İnceleme Sedona 300-S

Guleryuz

Üye
Kayıt
18 Haziran 2014
Mesaj
74
Tepki
65
Yaş
33
Şehir
Isparta
Bisiklet
Sedona
Bisiklet Sedona 300-S 2015 model. Sedona'nın 300 serisinin spor modeli. Klasik ve sade 300 olmak kaydıyla 2 modeli daha var 300 serisinin. Spor modelinin en başlıca farkı tabi ki gidon ve gidon boğazı. Bisiklet yine diğer modellere nazaran port bagaj veya ön sepeti olmadan satışta. 11 Mart 2015 tarihinde nakitte 850 liraya aldım.
kmple.JPG komple.jpg

Bisikletin parçalarını maddeler halinde yazayım ben en iyisi;

geomet.png
Kadro: Kadro benim aldığım modelde de görebileceğiniz üzere kırmızı-siyah renklerde. İç bacak boyum 73 cm civarı olduğu için 48 cm kadro boyu seçtim. Seleden inip, ayakta durunca 1-2 parmaklık boşluk kalıyor. Genel kanı 3-4 parmak boşluk olmasından yana olmasına rağmen bende bir rahatsızlık vermedi. Tabi ani bir durumda, sele üzerinden indiğimde dizleri kırarsam eğer belki kadroya bir temas söz konusu olabilir:) Allah yaşatmasın böyle bir durumu. Kadroda port bagaj için vida yerleri mevcut. Ben kullanmıyorum ve nasıl durur bilmiyorum.

gdn bgz.JPG gdn.JPG
Gidon ve Gidon Boğazı: Gidon fotoğrafta da gördüğünüz gibi işte. Yalnız elcikler bi garip geldi bana. Ellerim küçük olduğundan kavrar iken sıkıntı olmamasına rağmen sürekli 2 parmak fren kolunda 15-20 dakika sonra ağrı yapıyor. Sanırım elcikler benim elimde biraz büyük ya da fren kollarının konumu yanlış. Beni memnun eden parçalardan biri açılı gidon boğazı. Dik sürüş ya da tabiri caiz ise yatarak sürüş pozisyonuna göre ayarlanabiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam 10mm alyan anahtarı ile çok basit bir işlem.

arka fren.JPG ön fren.JPG
Fren: Arka ve ön Tektro 837 V fren modeli var bisiklette. Ben 2 haftalık bir sürüş sonrasında Baradine 3 renkli pabuçlardan aldım o yüzden pabuçlar konusunda pek bir yorum yapamayacağım. Arka freni ikisi de aynı şekilde hareket edecek şekilde vidalar ile ayarını yaptım. Yalnız şöyle bir durum söz konusu; fabrika çıkışlı vidaların ucu çok ince. Ayrıca nedenini çözemediğim bir sebepten dolayı vidalar aşağı eğik olarak giriyor delikten. Bunun neticesinde vida telin (yay da deniyor ama benim gözümde bildiğin tel) altına giriyor ve teli ittiremediği için ayar yapmak zorlaşıyor hatta imkansız hale geliyor. Bu nedenle gittim 4 adet 4mm kalın uçlu vida aldım. Arka frende çok güzel ayar yaptım. Lakin ön frende ayarı yine çok güzel bir şekilde yapmama rağmen 1-2km sonra ayar tekrar bozuluyor.

Fren kolları 2 parmak ile kullanmak için SHIMANO ST-EF41 modeli. Yani vites-fren ortak. Gayet etkili bir şekilde çalışıyorlar. Açıkçası bu konuda nasıl bir inceleme yazabilirim bilemedim.

