyor Yiğit Bey. Tabi belirteyim, 2013 model Sora sistemlerde iyileştirmeler yapıldı; Tiagra, 105 gibi sistemlere benzetildi STI kol yapısı olarak. Hani öyle kötü denecek bir yapısı yok demek istiyorum. Fakat bisiklette 2013 model Sora sistem kullanıldığından emin olmak da lazım bu yeniliklerden istifade etmek için.

(link)

Ben size görüntü olarak da çok çok beğendiğim, Carraro CR Race 032 önereceğim.

(link)

Çok iyi bir başlangıç olacaktır yol bisikleti için. Bu fiyatlarda pazarlık payı olarak %5 ile 10 arasında indirim söz konusu olur elden alırsanız.
 
Kayıt
12 Mayıs 2013
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
mersin
Bisiklet
Sedona
Ben de bu iki model arasında kalmıştım. Yalnız ben Crossway 40V düşünüyordum. Bayiinin elinde Crossway kalmayınca bütçemden dolayı Sedona 331 almak durumunda kaldım. Disk fren konusunda bisikleti almadan önce ben de çok tereddüt içindeyim ama pazar günü 10km rampalı bir tırmanış yapıp bu tırmanışı da sürekli fren kullanarak inince disk frenli bir bisikletin avantajını görmüş oldum.

Şunu da eklemek istiyorum. Disk frenler dışarıdan bir hasar almadığı sürece öyle bakım gerektiren sistemler değildir.
 
Kayıt
26 Nisan 2013
Mesaj
88
Tepki
15
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bisan
T2 bence de iyi olur. Hem donanım olarak oldukça iyi fiyat olarak da T5 kadar uçmuyor. Diğer taraftan tam yol şu an size zorlayabilir. Bu modeler hem yol keyfi verir hem de arada ufak kaçamaklara izin verir. Bence aradığınız tarz bu. İlerde tam yol bisikletine ihtiyaç duyup duymayacağınıza da bu tarzı kullanırken karar verebilirsiniz.
Ben de çok tecrübeli değilim ama öncelikle iyi bir kadro ve jant önemli diye biliyorum başlangıç seviyesinde digger donanımın çok da üzeceğini sanmam. Yani T2 bütçeyi zorluyorsa T1 bile işinizi görebilir. zamanla vitesleri filan değiştirirsiniz. Bu tarz bir bisiklette disk fren tamamen gereksiz. Hem ağırlık hem de fiyat olarak zararlı.
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
@ahmetcan44
Hocam verdiğiniz linkteki bisiklet de güzel fakat 1000 1500 derken benim bütçeyi bayağı aştı en son 2000 liraya kıyıp alıcam bi bisiklet artık :D Bu yol bisikletlerindeki gidon sistemini merida T1 de kullanabilme şansımız var mı peki ?

@serkan akgül
Disk frenin ne gibi bir artısını gördünüz acaba bisiklete artı yük yapıp almaya değer mi ?

@Haluk Tarhan
Dediğiniz gibi T2 şuan başlangıç için en ideali gibi gözüküyor olmazsa bidahaki bisikletimi tam yol bisikleti alırım.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Gidonu değiştirmek için STI kollardan alınması lazım. Gidon, STI kollar ve diğer ufak tefek masraflar ne kadar tutar fikrim yok açıkçası. Foruma sorabilirsiniz ama bence o kadar para verip gidonu değiştirmektense, yol bisikleti alın.
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
O zaman hiç gerek yok aslında yol bisikletine bayağı bir ilgim vardı ama neyse artık başlangıç için T2 daha mantıklı olmazsa birdahaki bisikette paraya biraz daha kıyıp güzel bir yol bisikleti alırım.
 
Kayıt
12 Mayıs 2013
Mesaj
22
Tepki
1
Şehir
mersin
Bisiklet
Sedona
@Yiğit Apaydın

Disk fren uzun inişlerde v frenlere göre çok daha verimli. Şehir içinde de yüksek hızla giderken bisikletin önüne bir engel çıktığında disk fren v frene göre çok çabuk durduruyor. Şunu da belirtmem gerek en son v frenli bir bisikleti 10 sene önce kullanmıştım :))
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
@serkan akgül
Hocam daha çabuk durduruyor da bizim bi arkadaşın da frenler disk fren bu bisikletle giderken aniden önüne çocuk fırlamış aniden frenlere yüklenince ön tekerlekten dolayı takla atmış ben hastaneye götürdüm dizinde çatlak oluştu. Aslında lastikleri kilitlemesi pek iyi bir olay değil. Yavaş yavaş ivmeyi azaltması gerek çok çabuk yavaşlatırsa sakat iş. Yol bisikletinde disk frene gerek olduğunu düşünmüyorum olsun biraz daha yavaş durdursun sorun olmaz bence. Bakarım sorun çıkardı ileride taktırırım bi disk fren olur biter :D
@ahmetcan44
İnşallah hocam yakında açıcam konuyu detaylı konuşuruz bisiklet hakkında :D
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
@Yiğit Apaydın

Disk fren için jant ve maşanın da uyumlu olması lazım yanlış bilmiyorsam.
Ağırlık niye bu kadar abartılıyor anlamıyorum, disk frene karşı olanlar kullanıp mı vazgeçti?
Ben hep disk frenli istedim ve aldım, gayet memnunum. Sadece frene iyice alışmak lazım, iki kere takla tehlikesi geçirdim.
Çarpmaktan kurtardı ama. Yavaşlaması da çok hoşuma gidiyor.
Masraflı olabilir ama v fren ve disk frenin ağırlık farkı insanı çok yormaz heralde.
Yarış yapılmayacak sonuçta.
 
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bianchi
@Yunus Emree

Şuan merida T2 nin disk frenlisi bütçemi aşıyor onun için v frenlisini alabiliyorum yoksa ağırlık konusunda sorun çıkaracağını ben de zannetmiyorum.
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
@Yiğit Apaydın
Söz konusu bütçe olunca zaten v frenli ve ileride hidrolik düşünülürse ona uyumlu olarak bisikleti almak daha iyi olur.