Salcano Yol Bisikleti

Dizdar MERT

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
504
Tepki
216
Şehir
Ankara
@Batuhan Ustaoğlu

bir kere bu tamamen yanlış bence tamam işten çıkmışsanız v.s çekilmezz olabilir bazı insanlar için ama biz işten çıkmıyoruz değil mi bu işi spor olarak yapıyoruz;)
Yarış gidonunda kontrol bence daha kolaydır ayrıca yol bisikletinin açılarına da daha uyumludur bence bel ağrısından falan bahseden olabilir ama bunu yapan gidon değil yarış bisikletindeki yanlış duruştur eğer nasıl durulacağını tam olarak kavrayabilirseniz bel ağrısı v.s olmaz
 
Scudo

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Aslını sorarsan, 800 lira civarına sanırım en iyisi salcano XRS 500 Sora,
1500 TL, 1800 TL civarında Canondale, Colnago filan gibi bisikletler devreye giriyor, bu fiyata yerli olarak, Bianchi'ler var... Bianchi Campagnolo set ile donanımlı, fakat bu set SORA benzeri muadili sanırım...
Bisiklet sitelerine bakın isterseniz...
Bence bütçenize uygun bir seçenek bulabilirsiniz...
Sonuçta bir tur bisikleti ile tecrübe edinerek ancak size uygun olanı seçebilirsiniz... Yol bisikletleri biraz hassaslar, onlarla, aksiyon yapmak çok mümkün olmuyor... Daha çok uzun mesafe yolda gitmek için uygunlar.. Yapan yapar o ayrı...
Yani çok sağlam bir bisiklet beklemeyin...
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
kısaca : 1000 lira civarına daha iyi bir bisiklet bulabilirmiyim ?
yoksa bu işimi görürmü

sizin öneriniz ne
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Karar bence size ait olmalı, bize şu nasıl filan diye sorabilirsiniz...
Değişik markaları web sitelerinden değerlendirerek, en iyi sonuca ulaşacağınıza inanıyorum...
Internetten Delta Bisiklet, Erdoğanlar Bisiklet filan gibi sitelere de bakın bence,
ayrıca (link) sitesine de bakın, acelede etmeyin derim...
XRS 500 Sora hakkındaki daha önce yazdığım düşüncelerimi hala koruyorum...
 

Dizdar MERT

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
504
Tepki
216
Şehir
Ankara
x500 sora yı boşver sora setden nefret ederim zaten :D
verdiğim linkteki carraro bence o fiyata alınacak en iyi bisiklet..
bunu al eline para geçincede yükseltmeye başla.
Daha iyi değilmi?
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Ongun abi salcanonun bianchiden iyi oldugunumu söylediniz ?
1000 liraya yakın bianchi şu an en iyi gözüküyor.Tam anlayamadım yani.
sedonaci carraroyu düşünmüyorum şuan.
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
@Batuhan Ustaoğlu

Aslında daha iyi demedim... Ancak, bazen bazı firmalar, diğer firmaların yapmadığı şeyleri yapıyorlar...
Salcano kadrosunu sanki daha çok yarışa göre ayarlamış...

Fakat bianchi'nin albenisi var... Yani bakınca daha hoş gözüküyor, bir de salcano'dan daha çok yarış tecrübesi olan bir firma...
Dolayısı ile tercih senin :)
Roubaix en zor yolların olduğu yol bisikleti yarışı bölgesi, jantın markası o manaya geliyor...
Bayiilerinde ikisini de görebilirsin sanırım... Git bak, gözüne nasıl görünecek, şöyle elinle kaldır filan güven verecek mi? Sanırım SLR 200 düşünüyorsundur... Ancak, Karbon kadro da bir avantaj onuda söylemek lazım... Fakat herşey imkanlar ölçüsünde...
Hepsi SORA setli değil mi? Bir sor bakalım... :)
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkürler.

bianchinin' SLR 200 Modeli salcano'nunkinden katlarca daha güzel gözüküyor.

Salcano'nunki dümdüz bir model gibi gözüküyor.Ama bianchi'nin ayrı bir havası var.

Roubaix bir klasik hatırladığım kadarıyla.Dediklerinize göre i jantları iyi galiba.doğrumu ?

Jantlar ve tip olarak kesinlikle tercihim Bianchi olucak galiba.

Bu arada bende aşırı ağır bir dağ bisikleti var.

(link)

Salcano nun DH 263 modeli var. Yukarıda resmi var.

Bunun ağırlıgı ne kadardır ? Bianci ve salcanonun yol bisikletleri 10 kg'sa bu 20 vardır heralde ?

Ben bide bişey sormak istiyorum.Dağ bisikletinden yol bisikletine geçince çok fark ediyormu ? Yani ağarlıktan kurtulmak değişik bir tasarım vs fark ediliyormu rahatça ? Yani MTB'yi bırakıp yola geçtiğim için mutlu olacakmıyım ?

Yarış bisikletlerinin gidonları niye kıvrımlı ? ne işe yarıyor ?