arka aktr.JPG kaset.JPG orta akt.JPG sol kol.JPG
Vites: Arka aktarıcı Altus, ön aktarıcı Tourney kullanılmış bisiklette. Açıkcası her ikisinden de çok memnunum. Ayarlarını kendim yapıyor ve ne önde ne de arkada en ufak bir atmama ya da tıkırtı ile karşılaşmadım. Ama bir gün rüzgardan dolayı bisiklet olduğu yerde düştüğünde arka aktarıcının ayarı tamamen bozulmuştu. Herhangi bir yamulma veya benzeri bir durum da yoktu ortada.
Vitesler 3x7. Bu yüzdendir ki arka göbekte Joytec'in şimdi tam hatırlayamadığım "vidalı" göbeği kullanılmış. Yani ileride "arka aktarıcıyı değiştiririm, bir de yeni kaset takarım 3x9 sistem yaparım" gibi bir düşünce size pahalıya patlayabilir. İleride parça yükseltmek istiyorsanız bu bisikleti alırken bunu göz önünde bulundurun. Bu arada arka en büyük dişli 32T ve rampalarda gerçekten çok rahat oluyor.

ön teker.JPG
Lastikler: CST marka dış lastik var. İç lastik konusunda en ufak bir fikrim yok. Açıkcası dış lastiğin patlama direnci falan var mı onu da bilmiyorum. Boyutu 700x38C. Bisikletle aldığım günden beri yaklaşık 800-900km yapmışımdır lakin henüz bir patlak durumu söz konusu olmadı. Genelde şehir içi asfaltta kullanıyorum belki o yüzdendir. Jantlar konusunda da pek bilgim yok ama aldığım günden beri akord ayarı yapma gereksinimi duymadım. Malum genelde üstüne yük bindikten sonra bir akord bozulması olur bu kaçınılmazdır. Çok ufak bir yalpalanma oldu aldıktan sonra ve dikkatli bakılmadığı sürece de fark edilemeyecek derecede. Unutmadan, herhangi bir reflektör durumu söz konusu değil.

sağ kol.JPG
Sele: Sele Sedona'nın kendi 1091 modeli. Eğer yanlışım yoksa öyle jellik bir durumu yok selenin. Gayet rahatsız. Özellikle ilk 7-8 km'den sonra eğer kalçanız uyuşmadıysa, bir pozisyon değiştirme gereksinimi hissediliyor.

masa.JPG
Maşa: RST Neon RL modeli kullanılmış bisiklette. Hem yaylı hem de yağlı model. RST'nin kendi sitesinden kontrol ettim. Maşa 2014 modelinin aksine 2015 modelinde kilitlenebilir. Yanlış hatırlamıyorsam çalışma mesafesi sitesinde 60mm olarak geçiyordu. Eğer dik bir yokuştan ineceksem ve yol da gözüme pek hoş görünmüyorsa maşa kilidi o zaman açıyorum. Tabi bir de eğer kaldırımlardan çok hoplamalı zıplamalı durumum olacaksa. Genelde kilitli kullanıyorum. Maşa sitede yazdığına göre 2.17 kg.
 

Dosyalar

Scudo

Lenora Nora

Daimi Üye
Kayıt
27 Mayıs 2015
Mesaj
279
Tepki
153
Şehir
Eskişehir
İsim
Lenora Nora
Bisiklet
Carraro
@Guleryuz Merhaba ;
Kezasiz belasiz pedallamaniz dilegiyle.Guzel klasik model.Sedona Renklerde cok iyi favorim.
İyi Forumlar Dilerim.
 

eyupozturk

Roadie
Kayıt
30 Temmuz 2013
Mesaj
411
Tepki
316
Şehir
istanbul
İsim
EyoO
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Inceleme icin tesekkur, gayet aydinlatici olmus. Ayni model kullanan biri olarak gayet memnun olduğumu soyleyebilirim. Ben bagaj ile kullaniyorum, 350km yaptim simdiye kadar, bir sikintisi yok şimdilik, görsel olarak da hoş. Elcik ve sele konusunda ise bende bir sikinti olmadi
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Çok yararlı ve açıklayıcı bir inceleme olmuş. Aynı bisikletin sarı çizgili olanını arkadaşım kullanıyor 2013 model galiba gayet de memnun.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
İyi günlerde kullanın bisikletinizi. Yanlış anlamazsanız bir uyarıda bulunacağım;

Zincir ve ruble kötü durumda. Çok fazla ve çamurlanmış yağ var. Çok fazla ve uygun olmayan yağ toz ve pislik toplar ve çamurlaşmış bir görüntü oluşturur. Bu durum hareketli metal parçalara zarar verecektir. Üzerindeki yağı tamamen temizleyip (benim tercihim balata spreyi ama mazot veya gazyağı da olur) zincir için üretilmiş yağlar ile çok az miktarda zinciri yağlayıp fazlasını temiz bezle alın. Rublu ve aynakolu yağlamaya gerek yok yağın fazlasını almadan her dişlide birkaç tur çevirmeniz yeterli. Zincir ve ruble / aynakol neredeyse üzerinde hiçbirşey yokmuş gibi gözükmeli.
 

