Scott Sportster P5 ve P6 hakkında - Amortisör meselesi

mert ere

Üye
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
42
Tepki
2
Şehir
Ankara
Merhaba.
Genelde şehir içinde ve bazen de uzun stabilize yolda sürmek üzere bir hibrit bisiklet almaya karar verdim. 600 lira civarı bütçem var. Alacağım bisiklet süper kıvrak ve hızlı olmasa da yolda aksın ve yolu fazla hissettirmesin, yormasın diye düşünüyorum.

Biraz araştırdım ve Scott sportster serisi uygun göründü. P6 modeli güzel. Hatta amortisörsüz olduğu için daha da güzel diyenler var. Ancak bazı yorumlarda, uzun yolda sürekli kulanımda sarsıntılardan dolayı rahatsızlık yaptığını okudum ve süspansiyonlu versiyonu olan P5'e yöneldim. P5 de amortisörlü ama maşadan kilitlenemiyor. Hafif sıkıştırılsa da sürekli süspansiyon etkisi var. Ve bu süspansiyon ne kadar yumuşak veya sert. Sürüşü nasıl etkiliyor, sorum bu yönde olacak.

Dediğim gibi bütçem 600 lira civarında. P5 ise nakit olursa 770 dendi en son Erdoğanlar'da. Beni de epey zorlayacak bir rakam bu.

Bir de bir arkadaş Bianchi Nero tavsiye etmiş. Maşa kilitlenebiliyor ve 700 lira gibi bir fiyatı var.

Soru 1: P5'te amortisörünün kilitlenememesi ne gibi dez avantajlar oluşturuyor sürüşte? P5'i diğer Sportster modelleriyle kıyaslayan oldu mu hiç?

Soru 2: Bianchi Neroyu tercih etsem ne kaybederim? (Kazancım 70 lira, Deore vites ve kilitlenebilir maşa).

Bir de Trek 7.1 Fx var aynı fiyatlarda. Sele'den amortisörlü ama şu an daha çok Bianchi ile Scott arasında kaldım.

Zor bir işmiş bisiklet seçmek...
 
Scudo

mert ere

Üye
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
42
Tepki
2
Şehir
Ankara
P5 alıyorum inşallah.
Tek sorum, selesi sert gibi geldi, değiştirsem mi alırken jelli bir koltukla acep?
 

suzunkopru

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2008
Mesaj
2.203
Tepki
1.474
Şehir
İstanbul-Fatih
Hayırlı olsun. Seleyi jelli bir sele ile değiştirmeniz elbette iyi olacaktır.
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Mert kardeşim p5 i ben 7500 km kullandım.Hçibir kusuru yok bir ömür binersin o bisiklete ama ben tur bisikletinde amartisör sevmem o yüzden p6 yı tercih edebilirsin.zaten pekde işe yaradıgı yoktu amartisörün :)
 

mert ere

Üye
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
42
Tepki
2
Şehir
Ankara
Zararı nedir amortisörün?

Bir kaç arkadaş, yoldaki titreşimleri aldığı için avantaj demiş. Peki amortisör karşıtlarının, karşı çıkma nedenleri ne?
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
yani sonuçta kollarında o titreşimi daha iyi alırlar sonuçta bir dağ bisikleti amartisörü değil p5 deki dandirik birşey ve ağır.Hiç gereği yok yani.Kullan ikisinide kendin gör bence.
 

orkun tulu

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Mayıs 2010
Mesaj
414
Tepki
228
Şehir
izmir - buca
@mert ere

pedli bir bisiklet taytı alırsan rahat edersin ve kısa sürede seleye de alışırsın. ilk bir iki hafta biraz zorlar ama alışırsın.
 

mert ere

Üye
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
42
Tepki
2
Şehir
Ankara
Amortisörün 50 mm. olması mı dandirik, yoksa modeli mi? Halbuki yayı oldukça yumuşak gibi gelmişti bana...

Yahu yoksa P6 mı alsak. Ve hatta hatta, Sedona 321 mi? Üstündeki jant vs. scott'tan daha kaliteli en azından.
 

bicycler

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
161
Tepki
47
Şehir
kocaeli
ben de mtbyi satip 321 veya hibrit almayi düsünüyorum, ama karar veremedim. eger alirsaniz yorumunuzu eksik etmeyin.
 

Nevzat KÖSEOĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Kasım 2006
Mesaj
1.470
Tepki
593
Şehir
Samsun
Amortisör açık kaldığında yolda giderken pedala uyguladığınız gücün bir kısmını emer buda performansınıza etki yapar aynı zamanda çakıllı yollarda patikada darbeleri emerek rahat bir şekilde ilerleminizi sağlar.
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
mert kardeşim p6 yı al.P5 deki süspansiyon çok ultra teknolojik birşey değil boşuna ağırlık.Kollarınla zaten aynı efekti rahatça verirsin.zaten bunlar dag bisikleti değil giriceğin yerler belli.ondan boşuna ağırık taşıma arta kalan parayla ışık mışık ayna kask alırsın.