Yarış bisikletlerinin vitesleri hakkında bişeyler duydum.Normal vitesler anında değişirken onlar belli bir sürede değişiyormuş.Doğrumu ? Peki normal viteslerle ne farkları var ? Kullanırken nelere dikkat etmeliyiz ?

Çok sordum farkındayım kusura bakmayın :)

Bir yol bisikletiyle normal viteste normal bir tempoyla çıkılan hız kaç olur ? Yani normal gidiş hızı kaç olur ? Hız meraklısı degilim ama öğrenmek isterim.

Sorularımı cevaplarsanız çok memnun olurum.Yardımlarınız için çok teşekkürler.
 

Dizdar MERT

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
504
Tepki
216
Şehir
Ankara
Öncelikle resimdeki bisiklet 19-20 kilodur en az bunun için bir kez bakmak yeterli.:D
Yarış bisikletinin gidonları ağırlık merkezini en aşağıya alarak daha rahat kontrol sağlamak için bildiğim kadarıyla. Ama hep oradan tutacaksınız diye birşey yok yarış bisikletinde birçok tutuş opsüyonunuz vardır.
Eğer kaliteli bir vites setiniz varsa ve ayarları da yerindeyse böyle bir durum oluşmaz dağ bisikletindeki gibi tık tık atar vitesler zaten.

Ayrıca normal vites diye birşeyden bahsedemeyiz bulunduğunuz konuma,kondüsyonunuza,yolun şekline o an en çok uyan vites normal vitestir bu yüzden hız konusu tamamen kişiden kişiye değişen görelili birşeydir.
Yani o anki rüzgar ve sıcaklık bile etkiler hızınızı.

Ancak hız konusunda şu bilgilerden yararlanabilirsiniz

Sprint ile ilgili olarak:
(link)


Forumdaki kişilerin en yüksek süratleriyle ilgili olarak: Tabi burada sallamasyonlar da olmuş ama onları takmayın :D

(link)

Ben MTB ile orta uzunlukta bir yokuşta 56km gördüm yol bisikletini varın siz hesaplayın hem lastik daha ince hem daha hafif hem 28" hem daha aerodinamik vs. vs.
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Teşekkürler.

Sprinti biliyoruz canım :D

Hız konusunuda gördüm.

Benim sordugum düz yolda iki viteste tam ortadayken normal bir tempoyla kaç olur du.

Bazı sorularıma Ongün abide cevap verirse sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ongun Yücesan

Dizdar MERT

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesaj
504
Tepki
216
Şehir
Ankara
Yine geldik aynı yere :D

Ayna kaç dişli Ruble kaç :D

Yani dediğiniz dişlilerin diş sayısı kaç bunları da bilmek lazım bir de normal sürüşten kasıt pedalı kaç devirde çevireceksiniz :D
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
iyice taktın sende:D.Orta işte.Neyse ortası o. 8 vitesse 4 ayna kol 3 se 2. Bu kadar tekniğe girmeyin ya.:D
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Cevap veririm tabii,
Benim bisiklet bir hibrid, yol ile şehir bisikleti arasında kalmış bir bisiklet...
Dişliler, lastikler yol tipi, ancak vites değiştiriciler dağ tipi... Sorun oluyor, olmuyor değil...
Vites fransızca hız demek... Arabalardaki 5 speed yazısı, yani 5 değişik hızlı manasına geliyor... Bizde vites biraz daha farklı anlamda da olsa yerleşmiş...

Daha yavaştan kasıt tek tek değişiyor, o olabilir... Normalde de sağlıklı vites kullanımında yavaş yavaş vitesleri zorlamadan değişim yapmak lazım...
Viteslerin iyi ayarlı olması da önemli...

Hassas demem konusunda bazı arkadaşlar başlık açmışlar, aslında bende onlar gibi yol lastiklerini toprak üzerinde kullanıyorum... Ancak, bunu biraz daha dayanıklı malzemelere geçince yapabildim... Çok sudan sebeblerle lastiğim patladı...
Benim söylediğim, aldığın bisikletin ağırlıklı olarak yol için olduğu, kaldırımlardan inerken, zıplayıp hoplarken akordun bozulabileceğini, lastiğin patlayabileceğini göz önünde bulundurman gerekir...

Gidonlar aero dinamik duruşun sırasında da, dümen verebilmeni sağlıyor.... Ayrıca bazı yokuş çıkma tekniklerinde gidonun altından tutarak güç alıyorlar sanıyorum...

Hız olarak 30 - 40 km rahat bir şekilde yaparsın sanıyorum.. Ancak çıkılan maksimum süratler, yokuş aşağı 80 - 90 civarına kadar ulaşabiliyor.... Bu süratlerde iyi bir akord gerekiyor... Yoksa lastik rezonansa filan girerse bisikleti tutamıyabilirsin...

Paris - Roubaix bir klasiktir ve orada da çok ağır koşullarda, parke taşlı, çamurlu yollar vardır... Ayrıca Giro D'Italia da bu sene çok çamurlu oldu...
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Cevap için çok teşekkürler.

