Herkese merhaba. Uzun süren bir dağ bisikleti serüvenini mutlu sonla bitirip kategori değiştirmeyi kafaya koymuştum ve uzun araştırmalar sonucu fiyat/performans ürünü olarak beni şu an için tatmin edecek olan xrs 030 Apex'te karar kıldım. Bu periyotta ilgimi çeken bisikletler arasında Cube Peloton Race, Merida Scultura 400 ve KTM Strada 2000 gibi ürünler vardı ancak yol bisikleti hususundaki cehaletimi bu kadrolar üzerinde atmak istemedim ve sonuç olarak donanımın biraz daha ön planda olduğu bu bisikleti tercih ettim.
Xrs 030 almadan önceki meşhur tiagra mı apex mi (Hagi mi Alex mi gibi oldu ) karmaşasını ben de yaşadım ve bu konuda forum üyelerinden sevgili @Berke 'nin de desteğiyle tercihimi Apex'ten yana kullandım. (Belki saçma gelecek ama uyum takıntılı bir adam olarak tiagra grupsetin renginin gümüş olması bile beni uzaklaştırdı. Ancak Apex tercih etmemin sebebi elbetteki renk değil Hafiflik, serilik, double tap gibi teknolojiler beni cezbetti). Ayrıca kadro boyu hususunda yardımcı olan @Saturn'e (Eray) de teşekkürlerimi sunuyorum.
Çoğunuz az çok biliyorsunuz ancak bilmeyen arkadaşlar için hatırlatmış olalım. Grupsetimiz 2x10 Sram Apex, gerçekten iyi bir ayarla kararlı vites geçişlerine sahip. Bu sebeple özellikle atağa kalkarken güç aktarımı esnasında sizi yarı yolda bırakmıyor. Vites geçişleri esnasında çıkardığı tok ses de insanı gaza getirmeye yetiyor .
Aynakol oranı 53-39 benim gibi bir yol bisikleti çaylağı için zor bir oran olduğunun farkındayım ve bunu daha ilk gün uzun bir yokuş çıkışında popomdan dökülen ve eşofmanımda oluşan kalp biçimindeki terden anladım. Ancak bacaklarımın buna alışmasını istiyorum ve kesinlikle pişman değilim.
Frenlere gelirsek, eski dağ bisikletimde giriş seviyesi m395 hidrolik frenleri kullanıyordum beni tatmin ediyordu. Apex'i ilk kullandığımda yüksek hızlarda acaba durabilir miyim sorusu kafamı kurcaladı. Ancak bu tereddütümün yersiz olduğunu kısa sürede anladım. Çünkü frenler dengeli dozlamayla işini gerçekten mükemmel yapıyor hatta olayı biraz abarttığınızda 75 kiloluk kütleyi üzerinden atmak konusundaki kararlılığını da gösteriyor.
Continental GP 4000s lastikler hakkında fazla söze gerek yok sanırım
Jantlarımız ve göbekler Shimano
R500. Şu an için tatmin edici bir akıcılığa sahip ancak bisiklet üzerinde yapacağım ilk değişiklik jantlarda olacaktır. Ayrıca no name jant ve göbeklere göre daha iyidir canııııım diyerek içimdeki yol bisikleti cahilini ortaya çıkarıyorum
Gidon, boğaz, sele borusu ve sele Ritchey Comp. Salcano beni şaşırtarak gidon bandını dahi Ritchey göndermiş ayrıca gördüğüm kadarıyla mantar yapısı var yani kaliteli duruyor
Gelelim zurnanın zart dediği yere yani kadroya. (Zurna zart değil de zırt diyor da olabilir). Kadro bildiğim kadarıyla Axman adlı bir Taiwan firması tarafından üretiliyor. Tamam bir Merida, Cube değildir mutlaka ancak çöp de değil be arkadaşlar. Yalnız kadroda dikkatimi çeken bir nokta var. Salcano frame yazan yerin yanında KUŞ TÜYÜ logosu var. Salcano bize yanlış da olsa bir subliminal mesaj veriyor. Bu arada maşamız da Carbon. :islik:
Zahmet edip de okuyan herkese teşekkür ederim. Yazımda eksikler olabilir kusura bakmayın. Son olarak bisikletin bana 1 günden kısa sürede sapasağlam ulaşmasını sağlayan Yusuf Kartal'a(YK Bisiklet) dürüstlüğünden ve stoklu çalıştığından ötürü teşekkür ediyorum. NOT : Fotoğraflar biraz aceleye geldi daha detaylı ve özenli fotolar gelecek Ayrıca r540'lar yetişmediği için idareten 5 liralık pedallardan taktım biraz görüntü kirliliği yarattım sanırım
Xrs 030 almadan önceki meşhur tiagra mı apex mi (Hagi mi Alex mi gibi oldu ) karmaşasını ben de yaşadım ve bu konuda forum üyelerinden sevgili @Berke 'nin de desteğiyle tercihimi Apex'ten yana kullandım. (Belki saçma gelecek ama uyum takıntılı bir adam olarak tiagra grupsetin renginin gümüş olması bile beni uzaklaştırdı. Ancak Apex tercih etmemin sebebi elbetteki renk değil Hafiflik, serilik, double tap gibi teknolojiler beni cezbetti). Ayrıca kadro boyu hususunda yardımcı olan @Saturn'e (Eray) de teşekkürlerimi sunuyorum.
