7-8 seneden beri kendi yaptığım dinamosuz farları kullanıyorum arkadaşlar.
Şimdiki bisikletimde kurulu olan farı anlatmaya çalışacağım:
Bir adet kuru pil(ışıldak bataryalarından), bir adet bildiğimiz klasik bisiklet farlarından, bir adet şarj aleti ve bağlamak için de yetecek kadar kablo gerekli. Aldığım şeylerin fiyatları yaklaşık 5'er YTL.
Batarya+far+şarj aleti=15 YTL.
Tabi bir de farı takıp sökmek için kızaklı bir tutacak lazım, onu da eski kırık bir fardan temin etmiştim. Ucuz yollu bir şey de ayarlanabilirdi eğer elimde olmasaydı.
Şimdi parçalara geçeyim:
Önce farı ayarlayalım... Kızağa farı monte ediyorum ve diğer parçasını da gidona.
Bunu takıp-sökmeli yapmamdaki amaç, sadece gündüz sürüşlerinde evde bırakıp yük etmeyeyim diye.
Bisikletçiden far alıp kızağa monte ettim, içine de ampul ayarladım 6V'luk:
(link)
(link)
Kızağın sabit olan ucunu gidona taktım ve farı monte ettim:
(link)
Akü dediğimiz, 6V & 4Ah'lik kuru pilin ve farın ucuna bir dişi bir de erkek adaptör ucu bağladım, düğme de koyabilirdim tabi...
(link)
Aküyü kadroya sabitlemek için de etrafına eski bir tansiyon aletinden çıkma cırt cırtlı (Amerikan fermuar diyorlar sanırım), paça bandı gibi bir şey taktım.
Şarj aleti şöyle bir şey:
(link)
İşte bunlar da bisiklete monte edilmiş halleri:
(link)
(link)
Şarjı ne kadar gidiyor derseniz; haftada 3-4 gün 0,5-1 saatlik kullanıyorum ve şarj tam bitmemiş oluyor ve 2 haftada bir falan şarja takıyorum. Yani kesin 4 saatten daha fazla gidiyordur.
Makine iyi çekmediği için gece nasıl aydınlattığını şimdilik gösteremiyorum ama led fenerlerden çok çok daha iyi aydınlatma sağlıyor.
Umarım fikir oluşturup işe yarar bir şekilde anlatabilmişimdir.
Bu arada 15 TL olarak yuvarlak bir rakam söyledim, 3 aşağı 5 yukarı oynayabilir bu fiyat.
Şimdiki bisikletimde kurulu olan farı anlatmaya çalışacağım:
Bir adet kuru pil(ışıldak bataryalarından), bir adet bildiğimiz klasik bisiklet farlarından, bir adet şarj aleti ve bağlamak için de yetecek kadar kablo gerekli. Aldığım şeylerin fiyatları yaklaşık 5'er YTL.
Batarya+far+şarj aleti=15 YTL.
Tabi bir de farı takıp sökmek için kızaklı bir tutacak lazım, onu da eski kırık bir fardan temin etmiştim. Ucuz yollu bir şey de ayarlanabilirdi eğer elimde olmasaydı.
Şimdi parçalara geçeyim:
Önce farı ayarlayalım... Kızağa farı monte ediyorum ve diğer parçasını da gidona.
Bunu takıp-sökmeli yapmamdaki amaç, sadece gündüz sürüşlerinde evde bırakıp yük etmeyeyim diye.
Bisikletçiden far alıp kızağa monte ettim, içine de ampul ayarladım 6V'luk:
(link)
(link)
Kızağın sabit olan ucunu gidona taktım ve farı monte ettim:
(link)
Akü dediğimiz, 6V & 4Ah'lik kuru pilin ve farın ucuna bir dişi bir de erkek adaptör ucu bağladım, düğme de koyabilirdim tabi...
(link)
Aküyü kadroya sabitlemek için de etrafına eski bir tansiyon aletinden çıkma cırt cırtlı (Amerikan fermuar diyorlar sanırım), paça bandı gibi bir şey taktım.
Şarj aleti şöyle bir şey:
(link)
İşte bunlar da bisiklete monte edilmiş halleri:
(link)
(link)
Şarjı ne kadar gidiyor derseniz; haftada 3-4 gün 0,5-1 saatlik kullanıyorum ve şarj tam bitmemiş oluyor ve 2 haftada bir falan şarja takıyorum. Yani kesin 4 saatten daha fazla gidiyordur.
Makine iyi çekmediği için gece nasıl aydınlattığını şimdilik gösteremiyorum ama led fenerlerden çok çok daha iyi aydınlatma sağlıyor.
Umarım fikir oluşturup işe yarar bir şekilde anlatabilmişimdir.
Bu arada 15 TL olarak yuvarlak bir rakam söyledim, 3 aşağı 5 yukarı oynayabilir bu fiyat.