Scott Sportster modifiye

hknbykl

Daimi Üye
Kayıt
24 Eylül 2007
Mesaj
249
Tepki
269
Şehir
IZMIR
Merhaba
Ben yaklaşık 1 ay önce Scott Sportster P1 Crossbike aldım.Bu bu bisikleti ilerde biraz daha hafifletmek ve geliştirmek istiyorum.Benim bisikletin dönen aksamı aynakol,ön ve arka göbekler deore.Arka dişli lx sanırım.Jantlar alex sub 700c 32h (600gr civarında) teller DT Champion 1.8 mm blk deore disk fren. En alta İngilizce bisiklet parçaları listesini de koyarım.Neyse..
Ben önce fiyat açısından en ucuzundan ve faydalısından diye göbekleri değiştirmek istiyorum.Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?Ayrıca aynakol ve arka dişlileri de değiştirmek istiyorum fakat biraz pahalıya patlayacak gibi görünüyor.Önce dönen aksamı hafifletmek sizce de uygun olur mu?Neleri neyle ve hangi sırayla yükseltmem uygun olur.Şu an 13.3 kg civarında en uygun nasıl hafifletebilirim? Amortisor 28 lik olduğu için fazla seçenek yok amortisörsüz kullansam nasıl olur yükseklik değişir mi açılar bozulur mu?
Teşekkürler...

Description:
Weight
12.2 kg
26.8 lbs

Frame
New Evo/Aero 07 hydroformed alloy tubing w Evo D/O 700C

Fork
Suntour NCX-FT-D RL, remote lock-out Susp. fork 1 1/8, 50mm travel, integr.

Headset
VP 41 AC Semi integrated, cart.

Derailleur (Rear)
Shimano XT, RD-M 761, 27 Speed

Derailleur (Front)
Shimano Deore LX FD-M581

Shifters
Shimano Deore LX SL-M580

Brake Levers
Shimano Deore BL-M535

Brakes
Shimano Deore BR-M535 disc w SM-RT62 center lock

Crankset
Shimano FC-M540 48/36//26 w CG

BB-Set
Shimano ES-25

Handlebar
Scott X-Rod 580mm, OS

H'stem
Rocket Comp SCT 40mm adjustable NVO

Pedals
Wellgo 998 A

Seatpost
Scott Comp 26.8mm

Seat
Scott Sportster Comp

Hub (Front)
Shimano Deore HB-M535

Hub (Rear)
Shimano Deore FH-M535

Chain
Shimano CN-HG53

Cassette
Shimano HG-50-9 9SPD 11-32

Spokes
DT Champ 1,8 black

Rims
Alex SUB 700C black 32H for disc

Tires
Continental Double Fighter 2 700x37C
 
Scudo

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
@hknbykl
Selam.. Ayna dişliyi Deore LX yap diyeceğim ama çok fazla bir fark olmayacak..

Boğaz, sele, sele borusu da hafifletilebilir ama bence değecek bir fark olmaz.. Belki 750 gr hafifletebilirsin.. Bir de iç ve dış lastiklerin hafifletmek en iyisi. Burada ciddi bir fark olabilir..Diskli bir bisiklet olarak çok da ağır sayılmaz P1..
Selamlar..
 

hknbykl

Daimi Üye
Kayıt
24 Eylül 2007
Mesaj
249
Tepki
269
Şehir
IZMIR
A. Selam
İlginiz ve cevabınız için teşekkürler.
Ben biraz daha akıp giden birşey istiyorum.Şimdiki lastikler biraz kalın gibi ve yanları tırtıklı onlardan başlasam iyi olacak galiba; lastiklerin yanakları dönüşlerde beni biraz korkutuyor. Ben ön ve arka göbekleri de değiştirmeyi düşünüyorum o yüzden bu bölümde konu açtım. Göbek olarak rulmanlı güzel ve uygun bir göbek nasıl olur.Ya da xtr nasıl olur? iki göbek yaklaşık 300 ytl tutuyor. Aynakol olarak karbon kollu olanlar nasıl olur?Hangi iç ve dış lastikleri tavsiye edersiniz scwalbe nin maroton ince lastikleri daha mı iyi olur?

Bana göre modifiye öncelik sırası:
1.ön ve arka göbek rulmanlı veya xtr
2.lastikler;jant
(Burada mavic'in speedcity jant seti hem asfalta hem de patikaya gelir mi acaba bu set iyi mi dir?)
3.Aynakol ve arka dişli
4.sele,sele borusu ve boğazlar
5.vites ve fren kolları.
6.Amortisör

Bunlar uygun olur mu hangi marka ve modeller uygun olur fiyatları nasıl olur performans artışı olur mu.
Teşekkürler
Selamlar
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
@hknbykl
Selam Tabii ki performans artar..
1- Göbekler DT veya XTR olabilir.
2-Mavic setleri istediğin yerde kullanırsın. Asfalt-arazi fark etmez
3-Aynakol Truvativ Noir geldi (Carbon) Ama Xt veya XTR da olabilir
4-Sele olarak Selle Italia'nın hafif olanlarını almak lazım. Ama rahat değildir yazayım..:)
5-Bu konu Shimano'yu mu Sram'ı mı tercih edeceğine bağlı. Shimano olacaksa XT iyidir. XTR 'a bütçen yetiyorsa tabii ki XTR..
6-Bu konuda sadece Rock Shox 'un yeni bir modeli var.1500 gr.(I-ride) Ama fiyat çıkmamış..

Selamlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: hknbykl