Scott Spark 10- Cannondale Taurin Team R.

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
Merhaba,

Scott Spark 10 ve Cannondale Taurin Team Replica arasında kararsız kaldım. İkisinden birini almayı planlıyorum. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Siz hangisini tavsiye edersiniz? Artıları eksileri nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim.

Teşekkürler.


Taurine Team Replica 2008

(link)

Frame: Taurine Carbon
Fork: Lefty Speed Carbon SL 110 DLR2
Rear Shock:N/A
Rims: Mavic X-Max SLR UST
Hubs: Mavic X-Max SLR
Spokes: Mavic X-Max SLR
Tires: Vredestein Black Panther 26x2.0
Pedals: N/A
Crank: Cannondale Hollowgram SL BB30, 29/42
Chain: SRAM PC-991
Rear Cogs: Shimano XTR, 11-34
Bottom Bracket: Cannondale BB30
Front Derailleur: Shimano XTR
Rear Derailleur: SRAM X-0 medium cage
Shifters: SRAM X-0 twisters
Handlebars: FSA K-Force Carbon flat
Stem: Cannondale Si one piece Stem/Steerer, 31.8mm
Headset: Cannondale Headshok Si
Brakeset: Avid Juicy Ultimate w/ 160/140mm rotors
Brakelevers: Avid Juicy Ultimate
Saddle: Fi'zi:k Arione Carbon w/ Carbon rails
Seat Post: FSA K Force Carbon SB-25, 31.6x350mm
Extras: Cannondale V-tech grips



Scott Spark 10 2008
(link)

Weight
Bike: 22.69 lbs (10.30 kg)
Frame: 3.42 lbs (1550 gr)
Nude TC shock: .53 lb (240 gr)

Frame
Scott Spark
HMX carbon fiber / NET
IMP top, head & down tubes
CR1 carbon swingarm / carbon cable stops & dropouts with replaceable hanger
Sealed aircraft bearings / optimised SLS kinematic / 110 mm rear travel

Fork
Fox 32 F100RL / Air spring
Alloy steerer / reb. adj / lockout
Quad tapered lowers / 100 mm travel

Shock (Rear)
Scott Nude TC
Handlebar mounted TRACLOC™ lever
one touch release / LO-TC-AT settings
Spherical ball joints at each mount
Rebound adj.

Headset
Ritchey WCS Carbon
1 1/8" semi integrated / 44/50 mm

Derailleur (Rear)
Shimano XTR RD-M972 SGS
Carbon cage / Shadow Type / 27 Speed

Derailleur (Front)
Shimano XTR FD-M971 / 34.9mm clamp

Shifters
Shimano XTR SL-M970
Rapidfire Plus 2 / multi release
Multi adjustable

Brake Levers
Shimano XTR BL-M975 Disc

Brakes
Shimano XTR BR-M975 Disc
Rotors (CL RT97): 180 mm f. & 160 mm r.

Crankset
Shimano XTR FC-M970
Hollowtech 2 / 44x32x22t

BB-Set
Shimano cartridge / 73 mm shell
Handlebar
Ritchey Carbon WCS
15 mm rise / 640 mm length

H'stem
Ritchey WCS 4-Axis
O.S. 31.8 mm bar clamp / 1-1/8" / 6° rise

Pedals
Shimano PD-M540 clipless

Seatpost
Ritchey WCS Carbon / 34.9 mm

Seat
Selle Italia SLR XP Kevlar / Vanox rails

Hub (Front)
DT Swiss Disc CL / 32 h

Hub (Rear)
DT Swiss 240 S Disc CL / 32 h

Chain
Shimano CN-HG93

Cassette
Shimano XTR CS-M970
11-32t

Spokes
DT Swiss Super Comp black

Rims
DT Swiss 4.2 Disc 32 h
Black anodized

Tires
Schwalbe Nobby Nic
26 x 2.25" / 67 tpi / Kevlar bead
Evolution / triple compound
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Öncelikle bir konudan 3 tane açmak daha hızlı cevap almanızı sağlamayacağı gibi, cevapların bölünüp konunun daha verimsiz olmasına neden olacaktır.

Diğer yandan, iki bisiklet de güzel de, sizin beklentileriniz nelerdir?
 

