Emrah Catak
Aktif Üye
- Kayıt
- 16 Nisan 2011
- Mesaj
- 183
- Tepki
- 41
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Sedona
Merhaba ismim Emrah. Size Salcano bisiklet almaya çalıştığım süreç içerisinde gerek firmanız, gerekse servisleriniz hakkında düştüğüm sıkıntılı durumları yazacağım. Belki dikkatinizi çeker de kendi içinizde ve servisleriniz hakkında bir düzeltmeye gidersiniz diye umuyorum. 13.04.2011 tarihinde kendime ve eşime bisiklet almak üzere bir araştırma giriştim. Benim boyum 186 kilom 120kg, eşimin ise boyu 170 kilosu 110kg. Kullanım alanımız %50 şehir içi,%50 orman gezileri olup hem zayıflama amaçlı hemde genel maksatlı ve bütçe olarak da 1400TL civarında bir MTP bakıyordum.
Bu kriterler göz önüne alınarak bildiğim üreticileri BİSAN, BİANCHİ ve SALCANO' yu arayarak yetkililerle görüştüm. Firmanızda Kerem bey saolsun bana seçim konusunda her şeyi anlatarak kendim için "ASTRO 292 24", eşim içinse "Salcano NG 650 LADY 26 JANT" ürününü seçmem de yardımcı oldu. Bu iki ürünü hepsiburada.com üzerinden sipariş ettim. Ancak aynı gün akşam 17:00 gibi Merve hanım beni arayarak "yurtdışına yapılan toplu üretimler nedeniyle ayın 22' sinden önce bisikletimin toplanıp teslim edilemiyeceğini" belirtti.
Ben de "bu durumu kabul edemeyeceğimi, neticede ücretini ödediğim bir ürün için beni sonraya atamıyacağını" söyledim. Merve hanım "ürün elimizde yok nasıl yapalım" dedi. Bende "o halde neden hepsiburada' ya bu durumu bildirmediğinizi hiç değilse tedarik edilemiyor yazılır, bizde sıkıntı yaşamazdık, farklı bir seçimde bulunurduk" dedim ( Ertesi gün bu durumu bildirmiş olacak ki, hepsiburada.com' da ASTRO 292 24 temin edilemiyor yazıyordu). Merve hanım bana "bu durumu genel müdürüyle görüşüp yarım saat sonra bilgi vereceğini" söyledi. Ancak o gün aramadı ben ertesi gün kendisini aradım.
Bana "genel müdürüm lastiği olmayan bisikleti nasıl verebilirim diyor" dedi.Bende "bisiklet var ama lastiğimi yok" dedim. "Evet Cuma günü elimizde olacak ve emin olun aynı gün kargolanacak" dedi. "Eminsiniz" değil mi diye sorduğumda "kesinlikle evet" dedi. Ben bu süreç içerisinde gerek kendime, gerekse eşime aldığım modelleri internet üzerinden bisiklet forumlarda ki kişilere sorarak bilgi edinmeye çalıştım. NG 650 modelinin göbek kısımlarının biraz hassas olması durumu dışında bir şikayete rastlamadım. Ama dikkatimi çeken başka bir husus servisleriniz hakkında bir çok şikayete rastlamam genellikle ilk kurulumdan sonra sıkça yaşanan sıkıntılar hakkında idi.
Hata birisinde yanlış hatırlamıyorsam Salcano yetkilisi "Bayram Akgül" bey forumda Salcano servis hakkında şikayetçi olan birisinin kadro numarasını ve ilgili bayi ismini göndermesini konuyla ilgileneceğini belirtmiş. Aşağıda ki şikayet linklerinin ilkinde bu konuda yer alıyor. Linkleri eklemem deki maksat da gerçek dışı bir görüş belirttiğimi düşünmemeniz içindir. Bu durumların hepsini Kerem beyle de görüştüm ve ilk montajda bende bu tür sıkıntılar yaşamak istemiyorum diye belirtip, bana önerebileceği bir servis olup olmadığını sordum. Anadolunun her yerinde müşterilerimiz hizmet alsın diye kişilere servis yetkisi verdiklerini, bu durumda da bu tür sıkıntılar olduğunu fakat bu konuyla ilgili bir çalışmalarının olduğunu belirtti.
