Scott Yz3 (Disk) Takviyesi ???

alper15

Üye
Kayıt
12 Haziran 2008
Mesaj
63
Tepki
18
Şehir
Nazilli
slm bu sene 2 ay önce izmir ata bisiklet güzelyalı şubesinden scott yz3 aldım
toplam 700 ytl bütçem wardı.
bana 700 ytl sadece scott yz3 black disk werebileceklerini we 2007 kadro oldugunu sölediler nese scottur bu dedik aldık :D memnunum sadece jantında ve vites ,fren sisteminden rahatsızım
vites takımım acera :D (arka aktarıcıda yazan )
bütcem 250 ytl yye vites takımı yapmak istiyorum
bide sonraya disk seti yapıcam
vites takımı konusunda önerilerinizi bekliyorum ve suan kı vites sistemimden memnun deyilim hemen ayarı kaçıo thanks sımdıden
 
Scudo

ujur

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2007
Mesaj
1.146
Tepki
1.215
Şehir
vancouver BC
sram ın x-5 kol ve aktarıcısı 150ytl gibi bişey memnun kalırsın. ama daha iyisini istiyorsan 150ytl x-9 aktarıcı ve x-5 vites kolu alabilirsin 50-60ytl gibi bişey. 200-220 ytl arası çok bi vitesin olur. shimano istiyorsan 2008 model xt shadow lara bakabilirsin ama sram daha sağlam. x-5 im vardı 4 kez jantın arasına kaçtı 2 kez kulak kırıldı 2 kez kırılmadı bi kerede kaldırıma vurmuştum. sadece yamuluyor düzelttiğin zaman eskisi gibi çalışıyor. alivio 20cm den atladığımda kırılmıştı jantın arasına kaçmadan xt alabilirsin ama sramı öneririm.x-5 seni idare eder.
 
  • Beğen
Tepkiler: hsrv_khy

Sinto

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
2.686
Tepki
2.052
Güzel güzel ben de sram düşünüyorum sarsılma çok az olduğu için. inşallah haftaya x-9 super short cage arka vires ve x-5 kollarımı takıcam
 

alper15

Üye
Kayıt
12 Haziran 2008
Mesaj
63
Tepki
18
Şehir
Nazilli
bu kısa bacak uzun bacak orta bacak noluo ? we gramajda fark edio ????
 

abbaskara

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2006
Mesaj
119
Tepki
153
Şehir
İzmir
Sram daha sert mi ? Doğru Shimanonun eşdeğer modellerine göre daha sert yaylara sahipler. ve kullandıkları 1:1 oranlı vites geçişi sayetesinde daha hızlı vites geçişi sağlıyorlar. ama bu sertlik kötü birşey değil anlatıldığı gibi. açıkçası bilmeyenler şu şekilde anlatıyorlar: SRAM çok sert çat çat vites geçişi yapıyormuş rubleye/zincire zarar veriyormuş (kendi kulağımla 3-4 kez duydum benzer cümleleri)

İlk olarak vitesin daha çabuk geçmesi (çat çat sertçe) ruble ve zincir açısından daha iyidir. zincir ne kadar kısa sürede yer değiştirirse o kadar kısa süre eğri pozisyonda durmuş olur geçmeye çalıştığı dişlinin kenar yüzeyine o kadar kısa süre sürtmüş olur. dolayısıyla daha az sürtünme hem rublenin hem zincirin ömrünü uzatır.

Gelelim kısa-orta-uzun bacaklı arka vites aktarıcılarına. arka vitesin bacağı ne kadar uzun olursa o kadar büyük bir zincir uzunluk farkını absorbe edebilir. Bildiğiniz üzere arka aktarıcının bacağı zincirin boşluğunu almak ve gergin tutmak için makaralar ve bacak yayı ile zinciri gerer. kullandığınız ruble ve aynakola göre ihtiyacınız olan zincir boşluğu değişir.

Burada formul şu şekilde düşünülebilir.

RK : Ruble en küçük diş sayısı
RB : Ruble en büyük diş sayısı
AK : Aynakol en küçük diş sayısı
AB : Aynakol en büyük diş sayısı


RK + AB = RB + AK + X

Burada Xin mutlak değeri ne kadar büyük olursa o kadar fazla zincir boşluğuna, ne kadar az olursa o kadar küçük zincir boşluğuna ihtiyacınız var demektir. (Vitesleri bilinen ve bu forumda da birçok kez açıklanmış olan çapraz kullanmama kuralına uygun olarak kullandığınız varsayılarak)

Eğer uzun bacak ihtiyacınız var (yani fazlaca zincir boşluğuna) ve kısa bacak kullanıyorsanız arka vites etkin çalışmayacak, zincir sıkışması (Chain Stuck) problemleri yaşama olasılığınız artacak, sık sık zincir atmasıyla karşılaşacaksınız ve en ufak çukur-tümsekte zinciriniz kadroya vurarak çizilmesine yol açacak ve uygun olmayan bir vitese geçtiğinizde zincirinizi koparma-komple vites sistemine zarar verme olasılığınız artacaktır.

Tam tersi kısa bacak ihtiyacınız var fakat uzun kullanıyorsanız extra ağırlık taşırsınız sadece.

Bir de medium bacak var ki kısayla yetinemeyenler, uzunla mutlu olamayanlar için orta uzunlukta.

Not : Sram bir de süper short çıkarmış. XC arka attırıcıların en minisi heralde. daha görmek kısmet olmadı. bakalım nasılmış g-string sınıfı bu arka aktarıcı. ama bunda da mantık aynı. çok kısa zincir mesafesi iş görüyorsa gerek yok boşuna ağırlık taşımaya.