Çoğunuz az çok biliyorsunuz ancak bilmeyen arkadaşlar için hatırlatmış olalım. Grupsetimiz 2x10 Sram Apex, gerçekten iyi bir ayarla kararlı vites geçişlerine sahip. Bu sebeple özellikle atağa kalkarken güç aktarımı esnasında sizi yarı yolda bırakmıyor. Vites geçişleri esnasında çıkardığı tok ses de insanı gaza getirmeye yetiyor .
Aynakol oranı 53-39 benim gibi bir yol bisikleti çaylağı için zor bir oran olduğunun farkındayım ve bunu daha ilk gün uzun bir yokuş çıkışında popomdan dökülen ve eşofmanımda oluşan kalp biçimindeki terden anladım. Ancak bacaklarımın buna alışmasını istiyorum ve kesinlikle pişman değilim.
Frenlere gelirsek, eski dağ bisikletimde giriş seviyesi m395 hidrolik frenleri kullanıyordum beni tatmin ediyordu. Apex'i ilk kullandığımda yüksek hızlarda acaba durabilir miyim sorusu kafamı kurcaladı. Ancak bu tereddütümün yersiz olduğunu kısa sürede anladım. Çünkü frenler dengeli dozlamayla işini gerçekten mükemmel yapıyor hatta olayı biraz abarttığınızda 75 kiloluk kütleyi üzerinden atmak konusundaki kararlılığını da gösteriyor.
Continental GP 4000s lastikler hakkında fazla söze gerek yok sanırım
Jantlarımız ve göbekler Shimano
R500. Şu an için tatmin edici bir akıcılığa sahip ancak bisiklet üzerinde yapacağım ilk değişiklik jantlarda olacaktır. Ayrıca no name jant ve göbeklere göre daha iyidir canııııım diyerek içimdeki yol bisikleti cahilini ortaya çıkarıyorum
Gidon, boğaz, sele borusu ve sele Ritchey Comp. Salcano beni şaşırtarak gidon bandını dahi Ritchey göndermiş ayrıca gördüğüm kadarıyla mantar yapısı var yani kaliteli duruyor
Gelelim zurnanın zart dediği yere yani kadroya. (Zurna zart değil de zırt diyor da olabilir). Kadro bildiğim kadarıyla Axman adlı bir Taiwan firması tarafından üretiliyor. Tamam bir Merida, Cube değildir mutlaka ancak çöp de değil be arkadaşlar. Yalnız kadroda dikkatimi çeken bir nokta var. Salcano frame yazan yerin yanında KUŞ TÜYÜ logosu var. Salcano bize yanlış da olsa bir subliminal mesaj veriyor. Bu arada maşamız da Carbon. :islik:
Zahmet edip de okuyan herkese teşekkür ederim. Yazımda eksikler olabilir kusura bakmayın. Son olarak bisikletin bana 1 günden kısa sürede sapasağlam ulaşmasını sağlayan Yusuf Kartal'a(YK Bisiklet) dürüstlüğünden ve stoklu çalıştığından ötürü teşekkür ediyorum. NOT : Fotoğraflar biraz aceleye geldi daha detaylı ve özenli fotolar gelecek Ayrıca r540'lar yetişmediği için idareten 5 liralık pedallardan taktım biraz görüntü kirliliği yarattım sanırım