Bütün servisler aynı değildir, İstanbul'daki servislerimizde özellikle bu tür sıkıtılar yaşanmaz dedi. Ancak aşağıda ki linklerde İstanbul' daki servislerinizle ilgilide şikayetler var (konunun sonuna doğru benimde bu yöndeki sıkıntıma yer vereceğim). Bana bisikletlerin ilk kurulumu için Yeşil bisikleti önerdi. Garanti hakkında da bilgiye sahip olmadığını bu konuyla ilgili görüşüp mail atacağını belirtti. Ancak kendisinden bu konu hakkında mail gelmedi. Bende Merve hanımı arayarak durumu bildirdim ve beni Turan bey' e aktardı. Turan beye de aynı durumdan bahsettim ve bu durum yanlıştır dedim. Bana arabaları örnek verdi, onlarında bakımları ücretli dedi. Evet ücretli ama adamlar filtre değiştiriyor para alıyor. Üstelik bunu bütün otomobil firmaları yapıyor sadece bir tanesi değil.
Ayrıca bisiklet bu otomobilde değil. Yani anladığım kadarıyla Turan beyde konuya hakim biri değildi. Cuma günü sabah aradım ve "Merve hanım bir aksilik yok değil mi bugün göndereceksiniz" diye sorduğumda "hala gelmedi sanırım haftaya gelecek" dedi. "Bende o halde paramla rezil olacağıma siparişi iptal ederim" dedim. Bana "gümrükte takılmış bizim elimizden bir şey gelmez ki" dedi. Bende "o halde bu durum göz önüne alınarak bana kesinlikle Cuma dememeliydiniz, ayrıca üründen tek vaz geçme sebebim buda değil. Dünyada ki hiç bir bisiklet firmasının yapmadığı bir garanti sisteminiz var ilk kurulum ve sonraki ilk bir aydaki servis ücretsiz, daha sonraki on tane periyodik bakım ücretli! Bu durum en alt çıtada olan firmadan tutunda, en bilindik dünya devi firmalarda dahi yok. İnsanlar bu durumu da bisikleti alıp ilk kuruluma götürdüğünde öğreniyor.
Bisiklet forumlarını araştırırsanız Salcano' nun üzerindeki donanım muadillerine göre fiyat olarak iyi, ancak müşteri memnuniyeti ve servis anlayışı ile garanti politikasının kötü olduğuna değiniliyor" dedim. Merve hanımda saolsun bütün bu anlatıklarım' dan nasıl olduysa "insanların seçimleri konusunda bir şey yapamayız" gibi bir sonuca ulaştığını belirtti. Neyse zar zor "Astro 292 24" modelini iptal ettirdim. Bugün sabah faturası henüz gelmemiş olan fakat ürün ve garanti belgesi ve irsaliyesi tarafıma ulaşmış olan NG 650 LADY modelini kurdurmak üzere Yeşil bisikleti aradım.Telefona çıkan kişiye hepsiburada.com üzerinden Salcano Lady NG 650 model bir bisiklet aldığımı, faturanın elime geçmediğini ama geri kalan her şeyin geldiğini bunun kurulumunun faturasız yapılıp yapılamayacağını sordum.
