Sadece Türkiye'de bir öğrencinin sitemi

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
Bayramdan önce alınan karar katsayı adaletsizliğini yine ortaya koyuyordu. Dünyanın başka hiçbir yerinde alınmayan kararlar Türkiyede çok rahat şekilde alınıyor. Mağdur olan yine biz.

Bizim Teknik Liseli olarak diğer normal liselerden kat kat daha üstün olmamız gerekiyor biz genel lise değiliz, biz meslek lisesi değiliz biz Teknik Liseyiz:

-Lise eğitimi 4 seneye çıkarıldı; biz ilk senemizde hazırlık okuduk, diğer 3 senede hem kültür derslerini hemde teorik bilgileri okuyoruz. Bu şu demek hem öss hemde meslek dersi.

Normal liseden elektronik mühendisliğine giden öğrenci, üniversitede dersleri bizden daha zor anlıycak, 4 sene sadece kültür dersi gören ile 4 sene hem meslek hemde kültür dersi gören aynı kefeye konur mu? Konmaz !

Benim üniversitede okuma hakkım yok mu? Ben niye diğerlerinden geri kalıyorum? Eğitim görmek isteyen birinin hakkı neden kısıtlanır anlamıyorum...

"Uygulama yapmadan çıraklık safhasından geçmeden katsayı şansıyla mühendis olan arkadaşlara sözüm. Sizlerin yerinde olması gerekenler meslek liseli ve teknik liseli arkadaşlarımdır!"

Katsayı problemi olmasa 4 yıl teknik öğrenim artı 4 yıl mühendislik öğrenimi toplamda 8 yıl teknik eğitim almış ve bizzat uygulamalı sahada çalışmış canavar gibi mühendis arkadaşlarım olacaktı. Ülkemizin teknolojik gelişimine daha çok katkı sağlayacaklardı. Altındaki teknisyen soru sorduğu zaman makul mantıklı cevaplar verebilecekti.

Yapılanların hiçbrinin vatana faydası olmuyor, Teknik lise olarak sapasağlam müfredatımız var engeller kalkmalı.

Bizim önümüz açılırsa mühendis olmak isteyen genel liseli öğrenciler rahatsız olacaklardır. Yıllardır bizim yerimizde başkları oldu, bizim yıllarca okuduğumuz bölüme daha hiçbir bilgisi olmamaış insanlar gitti, artık dur denmeli.

Genel lisede okuyan bir öğrenci matematik bölümüne gidebilir gitsin gayet iyi yapar ama hiç görmediği bir bölüme giderek 4 sene boyunca onu anlamaya çalışması zor olur diye düşünüyorum.

Leb demeden kondansatörü anlayan ile o da ne diyen aynı kefeye konur mu? Konmaz!

Görün bakın eğer engel kalkarsa yeni nesil mühendisler 10 sene içerisinde çok daha gelişmiş olacak. Buda ülke teknolojisine katkı sağlar.

"İnsanların kısıtlanması olayı değiştirildiğinde herşey kendiliğinden çözülecektir. eleketroPAN'ın ArGe mühendisi Ekrem Bey kısıtlansaydı şimdiki konumuna erişebilir miydi? Mundus A.Ş.'nin Genel Müdürü Teknik Lise Elektrik bölümü ve Yıldız Teknik Elektrik mühendisliği mezunudur. Eğer Kenan Bey kısıtlansaydı, enerji sektöründe yönetici olabilir miydi? Belki.... Ama büyük ihtimalle Teknik Eğitim Fakültelerine kanalize olup kısır döngü içerisine gireceklerdi. Eminim sizin de etrafınızda buna benzer bir çok örnek insan vardır.

Son olarak şunu da eklemek istiyorum.

Meslek Liselerine uygulanan düşük katsayı nedeniyle ilköğretim mezunlarının %85'i genel liselere yöneldi. Genel liselere yönelenlerin de sadece %10'u Lisans eğitimi göreceklerdi. Bunu hesaplayamayan aileler kendi çocuklarını, meslek liselerine uygulanan ideolojik karar merci uygulatıcılarına işsiz olarak kurban ettiler.

Ve dikkatinizi çekiyorsa AB projeleri meslek programları düzenleniyor. Sırf bu aksaklık giderilsin diye."

Bana sorun kendi altında çalışan bir teknikerden fikir alan bir sürü mühendis göstereyim, iş kağıt üstünde başka uygulamada başka...