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
:) Hangi başlığa açmam gerektiğine emin olamayınce böyle bir yol seçtim..
Drag Expert Deore bir bisikletim vardı. 4 sene kullandım. Şimdi daha profesyonel, hafif bir bisiklet almayı planlıyorum. Gezmekten çok spor amaçlı kullanmak istiyorum. Ama 'sporcu' değilim. yani yarışlara katılmayı planlamıyorum. Spor yaparken yorulmayı, uzun mesafeler(benim için 100 km mesela) sürmeyi seviyorum. 30 yaşındayım. Bundan sonra bisikletimi satmak ya da değiştirmek istemiyorum. En az 10-15 sene kullanmak istiyorum. Sonradan dönüp baktığımda pişman olmayacağım keşke şu model alsaydım demeyeceğim bir seçim için fikirlerinizi almak istedim.
 

Hasan Derya

Daimi Üye
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
308
Tepki
354
Şehir
istanbul
İki bisiklette birbirinden güzel bisikletler.Benim şahsi tercihim Cannondale olurdu.Ama Haili arkadaşımızın dediği gibi amaç çok önemli.Her iki bisiklette üst sınıf bisiklet.Bu durumda hangisinin içinize sindiği ile alakalı sanırım.Yinede diğer yorumlar sizi doğru yola götürecektir.
Şimdiden hayırlı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: evreno

memocy

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
962
Tepki
714
Şehir
ANKARA
ohh my god... türkçe meali aman allahım.. :)
benimle aynı düşünen bir kişiyi buldum sonunda..
bende bu konuda çok kafa yordum.. veeeeee 2008 cannondale taurine 1 ısmarladım bile..
tabi senin cannondale tercihin daha pahalı ve iyi parçaları olan team modeli ama benim için karbon ve lefty ikilisi olması önemli,gerisini zamanla halledicem..
spark'ı da çıplak gözle inceledim.. scottçu yarışçı arkadaşlarla aynı otelde kaldığımda detaylı baktım.. o da süper bir model.. ama lefty olayı beni müthiş cezbediyor..
Mesela sparkta farklı olarak arka maşa var ve müthiş bir işçiliğe sahip..
Cannondale belki 200-300 gr daha ağır olabilir ama ileriDE lefty yerine klasik bir maşada koyabilirsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: evreno

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Merhaba, 100km lik sürüşlerinizde konfor ön planda olacaksa Spark 10,
hız ön planda olacaksa Taurin Team R daha doğru seçim olacaktır.

Spark 10'un arka amortisörünü bir nebze daha sertleştirerek hem konforlu hem de hızlı sürüşler de pekala mümkündür.Tabi arka amortisöründe bulunan kilitleme (lock-out) özelliği sayesinde sabit bir kadroyla sürüş yapıyormuş hissine de sahip olabilirsiniz.
İkisinde de memnun kalacaksınız, içiniz rahat olsun.
Uzun mesafe binişleri yapacağınızda Spark'ın 2.25" lik arazi lastiklerini mutlaka daha ince ve daha az dişli veya dişsiz lastiklerle değiştirmeniz gerektiğini hatırlatayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: evreno

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
ben de çok sevindim:) yalnız değilim yani. Sizin bisikletiniz ne zaman gelecek? Cannondale sipariş verirsem en geç önümüzdeki mart diyorlar. Dört buçuk beş ay sonra..
 

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
Linklere baktım Standart donanımda
ön amortisor farkı birisinde 100 (scott) diğerinde 110mm (Cdale) çalışma mesafesi...

Spark arka süspansiyonda
3 kademeli yazıyor "tam kilit - 80mm - 110mm"

Cannondale de ise jant seti UST tubeless uyumlu..
tabi LEFTY gibi bir teknolojinin ürünü de içinde

bende sizin yerinizde olsam kararsız kalırdım açıkcası

ama Kullanış amacınızı bilsek çok daha yapıcı cevaplar gelecektir bence...

Ercan
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Uzun yol yapmak için içindeyse, benim tercihim Cannondale olurdu. 2. bir süspansiyona o kadar da gerek yok. Ancak ciddi bir arazi binicisiyseniz, Spark gibi FS-XC bisikletlerinin şahı konumundaki bir bisiklete sahip olma şansınız varken, bu şansı kaçırmak istemezsiniz.

Öte yandan, her ne kadar "devede kulak" misali olacaksa da, Cannondale'in ayna kolunun 29-44 2 dişli olduğunu unutmayın. Klasik ayna kollar 22-32-44 3 dişli oluyorlar. Bu da bisikletin biraz daha performansa dayalı olduğunu gösteriyor.

Bana sorarsanız, Cannondale'in donanımı daha yüksek. Gerek jant seti, gerek frenleri vs olsun. O nedenle günde 100 km devirmeyi planlayan birisi olsam, Cannondale alırdım. Şu anki biniş tarzımda da Spark alırdım.
 

