Scott Sub 30 - 28 inç?

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Arkadaşlar fotoğrafını eklediğim bisikleti almayı düşünüyorum. Dağda bayırda gezmek değil daha çok uzun yol yapmak amacım. Fakat biraz dayanıklı bir şey olsun istiyorum. Bu bisikletin dağ ve yol bisikleti karışımı bir bisiklet olduğunu duydum. Özellikle parke ve asfalt yollarda kullanacağım. Sizce amacıma uygun olur mu bu seçenek.




http://img214.imageshack.us/img214/2936/2008550rr3.jpg

Scott Sub 30 - 28inç


Sizes

700c - S,M,L,XL

Weight
11,40 kg
25.11 lbs

Frame
Evo/Aero hydroformed alloy tubing w Evo D/O 26"

Fork
Scott SUB straight alloy fork 26"

Headset
Ritchey OE Logic Zero, semi integ.

Derailleur (Rear)
Shimano RD-M 340 Acera, 24 Speed

Derailleur (Front)
Shimano FD-C051 31.8mm clamp

Shifters
Shimano ST-EF 50, easy fire, w/gear indicator

Brake Levers
incl. in shifters

Brakes
Tektro/ SCB-36 A V-Brakes / blk

Crankset
Shimano FC-191, 48x38x28 w CG
Chinguard on crankset

BB-Set
Shimano BB-UN 26 / 68-122mm

Handlebar
HL-MTB-152 steel, 580mm, 5° bend

H'stem
Rocket Stem 4 bolt, 08 Eco Scott, 40mm adjustable NVO

Pedals
Wellgo 998 S

Seatpost
Scott HL-SP 233 26.8mm

Seat
Scott SUB

Hub (Front)
Scott SCO 31

Hub (Rear)
Shimano FH-RM 30

Chain
Shimano HG 40

Cassette
Shimano CS-HG30- 8I, 11-30T

Spokes
2.0 mm stainl.

Rims
Alex SUB 26", 32H, black anodized, cnc

Tires
Maxxis Colombiere 26"x1.3





Ürün fiyatı: 515.00EUR
 
Scudo

sprint

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
572
Tepki
282
çok güzel bir model ve çok güzel bir marka ben olsam istedğin türde kulanım amacı düşünüyorsan bunun 28 jant ebatında olanlarını tercih ederdim bence 28 jant olanları tercih etmelisn
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bu gün Erdoğanlar bisikletteydim sağolsun lütfü abiyi bayağı bir oyaladım fakat kararsız kaldım. İşin açıkçası bisikleti görür görmez vuruldum diyebilirim. Bu arada jant olarak ebadı 28 inç. Bir de sub 20 modeli var bundan sadece sanırım 400 gram daha hafif fakat fiyat farkı yaklaşık 100 euro. Buna değer mi bilemiyorum. Ne dersiniz bu bisikleti almalımıyım. Açıkçası önde amortisör olmaması biraz tedirgin ediyor beni. Çok mu sert olur bisiklet.


@treks

Birde sormak istediğim bir şey var kusura bakmayın bisiklet hakkında yeni yeni teknik anlamda birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Soruma geince seçmiş olduğum bisikletin kadro boyları standartmıdır. Boyum 1.88 sizce bu bisikletin kadro ölçüsü benim için yeterli mi. Lütfü abiye göre yeterli sizede sormak istiyorum ne dersiniz.
 

sprint

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
572
Tepki
282
dostum ben olsam senin yerinde öncelikle 28 jant ebadını tercih ederim birde amatisör almam yani amatisörlü tercih etmem sonuçta uzun yol ve şehir kulanımı köy yolu parke vs demişsin ayrıca madem ordasın boyu deneyebilrisn birde fiyatına göre zaten malzeme yani bisikletin üzerindeki dişli fren takımı ruble ayna vs gibi normal yani bunun biir çok sebebi var ülkemize geliş gidiş parça fiyatları yani sen gene vaktin varsa bence bekle konuyu gören kişiler fikirlerini mutlaka belirticeklerdir ben kendi şahsi fikrimi söylüyorum sadece 28 jant amatisörsüz diyorum benim tercihim gayet rijit gayet şık ve güzel bir bisiklet artık tercih senin kardeş iyice araştır elinde internet var kimse malına kötü demez iyice bak ama sonuçta bisiklet güzel bakmış olduğun zaten bir marka sonuçta kardeş imkanın var ise ben tavsiye ederim genede bekle diğer kulanıcılar mutlaka görürler ilanını yardım umarım gecikmeden ulaşır
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Nail USANMAZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
1.361
Tepki
1.175
Şehir
İzmir-Karşıyaka
Bisiklet
Specialized
Almak istediğiniz bisikleti kullanan arkadaşlarım var ve çok memnun olduklarını biliyorum. Kadronun kalitesi zaten tartışılmaz. Bence çok doğru bir seçim olur.