Son noktayı koyuyorum:

Meslek veya Teknik liseli bir öğrenci Öss de başarılı olabiliyorsa mühendislik ona yakışır.

Ali Menemen
Denizli Şeh. Öğrt. Yusuf Batur Teknik Lisesi Elektrik-Elektronik Teknolojileri Mekatronik Dalı 11.sınıf Öğrencisi.
 
Scudo

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Çok iyi yazmışsın Ali. Yıllardır bu adaletsizlik devam ediyor.

Ben de teknik lise elektrik bölümü mezunuyum. Liseden sonra Kocaeli Üniversitesi'nde 5 yıl Elektrik Öğretmenliğini okudum.

Atanmak için Kpss'den 90 üstü puan almak gerektiği için neredeyse bütün mezunlar gibi elektrik öğretmeni olamadım.

Kpss ile SGK'da (Sosyal güvenlik Kurumu) memur oldum.
Bu devlet beni memur yapabilmek için 4yıl lisede+5yıl da üniversite'de toplam 9 yıl elektrik okuttu.

Ben bu devleti, bu eğitim sistemini, bu eğitim sistemini bu hale getiren yönetici bozuntusu şerefsizleri!, yaptıkları tüm hatalara rağmen onları meclise sokan milyonlarca hemşerimi ayakta alkışlıyorum...
 

sadana

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
2.243
Tepki
2.319
Şehir
Adana
Ali kardeşim Türkiyede işsizlik hat savhada,3 Tane Üniversite bitirsen dahi akibetin işsizlik.Bulsan dahi yıllarca verdiğim emeğin kaç da kaçını karşılıcak ki.Türkiye'de En değersiz olan şey yıllarca okuyubda alamadığın "Emek"İş yerinde Adam kimya mühendisi yerleri süpürmeye razı ve fiyat olarak askeri ücrete de razı..Daha ne diyeyim ki..Okul falan hikayeiNewrde bir dayın amcan varsa o yeter..İş bilip bilmemen de öenmli değil.Neyse canını sıkma bence..
Kib slm lar..Paylaşımın için tşk ler kardeşim..
 

Şahin Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ocak 2008
Mesaj
724
Tepki
298
Şehir
Üsküdar
Sevgili arkadaşlar bende Düz Lise mezunu olarak arkanızdayım.Çünkü biz eğitim görürkende bu katsayı saçmalığı vardı.Sırf bu yüzden düz liseyi tercih ettim istemiyerekde olsa.
 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
"Katsayının kaldırılması ile meslek liselerine daha başarılı öğrencilerin gelmesi sağlanacaktı. Ayrıca meslek veya teknik liselerdeki her öğrenci üniversiteyi kazanamıyor zaten. Ama gerçekten çok başarılı öğrencilerin de engellenmemesi gerekir.

Piyasada eline, eğitimi sırasında hiç tornavida almamış ve şu anda odasından çıkıp atölyeye inemeyen birçok mühendis var.

Teknik liselerin katsayı öncesinde lise Matematik-Fen dersleri müfredatını uyguladığını ve Harp Okulları ile Tıp Fakülteleri dahil birçok üniversiteye öğrenci gönderdiğini unutmayalım."

Ben mekatronik okuyorum:

Karşılaştığım bir muhabbetti sizlere aynen geçiriyorum:

"2007 de teknik lisede elektronik bölümünü başarı ile bitirdim.
2009 da MYO mekatronik bölümünü bolüm 1. si olarak bitirdim.
2009 da yapmış oldugumuz proje çok başarılı bulundugundan dolayı diger üniversitelerin düzenlemiş oldugu proje günlerine gönderildik.

Bizim yapmış oldugunuz proje pano, plc, step motor, dc motor, pnomatik, hidrolik, scada, robotik gibi konuları kapsıyodu. Okulda bile mühendis temelli hocalar bu projeyi yaptıgımıza şaşıp kaldılar.Fakültelerde dahi boyle projelerin nadir yapıldıgını söylediler.

Neyse gönderildigimiz yer özel bi üniversitenin proje günüydü. Mekatronik müh. günü. Oraya gidince şunu gördüm değerli arkadaşlarım. Oradaki öğrencilerde:

Proje 1. sınıflar pc parçalarını söküp hard disk, ram diye isimlendiriyolardı,

2. sınıftaki arkadaslar cizgi izleyen,sumo v.s. projeler yapmışlardı,

3. ve 4. sınıftaki arkadaslarda aynı sekilde böyle robotik konularla uğrasıyolardı. İlk defa bir üniversite de o kadar çizgi izleyen robotu o zaman gördum.