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
Kısaca kullanış şeklimi anlatmaya çalışayım o zaman. Yağmur çamurda sürmekten büyük keyif alıyorum. Tabi asfaltta değil toprak zeminde. Ama kullanım yüzdesine bakarsak yağmurlu- çamurlu günlerde binme ihtimali çok düşük. Daha çok asfalt üzerinde uzun yol yapıp gitmek istediğim yere ulaşıp, belgrad ormanı, Erikli yaylası gibi,toprak zeminde biraz çamur toprak yuttuktan sonra aynı asfalt yoldan geri dönmek gibi planlarım var. Ama geze geze değil, spor yaptığımı ve yorulduğumu görmek istiyorum. Yarışlara katılmak ya da hızlı tepe inişleri yapmayı planlamıyorum. Asfaltta hızlı gitmek, toprak zeminlerde konfor beklentim var.

Amortisorun çalışma mesafefinin 100 ya da 110 mm olması pratikte nasıl bir fark yaratıyor?

Teşekkürler..
 

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
@HaliliOzturk

işte forumun faydası :) bu durumda cannondale 2x9=18 vites mi oluyor? 'Performans' kelimesi beni cezbediyor. 27 vites olması 27 vitesin hepsini kullanabileceğim anlamına gelmediğini biliyorum ama 3 dişli koymak yerine 2 dişli koymanın ağırlık azaltıcı etksi dışında bir artısı varmıdır acaba?
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bu fark, amortisörün muhtemel dibe vurma durumlarında birisinin diğerinden daha önce dibe vuracağı anlamına geliyor. Aynı zamanda bu bisikletlerin kadrolarının geometrileri de tasarlanırken, üzerlerine takılacak amortisörün çalışma mesafesi ve toplam boyuna göre hesaplamalar yapılıyor.

Bu arada Spark'ın arka amortisörü için Ercan 80-110 demiş ama amortisör 70-110 onu da belirtelim.

Ben şöyle diyim, eğer arazi binişlerin (ki toprak yolu arazi saymıyorum, gerçek single trackler, hızlı iniş yapacağın dik yamaçlar vs) toplam binişinin %40'ını geçecekse, mutlaka FS bir bisiklet al. Hem imkanın da var, FS'lerin en güzellerinden birisini alma şansın var.

Ancak Mehmet Cemal'in de dediği gibi, Lefty çok ayrı bir şey ve Cannondale'de de SLR jant seti var. Spark'ın jant seti de güzel, ancak SLR'a göre daha ağır ve tubeless değil.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@evreno

Vites sayısı hesaplamanın kötü bir yoludur aslında o :) 3x9=27, 9x2=18...
Şöyle diyelim, Cannondale'de 18 ayrı dişli kombinasyonu var ve ayna kolun 2li olmasındaki avantaj hem ağırlık, hem de orta dişliden küçük, küçük dişliden büyük bir 29lu dişli ekleyerek arada bir denge sağlamak, daha az vites geçişine ihtiyaç duymak. Ayrıca ayna kolun konumu, arka dişliye göre tam ortada olacağı için, zincirin zarar göreceği çaprak kombinasyonlara düşme riski de azalmış oluyor. Yani normalde birinci dişli ile arkada ilk 5 dişli kullanılıyorsa, bunda arkada belki 7 dişli kullanılabilir.

Eğer gerçekten sağlam bacaklarınız varsa, 2li ayna kol güzel bir olay. Bu arada dişliler 29-44 değil 29-42ymiş.
 

memocy

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
962
Tepki
714
Şehir
ANKARA
evet biniş tarzı önemli... arkanın çatır çatır çalışması gerçekten müthiş olur ki muammer gayet memnun bu konuda.. ama tekniğin çok çok iyi değilse ve arazide yarışçı gibi limitlerinde gitmeyeceksen zaten gerek yok..
2 li aynakola dikkat etmemiştim ama benim alacağım taurine 1'de aynakol üçlü,bu benim için iyi çünkü yarışlarda 1'e 1'e taktığım yerler oluyor..
Ön maşaya incelemeni tavsiye ederim.. 1,24 kg. müthiş bir hafiflik... yanına yaklaşan maşa yok gibi bir şey.. sid wc'daki lock out'u manuel yapsan bile genede ondan ağır..
ben siparişi verdim ama en geç marta gelir gibime geliyor ama deltayı sıkıştırıcam,ocakta alırsam süper olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: evreno

evreno

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
51
Tepki
33
Şehir
istanbul
@memocy
Tekniğinimin iyi mi kötü mü olduğunu bilmediğime göre zannediyorum kötü :) Yardımlarınız için teşekkürler. Cannondale'e daha sıcak bakıyorum artık.
 

