Scott Speedster S60 mı Sporster P6 mı ?

Kayıt
23 Haziran 2008
Mesaj
16
Tepki
22
Şehir
istanbul
Herkese Selam . Bisiklete karşı birden gelişen dayanılmaz bir ilgi duymaya başladım.
Öcelikle Bianchi SLR 200 e heveslenmiştim alacaktım fakat piyasada yoktu. Biraz araştırdıktan sonra da iyiki de yokmuş diyorum çünkü componentleri ii değilmiş sanırım .
Bisikleti kullanım amacım yolda kullanmak kadıköy bostancı arası denebilir ( bu arada istanbuldan teşrif ediyorum).

Benim kararsız kaldığım modeller :

1) SCOTT SPEEDSTER S60 TRIPLE 2007
(link)
Bu bisiklette beni tereddütte bırakan iki şey var 1. si lastik inceliği 700x23c yani yanılmıyosam 23 mm iz demek lastikte bu lastikle yolda durabiliniyor mu :) ? ve gidon çok yorucu gözüküyor bu racing gidon tarzı .

2) SCOTT SPEEDSTER S60 FB TRIPLE 2007
(link)
Görüldüğe üzere ve sanırsam tek fark yarış gidonu yerine normal düz bar şeklinde gidon olması ki daha rahat olduğunu düşünüyorum ( yanılıyor muyum ?) Fakat yine aynı ince lastik sorunu devam ediyor . ( Yani bu lastik beni taşır mı 90 kg :) ? + kaldırıma falan çıkıp inilebilir mi ? logar deliklerine girip insanı uçurma riski nedir :) )

3) Scott Sportster P6 (2008)
(link)
Bu bisikletin de görüldüğü üzere bar düz gidonu var ve lastik ölçüsü 700x37C
Yani 37 mm . Ne dersiniz ? İnsanı yorar mı ? Bana sanki istanbul şartlarında ideal bisikletmiş gibi geliyor bu model .

Evet tecrübeli arkadaşların tavsiye ve yorumlarını bekliyorum .
 
Scudo
Kayıt
27 Haziran 2008
Mesaj
37
Tepki
18
Şehir
İstanbul
Dostum bende aynı senin gibiyim müthiş bi ilgi duymaya başladım bu aralar bisiklete kısmetse bende alıcam bu türde bi bisiklet. Beraberce tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekleyelim. İnce lastik beni taşır mı demişsin ona cevap verim tabi ki taşır.
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Aramıza hoşgeldiniz, ne iyi ettiniz.
Hem de girişiniz kaliteli ve üst model bir bisikletle olacağı için daha da mutluyuz.

1.soruya cevap;
Bisikletin dengesini (tüm araçlarda olduğu gibi) elbette lastik genişliği belirler fakat 700x19 luk bile lastik varken ve bunlar da yol yarışlarında kullanılırken üretilip de satışta olan tüm lastikler anormal dengesizlik göstermez.
Her tür lastikle, üretildiği amaca uygun zeminde dengede sürüş yapabilirsiniz.
Elbette 700x23 lük bir lastikle mıcırlı yolda gidilmez.
Veya 26 x 2.70" lik bir devasa lastikle yüksek hızda uzun mesafe yapılamaz.
Özetle genişliğe bağlı denge sorununuz yok.

2.soruya cevap;
Yol gidonları performans sürüşü amaçlı üretildiklerinden, aerodinamik sürüş pozisyonunu sağlarlar.Bu da vücudun mümkün mertebe öne eğilmesini gerektirir.Bu yüzden ilk sürüşlerinizde bel ağrıları görülebilir fakat bugün dünyanın en çok kişi tarafından izlenen yarışı olan Fransa Turunda, yarışmacılar 230km lik bol yokuşlu etapları bile bu gidona sahip yol bisikletleriyle tamamlıyorlar.Alıştığınızda yorgunluğunuz azalacaktır fakat elbette düz gidona göre yorgunluk oranı farklıdır.

3. soruya cevap;
Lastiklerin taşıma kapasiteleri üretici sitelerinde genellikle verilir.Mesela Schwalbe marka lastiklerin bazıları 145kg a kadar yük taşıyabiliyorlar.Genel olarak çoğu lastik 90-120kg arası yükü kaldırabilirler.

4.soruya cevap;
Kaldırıma inip çıkmayı düşünüyorsanız (üstelik bunu hızla yapmayı düşünüyorsanız) lastiğiniz geniş olmalı.Çünkü geniş lastik hem böyle denge gerektiren anlarda dengeyi artırırlar hem de daha düşük hava basınçlarıyla çalıştıklarından darbe emiş kapasiteleri daha yüksektir.

26 x 1.50" - 26 x 2.35" lik lastiklerin çoğu 65 PSI hava kapasiteleri vardır.
1.50" den incelerin 80 PSI hava kapasiteleri vardır.
Bu da 80 PSI olan lastiklerin daha sert, daha hızlı fakat darbe emiş gücü olarak daha zayıf olacaklarını gösterir.
Bol merdiven, kaldırım iniş çıkışı düşünenler daha düşük hava ile kullanılan lastikleri tercih etmeliler.