Aşağıdaki link'e bakmanızda fayda var.

(link)

Boyunuza uygun kadro boyutları bu tabloda belirtilmiş.

Boy ölçüsü Kadro boyu (inch '') Kadro boyu (cm)

155-165 cm. 14-15" 35-38 cm.
165-170 cm. 15-16" 38-41 cm.
170-175 cm. 16-17" 41-43 cm.
175-180 cm. 17-18" 43-46 cm.
180-185 cm. 18-19" 46-48 cm.
185-190 cm. 19-21" 48-53 cm.
190-195 cm. 21-22" 53-56 cm.
195-200 cm. 22-23" 56-58 cm.
 

felis911

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2006
Mesaj
1.352
Tepki
859
Şehir
ce
sub 20 nin üzerindeki aynakolu kullandım cok memnun kaldım ben de buna benzer bir bisiklet kullanıyorum (begamont beluga speed) maşayı yaysız öneririm ve sub 20 daha uygun bence ama 28'' lik 700*35 cyclocross lastiklerle şahane olur
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Arkadaşlar yukarıda bisiklet ile ilgili bilgilerde sahip olduğu kadro ölçüsünü belirten bir bilgi var mı? Erdoğanlar bisikletten her ne kadar kadro ölçüsü size yeterli dedilerse de sizlerede sormak istiyorum. @naillian arkadaşımızın tablosuna göre 19-20 kadro boyutu gerekiyor. Ben bu bisikletin kadro ölçüsü hakkında net bir bilgi alamadım açıkçası. Aldıktan sonra şu boyutu olsaymış dememek için tam ve kesin bir ölçüsünü bilmek isterdim. Eğer yukarıda yazmıyorsa kadro bilgisi bu gün almadan önce tekrar Lütfü abiyi sinir etmek pahasına soracağım.:)
 

felis911

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2006
Mesaj
1.352
Tepki
859
Şehir
ce
benim de adını veremeyeceğim hatırısayılır bir kaynakta ki hesaplama motorundan aldığım bilgiler aşağıdaki gibidir trekking yani gezi ve tur bisikletleri için tabi ki bu standart vücut ölçüsü olan biri için geçerlidir onun dışında asıl ölçü bacakarasının yerden yüksekliğidir iyi alışverişler



155 - 165 47 - 50 cm
165 - 170 50 - 52 cm
170 - 175 52 - 55 cm
175 - 180 55 - 58 cm
180 - 185 58 - 61 cm
185 - 190 61 - 63 cm
190 - 195 63 - 66 cm
195 - 200 66 - 999 cm
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Şöyle bir ölçü tablosu var SCOTT SUB 30 için. Eminim başınızı ağrıtıyorum fakat vakit kaybetmeden doğru kararı bir an önce verip almak istiyorum şu bisikleti. Sizler olsaydınız benim yerimde satıcıya hangi kadro ölçüsü varsa alırım derdiniz. Satıcının kadro boyunu ölçüp buradan hangi ölçüye isabet ettiğini öğrenme şansımız var sanırım. Benim şu ölçü olmalı diyeceğim rakkamı tam olarak söyleyebilirmisiniz. Kusura bakmayın lütfen inanın teknik anlamda hiç bir şey bilmiyorum ve bilgisizliğin sonucunda hata yapmakta istemiyorum. İşin açıkçası yüklü bir yekün ödeyip altım da eski bianchim gibi çocuk bisikleti ölçüsünde bir kadro ile dolaşmakk istemiyorum.