Ve sunu gözlemledim bu mühendis olacak arkadaşlar ne pnomatik ne hidrolik hadi onu bırakın kompresor ne demek onu dahi bilmiyolardı. İyi de sayın arkadaşlar bu mühendis adayı arkadaşlar yarın piyasaya cıkınca ne yapacaklar?. Biz mesleğin eziyetini cekip bunalanlara Şef mi olacaklar...

20 yasında hiç bakımıcsı olmayan bi fabrikada elektrik, mekanik, hidrolik, plc yazılım, bakımcı olarak işe başladım. Bir arkadaşta demiş ki meslek liseli ögrenciler matematik modelleme yapamıyomuş. İyide arkadaşım zaten bu olay üniversitede oğrenicelek birşey. Bu mühendisliğin temeli. Ama bu temeli alıp askeri ücrete katalog satan mühendis arkadasları da unutmamak gerekir. O matematik modelleme yapan arkadaşlar gelsin de bi sahaya cıksın bakalım. İş masa basında oturup hesap kitabla bitmiyor. Gelde 1500 tonluk pres makinasının altına girde arıza ara bakalım o matematik modelleme dehanla... Ben düz liseden mezun olup elektrik muhendisligini bitirip bi fabrikanın trafo-pano odasına girip titreyen eli ayağına sonanan çok mühendis gördüm. Eğer başına gelen şef bu asenkron motorun icinde ne var diyorsa başına gelen şef kompresorun ne demek oldugunu bilmiyorsa vallahi billahi diyecek sözüm yok. Meslek liselerini ve TEF leri savunan arkadaşların herbirine tesekkürü bi borc bilirim..."

Halbu ki çizgi izleyen robot bu kadar basit bir proje:
http://www.electrobotic.org/jpg/cizgi.gif
 

tevfik saka

Daimi Üye
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
307
Tepki
137
Şehir
karabük-safranbolu
ali abi(denememde bi sakınca yoktur inş) bnde anadolu teknik lisesine bu sene başladım ve elektrik elektronik bölümüne gidiyorum inş elektrik elotronik mühendisi olcam şuanda biz anadolu lisesinden bi farkımız var anadolu lisesi gibiyiz ama biz ek meslek dersi görüyoz bu durumda bizim önümüzde hiç engel olmamalı dediklerine sonuna kadar hak veriyorum
 

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
ben düz lisedeyim 11. sınıf öğrencisiyim...
şu anda bu katsayı olayı beni ilgilendirsede mağdur olma durumu anadolu teknik veya meslek liselerine göre daha az...

benim bildiğim..

katsayılar eskiden atıyorum
0.8 kendi bölümüne girerken 0.3 te baska bölüm seçerken ki katsayıyla çarpılıyordu..

son karar verilmeden önce bu katsayılar eşitlenmişti..

ancak su anda bunu 0.8 kendi bölümün başka bbölümde 0.79 gbib arada 0.01 lik bir fark olucak bunda 3 soruya denk geliyor...

gecen gün son saat aynı günde 3 sınav olmuşuz ve artık beynimiz likit olmuş vaziyetteyken dedim bari dersi kaynatıyım da iki hayır dua sı alıyım dedim:D

fizik hocamıza sordum... o anlattı...:DD
 
  • Beğen
Tepkiler: YıGıT_KaRa

Emre YAKUT

Aktif Üye
Kayıt
16 Haziran 2008
Mesaj
167
Tepki
41
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@Ali Menemen

Bence bu sözün üzerine denecek fazla birşey yok...


99 yılında bu sistemin ilk meslek liseli kurbanlarındandım. Hala içimde uktedir istediğim okulu ve bölümü kazanabilecek puanı fazlası ile alabiliyor iken okuyamamış olmak...
 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
@tevfik saka
Fark var onlarla bizim aramızda kocaman bi fark var... :) Teknik lise:
-Aynı müfredat,
-Aynı ders sayısı
-Aynı sınav sistemi
-Ayrıca artı olarak meslek dersi var buda büyük bir avantaj.

Biz 2 sene öncesinde kat sayının kalkmasına hayal gözüyle bakıyorduk ama şimdi biraz daha iyileşti umarım öss ye hazırlanan arkadaşlarımız için katsayı bir an önce kalkar
 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
@gvenc

0.80 den 0.79 indirmek katsayıyı kaldırarak sorunu çözmek demek değildir. Biz tam anlamıyla adalet istiyoruz! 0.80 ise 0.80, 0.79 değil. 3 soru farkı hiç de az değil kaç bin kişi demek...