Bana fatura olsa dahi kurulumun ücretli olacağını çünkü kendilerinden almadığımı zaten getirsek de bir kaç gün kalacağını çünkü işlerinin çok olduğunu bu arada da Salcano ile görüşeceklerini belirtiler. Yani iyi ki bisikletimi alıp götürüp de orada böyle bir durumla karşılaşmadım. Çünkü çok tatsız şeyler yaşanabilirdi. Ne demek bizden almadığınız için ücretli servis veriyoruz demek! Böyle kanuni bir hakları mı var? Ayrıca sanki arabamızla kaza yaptık da servise bırakıyoruz,bana bir kaç gün sonra vereceğim diyor. Altı üstü onbeş dk' lık iş. Kerem beyde okuyorsa bana İstanbul' daki servislerde sıkıntı olmadığını söylediğini hatırlatır ve kendi önerdiği serviste bu olayla karşılaştığımı belirtirim.
Daha sonra ne olursa olsun kuramasalar bile garantiyi kaşelesinler diye düşünüp Saka bisiklet Maltepeyi aradım. İsminin Velit olduğunu öğrendiğim kişiye "Salcano bisiklet aldım ilk kurulum için size getireceğim servis veriyorsunuz değil mi?" diye sorduğumda bana yok dedi. "Peki ama siz Salcano satmıyormusunuz" dedim, bana "nereden arıyorsun" dedi. "Hepsiburada.com üzerinden Salcano bisiklet aldım ilk kurulumunu yaptırmak için internet üzerinden yetkili servis bakıyordum ve sizi gördüm. Uğurmumcu' da oturuyorum yakın olduğunuz için size getirmek istedim, ancak ürünün faturası henüz elime ulaşmadı ama garanti belgesi sevk irsaliyesi dahil her şey var" dedim.
Bana "iyi getir" dedi, "ücretli değil değil mi" dedim "yok" dedi. İşte sizin servisleriniz böyle, inanmıyorsanız arayın müşteri gibi aynı cevapları sizde alın. Servis için ücret isteyenler, servis olduğunu inkar edip sonra çark edip kabul edenler, firma olarak 10 kere ücretli bakım diyen siz!!! Hiç düşündünüz mü iki bisiklet aldım aşağı yukarı her bakımda bisiklet başı 40 TL istense on bakımda 800 TL' ye mağlolur. Zaten bu paraya bisiklet alınır yada toplanır! Ben bu memnuniyetsizliğimi her türlü sosyal paylaşım alanında insanlarla paylaşacağım. Umarım mailim Genel müdürünüze kadar okunur ve bu sıkıtılar en kısa zamanda son bulur.İyi çalışmalar dilerim.
NG650 kullanıcı yorumu
(link)
Salcano hakkındaki şikayet linkleri
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Y.Emrah ÇATAK
0544 838 3441
Bu kriterler göz önüne alınarak bildiğim üreticileri BİSAN, BİANCHİ ve SALCANO' yu arayarak yetkililerle görüştüm. Firmanızda Kerem bey saolsun bana seçim konusunda her şeyi anlatarak kendim için "ASTRO 292 24", eşim içinse "Salcano NG 650 LADY 26 JANT" ürününü seçmem de yardımcı oldu. Bu iki ürünü hepsiburada.com üzerinden sipariş ettim. Ancak aynı gün akşam 17:00 gibi Merve hanım beni arayarak "yurtdışına yapılan toplu üretimler nedeniyle ayın 22' sinden önce bisikletimin toplanıp teslim edilemiyeceğini" belirtti.
Ben de "bu durumu kabul edemeyeceğimi, neticede ücretini ödediğim bir ürün için beni sonraya atamıyacağını" söyledim. Merve hanım "ürün elimizde yok nasıl yapalım" dedi. Bende "o halde neden hepsiburada' ya bu durumu bildirmediğinizi hiç değilse tedarik edilemiyor yazılır, bizde sıkıntı yaşamazdık, farklı bir seçimde bulunurduk" dedim ( Ertesi gün bu durumu bildirmiş olacak ki, hepsiburada.com' da ASTRO 292 24 temin edilemiyor yazıyordu). Merve hanım bana "bu durumu genel müdürüyle görüşüp yarım saat sonra bilgi vereceğini" söyledi. Ancak o gün aramadı ben ertesi gün kendisini aradım.