Öyle mazgal delikleri var ki 26 x 2.35" lik lastikle bile içine girebilirsiniz.
Fakat genel olarak 26 x 1.75 lik ve daha geniş lastikler, mazgal sorunu yaşatmıyorlar.Yol bisikletlerinin lastikleri ( 700 x 19-32) bütün mazgalları çapraz geçmenizi gerektirirler.

700 x 37 lastikli bir bisiklet, eğer onunla arazide gitmiyorsanız asfaltta kesinlikle yormaz.28" tekerli bisiklet alarak zaten yorgunluğun önüne geçiyorsunuz.

Konfor ön planda ise Sportster P6
Hız biraz daha ön planda ise S60 FB
Yüksek hız ön planda ise S60. (keyfi için kaliteli asfalt gerektirir)
 
Kayıt
23 Haziran 2008
Mesaj
16
Tepki
22
Şehir
istanbul
athletic verdiğin bilgiler için çok teşekkür altın gibi değerliler gerçekten .
Ben speedster S60 hızını ve sportster p6 konforunu istiyorum :D
öyle bişey olamayacağına göre arasını tercih etmek lazım .
sanırım S60FB tam benlik bir bisiklet :)
Alınca resimlerini koyacam buraya. ( Bıke&Outdoor Beşiktaş tan temin etmeyi düşünüyorum bilmiyorum doğru tercih mi. Onu da internet sitesinden keşfettim )

Bu arada kibar_cellat senin de henüz bisikletin yok galiba senin tercih ettiğin bir marka veya model tarz var mı ?
 

gatila

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2008
Mesaj
615
Tepki
812
Şehir
çerkezköy
ben henüz acemiyim fakat bu bisikletleri ben de araştırdığım için öğrendiklerimi ifade edeyim
S60 veya S60FB turlamak için uygun bisikletler değil sanırım
bunlar dümdüz yolda hız amaçlılar
sportster serisi sizi çok memnun edecektir
ama P6 yerine daha üst modellerine de biz göz atın (tabi amortisörlü düşünürseniz)
özellikle de kilitlenebilir amortisör özelliğinin P1, P2, P3 ve P4'te olduğunu unutmadan.
ben de hep hibrid araştırdım. sonra döndüm dolandım MTB alıp asfalt lastiği taktırdım :) ve şu anda müthiş keyif alıyorum
 

sevims

Aktif Üye
Kayıt
26 Mayıs 2008
Mesaj
144
Tepki
159
Şehir
bochum
Sporster'ın keyfini, Speedster'ın hızını istiyorsanız SUB serisine göz atın derim :) Neden mi? Aslında hız amaçlı hazırlanmış olan bu modeller gerçekten aerodinamik tasarımlı kadrolarıyla ve 600x32'lik lastikleriyle size istediğiniz hızı veriyor, fakat fazla inişli çıkışlı arazilerde de hiçbir zorluk çıkarmıyor. Speedster tamamen hız için tasarlanmış, lastikleri çok ince ve bence bir süre sonra size az da olsa bir pişmanlık duygusu verecektir... Özellile Türkiye yollarında. Sporster'ın da lastikleri kalın, biraz da ağır - yani istediğiniz hıza ulaşmak diğer modellere nazaran biraz daha zor olacak. SUB da bu ikisinin ortasında, uzun turlar için de çok uygun...

Hem SUB 30'u, hem SUB 10'u kullandım. İkisi arasında çok büyük fiyat farkı var ama performans farkı gerçekten az. Bence bir SUB 30 alıp ileride belli yerlerini isteğinize göre değiştirebilirsiniz, en azından ben olsam aynen bunu yapardım...
 
Kayıt
23 Haziran 2008
Mesaj
16
Tepki
22
Şehir
istanbul
gatila p5 üstü serilerde amortisör olduğunun farkında bile değildim. senden duyunca bir bakayım dedim ve çok şaşırdım doğrusu :eek:

Lakin amortisörlü bisiklet tercih etmem sanırım ya .
Bu durumda p6 ile sub30 tercihleri kalıyor. ( s60fb yi de ince lastikten dolayı eledim )

sevims sub30 süper duruyor lakin 26 jant (600) ve ben 28 (700) istiyorum .
L boy kadro olmasına da özen gösterecem . (M de olur gerçi ama boy 190 kilo 90 :) )

Evet son kararım Sportster P6 vatana millete hayırlı uğurlu olsun :) ( fikrim değişmezse tabi biraz ayran gönüllüyümdür de ;) )
 
Kayıt
27 Haziran 2008
Mesaj
37
Tepki
18
Şehir
İstanbul
Evet benimde bisiklet yok ama benim bütçeme göre ben Bianchi slr 200'ü beğendim. Ama senin bu beğendiklerin yanında hiç bişey tabi. Ama senin burdaki fotolarda en üstteki daha hoş duruyor.
 

sevims

Aktif Üye
Kayıt
26 Mayıs 2008
Mesaj
144
Tepki
159
Şehir
bochum
@syntaxerror

Fikrini değiştirmek istemem tabii ama SUB modelleri hem 26 hem 28" :) Benim sürdüğüm iki model de 28" idi. Bu da 700C oluyor... 26'yı hız için kullanmak zaten mantıklı olmaz...
 
Kayıt
23 Haziran 2008
Mesaj
16
Tepki
22
Şehir
istanbul
Evet sonunda Sportster P6 da karar kıldım ve aldım arkadaşlar :) .
Açtığım ilgili topicin linkini vereyim
(link)