ilkerikier

Daimi Üye
Kayıt
25 Ocak 2007
Mesaj
368
Tepki
251
Şehir
izmir
Scott ın hemen hemen arazi için olan tüm modellerini kullanmış birisi olarak fikrimi söyleyeyim.full suspansiyonlu bir bisikletle arazide çok komforlu sürüşler yapabilirsin.çıkış yapacağın arazilerdede zaten arka amortisörü kilitlediğin zaman sabit kadrolu bir bisikletten çok farkı olmuyor. benimde yarışlara katılmak gibi bir düşüncem olmadığı için fs bir bisikleti tercih ediyorum. ilk aldığım bisiklet scott scale serisiydi. araziyi onunla öğrendim ama her indiğimde çok yoruluyordum.bisikletin arkasını zıplatmamak için baya bir çaba sarfediyordum ama çift amortisörlüye geçince hem hızım arttı hem güvenim hem de tekniğim. tabi aldığım keyif de cabası.ben de şimdi hem scott spark 10 var hem de genius mc 10 var. dağda geziye çıktığında hangisini kullanıyorsun dersen genius 10 u tercih ediyorum. çünkü öndeki amortisör 100-140 arası değişiyor arka tarafta 130 cm esniyor. çıkışlardada arkayı kilitleyim önüde 100 cm de ayarladığım zaman normal bir xc den farkı kalmıyor. demek istediğim benim için komfor ve arazide zevk almak olduğu için ağırlığıda 2. plana atıyorum ki ikiside fs olmasına rağmen çok çok hafif bisikletler. ayrıca bunlarla uygun tekerlekle biniş yaptığın zaman asfalttada rahat yol alabilirsin.bilgilerinize...
 
  • Beğen
Tepkiler: ninja ve evreno

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Çok uzun zamandan beri Sabit kadro kullanan şuandada Specialized Epic sahibi olan bir bisikletçi olarak ;
Eğer arazi asfalt karışık kullanıcam arazide riski sevmem patikada binerim uzun uzun yollar teperim diyorsanız Cannondale kesinlikle sizin tercihininiz olmalıdır. Donanımı ve ergonomisiyle sizi oldukça tatmin edecek ama zor arazi koşullarındada sizi asla yalnız bırakmayacak (110mm amortisör mesafesi oldukça iyi ), canınız sıkılınca sizi arazidede rahatça taşıyabilecek bir bisiklet. Zor arazi şartlarında kullanmadığınız için genelde kilitli yada 70mm de tutcağınız bir arka amortisör yerine daha iyi bir vites-fren çekiş ekipmanı bu tarz kullanım için daha mantıklı olacaktır...

Ama eğer ben arazinin adamıyım asfalt kimmiş diyorsanız, Atarım arabama bisikletimi inerim dağdan tepeden arazşdede tırmanırım dağ taş tanımam diyorsanız, o zaman arkada taşıdığı o amortşsörün tüm konforunu ve gğvenini size çekinmeden sunacak bir bisiklet Spark. FS nin tadı bam başka ama uzun süre asfaltta bindiğiniz zaman sürekli kilitli yada sert kullandığınızda sabit kadrolardan daha çok konfor sunmayacak bir özellik... Üstelik amortisörün maliyetide Cannondale göre biraz daha geride bir donanım sunuyor...
 

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
Scott un sitesinde mi yanlış yazıyor yoksa benim gözlerim mi bozuldu???

"The system activates each travel mode of the Nude TC shock via the TRACLOC handlebar-mounted switch, delivering on-the-fly Lockout, Traction Mode (80 mm) and All Travel Mode (110 mm)."
(link)
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
Bana kalırsa, bütçe buraya çıktığında, gidip bakar "tipi" hoşuma gideni alırım. Hatta ikisini de alırım. Tabi bu aşama da iken Epic'i ve (her ne kadar sıradan bir çift amortisör gibi de görünse) Trek EX serisini de unutmamak gerek (kafayı iyice karıştırıp seçimi çıkmaza doğru göndermiş olduk)


Şaka bir yana, gerçenten Scott'un sportif dizaynı etkileyici. Mehmet Cemal'in dediği gibi lefty de ayrı bir olay (binince benim psikolojim hala sola çekiyor). Seçim zor. Şimdiden hayırlı olsun diyelim. Mehmet Cemal sana da hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: evreno