Bana "genel müdürüm lastiği olmayan bisikleti nasıl verebilirim diyor" dedi.Bende "bisiklet var ama lastiğimi yok" dedim. "Evet Cuma günü elimizde olacak ve emin olun aynı gün kargolanacak" dedi. "Eminsiniz" değil mi diye sorduğumda "kesinlikle evet" dedi. Ben bu süreç içerisinde gerek kendime, gerekse eşime aldığım modelleri internet üzerinden bisiklet forumlarda ki kişilere sorarak bilgi edinmeye çalıştım. NG 650 modelinin göbek kısımlarının biraz hassas olması durumu dışında bir şikayete rastlamadım. Ama dikkatimi çeken başka bir husus servisleriniz hakkında bir çok şikayete rastlamam genellikle ilk kurulumdan sonra sıkça yaşanan sıkıntılar hakkında idi.
Hata birisinde yanlış hatırlamıyorsam Salcano yetkilisi "Bayram Akgül" bey forumda Salcano servis hakkında şikayetçi olan birisinin kadro numarasını ve ilgili bayi ismini göndermesini konuyla ilgileneceğini belirtmiş. Aşağıda ki şikayet linklerinin ilkinde bu konuda yer alıyor. Linkleri eklemem deki maksat da gerçek dışı bir görüş belirttiğimi düşünmemeniz içindir. Bu durumların hepsini Kerem beyle de görüştüm ve ilk montajda bende bu tür sıkıntılar yaşamak istemiyorum diye belirtip, bana önerebileceği bir servis olup olmadığını sordum. Anadolunun her yerinde müşterilerimiz hizmet alsın diye kişilere servis yetkisi verdiklerini, bu durumda da bu tür sıkıntılar olduğunu fakat bu konuyla ilgili bir çalışmalarının olduğunu belirtti.
Bütün servisler aynı değildir, İstanbul'daki servislerimizde özellikle bu tür sıkıtılar yaşanmaz dedi. Ancak aşağıda ki linklerde İstanbul' daki servislerinizle ilgilide şikayetler var (konunun sonuna doğru benimde bu yöndeki sıkıntıma yer vereceğim). Bana bisikletlerin ilk kurulumu için Yeşil bisikleti önerdi. Garanti hakkında da bilgiye sahip olmadığını bu konuyla ilgili görüşüp mail atacağını belirtti. Ancak kendisinden bu konu hakkında mail gelmedi. Bende Merve hanımı arayarak durumu bildirdim ve beni Turan bey' e aktardı. Turan beye de aynı durumdan bahsettim ve bu durum yanlıştır dedim. Bana arabaları örnek verdi, onlarında bakımları ücretli dedi. Evet ücretli ama adamlar filtre değiştiriyor para alıyor. Üstelik bunu bütün otomobil firmaları yapıyor sadece bir tanesi değil.
Ayrıca bisiklet bu otomobilde değil. Yani anladığım kadarıyla Turan beyde konuya hakim biri değildi. Cuma günü sabah aradım ve "Merve hanım bir aksilik yok değil mi bugün göndereceksiniz" diye sorduğumda "hala gelmedi sanırım haftaya gelecek" dedi. "Bende o halde paramla rezil olacağıma siparişi iptal ederim" dedim. Bana "gümrükte takılmış bizim elimizden bir şey gelmez ki" dedi. Bende "o halde bu durum göz önüne alınarak bana kesinlikle Cuma dememeliydiniz, ayrıca üründen tek vaz geçme sebebim buda değil. Dünyada ki hiç bir bisiklet firmasının yapmadığı bir garanti sisteminiz var ilk kurulum ve sonraki ilk bir aydaki servis ücretsiz, daha sonraki on tane periyodik bakım ücretli! Bu durum en alt çıtada olan firmadan tutunda, en bilindik dünya devi firmalarda dahi yok. İnsanlar bu durumu da bisikleti alıp ilk kuruluma götürdüğünde öğreniyor.