"Kendi bölümüne giderken 0.8 ile çarpılması" demek elektronik mühendisliğini içine almıyor, sadece meslek yüksek okulu ve kendi alanının öğretmenliğine(teknik öğretmen) giderken veriliyor.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bu Ülkede o kadar karmaşık durumlar ve komik durumlar söz konusu ki ! Bizde arada kaynayıp gidiyoruz.

Haftada 10 saat Haberleşme Sistemleri dersi görüyorum,üniversiteyi bitiren mühendisin yapamıyacağı devreyi ben şimdi yapıyorum...

Onlar sadece triyak,tristör,kondasatör vb... elemanların nasıl çalıştığını öğrenirken ben gözlemleyerek inceleyerek öğreniyorum...

Ama neymiş Meslek ve teknik lise öğrencisinin ''MÜHENDİS'' olamaması için ellerinden geleni yapıyorlar.Asıl amaç İmam Hatip liseleri için ama arada iyi veya kötü bizde kaynıyoruz...

Haa... üniversite öğrencileri pratik yapmıyor değil onlarda yapıyor ama bizim kadar elleri alışık değil.

Bende önceden mühendis olmak istiyordum ama 1 sene önce bir karar aldım Bilgisayar ve elektronik öğretmeni olmak...

:)
 

onur demirer

Daimi Üye
Kayıt
18 Ağustos 2009
Mesaj
328
Tepki
317
Şehir
Austin/TX
Bisiklet
Marin
@Ali Menemen

Bence bu problem üniversite katsayısı kaldırılarak değil MYO'ların kalitesi artırılarak çözülebilir anca, çünkü:

- katsayılar eşitlense bu sefer de düz liseli mağdur duruma düşecek, çünkü düz liseden çıkanın herhangi bir belirli mesleği yok, meslek liseli gibi kötü bile olsa bir iş bulabilme olanağına sahip değil.

- e sen de demişsin üniversitedeki adam kompresörü bilmiyorsa bu zaten üniversitelerin kalitesizliğini gösterir ve asıl sorun da bu

- şu an en iyi mühendislere sahip olduğunu düşündüğüm Almanya'dayım ve burada da meslek liselerinin durumu farklı değil, meslek liseli MYO'ya gidiyor, liseli üniversiteye, çünkü biri uygulamaya yönelik biri pratiğe

- mühendisleri örneklendirirken verdiğin örnekler ve özellikle cizgi izleyen projesi bu kadar diyerek sadece devre şemasını göstermen de zaten MYO ve üniversite bakış açısını yansıtıyor. Cizgi izleyen projesinin devresini yapmak mühendislik değildir, ki bu robotların devreleri %90 aynıdır zaten, önemli olan orada sadece bir kutu olarak gösterdiğin PIC'in programlanmasında ve burada mühendislik eğitimi devreye giriyor. Eğer bu robotlarla uğraşan arkadaşlar elektronik bölümünde filansalar kompresörü bilmemeleri hiçbir şeyi göstermez, asıl zorlu bir cizgi izleyen parkurunda gereken yazılım bilgisi önemlidir adamlar için.

- Verdiğin örneklerde de görülüyor ki saha mühendisliği denen şey aslında MYO mezunlarının işi, yani olayın uygulamasını bilen adamların. Ama Türkiye'de teoride doğru düzgün bir şey yapılmadığı için teori eğitimli adamları sahaya sürüyorlar. Bursa'daki Renault fabrika stajında da zaten pres atölyesinin en sözü geçen adamları teknik lise mezunu teknisyenler ve sektörün ihtiyacı olan bu tip insanlar, yani iyi MYO mezunu insanlar. Meslek liselerini de kalitesiz üniversitelere yönlendirmek bence doğru değil, yatırım MYO'lara yapımalı

- Üniversite mezunu eline toravida değmeyen adamlara gelince, şu an Mercedes ar-ge'de staj yapıyorum, takımımızda kaç kişi senin dediğin saha uygulamalarıyla uğraşıyor? Kimse. Çoğu Matlab/Simulink'te motor modellemesi ve kontrol sistemleriyle meşgul, ben bile Almanya'ya geleli beri (3 ayı geçti) çalıştığım fabrikanın üretim bandını görmüş değilim, yani dediğin uygulama becerisinin bizim yaptığımız işle alakası yok ve üniversite mezunlarının asıl yeri burası. Burada meslek lisesi ve MYO bilgisi işlemiyor, senin sahada işe yaramıyor dediğin matematik modelleme işe yarıyor (ki zaten benim staj projem de dizel motor is emisyonunun matematik modellenmesi).