http://img238.imageshack.us/img238/4433/1273thumbnail2sr3.jpg
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Scott'ın SUB serisi Urban sınıfındadır, bu da bisikletin asıl şehiriçi asfalt kullanım için üretildiğini gösterir.
Tabiki bir SUB ile uzun yol da yapılabilir, fakat şehirlerarası düşünüyorsanız 26 yerine 28" tekerlekli olan Sportster serisine yönelmelisiniz.
Bu hem daha az yorulmanızı hem de daha uzun mesafeleri daha yüksek hızlarda katetmenizi sağlayacaktır.
Ayrıca bineceğiniz zeminler arasında parke de olacağını yazmışsınız.Bu da amortisörlü bir bisikletin size daha fazla konfor vereceğini gösterecektir.

Bu bilgiler ışığında Scott Sportster serisinden bütçenize ve beklentinize uygun olanı önerebilirim.

Boyunuza uygun olan kadroya sahip bisikleti, bisikletçiniz belirleyip size onu sunmalıdır.Eğer yanlış boyda bir bisikleti satmaya çalışıyorsa, o bisikletçiden alışveriş yapmayın.Size uygun olan kadrolar 19"-21" arası olanlardır.
Sportster serisinin L veya XL boylarından kendinize uygun olanı seçip gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Erdoğanlar bisiklet güvendiğim bir yer bu konuda beni yanıltacaklarını düşünmüyorum fakat o kadar vakitlerini aldım ki kadro boyu hakkında yeterli bir bilgi edinemedim tam manası ile açıklama isteyemedim çekindim. Kendi yorumlarına göre kadro bana uygunmuş fakat kadronun ölçüsü hakkında bir bilgim yok. Sub 30.-28 jant fakat lastikler tırtıklı değil düz ve dediğiniz gibi asfalt lastikleri. Ayrıca aklımda hep soru işareti olan önde amortisör olmamasının bana parke yollarda getireceği konfor eksisi. Distribütöre kadar aradım XL boyutlu kadro ellerinde yok maalesef. Hala araştırıyorum. İlginiz için ve ilgileri için yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Sanırım bisiklet piyasasında bir bisiklet edinene kadar en belalı müşteri olma yolunda nam yapmaya adayım.:)


@athletic
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Ön amortisörlü 28 jant var sanırım Scutt Sportster P3 modeli. 650 euro. Bu şu an için verebileceğim tavan fiyat almaya karar verdiğim oldukça aşmış olacağım bütçeyi. Fakat almışken amacıma uygun olsun istiyorum üç beş yukarı katlanacağım. Sizce bu modeli için bu fiyat farkını vermeme değer mi? Büyük ihtimalle L modeli var XL sanırım bu modellerde getirtmiyorlar ya da talep olmuyor.



Teknik Özellikler

Ağırlık : 12.6 kg
KADRO : New Evo-Aero 07 hydroformed alloy tubing
Evo drop outs
700C
MAŞA : Suntour NEX 4510 LO
Lockout / 1-1/8" / 50mm travel
FURŞ : VP 42 semi integrated 44/50mm
ARKA VİTES : Shimano Deore RD-M511 / 27 Speed
ÖN VİTES : Shimano Deore FD-M531 31.8mm
VİTES KOLLARI : Shimano Deore SL-M511 Rapidfire Plus
Gear indicator
FREN KOLLARI : Scott Comp
FREN : Scott Comp
AYNA KOL : Shimano FC-M442
28x38x48T / chainguard
PEDAL : Wellgo 998 S
ORTA MİL : Shimano BB-UN 26
68mm shell / 113mm spindle
GİDON : Scoot X-Rod / 580mm length / 5° bend
GİDON BOĞAZI : Scott NVO Rocket Stem Eco
40mm of adjustable hight
SELE BORUSU : Scott Comp 26.8mm
SELE : Scott Sportster
ÖN HAZNE : Scott SCO 31
ARKA HAZNE : Shimano FH-RM 60
ZİNCİR : Shimano CN-HG 53
DİŞLİ : Shimano HG-50-9 11-32T
JANT TELLERİ : 2.0mm stainless
JANTLAR : Alex G 6000 / 700C / black / 32H / CNC
LASTİKLER : Continental Double Fighter 2 / 700x37C
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Sportster serisinin P6 (giriş modeli) dışındaki bütün modelleri amortisörlü ön maşaya sahiptir.
P4 ve daha üst modellerinin (P3 - P2 - P1) maşaları kilitlenebilme özelliğine sahiptir.
Düşündüğünüz P3, 9'lu sisteme sahiptir, yani 27 vitestir.Sadece bu sebepten bile bir alt modeli olan P4 yerine tercih edilebilir.Ayrıca P4, 13.9kg iken, P3'ün ağırlığı 12.75kg dır.
Özetle, vereceğiniz her kuruşun karşılığını P3 verecektir.
L boyu size uygun olacaktır.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Teşekkür ederim cevabınız için. Büyük bir olasılıkla ellerinde varsa eğer almaya çalışacağım ilk fırsatta sonucu yazacağım.