Bisiklet forumlarını araştırırsanız Salcano' nun üzerindeki donanım muadillerine göre fiyat olarak iyi, ancak müşteri memnuniyeti ve servis anlayışı ile garanti politikasının kötü olduğuna değiniliyor" dedim. Merve hanımda saolsun bütün bu anlatıklarım' dan nasıl olduysa "insanların seçimleri konusunda bir şey yapamayız" gibi bir sonuca ulaştığını belirtti. Neyse zar zor "Astro 292 24" modelini iptal ettirdim. Bugün sabah faturası henüz gelmemiş olan fakat ürün ve garanti belgesi ve irsaliyesi tarafıma ulaşmış olan NG 650 LADY modelini kurdurmak üzere Yeşil bisikleti aradım.Telefona çıkan kişiye hepsiburada.com üzerinden Salcano Lady NG 650 model bir bisiklet aldığımı, faturanın elime geçmediğini ama geri kalan her şeyin geldiğini bunun kurulumunun faturasız yapılıp yapılamayacağını sordum.
Bana fatura olsa dahi kurulumun ücretli olacağını çünkü kendilerinden almadığımı zaten getirsek de bir kaç gün kalacağını çünkü işlerinin çok olduğunu bu arada da Salcano ile görüşeceklerini belirtiler. Yani iyi ki bisikletimi alıp götürüp de orada böyle bir durumla karşılaşmadım. Çünkü çok tatsız şeyler yaşanabilirdi. Ne demek bizden almadığınız için ücretli servis veriyoruz demek! Böyle kanuni bir hakları mı var? Ayrıca sanki arabamızla kaza yaptık da servise bırakıyoruz,bana bir kaç gün sonra vereceğim diyor. Altı üstü onbeş dk' lık iş. Kerem beyde okuyorsa bana İstanbul' daki servislerde sıkıntı olmadığını söylediğini hatırlatır ve kendi önerdiği serviste bu olayla karşılaştığımı belirtirim.
Daha sonra ne olursa olsun kuramasalar bile garantiyi kaşelesinler diye düşünüp Saka bisiklet Maltepeyi aradım. İsminin Velit olduğunu öğrendiğim kişiye "Salcano bisiklet aldım ilk kurulum için size getireceğim servis veriyorsunuz değil mi?" diye sorduğumda bana yok dedi. "Peki ama siz Salcano satmıyormusunuz" dedim, bana "nereden arıyorsun" dedi. "Hepsiburada.com üzerinden Salcano bisiklet aldım ilk kurulumunu yaptırmak için internet üzerinden yetkili servis bakıyordum ve sizi gördüm. Uğurmumcu' da oturuyorum yakın olduğunuz için size getirmek istedim, ancak ürünün faturası henüz elime ulaşmadı ama garanti belgesi sevk irsaliyesi dahil her şey var" dedim.
Bana "iyi getir" dedi, "ücretli değil değil mi" dedim "yok" dedi. İşte sizin servisleriniz böyle, inanmıyorsanız arayın müşteri gibi aynı cevapları sizde alın. Servis için ücret isteyenler, servis olduğunu inkar edip sonra çark edip kabul edenler, firma olarak 10 kere ücretli bakım diyen siz!!! Hiç düşündünüz mü iki bisiklet aldım aşağı yukarı her bakımda bisiklet başı 40 TL istense on bakımda 800 TL' ye mağlolur. Zaten bu paraya bisiklet alınır yada toplanır! Ben bu memnuniyetsizliğimi her türlü sosyal paylaşım alanında insanlarla paylaşacağım. Umarım mailim Genel müdürünüze kadar okunur ve bu sıkıtılar en kısa zamanda son bulur.İyi çalışmalar dilerim.
NG650 kullanıcı yorumu
(link)
Salcano hakkındaki şikayet linkleri
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Y.Emrah ÇATAK
0544 838 3441