Mr. BlacK

Aktif Üye
Kayıt
24 Mayıs 2015
Mesaj
116
Tepki
56
Şehir
İstanbul
Oldukça güzel ve detaylı bir inceleme olmuş, öncelikle teşekkürler. Gördüğüm karadı ile zincirlerde ve ruble kısmında baya bir çamur birikmiş temizlemenizde fayda var. Bunun dışında yeni bisikletiniz hayırlı olsun darısı benim gibi yeni bisiklet alanların başına :)
 

kellemusic

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2015
Mesaj
139
Tepki
85
Şehir
Hamburg
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Cyclocross
Sedona 300 SL versiyonunu aldık bu gün 815 tl.

Öncelikle sele berbat daha ilk dakikadan itibaren süper bir acı veriyor. Taşa otursan bu kadar olmaz.
Tekerler sürüşte güven vermiyor yada bu benden kaynaklı, bilmiyorum. Sele ile birlikte değiştireceğimiz ikinci donanım tekerler.
Gidon bir şehir/tur bisikletine göre uzun gibi. MTB gibi. Diğer bisikletimin gidon uzunluğu çok daha kısa. Bayanlar kısa uzunluktaki bir gidona ihtiyaç duyabilir sanırım.

Bayan için pek bir seçenek yok şuan piyasada. Eğer carraro sportive 222 sadece 44 cm kadro üretilmeseydi muhtemelen onu alırdık. Sedona; elcik, lastik, sele gibi direk temel donanımlardan kaçmış. 100 tl fazla verseydikte bunlar böyle olmasaydı.

Ancak sürüşü keyifli, şekli de şekil. Olumsuzluklar beklediğimiz şeylerdi. Genel itibariyle memnun kaldığımızı söyleyebilirim.
 

mrtg

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2016
Mesaj
52
Tepki
7
Yaş
27
Şehir
ISTANBUL
İsim
MERT
selamlar sedona kullanıcıları :) bu modele gayet kanım ısındı fakat bütçe olarak beni zorluyor gibi elimde iki seçenek var

2.El 2015 SEDONA 300-S veya SIFIR 2016 MOSSO LEGARDA MSM-v sizce hangisini almalıyım ?

Yazlıkta kullanacagım asfalt cok iyi degil patika yollar da olacak yardımlarınızı bekliyorum

iyi günler.
 
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar,
Bu modelin aynısından bende de var.
1.sorum:Geçen kış komple balkonda durduğundan dolayı sanırım bazı bölgelerde paslanma var.
hangi spreyle bunları halledebilirim, yada vd40 mı denesem ?
2. sorum:Yaklaşık 2 sene oldu.Hiç bakıma götürmedim.Servise götürmeme gerek varmı sizce ?
 
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
Ataşehir
Bende de siyah kırmızı versiyon var. Çok kullanmasam da, ön frenin janta biraz sürtmesi dışında bir sorun yok. Fakat top speed fazla yapılmıyor. Vites oranlarından olabilir. Genel olarak güzel bisiklet.
 

Muhibbi

Üye
Kayıt
19 Mayıs 2019
Mesaj
46
Tepki
32
Şehir
Ankara
İsim
Ömer Alameşe
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Bende de siyah kırmızı versiyon var. Çok kullanmasam da, ön frenin janta biraz sürtmesi dışında bir sorun yok. Fakat top speed fazla yapılmıyor. Vites oranlarından olabilir. Genel olarak güzel bisiklet.
Janta değen frenin vidasını biraz sıkıp tekrar kontrol edin düzelecektir. Sedona 300 güzel bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rıza Kayan