@athletic
 

Serdar TEBER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Kasım 2006
Mesaj
1.206
Tepki
1.304
Şehir
Ankara, Antalya
@proteo

Hiç de çekinmeyin. Hem Lütfi abi sohbetten hoşlanır, hem de doğru iş yapmaya çalışır. Başka bir yerden başka bir marka dahi alacak olsanız satıcının görevi sizi bilgilendirmek. Herşeyi sorun, hatta aldığınızda ufak tefek bakımlarını, ayarlamaları nasıl yapacağınızı da sorun, göstersinler. Sonuçta ciddi bir rakam veriyorsunuz, en doğru alışverişi yapmak hakkınız.
Parke zeminde amortisör elbette konforunuzu arttırır, siz ne kadar parkede ne kadar düz asfaltta bineceğinizi hesap edin seçiminizi ona göre yapın. Bisikletin üzerine oturmadan almayın. Size tam uyduğuna emin olun. Bence de Scott'da XL kadro size uygun olur gibi düşünüyorum. Şimdiden hayırlı olsun bisikletiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Lütfü abi gerçekten rastladığım en müthiş bilgili insan. Erdoğanlar bisikletten bir kaç kez ben ve arkadaşımın alışverişi oldu arkadaşım amoeba hussar satın almıştı lütfü abi sanırım telefonda bir yarım saat konuyu anlatmış bizimki yığınla para ödemek yerine amoeba hussar da karar kılmıştı. O yüzden Lütfü abi için bisikleti satmaktan öte karşı tarafın ihtiyacının ne olduğu daha önemli bu yüzden ilk tercihim. Geçen gün özellikle Erdoğanlar bisiklete lütfü abi ile bir karar veririm diyerek Ankaraya gittim. Fakat karar veremedim :D

İki bisiklet arasında kaldım Bisikletler biri SCOTT SUB 20 diğeri SPORTSTER P3

Her iki bisikletin de L kadrosu var. Maalesef XL kadro yok. SPORTSTER P3 ü sordum sanırım ölçen arkadaşın dediği sele başından aynakolun arası 55 cm geliyormuş L de. İnç olarak 22 ye denk geliyor. Bu ne derece doğru bilemiyorum ama 22 kadro bana oluyor sanırım. Anlıyacağınız şu kadro boyu işini çözersem bu bisikletlerden birini almamam için bir sebep kalmayacak.

Diğer bir kararsızlığım amortisörlü mü amortisörsüz mü. Genellikle şehir içinde kullanacağım. Alanyayı gören arkadaşlar bilirler girişten çıkışa kadar kilitli parke taşlarla kaplıdır. Bir de asfalt olan kısımların düzensizliği. Bu SUB 20 için bir dezavantaj olur mu? Amortisörsüz sub 20 model olarak sanki biraz daha yırtıcı ve atak gibi bir nevi yarış bisikleti kıvamında. Bunda lastiklerin asfalt tipi olması da bir etken çok şık görünüyorlar. SPORTSTER P3 ü birebir görmedim fakat SPORTSTER p45 modeline benziyor diye duymuştum.


SPORTSTER P3 de bulunan amortisör bu görevini ne derecede tam manası ile yerine getirir bu konuda pek bir bilgim yok. Aksine ekstra bir ağırlık mı olur. görüyorsunuz iki bisiklet ve benim bulduğum belki sizler için gereksiz bahaneler. Fakat bir karar verip bu ikisinden birini bu hafta içinde almalıyım bildiğim kadarı ile her iki bisikletten de L boyut olarak tek kalmış.