"
Ben bide bişey sormak istiyorum.Dağ bisikletinden yol bisikletine geçince çok fark ediyormu ? Yani ağarlıktan kurtulmak değişik bir tasarım vs fark ediliyormu rahatça ? Yani MTB'yi bırakıp yola geçtiğim için mutlu olacakmıyım ?
"

bu sorumada cevap verirseniz sevinirim.

Zaten atlama zıplama meraklısı değilim.
30- 40 km ben tatmin eder :)

geri bi tek babamla anlaşmak kalıyor :)
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Ben bide bişey sormak istiyorum.Dağ bisikletinden yol bisikletine geçince çok fark ediyormu ? Yani ağarlıktan kurtulmak değişik bir tasarım vs fark ediliyormu rahatça ? Yani MTB'yi bırakıp yola geçtiğim için mutlu olacakmıyım ?


Dağ bisikleti ile aksiyon yapmak filan gibi işler yapıyorsan, yol bisikletinde o kadar fazla aksiyon yapamıyabilirsin...
Dağ bisikletine tekrar binince paletli bir araca binmiş gibi oluyorsun...
Yol bisikletinde, Amortisör filan olmadığı için tahminim yolun bütün detaylarını hatırlarsın... :)
Bisiklete binerken dolayısı ile bir pedli tayt gerekebilir... Günün sonunda nazik bölgeler bayağı bir acıyabiliyor...
Şimdilik aklıma gelen farklar bu şekilde...
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Aksiyonda işim yok zaten.Yollarda yağ gibi aksın hafif bişey olsun yeter. 20 kg yi bulan bu MTB'den sıkıldım.

Ayrıca bende iyi bir bisiklet alınca kask tayt forma vs şeyler almayı düşünüyodum zaten.Ama tayt fiyatına bi baktım 100 liradan aşağı yok.Formalarda aynı şekilde. kask 50 lira civarında bulunabiliyo ama bu diğer şeyleri nasıl alabilirim uzuza ?
 

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
bi sorum daha var.Bıktınız dimi bu sözden :)

Benim boyum 170 küsür. 15 yaşındayım haliyle boyum sürekli uzuyor.

Kadro boyumu öyle bişey tam hatırlamıyorum : 48 ile 54 civarı olucak sanırım.yada medium.
boyum uzayınca sorun yaşarmıyım ?
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Birileri ufak kadro şu işe yarar filan diyordu...
15 yaşına geldiğine göre gelişiminin 3/4'ünü tamamlamış olmalısın, daha uzarsın yani...
İleride gerekirse tekrar bisiklet alman gerekebilir...
Tam boyuna göre bir kadro alırsan, onu daha uzun kullanabilirsin sanırım...
Kent Park'taki Decatlon mağazasında ucuz pedli taytlar var... Bir bak istersen...
 
Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
71
Tepki
56
Şehir
eskişehir
Dağ bisikletinden yol bisikletine(yarış demeyin artık şuna) geçince ilk sürüşlerinde boynun, sırtın ağrıyabilir, tutulabilir. Bu tamamen farklı bir sürüş pozisyonuna geçtiğin için olacak. Vücuduna alışması için zaman tanı. moralini bozmasın bu.

Ayrıca Sora set, yarışmayacaksanız eğer, yeterde artar bile.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ongun Yücesan

Batuhan Ustaoğlu

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2010
Mesaj
166
Tepki
70
Şehir
İstanbul
Çok teşekkürler arkadaşlar.

şuan 170 lerdeyim ama 175e yaklaşacağım onun için 175 boyuna göre sizin kadro öneriniz ne ? Delta bisiklette orda burda 48 ile 50 52 arasında gözüküyo.Sizin öneriniz ne ?

İstanbulda oturuyorum ve decathlon mağazası burdada var.Güzel bir yer.tayt düşünmüyodum ama artık ordan bakarım çok teşekkürler.taytın faydaları nedir ? Rahat mı ? İçine iç çamaşır giymiyoruz sanırsam. :D

oğuzhan abi o seleye oturup o gidonu tutayım isterse kopsun belim :) yarışmayı pek düşünmüyorum ama küçük yarışlara katılıp kendimi denemeyi düşünebilirim :).


Bi şey kafamı karıştırıyo mesela yamuk oturursak kambur olursunuz omurganızın şekli vs sağlık sorunları çıkıyor. diyorlar.
Peki yol bisikletlerinde böyle birşey varmı ? Öne doğru çok eğiliniyor vs sağlık problemleri olurmu ?



Böyle güzel araştırıyorum bakıyorum hayalini kuruyorumda inşallah alabilirim :) babamla anlaşırsam çok güzel olucak.Hayallerim suya düşerse kötü olur :( ama ilk konuşmalarımızda olumlular sanırsam.karşı çıkmadılar.Maddi olarak destekte olursam galiba hayalime ulaşabilirim.Hepinize teşekkür ediyorum yardımlarınız için.