Ha bir de örneğin Almanya'da MYO dengi okul mezunlarına da mühendis deniyor zaten, Türkiye'de de MYO'ların kalitesi artırılıp üniversite seviyesine getirilmeli bence.
 

Cycleone

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
890
Tepki
552
Şehir
İstanbul-Erenköy
Bahsedilen haksızlık sadece teknik lise öğrencileri için değil anadolu meslek lisesi öğrencileri içinde geçerli.Meslek liselerinin kendi aralarında bile haksızlık mevcut.Ben anadolu meslek lisesini bitirdim.LGS ye girdikten sonra tercih yaparken teknik liselerin giriş puanı anadolu meslek liselerinden çok daha düşüktü yani anadolu meslek liseleri teknik liselerden daha üst seviyedeydi.Ama artık hangi akla hizmetse liseyi bitirip ÖSS ye girdikten sonra tercih yaparken 'Marmara Üniversitesi' teknik bilimler m.y.o'ya girebilmek için önceliğin teknik liselere ait olduğunu öğrendim.Yani 290 puan yapan anadolu meslek lisesi öğrencisini almıyor 220 yapan teknik lise öğrencisini alıyor :D

Bu saçmalık yüzünden yanıbaşımdaki Marmara Üniversitesine gitmek varken İstanbulun bi ucundaki İstanbul Üniversitesi Avcılar kampüsüne gidiyorum.Her gün en az 3 saat yol vede yol parası....
 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
@onur demirer

-İş bulma olanağına sahip değilse ve kendine güvenmiyorsa o zaman genel lisede olmasının bir anlamı kalmaz biz yıllarca mağdur olduk aynı katsayı uygulanırsa onlar mağdur olmaz sadece eşit duruma düşeriz.

-Kompresörü bilmiyorsa, bilmediği için üniversitenin kalitesizliği ortaya çıkar eğer bilseydi üniversite kalitesiz duruma düşmezdi değil mi?...

-Ama biz Türkiye'deyiz ve 4 sene boşuna okumak istemiyoruz bizim de hakkımız var!

-"önemli olan orada sadece bir kutu olarak gösterdiğin PIC'in programlanmasında ve burada mühendislik eğitimi devreye giriyor."Anlaşılan bizim gördüğümüz eğitim sistemini görmeden konuşmuşsunuz, PIC programlama için gerekli olan eğitimi alıyoruz sayı sistemleri lojik devreler v.b derslerimiz var en gelişmiş düzeydeki konuları anlıyacak kadar kapasitemiz var, PIC için hex kodu yazmak o kadar abartılı birşey değil kod mantığı basit.

-Mühendislerin yapılan projeler için belli bir imza yetkisi oluyor, MYO mezunlarının ise imza atma yetkileri çok büyük projeler için yeterli değil. Yatırım her iki tarafada yapılmalı tek yönlü yatırım o yöne yönelmeyi arttırır.

- Adı üstünde ar-ge de çalışıyorsunuz okulu kazanıp bir yerde staj yaptığınız için yorum yapmak kolay, birde bizim yerimize geçin günlük 10 yerine göre 11 ders, haftasonu dersane ve yüksek bölüme gidemiyorsunuız ne kadar moral bozucu bir şey.

MYO güçlensin diyorsunuz:

Eğer mühendisliğe engel kalmassa diğer mühendisler piyasada işsiz kalır korkusumu var sayın Onur Demirer:rolleyes:

Biz eşitlik istiyoruz MYO nun güçlenmesini değil, ülkemizde mühendise bakılan gözle diğerlerine bakılan göz aynı değil.

Biz "elle tutulur gözle görülür" projelerde kendimize güveniyoruz. Söylediklerinizin çoğu Almanya standartlarında ve ülkemizle uyuşmuyor, burda işler farklı, uygulama mühendisleri farklı bilgisayarla uğraşan mühendisler farklı.


 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
@FREEKARTAL

Teknik liseler kültür derslerini daha fazla ve ayrıntılı görüyor olsun o kadar ayrıcalık artık:)
 
  • Beğen
Tepkiler: YıGıT_KaRa