Şu saat oldu nette hala bu iki bisikleti araştırıyorum. Bu ne çaresizliktir anlamadım çıkamıyorum işin içinden fiyatlar aynı özellikler amortisör dışında hemen hemen aynı. Gönlüm SUB 20 Mantığım P3 diyor.

Uzun bir yazı oldu sanırım bu hafta bu forumu bayağı meşgul edeceğim.





@Teberus
 

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
Kararsızlığınızı çok iyi anlıyorum yardımcı olmaya çalışacağım:

ben sportster p3 kullanıyorum. maşa konusunda eğer tereddütünüz varsa,düz maşanın sert olabileceğini düşünüyorsanız, düz maşayla sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek demektir, kesinlikle amortisörlü modeli, sportsteri öneririm ama bütün sportster modellerinin üzerinde gelen maşalar çok ağırlar ve çalışmalarıda çok tatmin edici değil!. eğer maşa modifikasyonu yapmayacaksanız size sub öneririm ancaak sportsterdeki orjinal maşayı 1500grlık güzel bir maşayla değiştirirseniz bisikletin havası tamamen değişiyor. ben suntor'un 1550 gr'lık bir modelini buldum onu kullanıyorum ama maşamda boşluk oluştuğu için türkiyeye 2-3 hafta kadar sonra gelicek olan ROCK SHOX I-RİDE maşayla değiştircem. İ-ride ler de 1500gr ve tasarımları cannondale headshox lar gibi , başarılı bir malzemeye benziyor, nette araştırabilirsiniz. rock shox i-ride

750grlık rijit maşa(subun maşası) yerine 1500 grlık amortisörün getirisi bence daha fazla.Bunu fazla açmaya gerek yok amortisörün sürüşe etkileri malum.

Maşa değiştikten sonra işimiz kolay geriye 3 tane ağır parça kalıyor :

1.si aynakol(kare göbek kullanan ağır ayna) 2.si gidon(300gr civarı) 3.sü lastikler (650gr) bu 3 parçayıda hafifleriyle değiştirerek 11kg civarı amortisörlü ,hızlı bir bisiklete sahip oluyoruz.

teker seti de biraz ağırca, teker setini ve rubleyide hafif leriyle değiştirince 10küsür kilolarda, oldukça keyifli , hızlı, amortisörlü, hertürlü zeminde kullanabilinecek güzel bir makina oluyor sportster .

Sub, dediğiniz gibi biraz daha çevik, yırtıcı, sportif oturuş pozisyonu olan akıcı bir asfalt aleti. sportster ise daha çok amaçlı, daha dik oturuş, komforlu, tura yatkın, şehirdeki kaldırım vs engellerden daha komforlu geçilebilecek, el bilekleri için daha iyi, yine akıcı, arazi kabiliyeti olan allround...vs

sonuç olarak ikiside çok güzel bisiklet ama düz maşanın sert olabileceği tereddütünüzden dolayı kullanım tarzınız sportstere daha yatkın gibi geldi bana. mümkünse iki bisikletlede test sürüşü yapın ve sportster alırsanız rock shox i-ride'leri de takip edin derim(diströbitörü marintek). en güzel seçimi yapmanız dileğiyle...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. ROCK SHOX I-RİDE Maşa SPORTSTER P3 e sorunsuz uygulanabilir sanırım öyle değil mi? Maşayı sitesinde inceledim gerçekten güzel. Fiyat olarak hangi aralalıklarda olabilir bir tahmininiz var mı acaba. Bir de bu maşanın SUB 20 ye uyma olasılığıda olabilir mi?



@hakkem
 

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
Yabancı siteleden karşılaştırdığım kadarıyla fiyatı 150 euro civarında olucak.
Sportstere montajı sorunsuz olucak inşallah temennimiz o.
Sub'a amortisör olmaz ,olur ama olmaz gerek yok. Açılar etkilenir.
2 bisiklet arasındaki seçiminiz için bence ya 1500grlık maşalı sportster yada sub diyorum. p3 ün orjinal maşasını ben tarttım ağır. i-ride ile değiştirince 1kg fark ediyor. bisiklet canlılık kazanıyor.
p3'ün amortisörü değiştiremeyecekseniz sub'u tavsiye ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru